در اینجا با سومین نسل از کوپه چهاردرب مرسدس-بنز مواجه هستیم. مرسدس CLS اولین مرتبه در سال ۲۰۰۴ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. دومین نسل از این خودرو در سال ۲۰۱۱ اظهار وجود نمود و اینک نسل سوم در سال ۲۰۱۸ به اهالی دارفانی رخ نشان داده است.
این خودرو بر پایه مرسدس Eکلاس تکوین و توسعه یافته و مجموعهای از فناوریهای بکار رفته در مدل اس کلاس را به عاریت گرفته است.
ورژن جدید CLS برخی از اصول طراحی آشنای نسلهای گذشته خود مانند خط فرضی قوس دار دورتادور بدنه و سقف کمانی و لغزنده را رعایت نموده است. سقف به حدی لغزنده بوده است که ضریب درگ آن معادل ۰.۲۶ میشود.
قوای محرکه
دو نسخه دیزلی و دو گونه بنزینی از مرسدس CLS2018 روانه بازار خواهد شد. همه مدلها به طور استاندارد از سامانه چهارچرخ محرک ۴ماتیک بهره میبرند و یک گیربکس 9G ترونیک ۹سرعته وظیفه انتقال نیروی پیشرانه را بر عهده گرفته است.
انواع دیزلی که با نمادهای 350d و 400d قابل شناسایی هستند از پیشرانه شش سیلندر خطی جدید به حجم ۳ لیتر بهره میبرند.
مرسدس CLS 350d 4Matic: توان خروجی ۲۸۲ اسب بخار، گشتاور ۶۰۱ نیوتن متر، شتاب صفر تا صد ۵.۷ ثانیه، مصرف سوخت ۵.۸ لیتر بر صد کیلومتر، میزان آلایندگی 156g/km CO2
مرسدس CLS 400d 4Matic: توان خروجی ۳۳۵ اسب بخار، گشتاور ۷۰۰ نیوتن-متر، شتاب صفر تا صد ۵ثانیه، مصرف سوخت ۵.۹ لیتربرصد کیلومتر،میزان آلایندگی 156g/km CO2
همزمان پیشرانه بنزینی نیز از مشی خطی به جای vشکل استفاده نموده و پیشرانه V-6 نسل گذشته را به فراموشی سپرده است.
مرسدس CLS 450 4Matic: پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی و بای-توربو به همراه سیستم الکتریکی ۴۸ولت، موتور ژنراتور استارتر یکپارچه(ISG) به همراه باتری لیتیوم-یون، توان خروجی ۳۶۲+۲۲ اسب بخار، گشتاور ۵۰۱+۲۴۹ نیوتن-متر، شتاب صفر تا صد ۴.۸ ثانیه، مصرف سوخت ۷.۸ لیتربرصدکیلومتر، میزان آلایندگی 184g/km CO2
سامانه الکتریکی EQ بوست با فراهم آوردن گشتاور ۲۴۹ نیوتنمتری و قدرت ۲۲ اسب بخار، نقش مفیدی در افزایش قدرت شتابگیری، بهبود عملکرد سیستم استارت/استاپ، کاهش مصرف سوخت و استارت بهینه در شرایط سرد ایفا میکند.
در ضمن یک نسخه چهار سیلندر توربوشارژ از مرسدس CLS با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن-متر، در اواخر سال ۲۰۱۸ ارائه خواهد شد. سامانه EQ بوست نیز به این خودرو ضمیمه خواهد شد.
اگر پرفورمنس هیچ کدام از این مدلها به دل شما ننشسته است، بهتر است بدانید که هنوز یک انتخاب دیگر باقی مانده و آن چیزی نیست جز مرسدس AMG CLS 53. این مدل به همان پیشرانه نسخه ۴۵۰ مجهز شده که توان خروجی آن به ۴۲۹ اسب بخار رسیده و گشتاور حاصل نیز بالغ بر ۵۲۰.۶ نیوتن-متر شده است. سامانه الکتریکی EQ بوست نیز در این نسخه حاضر خواهد بود.
مرسدس- آ ام گ CLS 53 4Matic: توان خروجی ۴۲۹ اسب بخار، گشتاور ۵۲۰.۶ نیوتن-متر، شتاب صفر تا صد ۴.۵ ثانیه، مصرف سوخت ۸.۷ لیتر بر صد کیلومتر، میزان آلایندگی
بهای نسخه ۳۵۰ دیزل از ۵۷,۵۱۰ پوند شروع شده و به ۶۰هزار پوند در مدل 400d افزایش مییابد. قیمت نسخه ۴۵۰ و AMG 53 هنوز اعلام نشده است.
کابین
در داخل کابین CLS با فضایی مدرن به سبک مرسدس روبرو خواهید شد که جزییاتی جدید را با معماری فضای داخلی Eکلاس در هم آمیخته است.
دریچههای تهویه چراغدار شبیه توربین جت هواپیمای مسافربری هستند که رنگ نور مخفی موجود در آنها بسته به دمای کابین، از قرمز به ارغوانی و آبی قابل تغییر است. این نور مخفی در امتداد اضلاع کابین و کنسول میانی گسترش یافته و در طیفی بیش از ۶۰ رنگ مختلف قابل تنظیم است.
دو نمایشگر دیجیتالی بزرگ نیز در پشت غربیلک فرمان و میانه داشبورد در کنار هم قرار داده شدهاند تا اطلاعات گوناگونی نظیر دادههای مرتبط با سرعت خودرو، دور موتور، سامانه مسیریابی و … را به اگاهی راننده و سرنشینان برسانند. فضای پای سرنشینان عقب به واسطه ابعاد نسبتا باریک صندلیهای سبک وزن جلو، در حد مطلوب قرار دارد. فضای سر هم علیرغم خطوط سقفی شبیدار، خوب ارزیابی میشود. محفظه صندوق عقب هم بسیار حجیم و جادار است.
سخن پایانی
مرسدس CLS یک کوپه چهار درب فوقالعاده است. کابین این خودرو که موجبات رفاه سرنشینان را کاملا فراهم نموده، مملو از فناوریست و از کیفیت بسیار بالایی بهره میبرد. قوای محرکه آن بازههای متفاوتی را شامل میشود که هرکدام میتوانند به تامین نیاز اقشار متفاوتی بپردازند و سلایق گوناگون را به سمت مرسدس CLS بکشانند. طراحی خارجی و داخلی این خودرو نیز بسیار چشم نواز بوده و جایی برای گلایه باقی نگذاشته و قطعا به دل هواداران و مشتریان خواهد نشست.
منبع: carmagazine
الف.ی
۲۴ اسفند ۱۳۹۶با این استراتژی که مرسدس در پیش گرفته به نظر میرسه دیگه نمیخواد رو این نسل CLS
برای رقابت با بزرگان حساب باز کنه یا شاید میخواد نگرش داره برای وقتی که بقیه شرکت ها کوپه چهاردر غیر سوپراسپرت تولید کردن که با اونا رقابت کنه
برای اولین بار از زمانی که مرسدس رو میشناختم نمیدونم واقعا میخواد چکارکنه
تیاگو
۲۴ اسفند ۱۳۹۶عقب ماشین خیلی درازه
فکر می کنم نتونسته خوب دربیاره
توی عکس های آخری زیاد معلومه
F۲۲RAPTOR
۲۴ اسفند ۱۳۹۶داداش کلا سنت بنزه و بی ام و اینجوریه
SAEED Z
۲۵ اسفند ۱۳۹۶اتفاقا مرسدس با کنار گذاشتن نسخه 63 با موتور V8 در نسل جدید CLS جا رو برای مهره اصلی یعنی AMG GT63 باز کرده.
الف.ی
۲۵ اسفند ۱۳۹۶خب منم همینو گفتم!!!!!!!
“به نظر میرسه دیگه نمیخواد رو این نسل CLS برای رقابت با بزرگان حساب باز کنه یا شاید میخواد نگرش داره برای وقتی که بقیه شرکت ها کوپه چهاردر غیر سوپراسپرت تولید کردن که با اونا رقابت کنه”
یعنی برای رقابت با ماشین های مثل پانامرا AMG GT4 رو در نظر گرفته
Iman mclaren p1
۲۴ اسفند ۱۳۹۶این ماشین خیلی خیلی خیلی و بازم خیلی خیلی از اون چهار درب amg قشنگتره
charger
۲۴ اسفند ۱۳۹۶مخالفم
mehran911
۲۴ اسفند ۱۳۹۶کلاس سدان های سطح بالای مرسدس شلوغ بود
قبل از معرفی CLS پیش بینی می کردم مرسدس CLS رو با قوای ضعیفتری عرضه کنه
مدلهای S63 و S65 و E63 و CLS و AMG gt4 از بسیاری جهات با هم همپوشانی داشتن
در این بین amg gt4 و نسخه سطح بالای cls کاملا نزدیک به هم بودن
.
این همپوشانی ها هزینه ی زیادی رو برای توسعه و ساخت به خودروساز تحمیل میکنه در حالی که به دلیل نزدیک بودن دو خودرو به هم و تقسیم فروش بازگشت هزینه ای وجود نخواهد داشت و ضرر ده خواهد بود
.
شخصا به gt4 خیلی امیدوارم و قطعا در کلاس خودش برترین خواهد بود
hosseinbimmer
۲۵ اسفند ۱۳۹۶نه داداش. منتظر کولاک m8 باش
امیر
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ای کاش مرسدس همون طراحی فوق العاده قبلی رو به تکامل میرسوند.این نظر شخصیمه فکر نمیکنم به جذابیت رقباش مثل آئودی a7 و پورشه پانامرا باشه.البته بعضیا هم این طراحی رو میپسندن
achtung
۲۴ اسفند ۱۳۹۶مطمئن باش اونایی که میپسندن بعضیا نیستن و خیلی زیادن . همونطور که در مطلب ذکر شده بنز با این سبک طراحی واقعن عالی کار کرده و جایی برای گلایه باقی نگذاشته
CNA
۲۴ اسفند ۱۳۹۶دوست عزیز اگه قرار باشه همه در یه سطح باشن که نمیشه
چون ۱۰۰٪ شبیهن
پس در کل بر میگرده به سلیقه، علاقه و …
ساسان
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ازنظر منم طراحیش نسبت به نسل قبل یه عقبگرده…چراغهای جلوشم حالا کنار بیایم انصافا”چراغهای عقب نتنها زیبا نیست بلکه اززبان طراحی بنزهم فاصله داره…داخل خودرو هم بیش از حد پیرو کلاسsهست..یکم ریسکپذیری درطراحی داخلی باید میبود البته ریسک پذیری معقول نه مثل طراحی بیرونی…درمقابل هم رده های آئودی و bmwضعیفترعمل کرده بخصوص طراحی…عکسهای نمای نیمرخ انتهای متن خیلی بدقواره و ضایعس خدایی…
moein
۲۴ اسفند ۱۳۹۶فوق العاده زیبا و باوقار
بابا باور کنید این بنزه با یه کوه عقبه و افتخار
مطمئنا نمیاد ماشینی بزنه که حتی 1 درصد بخواد بد باشه
این نسل cls هم فوق العاده است مثل بقیه نسلهاش
Bilbo
۲۴ اسفند ۱۳۹۶یک کوه عقبه و افتخار هیچگونه موفقیتی رو ۱۰۰ درصدی تضمین نمیکنه و یک مدیریت اشتباه به راحتی یک شرکت بزرگ رو به زیر میکشه.
به طور مثال میشه پادشاهی نوکیا رو مثال زد که با یک سری پافشاری های اشتباه مدیریتی، اون قلمرو دست نیافتنی رو دو دستی تقدیم امپراطوری اپل داد.
دقت کنید که مرسدس چندین سال بود که از رقبا بطور معناداری عقب افتاده بود اما با یک مدیریت حقیقتا استثنایی الآن دوباره سردمدار فروش خودروهای لوکس شده و بنظرم سالهای سال این مقام رو نگه خواهد داشت.
رامتین
۲۴ اسفند ۱۳۹۶با یه کار بسیار ساده میشد طراحی cls قشنگتر بشه:
چراغ عقب بجای مورب بودن ضلع پایینیش، یکم حالت مستطیلی بخودش میگرفت. یعنی چیزی شبیه sکوپه.
Amir.z
۲۴ اسفند ۱۳۹۶اونجوری فکر کنم عقبش خیلی خیلی شبیه جگوار میشد همینطوری هم به نظرم قشنگ
طراحی قبلی مرسدسم اولش اینطوری بود
خیلی ها میگفتن این چیه بابا زشت شده
اما به مرور اکثرا پشیمون شدن و گفتن زیباس
اینم به مرور زمان جزو طراحی های قشنگ به حساب میاد
samurai
۲۴ اسفند ۱۳۹۶طراحی بنز با چراغای دو قلو گرد قشنگ بود ولی این طراحی کلا عقب گرده مخصوصا چراغای جلوش
مجتبی
۲۴ اسفند ۱۳۹۶چه بلایی داره سر بنز میاد؟! خیلی افتضاح شده
مسعود
۲۴ اسفند ۱۳۹۶رفته رفته بیشتر به دل میشینه و خیلی جذاب تر از زمان رونمایی ش هست
مطمئنا از میزان انتقاد عاشقانش کم میشه
مهرداد
۲۴ اسفند ۱۳۹۶اگه انتقاد از طراحی بیرونیشه ولی از نظر طراحی داخل و داشبورد که خیلی نازه??
Amir
۲۵ اسفند ۱۳۹۶اگه به لوگوی جلو پنجره توجهی نکنید مرسدس بنز نخواهید دید…دوستان متعصب و طرفداران این غول دوست داشتنی دنیای خودرو انقدر جانب دارانه نظر ندید…از نمای کنار هیچ هماهنگی بین قسمت جلو و عقب نیست…از نمای عقب به گویی طراحی شده توسط استودیو های کره ایست…این طراحی اگر از دل آسیا بیرون می اومد هیچ جای بحثی نداشت.ولی از مرسدس بنز جای هیچ پذیرشی نداره.اینکه بعد از یه مدت شاید زیبا به نظر برسه عادت کردن چشم هستش…بنز چندین سال هست که بوی مرسدس های فوق العاده پیشین رو نمیده.کانسپت M8 بیمر همه ی عاشقای خودرو رو یک دل نه صد دل عاشق خودش کرد فقط به خاطر هماهنگی ذره ب ذره ی اجزاء بدنه…فقط امیدوارم باز هم بنز ببینیم…به هیج عنوان نمیشه این نسل رو جایگزین نسل فوق العاده زیبای قبل کرد…
Zabih
۲۵ اسفند ۱۳۹۶اصلا نمی تونم با طراحی چراغ هاش ارتباط بر قرار کنم. خدا کنه تو محصولات دیگه تکرار نکنند اش و این مدل رو یه فیس لیفت کلی بدن. حالا دوستان دیسلایک بدن، طراحی زشت، زشته دیگه حتی اگه بنز باشه