مرسدس بنز A کلاس یک خودروی خانوادگی لوکس است که دیگران میخواهند شکستش دهند. این خودرو نه تنها جادار بوده بلکه سواری خوبی داشته و البته فروش مناسبی نیز دارد.
حتی با اینکه نسل قبلی A کلاس به پایان زندگی خود نزدیک شده بود اما مرسدس در سال ۲۰۱۷ فروش ۴۳۷۱۷ دستگاهی از این خودرو در بریتانیا را گزارش کرد. این میزان فروش بیشتر از تحویل خودروهای سدان، اسپورت و شاسیبلند جگوار بوده است؛ اما ۶ سال پس از عرضه، این برند با نمونهای جدید به میدان بازگشته است.
نسل جدید A کلاس ظاهر متفاوتی داشته و از پلتفرم متفاوتی استفاده میکند. کابین، تکنولوژیها و پیشرانههای A کلاس نیز نونوار شدهاند. طراحی صیقلی نسل قبلی جای خود را به ظاهری آئرودینامیک با ابعادی جدید داده است.
مرسدس میگوید تغییرات صورت گرفته باعث کاهش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن نسبت به نسل قبلی شده و سیستمهای خنککنندگی این خودرو به قدری مؤثر هستند که جلوپنجره آن میتواند تقریباً در ماههای گرم سال نیز کاملاً بسته بماند.
A کلاس جدید از پشت فرمان نسبت به نسل قبل غیر قابلتشخیص است. تمامی تریم ها دارای پشت آمپرهای دیجیتالی بوده و صفحهنمایش عریض مرکزی نیز بهصورت استاندارد در خودرو وجود دارند. جالب آنکه نرمافزار سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو پیشرفتهتر از سدان پرچمدار S کلاس است.
از جمله تجهیزات برجسته این خودرو میتوان ناوبری واقعیت افزوده اشاره کرد که تصاویری را از دوربین خودرو به همراه پیکانهای جهتی، نام خیابانها و پلاک خانهها را ترکیب میکند. ویژگی یاد شده بهطور شگفتانگیزی مفید بوده و بخشی از پکیج ناوبری پیشرفته ۴۹۵ پوندی است. البته برای سفارش این سیستم باید صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی را بجای نمونه ۷ اینچی استاندارد برگزینید.
سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MBUX در تمامی مدلهای A کلاس جدید بهصورت استاندارد وجود دارد. این سیستم دارای سیستم صوتی فعال بوده و به شما اجازه میدهد تا سیستم تهویه، نورپردازی و حتی پیشبینی آبوهوا را کنترل کنید.
نسل جدید این خودرو در بریتانیا با سه تریم SE، اسپورت و AMG لاین عرضه میشود و در تمامی تریم ها شاهد رینگهای آلیاژی، رادیو DAB، ورود بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع هستیم. سیستم ناوبری قدیمی گارمین نیز جای خود را به نمونه پیشرفته مرسدس داده است.
A کلاس در زمان عرضه با یک پیشرانه دیزلی (A180d) و دو پیشرانه بنزینی (A200 و A250) قابلخرید است. نسخه ارزانتر بنزینی A180 نیز در پاییز عرضه میشوند درحالیکه نسخههای دیزلی A200d و A220d در سال ۲۰۱۹ پدیدار میشوند.
پلتفرم این خودرو با امکان استفاده از پیشرانههای الکتریکی شده توسعه یافته و هاچبک EQ A نیز در آینده با همین معماری عرضه خواهد شد.
اگرچه مدل A180d دارای پیشرانه قدیمیتر ۱.۵ لیتری ساخت رنو است اما A200 از نسخه جدید ۴ سیلندر ۱.۳۳ لیتری توربو که توسط همین خودروساز فرانسوی ساخته شده سود میبرد. با روی برگرداندن مشتریان از خودروهای دیزلی احتمالاً A200 در بریتانیا محبوبتر خواهد بود؛ اما این پیشرانه بنزینی کمی کمتوان احساس شده و نمیتواند در شتابهای بین دندهای با برادر دیزلی برابری کند. صدای خودرو در زمان شتاب گیری سنگین خستهکننده بوده و همین امر باعث میشود راننده فشار کمتری را به پدال گاز وارد کند. همچنین نسخه دیزلی A کلاس هم کممصرفتر از برادر بنزینی است.
اگرچه A کلاس در سر پیچها عملکرد خوبی دارد اما واضح است که مرسدس در ساخت این خودرو راحتی اولویت بیشتری نسبت به اسپورت بودن داشته است. فرمان خودرو سبک بوده و علیرغم تکانهای کم بدنه احساسی شبیه عدم چسبندگی وجود ندارد. گیربکس ۷ سرعته DCT نرم نیز مشکلی در انتخاب دندههای مناسب ندارد.
اما اینگونه خودروها بیشتر در بزرگراهها حضور دارند و در اینجا A کلاس بهتر از هر زمان دیگری است. در یک پیمایش پایدار بزرگراهی این خودرو ساکت، پایدار و آرام است. مقامات مرسدس ادعا میکنند A کلاس راحتی C کلاس را داشته و همانند یک مرسدس واقعی احساس میشود.
مدلهای پایه این خودرو دارای اکسل عقب میله پیچشی بوده اما تمامی مدلهای زمان عرضه دارای تنظیمات چند اتصالی با دامپرهای تطبیق شونده هستند. این سیستم تعلیق در دستاندازها عملکرد بسیار خوبی داشته اما این ناهمواریهای عمیق هستند که سیستم تعلیق را اذیت میکنند.
فاصله بین محوری نسل جدید A کلاس ۳۰ میلیمتر بیشتر از قبل بوده اما اگرچه این موضوع قاعدتاً باعث افزایش فضای کابین میشوند اما طول بیشتر خودرو توسط تجهیزات ایمنی جدید و فضاسازی داخلی بلعیده شدهاند. فضای سر عقب خودرو بهتر بوده اما کف خودرو در ارتفاعی بالاتر قرار دارد.
نسل جدید مرسدس A کلاس لیاقت ادامه موفقیت نسل قبلی خود را دارد. اگرچه این خودرو تیزترین سواری را نداشته اما از نظر طراحی، کیفیت و تکنولوژی یک سنگ محک جدید در کلاس خود است. نشان روی دماغه دلیل کافی برای خرید این خودرو بوده اما دلایل بسیار زیادی برای خرید A کلاس جدید وجود دارد. در آینده نسخههای بیشتری از این خودرو عرضه میشوند که جذابیت آن را افزایش خواهند داد.
مشخصات مرسدس A200 7G DCT اسپورت
- قیمت: 27280 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۳۳ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 161 اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8 ثانیه
- حداکثر سرعت: 224 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Long Live PetrolHeads
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظر من تو ظاهرش پسرفت داشته ولی کابینش واقعا از رقباش برتره.
در کل فلسفه اش با بقیه هاچبک ها فرق داره.
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷اینها تو ایران هم قابل وارد شدنه(زیر ۴۰.۰۰۰ دلار)
ولی چرا محصولات با کیفیت آلمانی و حتی ژاپنی مثل مزدا وارد نمیشه؟؟؟
قدرت لابی عزیزان واردکننده و مونتاژکننده برام جالبه
الهی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷شایدم لابی کیا و هیوندایی…
reza s4
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷عکس ۲۲ انگار ادیت شده به قسمت سمت راست مانیتور نگاه کنید بریده شده
در کل ماشین خوبیه
مبارک صاحبش باشه
zaros
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷از خروج های سیستم تهویه معلومه که علاوه بر پشت امپر و نمایگر وسط اونا هم ادیت شدن به راحتی از اندازه بسیار بزرگ و نامعقولش میشه فهمید
میثم
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷.
مصرف 5.5 لیتر با این مشخصات عالیه.
موتور رنو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پول به مرسدس بدم موتور رنو بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالب نیست.اصلا.
Maximus
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷دانش فنی تمام خودروسازان ژاپنی و کره ای و چینی رو در زمینه ی ساخت موتور ( باقی زمینه ها رو کار ندارم) روی هم بذاری به رنو نمیرسه
رقبای رنو در زمینه ی موتور سازی فقط بنز ، فراری، و پورشه هستند
هوندا که همراه با تویوتا و نیسان برترین خودروساز آسیاست سال پیش مکلارن رو در فرمول ۱ بیچاره کرده بود ، ، امسال مکلارن با موتور های رنو اوضاعش کاملا فرق کرده ، Redbull هم با موتور های رنو داره با فراری و مرسدس بر سر قهرمانی مهم ترین رقابت خودرویی جهان رقابت میکنه
تویوتا با اون عظمت و دانش موتورسازی که همهی ما به خوشکار بودن موتور هاش قسم میخوریم در فاصله ی بین ۲۰۰۲ نا ۲۰۰۹ در فرمول ۱ حضور داشت و حتی در یک گرند پری هم برنده نشد ، سال ۲۰۰۲ رو با رتبه ی دهم تموم کرد و سال ۲۰۰۹ با رتبه ی پنجم از فرمول ۱ خدافظی کرد ، در این ۸ سال از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ رنو ۲ قهرمانی و ۲ مقام سومی فرمول ۱ رو کسب کرد !!!
رنو به عنوان تامین کننده ی پیشرانه و مونتاژکننده چندین قهرمانی فرمول ۱ داره
رنو رو با خودروسازان آسیایی مقایسه کردم چون عالی بودن موتور های تویوتا و هوندا و … بر همگان ثابت شدست .
سعید(تهران)
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷مطمئن باش خیلی چیزایی که نمیبینیم مال خیلی خودروسازهای دیگس، اینقدر بازار رقابتی شده که برای هر سنت صرفه جویی مجبورن با هم همکاری کنن، این مربوط به مرسدس نمیشه فقط…
حامد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷با همین شتاب کم که اشاره شده و همش عنوان شده شتاب زیادی نداره
(شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8 ثانیه)
(مصرف سوخت: 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر)
از همه ماشین های داخلی ما سریع تر و کم مصرف تره
*******
منه دهه 60 که ندیدم و نشد
انشاالله نسل جوان ما سوار این ماشین ها بشن و لذت ببرن
میثم
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷.
همه فرمایشات شما درسته. قبول دارم. اما من که نمیخوام تو پیست فرمول یک رانندگی کنم.
برای من کارایی و مصرف سوخت و دوام و این چیزا مهمه که ژاپنیها واقعا عالی هستن. همین چند وقت پیش بود که تویوتا از موتوری رونمایی کرد که بالاترین بازده انرژی گرمایی تو جهان رو داره. استهلاک و دوام و هزینه های تعمیر و نگهداری موتورهای ژاپنی برای یه راننده معمولی با محصولات فرانسوی اصلا اصلا اصلا قابل قیاس نیست.
در کل من نخواستم بگم موتورهای رنو بد هستن. من فقط انتظار دارم وقتی به یه مرسدس پول میدم، یه چیزی دریافت کنم که ارزش پولی که میدم رو داشته باشه. رنو یه برند اقتصادیه و مرسدس یه برند لوکس. وقتی پول برند لوکس میدی و میفهمی که موتور یه برند اقتصادی روشه ( هرقدرهم موتور خوبی باشه) احساس جالبی به آدم نمیده.
Maximus
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷عزیزم ممنون از لحن محترمانه و مهربونت
یقیناً شخصیت رشد یافته ای داری و شایستهی احترامی
اولا رنو برند معمولی نیست ، رنو سابقه ی ساخت خودروهای لوکس و بسیار گران رو هم داره ، خودروسازی فرانسه زیاد قایل به مرزبندی برند لوکس و معمولی نیست ، مقایسه کن با آلمان و آمریکا که بالای ۱۰۰ ساله کادیلاک و بنز و BMW دارند و فرانسه که با ۱۴۰ سال سابقه ی خودروسازی DS رو سال ۲۰۱۴ تاسیس کرد
مورد دوم در مورد فرمول ۱ ، فرمول ۱ نهایت تکنولوژی موتور سازیه ، و تکنولوژی های امسال فرمول ۱ شاید ۲۵ سال بعد در خودروهای عموم مردم دیده بشن … خودروسازی که در فرمول ۱ خودش رو اثبات میکنه دیگه حسابش با بقیه جداست
فرمول ۱ در حکم پیش دانشگاهیه ،کسی که پیش دانشگاهی رو با معدل 20 پاس میکنه دیگه نمیره سر کلاس اول دبستان بشینه و دیکته بنویسه!
مطمئن باش رنو اگر بخواد میتونه موتوری بسازه که بیست سال فقط برای تعویض روغن در کاپوتش رو بالا بزنی ، اما الان دیگه کسی در اروپا ماشین رو اینقدر نگه نمیداره و دنبال مدل های جدید میره
تویوتا مدل هاش کم استهلاک ترن چون کشور های آفریقایی و آسیایی جزو بازار های اصلیش هستند ، رنو هم ماشین کم استهلاک میزنه ، تندر هایی که سال اول وارد ایران شدن هنوز هم خرابی ندارند
امیرحسین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷دوستان به قیمتش در انگلیس دقت کنید: از رنو کولیوس و پژو ۵۰۸ و دی اس ۵ در انگلیس ارزونتره. حالا بیاد ایران از همه ی ماشین های مذکور گرونتر میشه!!! چرا؟!
javad
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷از نمای بغل دماغه ماشین با بقیه ماشین همخوانی نداره
sina
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷بی نقص ترین محصول بنز هست بنظر من