مرسدس بنز

نقد و بررسی مرسدس بنز CLS 450 جدید

کلاس خودروهای چهار درب کوپه در سال ۲۰۰۴ با معرفی مرسدس CLS به راه افتاد مشتریان زیادی نداشت اما هم‌اکنون رقابت شدیدی بین خودروسازان آلمانی در جریان است. مرسدس که همواره تلاش داشته بهترین‌ها را ارائه کند به تازگی سومین نسل CLS را عرضه کرده و ما هم با آن همراه شده‌ایم تا ببینیم این ستاره سه پر دنیای خودرو چه حرف‌هایی برای گفتن دارد…

مرسدس بنز CLS 450
ما قبلاً نسخه‌های ۴۰۰ d و AMG CLS 53 را در خاک اروپا ملاقات کرده بودیم اما این اولین بار است که پشت فرمان مدل بنزینی CLS 450 4Matic می‌نشینیم. این خودرو از جدیدترین پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری مرسدس که با یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همکاری می‌کند سود می‌برد. سیستم یاد شده به منظور بهبود پرفورمنس و مصرف سوخت بکار رفته است. خودروی مورد بحث تنها با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک در دسترس است.

مرسدس بنز CLS 450
مرسدس می‌گوید CLS 450 جدید ظرف مدت ۴.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما از آن همان لحظه‌ای که چرخ‌ها شروع به چرخیدن می‌کنند متوجه می‌شوید که عمده تمرکز خودرو بیش از آنکه روی پرفورمنس باشد روی تجمل و آرامش معطوف شده است.

مرسدس بنز CLS 450
در حالت درجا تقریباً صدایی از پیشرانه به گوش نمی‌رسد و تا سرعت‌های ۱۱۰ کیلومتر در ساعت نیز تنها صدای ناله‌ی قلب آهنین ۶ سیلندر در کابین می‌پیچد. شایان ذکر است پیشرانه یاد شده کاملاً قوی بوده و سیستم بوست EQ نیز ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور دیگر را به این مجموعه اضافه می‌کند تا مرسدس در شتاب گیری‌های سنگین کارایی برجسته‌ای داشته باشد.

مرسدس بنز CLS 450
گیربکس نرم CLS 450 همه‌چیز را خونسرد نگه‌ داشته و دنده‌ها را در بهترین فرصت تعویض می‌کند؛ اما اگر بخواهید با استفاده از پدال شیفتر پشت فرمان دنده‌ها را عوض کنید شاید کمی احساس ناخوشایندی در رابطه با رفتار گیربکس داشته باشید. البته این را هم بدانید با توجه به ماهیت ریلکس پیشرانه شما به ندرت نیازمند تخته‌گاز رفتن خواهید بود و بنابراین خواهید توانست به مصرف سوخت ادعایی کارخانه نزدیک شوید.


حالت‌های رانندگی گوناگون باعث تغییر شخصیت خودرو می‌شوند. حالت‌های راحت، اسپورت و اسپورت پلاس باعث تنظیم فرمان، گیربکس و پاسخ پدال گاز شده ولی CLS در حالت پیش‌فرض بهتر حس شده و شما در آن می‌توانید از پرفورمنس برجسته پیشرانه و کیفیت سواری خوب بهره ببرید. البته در سرعت‌های پایین برخی دست‌اندازها باعث ناراحتی خودرو شده و رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی هم کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کنند.


دیگر گله از CLS 450 کاربردی بودن چنین خودروهایی است. صندوق‌عقب ۴۹۰ لیتری این خودرو شکل عجیبی داشته و نشستن افراد قدبلند در عقب هم با دشواری همراه خواهد بود زیرا به خاطر خط سقف خمیده همواره سر افراد با سقف سایش خواهد داشت. این اولین باری است که CLS دارای سه صندلی در عقب بوده اما وجود تونل گیربکس باعث شده صندلی وسطی تنها مناسب کودکان باشد.


جدای از موارد یاد شده به سختی می‌توان ایرادی را به کابین لوکس و پیشرفته CLS 450 وارد ساخت. این خودرو کاملاً مجهز بوده و همانند یک بوتیک شیک به نظر می‌رسد. همه‌چیز با چرم و چوب پوشانده شده و در اکثر بخش‌ها آلومینیوم برس خورده نیز به چشم می‌خورد. سیستم صوتی برمستر، سانروف برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، اپل کارپلی و اندروید اتو بخشی از پکیج پریمیوم پلاس ۳۸۹۵ پوندی هستند.


تنها تریم CLS که در بریتانیا عرضه می‌شود AMG Line بوده و بنابراین تمامی نسخه‌ها به‌صورت استاندارد دارای کابین کاملاً چرم، دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی، سیستم ناوبری، سیستم تهویه مطبوع و رینگ‌های ۱۹ اینچی می‌باشند.

پیشرانه ۳ لیتری EQ بوست نرم مرسدس بنز در CLS کاملاً جواب داده و باعث ایجاد یک کروزر لوکس و ریلکس شده است. این خودرو توازن فوق‌العاده‌ای بین آرامش بالا و پرفورمنس گیرا ایجاد کرده است. کیفیت سواری این خودرو در سرعت‌های پایین و در جاده‌های ناهموار مطابق انتظارات نبوده و از این نظر سدان استاندارد E کلاس گزینه‌ای بهتر، ارزان‌تر و کاربردی‌تر به نظر می‌رسد.


مشخصات مرسدس بنز CLS 450 4Matic AMG Line coupe

  • قیمت: ۵۷۶۴۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۳۶۷ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 7.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    دو نسل قبلی MB CLS واقعا عالی بودن مخصوصا از نظر ظاهری ولی نسل جدید زیاد ظاهر زیبا و خاص نسل های قبلی رو نداره و طراحیش تحت تاثیر یکسان سازی مدل ها قرار گرفته که کاش نمیشد و الان که با معرفی MB AMG 4 Door جایگاش هم تحت الشعاع قرار گرفته‌.

    1. s.h

      ۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      بنزم دیگه داره حجم رو میاره پایین وسیلندرو کم میکنه و چند وقت دیگه هم برقی میکنه ما بد موقعی فهمیدیم ماشین چیه همه از صدای یه موتو حجیم و8یا 12 سیلندر خوششون میاد حیتی اگر تا حالا شاید تو ایران از نزدیک موجود نباشه ولی باید اگر روزی تونستند یه ماشین خوب بخرند باید یواش یواش به صدای هم زن یا جارو عادت کرد ….. چی خواستیم چی دیدیم با چی باید حال کنیم درسته 3 لیتر از موتور ماشینای ایرانی یا چینی خیلی بیشتره ولی بنز با یه موتور 6.5 یا 4.5-5 کامل میشه اون موقع میشه گفت بنزه از قدیم با صدای ماشینای بدرد بخور با ماشین حال کردیم حالا باید تو اینده ای بسیار نزدیک همه سوار ماشین شارژی بچه بشن خدا کنه مهندسا یه فکری کنن

      1. محمد . ع

        ۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (6 ديدگاه)

        راست میگه همسایمون نسل قبلی cls رو داشت جوری صداش بلند بود که من فکر کردم کامیون توی پارکینگه اما برعکس کامیون صداش خیلی لذت بخش بود دیگه همچین صدایی رو نشنیدم

    2. CNA

      ۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (235 ديدگاه)

      به قول شماعی زاده خدا قسمت بکنه

  2. Mohammad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    ??????

  3. Carbonado Aventador

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    هرچقدر سعی میکنم نمیتونم با نمای جلوش ارتباط برقرار کنم…
    باز حداقل از نمای سه رُخ خوشگله ولی از جلو با برلیانس فرقی نداره!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. الف.ی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      شما هم ؟

      1. Carbonado Aventador

        ۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        دیگه واقعا باید قبول کرد بنز با این طراحی قافیه رو به آئودی و بی ام و میبازه…

        تو این سطح و رقابت که کیفیت فنی و داخلی ماشینا با هم برابره تقریبا..
        استایل و ظاهر خیلی تو فروش ماشین تایین کننده هست!

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. محمد . ع

          ۳ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (6 ديدگاه)

          اما اینم بگو طراحی داخلیش فوق العادست لامصب از طراحی فضاپیما های فیلمای هالیوودی هم جلوتره

    2. mg

      ۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      شبه اریزو هست تا برلیانس !! بدبخت بنز !! الن باز یه عده تعصب میکشن که چرا گفتی شبیه همن یا چرا …

      1. الف.ی

        ۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        درسته
        من خودم هم خیلی وقته با طراحی های مرسدس حال نمی کنم ولی نمیشه گفت کپی برلیانسه
        اون جلو پنجره کجا این کجا
        اون چراغا کجا این نوار دی لایت کجا
        برلیانس کجا مرسدس کجا

        1. محمد

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (335 ديدگاه)

          بنز برلیانس 😂😂

  4. me84

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    نمای عقبش اصلا به دل نمیشینه

  5. امیر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    یک خودروی بی نظیر در سگمنت مورد علاقه من.طراحیش واقعا هوشمندانه،ظریف و زیباست!
    باور کنید یک هماهنگی فوق العاده در این طراحی هست و حالت تیز بودنش به شدت جذابش می کنه
    در نهایت به قدرت مرسدس بنز پی میبریم که دو خودرو در یک سگمنت عرضه کرده.AMG GT چهار در برای اسپرت پسندان و CLS برای لوکس گرایان

    1. امیر

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      تنها ایرادی که میشه بهش گرفت فضای محدود سر در صندلی های عقبه

  6. Baggio

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    نقصی در طراحی این ماشین وجود نداره
    رنگ مشکیش وحشتناک زیباست
    قرمز هم بهش میاد

    فضای محدود سر برای صندلی عقب جزو ویژگی های این کلاسه ،
    در کل در کلاس خودش بهترین گزینست ?

  7. ماتئوس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (694 ديدگاه)

    نقد و بررسی ؟؟؟؟
    خدا شاهده من نقدی ندارم …..

  8. فتنه گوساله سامری

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحیش رو اصلا نمیپسندم.آیودی a7یه سروگردن زیباتره

  9. achtung

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (423 ديدگاه)

    طراحی داخل و خارجش شاهکاره

  10. ASHKAN

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (376 ديدگاه)

    چراغ عقباش فاجعه ست فاجعه

  11. علي كيوج

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیخوام به طراحان بنز جسارت کنم ولی نمای عقب این مدل یجوریه که سخت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد!
    اونم وقتی نمای عقب نسل اول رو یادت بیاری که فوق العاده بود

  12. Hamid.Hellcat

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    چقدر طراحی بدنه و چراغ های عقب و جلوی نسل اولش هماهنگ زیبا و دلنشین بود
    http://www.automotiveaddicts.com/wp-content/uploads/2010/04/MEC-Design-Mercedes-Benz-CLS55-AMG-2.jpg

  13. یاس ی

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    باید از نزدیک دیدش تا راجب طراحیش قطعی نظر داد، این طراحی یا جذبت میکنه یا کلا طردت میکنه، من فقط با چراغ جلوش یکم مشکل دارم، به نظرم میتونست خیلی قشنگتر باشه، سواد طراحی ندارم ولی از نظر شخصی این چراغ بهش نمیاد. البته اینم بگم که زمانی که طراحی جدید لکسوس رو شد من میگفتم با این جلو پنجره به این بزرگی آیا قشنگ میشه ؟ حس خوبی بهش نداشتم تا اینکه نسل آخر لکسوس ال ایکس وآر ایکس را از نزدیک دیدم، خیلی خیلی و با اختلاف زیاد خوشگلتر از عکسهاشون بودن، از نظر من خیلی زیباتر از نسل قبل شدن. cls هم قطعا از نزدیک با عکسش خیلی فرق داره.

  14. doubt

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    من از یه چیزی شاکیم. چرا خیلی از عکسای کابین ماشینا که تو این سایت استفاده میشه عکسای نسخه های فرمون راسته؟ استاندارد دنیا فرمون چپه. نمیدونم شاید عکسلارو فقط از سایتهای انگلیسی میگیرین
    کلا رو مخه این داستان اگه میشه فقط عکسای فرمون چپ استفاده کنید

  15. #ali.m#

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    کاش یه ذره از ساختار شکنی نسل اول و ابهت و زیبایی نسل دوم رو داشت .

  16. سعید

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اگه بخوام صرفا از نظر طراحی خارجی برای هر نسل CLS در دوره ی خودش یک کلمه/جمله بگم :
    نسل اول : آوانگارد
    نسل دوم : تلاش برای حفظ جایگاه
    نسل سوم : دنده عقب
    و نقطه برجسته ی هر نسل از نظر من :
    نسل اول : طراحی اتاق / چراغ عقب و در کل نمای عقب
    نسل دوم : چراغ جلو و نمای جلو
    نسل سوم : طراحی کابین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا