اگر مُصر هستید که حتماً یک شاسیبلند کوپه داشته باشید، مرسدس بنز GLC کوپه قطعاً یکی از انتخابهای برتر خواهد بود.
سرانجام مرسدس بنز مدل GLC کوپه را برای رقابت با ب ام و X4 در سگمنت شاسی بلندهای کوپه به میدان فرستاد. برای افراد بسیاری این خودروها عجیبوغریب بوده و جنبهی کاربردی بودن آنها به خاطر خط سقف شیبدار زیر سؤال است؛ اما برای افراد دیگر اینها خودروهایی خانوادگی با چهرهای اسپورت و موقعیت رانندگی بالا و لذتبخش هستند.
حتی اگر شما جذابیت شاسی بلندهای کوپه را نبینید، GLC کوپه قطعاً یکی از زیباترینها در این زمینه است. ظاهر طبیعیتر و صیقلیتر این خودرو نسبت به چهرهی تا حدی عجیب X4 برتری دارد.
GLC کوپه قطعاً توجهات بیشتری را نسبت به GLC استاندارد به خود جلب میکند؛ اما جدای از چندین تغییر کوچک در تنظیمات شاسی (عمومت در بخشهای فرمان و سیستم تعلیق)، هر دو خودرو تقریباً ساختار یکسانی دارند.
پس با توجه به گفتهها GLC کوپه سواری خوبی دارد هرچند اگر دنبال هیجان بیشتری هستید پورشه ماکان یا جگوار اف پیس قطعاً گزینههای بهتری خواهند بود. فرمان خودرو احساس زیادی ندارد و هنوز هم در هنگام عبور از پیچها تکانهای بدنه به چشم میخورد. درحالیکه این خودرو دقیقاً هیجان رانندگی زیادی ندارد اما چسبندگی بالایی وجود داشته و سیستم تعلیق بادی سفارشی موجود در نمونهی حاضر در تست به تطبیق دادن خودرو با شرایط گوناگون کمک شایانی میکند.
شما میتوانید حالتهای اکو، کامفورت، اسپورت، اسپورت پلاس و تنظیمات شخصی را انتخاب کنید. در حالت اسپورت فرمان خودرو سنگینتر میشود اگرچه که این موضوع باعث بهبود احساس فرمان نمیشود. البته سیستم تعلیق سفتتر خواهد شد. البته این سفتی برای راههای ناهموار زیادی است اما در حالت کامفورت GLC کوپه راحتی زیادی را فراهم کرده و چیز زیادی از سطح جاده به کابین منتقل نمیشود.
به لطف بدنهی آئرودینامیک صدای باد چندانی در کابین وجود ندارد البته باید گفت صدای جاده و پیشرانه به گوش میرسند. پیشرانهی دیزلی ۲.۱ لیتری در مدل 250d همیشه غرغر کرده اگرچه که صدای آن کمتر از سدان C کلاس به پوش میرسد.
کارایی خودرو خوب است و با وجود ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور پیشرانه، خودرو در هر دندهای خوب عمل میکند. رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۷.۶ ثانیه زمان میبرد.
گیربکس ۹ سرعته GLC کوپه عملکرد خوبی دارد و در اکثر اوقات دندهها به نرمی تعویض میشوند. در برخی موارد و شرایط غیرعادی مثل کاهش سرعت برای چراغقرمز و سپس سبز شدن چراغ و حرکت، گیربکس کمی در تعویضها ناهنجار عمل میکند اما این موارد نادر بوده و کلیت این مجموعه بینقص است.
این خودرو در هر صد کیلومتر ۵ لیتر سوخت مصرف میکند که از ب ام و X4 2.0d که قدرت کمتری دارد کممصرفتر است. در هر کیلومتر نیز ۱۴۳ گرم دیاکسید کربن آزاد میشود که برای خودرویی با این اندازه مناسب است.
علیرغم تغییرات صورت گرفته نسبت به GLC استاندارد، اعداد و مشخصات نسبت به برادر خود یکسان ماندهاند اما مدل کوپه ۳۴۷۰ پوند گرانتر از یک شاسیبلند معمولی در همین سطح تریم است؛ بنابراین اگر واقعاً دنبال نمای خاصتری هستید مدل کوپه را انتخاب کنید. صندوقعقب این خودرو نیز با ۵۰۰ لیتر حجم گنجایش کمتری از برادر استاندارد خود دارد.
در بخش عقبی جا برای سه نفر وجود دارد و درحالیکه فضای پا خیلی بد نیست اما فضای سر برای سرنشینان قدبلند به خاطر سقف شیبدار محدود شده است. در صندلی میانی تونل گیربکس باعث میشود سرنشینان بالغ کاملاً ناراحت باشند.
همانند اکثر مدلهای کنونی مرسدس بنز،GLC کوپه بهترین کابین را داراست. صندلیهای جلو بسیار راحت هستند و کیفیت مواد بکار رفته فوقالعاده نشان میدهند. به علاوه طراحی داشبورد عالی انجام شده و استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی نیز آسان است.
مشخصات مرسدس بنز 250d 4MATIC AMG Line Coupe GLC
قیمت: 43965 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۱ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 201 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 222 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
MB
۲۷ آذر ۱۳۹۵حرفی برای گفتن باقی نمیذاره
ولی ای کاش تمام انواع موتورهایی که رو این ماشین وجود داره؛مشخصات کاملشو قرار میدادید
البته کوتاهی از سایت منبعه
ferrari
۲۷ آذر ۱۳۹۵از همه لحاظ عالیه. خیلی خوشم اومد
ENER-G-FORCE
۲۷ آذر ۱۳۹۵آهان!!! به این میگن یک تست درست و حسابی! GLC و GLE کوپه واقعا زیبا و شیک هستن … یادمه اون روز های اولی که بنز کلاس بندیش رو تغییر داده بود چقدر بهش ایراد میگرفتن اما حالا…! جناب احمد زاده خداقوّت …
شاهین
۲۷ آذر ۱۳۹۵ارادتمندم دوست عزیز :)
رامتین
۲۷ آذر ۱۳۹۵x4 را ترجیح میدم. پرفروشترین خودروی حال حاضر bmw در ایران.
amir2020
۲۷ آذر ۱۳۹۵هر موقع بنز بود و بی ام و این اندازه فروش کرد اونوقت بگو
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵سری Q و Sq آئودی ترجیح میدم.
Bavaria
۲۷ آذر ۱۳۹۵خیلی سعی کرده بگه از X4 بهتره!!!!
ولی نیست
حسین
۲۷ آذر ۱۳۹۵X4 یا x6 رو ترجیح میدم با اینکه بنز رو یک سر و گردن در بقیه محصولات نسبت به بی ام و بالاتر میدونم
X6
۲۷ آذر ۱۳۹۵عزیزم کدوم منبع این حرفو زده که بنز همیشه یه سرو گردن بالاتره ؟
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵خودش گفته “میدونم”.
نظر شخصی هست و قابل احترام.
جواد
۲۷ آذر ۱۳۹۵داداش، نظر شخصی خودشو داد.
Saied
۲۸ آذر ۱۳۹۵اصلا یک طرفه قضاوت نکرده. ولی این طرح ماله بی ام و هست و این طرح رو با x6 به دنیا معرفی کرد که یکی از بهترین طراحی هایه ماشین رو داره و تا این اواخر بنز ماشینی در حد x6 نداشت. (حد اقل از لحاظ ظاهری) باید اینو آلمانی باز هامون قبول کنن.
مرتضي
۲۵ فروردین ۱۳۹۶قیمتم مهمهه
بیادایران چقدره؟