مدتی طول کشید اما مرسدس سرانجام پاسخ محکم خود به بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان را رو کرد! یک سال پس از عرضه نسل دوم GLS، ژرمنها این شاسیبلند بزرگ را به نام و نشان برجسته مایباخ مزین کرده و آن را با هویت کامل مرسدس-مایباخ GLS روانه جادهها کردهاند.
درست در نقطه مقابل مایباخ S کلاس جدید، GLS قدبلند ابعاد اولیه و فاصله بین محوری نسخه استاندارد را حفظ کرده است. البته برخی ویژگیهای خاص و انحصاری در این شاسیبلند بسیار لوکس دیده میشوند.
این خودرو با حذف نیمکت صندلی سه نفره عقب با دو صندلی بزرگ و لوکس خود را از سایر نسخههای استاندارد GLS متمایز میکند. این صندلیها دارای حالت خم شوندگی و استراحتگاههای پای بسط یافته هستند که در واقع میتوانند صندلیها را به یک محیط آرام برای استراحت تبدیل کنند. این کار فقط با فشار یک دکمه صورت میگیرد.
اگر سرنشینان بخش عقب نیازمند فضای بیشتری باشند صندلیهای جلویی را میتوان کاملاً زیر داشبورد تا کرد. برای تاجران و ثروتمندانی که کار زیادی دارند هم یک جفت صندلی تاشونده وجود دارد که در کنسول مرکزی عقب قرار گرفته است. اگر هم این افراد بخواهند پس از امضای یک قرارداد مهم و پیروزی در آن جشن کوچکی بگیرند کافی است از خنک کننده بین صندلیها یک نوشیدنی برداشته و میل کنند!
پکیج فرست کلاس GLS قیمت ۷ هزار پوندی داشته اما برای خودرویی که حداقل قیمت ۱۶۰۹۸۵ پوندی دارد این موارد خیلی مهم نخواهد بود.
در داخل کابین شاهد چرم و چوب بیشتری نسبت به هر شاسیبلند دیگری خواهید بود و به این موارد باید نورپردازی جذاب LED و چندین کیلومتر دوخت را اضافه کرد؛ اما این تنها چیزی نیز که باعث ایجاد حس فوقالعادهای میشود زیرا سکوت کابین نیز جزو شاخصههای آن است. مرسدس تلاش زیادی را صرف بهبود کیفیت سواری مایباخ GLS کرده و یک دیواره بین صندلیهای عقب و محفظه بار نصب کرده است. شاید این کار باعث کم شدن چند لیتر از ظرفیت محفظه بار شود اما حس خاص و ویژهای را ایجاد میکند.
اگرچه افرادی که از رولزرویس و بنتلی پیاده شده و سوار مرسدس میشوند چیز خاصی را حس نکنند اما شاید رانندگان چیزهایی را گم کنند که قبلاً در محصولات بریتانیاییها تجربه کردهاند. مایباخ GLS فقط با پیشرانه ۸ سیلندر بنزینی عرضه میشود درحالیکه دو بریتانیایی یاد شده با پیشرانههای نرمتر ۱۲ سیلندر در دسترس هستند.
این خودروی آلمانی به نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی مشهور مرسدس مجهز بوده و از دستیار هیبریدی سود میبرد. قدرت کل پیشرانه به ۵۴۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۳۰ نیوتون متر میرسد. سیستم ۴۸ ولتی یاد شده تأثیر زیادی روی پرفورمنس کلی خودرو ندارد اما در زمان شروع به حرکت و کنده شدن از زمین کمی از فشار کار پیشرانه را میکاهد. این سیستم همچنین برای کمک به بهبود مصرف سوخت طراحی شده اما خب واضح است که مایباخ GLS خودروی تشنهای بوده و در هر صد کیلومتر ۱۱.۷ لیتر سوخت مصرف میکند.
با وزن حدود دو و نیم تنی شاید انتظار داشته باشید سرعت گرفتن با GLS امری پر سر و صدا و کند باشد اما پیشرانه گشتاور زیادی را از همان دورهای پایین در دسترس راننده قرار داده و هنوز هم صدای چندانی از پیشرانه به کابین نفوذ نمیکند.
حتی اگر پدال گاز را ته انتها فشار داده و تمامی قدرت را درخواست کنید صدای پیشرانه همچنان خفته باقی مانده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر مایباخ GLS در ۴.۹ ثانیه ثبت میشود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم تعویضهای سریع و نرمی را به نمایش میگذارد تا همهچیز با خونسردی خاصی پیش برود؛ اما این یک شاسیبلند برای رانندگی سریع نیست. مایباخ GLS همیشه بزرگ و سنگین حس میشود بنابراین بهتر است سواری ریلکس و آرامی با آن داشته باشید.
همانگونه که از شاسیبلندی متمرکز روی آسایش و راحتی انتظار میرود، فرمان خودرو بسیار سبک و سیستم تعلیق نیز نرم و راحت است. تمامی سیستمهای این خودرو برای ارائه حداکثر راحتی در صندلیهای عقب تنظیم شدهاند که از جمله آنها میتوان به کنترل بدنه فعال اشاره کرد.
مایباخ واقعاً شما را از دنیای بیرون جدا میکند و هر زمان که خواستید میتوانید آفتابگیرهای برقی را بالا ببرید تا حداکثر حریم خصوصی را داشته باشید.
مرسدس-مایباخ GLS یک رقیب کاملاً قابلاعتنا و درخور برای رولزرویس کولینان و بنتلی بنتایگا است. این خودرو سواری راحتتری نسبت به دو سنگینوزن بریتانیایی داشته و از نظر سیستمهای کمکراننده و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز بهتر عمل کرده است. البته شاید برخی افراد نتوانند ذهنیت اینکه مایباخ تنها نسخهای لوکستر از GLS استاندارد است را پاک کنند؛ و در نهایت این تصویر ذهنی مشتریان است که در چنین مواردی تصمیم نهایی را میگیرد.
مشخصات مرسدس-مایباخ GLS فرست کلاس
- قیمت: 167735 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توربو با دستیار هیبریدی ۴۸ ولتی
- قدرت/گشتاور: 549 اسب بخار/۷۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
سامورایی از قله فوجی
۲۱ آذر ۱۳۹۹کابین قشنگ تری نسبت به S Class جدید داره
Mohammad
۲۱ آذر ۱۳۹۹تو این دسته من کولینان رو ترجیح میدم اصلا ظاهر کولینان یه حسی خاصی رو به آدم القا میکنه
ولی اگه خودم بخام یه همچین هزینه ای بکنم برا خرید خودرو(البته فقط تو خواب و رویا)بنتلی کانتیننتال یا فلاینگ اسپار رو انتخاب میکردم
سامورایی از قله فوجی
۲۱ آذر ۱۳۹۹البته کولینان قیمتش دو برابر اینه
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آذر ۱۳۹۹چرا اینترنتا دوباره پکیده !
مگه باز خبریه ما بیخبریم !
خدا به داد برسه ، احتمالاً یه جا دوباره فاجعه پیش اومده ، حالا فردا دوباره میاد میگه من که خبر نداشتم ، صبح شنبه که بیدار شدم مثل شما تازه فهمیدن کلیدم ناکاوت شده ?? !
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آذر ۱۳۹۹دارم نظرات دوستان رو میخونم و میبینم که اکثریت نطرشون مثبت هست نسیت به مایباخ GLS .
هرجاشو اشتباه میگم ، بهم بگید !
اما دوستان چرا در نظر نمیگیرید این خودرو در کلاس اشرافیتِ ، و نه لوکسیهایی چون کلاسS یا سری ۷ یا آئودی A8 و…
کلاس اشرافیت یعنی باید خاص و متمایز از هر نظر باشه !!!
کدوم بنتلی و رولزرویسی را میشناسید که با خودروی ارزانتر بشه تجهیزش کرد و به کلاس اشرافیت ارتقاعش داد !
منظورم اینه که مایباخ اصیل که هنوز ارزشش از این مایباخ جدیدها هم بیشتره یعنی اونی که تو سال ۲۰۰۸ به نام ۶۰۰ تولید میشد و نه اینی که میشه رفت یه GLS معمولی خرید و با وسایل اَکسِسوری و کاور بدنه یا حتی تغییر رنگ تو گاراژ تبدیلش کرد به یه مایباخ اینچنینی !!!
زیزیگولو
۲۱ آذر ۱۳۹۹اگر کسی شخص ثروتمندی باشه مطمئناً یه خودروی لوکس مثل مرسدس بنز S کلاس رو تو انتخابای خودش در نظر داره البته در کنارش گزینه های دیگه اییم مثل رولزرویسو بنتلی هم وجود داره که شخص رو ترغیب کنه تا خاص بودنو تجمل گرایی رو با اونها تجربه کنه ولی اگه اون شخص بخاد تکنولوژیو راحتیو آسایش رو در کنار سواری لذت بخش یه جا داشته باشه تنها گزینه انتخابیش مرسدس میباخ هستش به نظر من
پدر خودروسازی جهان
۲۱ آذر ۱۳۹۹الاهی قربونش برم ??
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۳۹۹میگن زئوس وقتی با سواری میخواد بره قصرش با mercedes S maybach class میره
ولی وقتی میخواد بره کاخ ویلاش تو شمال از همین ماشین شاسی بلند زیبا در بالا استفاده میکرده ?
زیزیگولو
۲۱ آذر ۱۳۹۹قطعاً پشت همچین طراحیو کارایی اعجاب انگیزی باید یه تیم طراحی و قوای فنی خیره کننده اییَم وجود داشته باشه
حسین
۲۳ آذر ۱۳۹۹ما ایرانیا هنوزم همونایی هستیم که ادعامون میشه ولی با این همه اطلاعات و فضای مجازی مثل پدر بزرگامون فقط بنز را میشناسیم و اصلا الهه یونان میدونیمش
قبوووول آقا بنز کمپانی عالی هست و منم طرفدارشم درجای خودش و در هم رده و همکلاس خودش در هر مدل
ولی چرا درک این را نداریم که تو این سگمنت رولزرویس و بنتلی بهتر از مرسدس هستن؟؟ خیلی سخته درک اینکه یه ماشین از صفر تا صد اشرافی ساخته شده ولی یکی دیگه را به اصطلاح خودمون چیدن تا شبیه اون ماشین اشرافیا بشه؟؟؟ خیلی سخته؟؟؟
امکان نداره شخصی این درک را داشته باشه و بین کولینان و این شک کنه
حالا بیایین دیس بدین ولی شمایی که دیس میدی لیاقتت همین وضع دلار و خودرو و کشورمونه ، الکی هم فاز برندارین که خلایق هرچه لایق
والا بخدا …
MASIHA
۲۱ آذر ۱۳۹۹خیلی زیباست
Hadi
۲۱ آذر ۱۳۹۹روح شاهان ?
parvaz
۲۱ آذر ۱۳۹۹خدایی این کجاش از بیرون زیباست؟؟ طراحی کولینان و بنتایگا کجا این کجا !!! از نظر طراحی خیلی افت کرده
Mr.X
۲۲ آذر ۱۳۹۹کولینان کجاش زیباست. مثل DBX شده که همون استون کوتاه رو بلندش کردن. اصلا چیز خاصی نیست همون رولز های قبلی رو شاسی بلند کردن به جای اینکه بیان از نو طراحی کنن. ولی بنظرم نسل های بعدی شاسی بلندای رولز رویس خیلی بهتر میشن.
SS
۲۲ آذر ۱۳۹۹سر همین تو گرندتور رولس رویس بهش ماشین نداد دیگه ?
میگفتن به شرطی ماشین میدیم که بهش نگین زشت
یعنی خوشونم میدونن ملشینشون زیبا نیست
مهدی۹۱۱
۲۱ آذر ۱۳۹۹خدا وکیلی زیباترین شاسی بلنده سوپر لوکسه
علی
۲۳ آذر ۱۳۹۹دقیقا زیباتر از این ممکن نیست باکلاس تر و سلطنتی تر از این نیست . خاص تر از مایباخ نیست یاهست و من نمیشناسم تک تک
میلاد
۲۱ آذر ۱۳۹۹یک کلام عشقه قشققققققق????????????????????
Amir
۲۱ آذر ۱۳۹۹کاش ترکیب چرم روشن با چوب قهوه ای بود خیلی حس لوکس تری داشت
یوسف
۲۱ آذر ۱۳۹۹درسته که داخل زیبایی داره و تکنولوژی های زیاد اما از نظر تیپ و قیافه و طراحی در حد مرسدس بنز نیست انگار یه ماشین ده نود رو تیون کردی…. این یک نظر کاملا شخصیه
میثم
۲۱ آذر ۱۳۹۹با این هیبت مصرف با پژو 405 یکیه ?????
تازه 405 استانداردهای 85 گانه رو براحتی پاس کرده ولی این بعید میدونم بتونه پاس کنه
SS
۲۲ آذر ۱۳۹۹اون زمان که ولوو میومد ایران میگفتن این ماشین نتونسته استانداردهای مارو پاس کنه
نگو اصلا دستگاه های سنجششون توانایی سنجش این ماشین هارو به خاطر پیچیدگی که داشته نداشتن ???
مگرنه چطوری میشه نیسان گاوی استانداردها رو پاس میکنه اما ولوو نه?
اقای سین
۲۱ آذر ۱۳۹۹میشه درباره ولوو بیشتر بنویسین؟ خودم عاشقشونم. یه مدت سوئد بودم و میتونم بگم نسبت به هزینه و قیمتشون یه سر و گردن بالاتر از بقیه هست. کامیونای ولوو و صنعت تامین قطعات خودروی سوئد. سوئد یکی از ۵ کشور مهم تولید خودروی اروپاست اما پست در این باره خیلی خیلی کمه.
گفتم سوئد ، راستی تبریک میگم به همه. سوریه بیشترین گنگستر و قاتل و متجاوز به عنف رو تحویل سوعد دادن. بعدشم بچه های ته خط شوش و چاله کاظم و مولوی که رفتن سوعد.
بعدشم عراق و بچه های کربلا و نجف و سلیمانیه.
باقیشم کشورای دیگه ی دنیا.
expressen منبع.
خداییش راست گفتن یه زمان نخبه ها میرفتن خارج الان سیراب شیردونها میان.
تو مملکت چه خبره اخه؟
Ferrari Fxx K Evo
۲۱ آذر ۱۳۹۹این خودرو سواری راحتتری نسبت به دو سنگینوزن
بریتانیایی داشته و از نظر سیستم های ، کمکراننده و
سیستم ، اطلاعات سرگرمی، نیز بهتر ، عمل کرده است.
–
درود به پدر خودروسازی جهان ??
مرتضی
۲۱ آذر ۱۳۹۹نمی دونم چرا ولی یاد دوئلای پدال افتادم
یادش بخیر
این مایباخه واقعا از نظر طراحی داغونه
آخه اون چه فرمونیه؟
مهدی
۲۱ آذر ۱۳۹۹اشرافیت خالص همین دیگه هیچی
محمد
۲۱ آذر ۱۳۹۹نهایت کیفیت موجود
هدیه به دوستان ?
.
https://en.wheelsage.org/mercedes-benz/gls-klasse/x167/mercedes-maybach_gls_600_4matic_1/mercedes-maybach_gls_600_4matic/pictures
مسعود
۲۱ آذر ۱۳۹۹مصرف سوختو…. :|||||
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۱ آذر ۱۳۹۹کابینش رو با s کلاس مقایسه کنید?♂️?♂️?♂️
ارشیاSVJ
۲۱ آذر ۱۳۹۹ارزومه فقط ده دقیقه بشینم تو این یا کولینان یا بنتایگا…
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۱ آذر ۱۳۹۹به به.
شاهکار ????
ولی حیف….. ????
168 هزار پوند ????????
هرچقدر هم لوکس باشه. هر چیزی یه حدی داره. حتی لوکسی.
بنز = خوودروی پول برند گیر
از نظر من بنتلی تنها لوکس ساز کره زمینه. !!!!!!
اونم یه علت داره. شما میتونید از بین 3 ساعت موجود در ماشین یکی شو انتخاب کنید که همه شوه قیمت 250 هزار دلار به تنهایی ارزش دارن. که از قیمت پایه ماشین گرونتره. !!!!
یعنی شما میتونید ماشینی بخرید که بگید ماشین من نسخه پایه هست ولی ساعتی که تو ماشینم از قیمت ماشینم گرونتره.
در نتیجه
بنتلی بنیتاگا جی تی اس یو وی = ????????????
مرسدس مایباخ = ?????????????????????????????????????????????????
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۲ آذر ۱۳۹۹من به نتیجه ای رسیدم!!
اینکه تو هر ماشینی رو دوست داری غیر از ماشین موردنظر مطلب!!
حسن
۲۱ آذر ۱۳۹۹بس ناجوانمردانه زشت هست حیف اون همه دلار بی زبون المان نون برندش رو میخوره فااااتححححه
محمد
۲۱ آذر ۱۳۹۹این چندمین باره کامنتم منتشر نمیشه
نه سیاسی بود و نه حاوی الفاظ رکیک
لینک سایتی بود که تصاویر این خودرو، با کیفیت اصلی در اون موجود بود….
دوست عزیزی که کامنتارو، رد یا تایید میکنی،،،،
بعد از این اگر خواستین در خصوص بازار بسته خودروی ایران،،،، عدم ورود خودروی روز دنیا،،،، و انحصار طلبی مافیای خودرو و ظلم به مصرف کننده بنویسید، یادتون باشه اونا هم از دل خود ما در اومدن،،،، مایی که حتی همدیگر رو از دیدن یه عکس با کیفیت از خودروی روز دنیا محروم میکنیم….
این آخرین بازدید و آخرین کامنتم در پدال بود
باشد که شعورم در حد شعارمان باشد
شاهین
۲۱ آذر ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
آفت من نوعی اینه که تا یه روند یه چیزی رو متوجه نباشم سریعا انگشت اتهام رو به یه سمتی می گیرم و…
دوست عزیز کامنت شما چون دارای لینک بود باید طبق رویه سایت بررسی می شد و اگه مشکلی نداشت منتشر می شد. چون مسئول تایید این لینک ها فعلا اون رو ندیده به همین خاطر تایید نشده نه بخاطر اینکه مشکلی هست و سانسور و این حرفا! دو تا تصویر خودرو چه مشکلی میتونه داشته باشه که منتشر نشه؟!
سعی کنیم قبل از هر چیزی قضاوت عجولانه نداشته باشیم…
یاحق
زیزیگولو
۲۱ آذر ۱۳۹۹تموم اون چیزایی که از یه ماشین لوکس انتظار میره رو مرسدس مایباخ با خودش داره
Khosrow
۲۱ آذر ۱۳۹۹همه چیش یک طرف / کابین تمام مشکی ش دیوانه کننده ست ..
OUTIS
۲۱ آذر ۱۳۹۹همه چیزش خوبه تو طراحیش چه داخل چه خارج ولی این ترکیب رنگ بدنه به نظرم خوب نیست
مهرداد كمال
۲۱ آذر ۱۳۹۹من اینو به رولزرویس و بنتلی ترجیح میدم
علی
۲۳ آذر ۱۳۹۹آسمون اشرافیت از ابتدا یک ستاره داشته و داره اونم مرسدس مایباخ
محمد
۲۱ آذر ۱۳۹۹خیلی سخته بین این و بنتایگا یکیو انتخاب کنم
علی
۲۳ آذر ۱۳۹۹بنتایگا بسیار عالی هست بسیار لوکس ولی وقتی اسم مایباخ میاد چهارستون تمام لوکس سازها بنتلی و رولزرویس و لینکلن به لرزه درمیاد مرسدس درس لوکس سازی رو به تمام دنیای ماشین سازی داده
یوسف
۲۱ آذر ۱۳۹۹خدایی اگه آرم بنز رو از روی کاپوت بردارم و آرم MVM بچسبونم روش….. دیگه کمتر کسی میتونه تشخیص بده بنزه….. بابا یه چیزی بساز که اصالت داشته باشه….. شبیه همه چیزه بجز بنز
علی
۲۳ آذر ۱۳۹۹ادم وقتی از چیزی بدش بیاد اینطوری میکوبه مثل شما .منم از اول از رولزرویس بدم میاد ولی بی انصافی هست که اینطوری بکوبمش
افشار
۲۲ آذر ۱۳۹۹لیموزین مایباخ ????
MAHDI
۲۲ آذر ۱۳۹۹???????????????
علی
۲۳ آذر ۱۳۹۹میباخ یعنی ابهت مرسدس به اضافه لوکسی و شکوه میباخ = میشه اشرافیت خالص . وسلام
رضا
۲۴ آذر ۱۳۹۹محشره
فقط ای کاش دریچه های سیستم تهویه همون حالت کلاسیک گرد می بود