همهچیز در کلاس خودروهای اجرایی تغییر میکند. نسل جدید ب ام و سری ۳ در راه بوده و آئودی نیز آماده بهروزرسانی A4 میشود؛ اما مرسدس با فیس لیفت C کلاس برای اولین بار ماشه را کشیده است.
اگرچه تغییرات طراحی این خودرو تنها به چراغهای جلو و سپرها محدود بوده اما مرسدس ادعا میکند این بهروزرسانی نهچندان وسیع باعث بهتر شدن پرفروشترین محصولش شده است.
این برند آلمانی میگوید شما ۶۵۰۰ قطعه جدید از جمله تکنولوژی هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی را زیر کاپوت پیدا خواهید کرد. خودروی حاضر در تست از نوع الگانس است که نزدیکترین رابطه را با نسخه پایه SE در بریتانیا دارد.
این تکنولوژی ۴۸ ولتی جدید تنها مختص مدل C 200 بوده و از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی با استفاده از توربوی توئین اسکرول و سیستم الکتریکی که یک ژنراتور-استارتر را به حرکت درمیآورد تشکیل شده است. این سیستم در C کلاس معرفی شده اما پیش از پایان دهه میلادی جاری در E کلاس و دیگر محصولات اشتوتگارتیها نیز ظاهر خواهد شد.
این تکنولوژی هیبریدی جدید که زیر چتر حمایتی برند EQ قرار میگیرد “EQ بوست ” خوانده میشود. سیستم یاد شده ۱۴ اسب بخار دیگر را با قدرت ۱۸۱ اسبی پیشرانه توربو اضافه میکند و بنابراین این پیشرانه میتواند برای کاهش آلایندگی بهطور کامل خاموش شود.
این ویژگی در بزرگراهها به خوبی خود را نشان میدهد. کافی است پا را از پدال گاز برداشته و تنها چند ثانیه طول میکشد تا پیشرانه خاموش شود. پیشرانه در خلال کاهش سرعت میتواند انرژی جنبشی را به منظور شارژ دوباره باتری ذخیره کند. همچنین فشار روی پدال گاز به سرعت باعث بیدار شدن پیشرانه بنزینی میشود.
رانندگی در حالت اقتصادی باعث یک صرفهجویی عظیم میشود و در بزرگراههای طولانی رانندگی کمهزینهای خواهید داشت. اگر مصرف سوخت ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتری این خودرو بیشتر از C 200 قبلی است اما با توجه به اینکه C کلاس فیس لیفت در تستهای جدید و دقیق WLTP شرکت کرده بنابراین دستیابی به مصرف سوخت کمتر خیلی سختتر بوده است.
C 200 همچنین دارای حالتهای رانندگی اسپورت و اسپورت پلاس بوده که باعث ارائه حداکثر قدرت و گشتاور خودرو میشود. عملکرد خودرو خوب بوده و از نظر حجم پیشرانه کوچکترین واحد آهنین ارائه شده در C کلاس میباشد؛ اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۷ ثانیهای C کلاس خوب و قابلاحترام است.
تنها نقطهضعف این پیشرانه بحث آرامش و رفاه آن است. اگرچه مهندسان مرسدس کار خوبی روی استفاده از سیستم ۴۸ ولتی و خاموش و روشن شدن آنی پیشرانه بنزینی انجام دادهاند اما این قلب آهنین در زمان شتاب گیری و تعویض دنده حضور خود را نشان میدهد. مرسدس انتظار دارد اکثر خریداران مدل C 220 d را انتخاب کنند هرچند این نسخه نیز هماکنون از پیشرانه ۲ لیتری دیزلی E کلاس استفاده میکند.
ما همچنین این پیشرانه را در نسخه فیس لیفت استیشن نیز تست کردیم که بسیار آرامتر و بهتر از نسخه ۲.۱ لیتری قبلی بوده و گشتاور کافی برای رانندگیهای روزمره را نشان میدهد.
مرسدس تغییری در سواری و هندلینگ C کلاس اعمال نکرده است. این خودرو هنوز هم خوب و تیز بوده و سواری پایداری دارد اما نمیتوان آن را کاملاً هیجانانگیز توصیف کرد. سواری خودرو خوب بوده و در تمامی اوقات راحت است.
چشمگیرترین تکنولوژی بکار رفته در این خودرو را میتوان در کابین دید. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو دارای صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی بزرگ است. این یک بهروزرسانی چشمگیر بوده زیرا سیستم یاد شده گرافیک بهتر و طراحی منوی ارتقا یافتهای دارد.
نشاندهندههای دیجیتال نیز برای اولین بار عرضه شده هرچند بخشی از پکیج پریمیوم سفارشی با قیمت ۲۷۹۵ پوندی هستند.
با اینکه مرسدس C کلاس تقریباً عین نسخه پیش از فیس لیفت است اما ذکر این نکته مهم است که بهروزرسانیهای صورت گرفته باعث خوب شدن خودرویی شدهاند که در صدر کلاس خود قرار داشته است. پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی اگرچه عالی نیست اما سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی عملکرد هوشمندانهای داشته و واقعاً خوب کار میکند؛ و صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی بکار رفته در کابین نیز بازی را وارد مرحله دیگری کرده است.
مشخصات مرسدس بنز C 200 SE
- قیمت: 33180 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی هیبرید
- قدرت/گشتاور: 181 اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
s ๏ я ๏ u s h
۱۲ مرداد ۱۳۹۷قیمت رو ببین …. دمش گرم
مزدا
۱۳ مرداد ۱۳۹۷خدایش برا اون ور ابیا مفته .هی روزگار کَج مدار
الف.ی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷مرسدس سی کلاس خیلی به اس کلاس تو طراحی نزدیک شده و خیلی هم زیباتر شده
ولی من همچنان سی کلاس های شش هفت سال پیش رو بیشتر می پسندم
emad1990
۱۳ مرداد ۱۳۹۷بنظر من c class داشبوردش ارزون سازی شده(نسبت به e )و این تو ذوق میزنه
الف.ی
۱۳ مرداد ۱۳۹۷خب نظر شما بسیار محترمه
ولی E-Class با اون تریم آبی رنگش تو تمام محصولات مرسدس تکه
این شکل داشبورد و طراحی داخلی مرسدس شاید یه کم قدیمی شده
بیشتر برای خودرو های کوچیک مثل A-Class و GLA مناسبه
این نظر منه
emad1990
۱۴ مرداد ۱۳۹۷الف ی فقط 8تا دیدگاه تا 1397 داری
#تا1400 با الف ی
الف.ی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷خخخخ
خوب بود
ای کاش یه راهی پیدا میکردم تا کمشون کنم
الآن که فکر میکنم می بینم خیلی شون اصلا هیچ بار معنایی یا ارزش نوشتن نداشتن
mehran911
۱۲ مرداد ۱۳۹۷بسیار عالی کلاس C همیشه فوق العاده بوده
.
مترجم های عزیز ، سایت roadandtrack ی پست خوب گذاشته اگر فرصت شد ی نگاه بهش بندازید
Roadandtrack رو من چند ساله دنبال میکنم تقریبا همه ی پست هاش خوب و به درد بخور هستن
https://www.roadandtrack.com/car-culture/g22064109/mercedes-benz-facts/
شاهین
۱۳ مرداد ۱۳۹۷سلام مهران جان
اوکی شد داداش
مخلصم
mehran911
۱۳ مرداد ۱۳۹۷خیلی عزیزی شاهین جان ❤
shirko
۱۲ مرداد ۱۳۹۷واقعا زیباست ولی باید منتظر ب ام و سری ۳ جدید هم باشیم ببینیم کدوم بهتر عمل می کنن .
Sajjad
۱۲ مرداد ۱۳۹۷دکمه تنظیم صدا روی فرمون این ماشین با چه ظرافتی کار شده
اونوقت دکمه صدای روی فرمون دنا پلاس بعد یه مدتی رنگش صورتی میشه و به جای افزایش ولوم میره ترک بعدی!
دیدم که میگم…
معین م
۱۳ مرداد ۱۳۹۷داداچ همینکه رنگش صورتی میشه یه تکنولوژی ویژه هست
به نام bottom color change
که هنوز مرسدس تا هزار هم بهش نمیرسه
این خودش کلی افتخاره
در ضمن اون تکنولوژی که دکمه ولوم رو میزنی میره ترک بعدی هم
تکنولوژیFunctioning bottom
هست که باز مرسدس خودش رو بکشه نمیرسه به این حد
پس یکم مثبت نگر باش قدر دان باش
???????
دانیال
۱۳ مرداد ۱۳۹۷شماتیک چراغ هاش خیلی خوب شده مخصوصا چراغ های جلو. فوق العاده است. داخل شم خیلی می پسندم به جز مانیتورش که انگار با داکت گوشی ی تبلت رو چسبوندن جلو. در کل عالیه
cfz
۱۴ مرداد ۱۳۹۷دلبر کی بودی تو
L . K
۱۴ مرداد ۱۳۹۷خدایی نسل قبلیC CLASS باحال تر بود چون کلاس سی باید یه خودروی اسپورت ارزان قیمت باشه و وظیفه ی رفاه و لوکس بودن به عهده ی کلاس E و S گذاشته شه این جوری همه محصولات مث هم شدن