با تولید نسلهای گوناگون از سدان های E و S کلاس، مرسدس با واژهی لیموزینهای اجرایی عجین شده است؛ اما اگر شما بخواهید چند نفر از مدیران شرکت خود را از فرودگاه به دفتر برده و البته بخواهید این کار را با خودرویی سطح بالا انجام دهید چه انتخابی خواهید داشت؟ پاسخ مرسدس به این درخواست شما V کلاس است که نسخه بهروز شده آن به تازگی وارد میدان شده است.
تنها رقیب این خودرو فولکس واگن کاراول است اما نشان مرسدس روی کاپوت توجهات زیادی را به خود جلب میکند. همچنین این خودرو از تجهیزات استاندارد زیاد، سواری راحت، ایمنی و تکنولوژیهای قابلتوجه سود میبرد.
برای چنین MPV سطح بالایی، طیف سورپرایز کننده و گستردهای از پیشرانهها و پیکربندیها وجود دارد. خریداران میتوانند دو پیشرانه دیزلی ۲ لیتری با قدرتهای ۱۶۱ و ۲۳۶ اسب بخاری را انتخاب کنند. همچنین این خودرو با سه طول متفاوت استاندارد، طویل و خیلی طویل در دسترس است. مدلهای استاندارد دارای هفت صندلی هستند درحالیکه دو مدل دیگر هشت نفره هستند به گونهای که سه صندلی در ردیف دوم و سوم نصب شدهاند.
این صندلیهای عقب بهترین مکان برای نشستن در V کلاس هستند و وارد شدن به ردیف دوم صندلیها واقعاً آسان است که دلیل آن نیز دربهای کشویی برقی استاندارد میباشد؛ و زمانی که روی صندلیها بنشینید شاهد اشرافیت زیاد مخصوصاً در مدل Exclusive حاضر در تست خواهید بود.
اگرچه این نسخهها بسیار گران هستند اما تنها ۶ صندلی دارند و به لطف سانروف پانورامیکی بزرگ فضای روشن و جادار در کابین وجود دارد. در ردیف دوم صندلیها دو صندلی انفرادی با عملکردهای ماساژ، گرم شونده و تهویه دار وجود دارد. در واقع شما سوار یک S کلاس ششنفره میشوید مخصوصاً اینکه ردیف سوم صندلیها نیز فضای کافی برای دو مدیر قدبلند را ارائه میکنند.
طبیعتاً وقتی تمامی هفت صندلی در جای خود قرار داشته باشند تنها کمی فضا برای قرار دادن کیفها در پشت صندلیهای ردیف آخر وجود خواهد داشت؛ اما اگر شما آنها را تا کرده یا حتی از کابین بیرون آورید شاهد فضای زیادی خواهید بود. البته این جای تعجب زیادی ندارد زیرا V کلاس بر پایه ون ویتو شکل گرفته و بنابراین فضاهای ذخیرهای زیادی در بخش جلوی کابین دیده میشود. همچنین اگرچه در تصاویر شاهد خودرویی با سیستم اطلاعات سرگرمی کامند هستیم اما اگر امروز V کلاس را سفارش دهید شاهد تحویل آن با سیستم MBUX خواهید بود.
این مدل فیس لیفت همچنین از پیشرانه ۲ لیتری دیزلی ۲۳۶ اسب بخاری سود میبرد که حداقل روی کاغذ میتواند باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۸ ثانیهای شود.
موضوع احساسبرانگیز اینکه شتاب خودرو کاملاً باورپذیر است اما اگر آن را تحت تأثیر قرار دهید سروصدای زیادی را خواهید شنید. هرچند اگر رفتار مناسبی با پیشرانه داشته باشید شرایط بهتری حکمفرما خواهد بود. در سرعت ثابت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت این پیشرانه تقریباً ساکت بوده و دور آن کمتر از ۲۰۰۰ خواهد بود.
همین داستان درباره تکان های بدنه هم صادق است. بهطور اجتنابناپذیری، هنگام عبور از پیچها تکان های زیادی در این خودرو دیده میشود اما فقط وقتی که تغییر جهتهای سریعی را انجام دهید این مسئله مشکلساز خواهد بود.
متأسفانه شاید فرمان V کلاس بزرگترین نقطهضعف آن باشد. با ورود به اولین پیچ حس کمی را از فرمان خواهید گرفت.
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استاندارد هم میتواند عجیب ظاهر شود. تعویض دندهها در سرعتهای پایین باعث ایجاد تکان در خودرو شده و معکوسها نیز هر از گاهی با تأخیر انجام میشود.
در کل اگر شما V کلاس را به عنوان یک راننده میرانید باید نقاط قوت آن را در نظر بگیرید. رانندگی بی حاشیه و ریلکس با V کلاس باعث خواهد شد سرنشینان خونسرد باشند.
مرسدس V کلاس کاملاً در کلاس خود جا افتاده و ترکیبی منحصربهفرد فضای داخلی، اشرافیت و انعطافپذیری در یک پکیج لوکس است. نصب سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX هم یک مورد خوب است. البته باید اذعان کرد توجیه کردن این مدل بسیار گران Exclusive سخت است اما مدل ارزانتر منطقیتر خواهد بود.
مشخصات مرسدس V 300 d AMG Line Long Exclusive
- قیمت: 89250 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 236 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 220 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
Sajjad
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹عجب مکان کم مصرفی
مهدی(Mسابق)
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹V کلاس داره با شعار make your move کار میکنه و انصافا درجه یکه:
اینم برای بنز بازاش:
https://www.mercedes-benz.com/en/classic/museum/at-the-mercedes-benz-museum-with-ulrike-groos
امیدوارم از پشت و گذارندن تو این موزه لذت ببرین!
مهدی(Mسابق)
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹پشت و گذراندن : گشت و گذار
تف به این املای موبایلم
ممد ژانگولر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی مکانه
Malt hill
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹من اون رینگ های بنز رو دوست دارم.
بزرگ و گیرا.
اسپرینتر هم خیلی با ابهت و جذابه.
سلطان جاده و اتوبان
سینا BMW
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ای کاش AMG آپدیتش کنه.
البته بنز ون های دیگه ای هم داره.
قیمتش بالاست ولی بنزه دیگه. البته مدل پایه کمتر از ۴۰ تاست
برابوس هم تیونینگش کرده با قیمت ۳۱۵ هزار دلار!!!!! ۴۴ اسب بخار و ۷۰ گشتاور بیشتر داره یکمی باید بیشتر میبود ولی داخلش فوق العادس
سینا BMW
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹مثلا فورد ۳ نسل از ترانزیت سوپرون رو ساخت که مثلا مدل دومش ۷۰۰ اسب بحار داشته
کوروش
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام به همه عزیزان، زمانی که سرباز مرزبانی بودم، وزیر نفت با یکی از این ها اومد تویه اسکله که خبر نگار ازش مصاحبه بگیرند من اونجا بودم و این ماشینو از نزدیک دیدم، واقعا از لحاظ پرستیژ چیزی از از اس کلاس کم نداره