مرسدس بنز

اولین تجربه رانندگی با مرسدس A کلاس سدان جدید

خانواده‌ی محصولات کوچک مرسدس بنز عضو جدیدی را پذیرا شده است. پس از شروع فروش A کلاس هاچبک جدید و همچنین معرفی مینی ون جدید B کلاس در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸، ژرمن‌ها آماده‌ی عرضه‌ی A کلاس سدان جدید در سال ۲۰۱۹ می‌شوند.

مرسدس A کلاس سدان
علیرغم اینکه این سدان ۱۳۰ میلی‌متر طویل‌تر بوده اما فاصله بین محوری آن با برادر هاچبک یکسان بوده و همچنین پیشرانه‌های مشترکی در دل هر دو خودرو می‌تپند. همان تریم و همان طراحی مشابه را هم مشاهده می‌کنیم. A کلاس سدان حدود ۵۰۰ پوند گران‌تر است اما با این پول بیشتر صندوقی جادارتر (۵۰ لیتر) به دست می‌آورید.


اما این خودرو نه تنها کمی جادارتر بوده بلکه روان‌تر بوده و مرسدس در تونل باد کارهای زیادی برای کاهش ضریب درگ A کلاس سدان انجام داده و آن را به یکی از آئرودینامیک ترین خودروهای تاریخ بدل نموده است.


پیش از آغاز فروش این خودرو در اروپا ما این شانس را داشته‌ایم که با یکی از اولین نمونه‌های تولیدی در تأسیسات مرسدس در مکزیک همراه شویم. این کارخانه خودروهای بازار آمریکا را تأمین خواهد کرد. همچنین تأسیسات راستات آلمان هم وظیفه‌ی تأمین بازار اروپا را بر عهده دارد. مدل‌های طویل‌تر بازار چین نیز در پکن تولید خواهند شد.


از آنجایی که پلتفرم و پیشرانه‌های A کلاس سدان با برادر هاچبک خود مشترک بوده و تفاوت وزنی دو خودرو هم کم است بنابراین سواری آن دقیقاً مشابه نسخه هاچبک است. بزرگ‌ترین تفاوت این دو خودرو به آرامش و رفاه آن‌ها در کابین بازمی‌گردد. از آنجایی که بدنه‌ی سدان نرم‌تر و روان‌تر طراحی شده بنابراین باد به خوبی از اطراف آن می‌گذرد و این امر باعث کاهش سر و صدا و درگ می‌شود. به همین دلیل است که A کلاس کمی ساکت‌تر بوده و شبیه یک لیموزین کوچک می‌باشد.


حتی کاکپیت دیجیتال مرسدس به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس در این خودرو وجود داشته و همچنین تشخیص صوتی مرسدس هم تغییری نداشته است. طراحی این سیستم کاملاً منطقی بوده و سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌ها وجود دارند.


اگرچه نسل پیشین A کلاس راحتی را فدای جذابیت بیشتر برای نسل جوان کرده بود اما نسل جدید لوکس‌تر و بالغ‌تر است. مدل سدان از همان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی برادر کوتاه‌تر خود استفاده کرده و مدل پایه A200 نام دارد. اقتصادی‌ترین عضو این خانواده A180d دیزلی است درحالی‌که مدل پرچم‌دار A250 نیز خروجی ۲۲۱ اسبی دارد. مرسدس همچنین مدل A220 بنزینی را عرضه می‌کند که خودروی حاضر در تست هم از همین نوع بوده است.

این خودرو با پرداخت ۱۶۰۰ پوند به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و آن را می‌توان با برادر بزرگ‌تر C کلاس مقایسه کرد. A کلاس سدان جدید به اندازه‌ی برادر بزرگ‌تر دینامیک و راحت بوده و قطعاً سفتی سواری آئودی A3 سدان و ب ام و سری ۲ کوپه را ندارد.


موقعیت راننده از پشت فرمان خوب بوده و تنظیمات زیادی برای صندلی و فرمان وجود دارد. به جرات می‌توان گفت A کلاس سدان جذاب‌ترین و خیال‌انگیزترین کابین در این کلاس را داشته و حتی آئودی هم از نظر کیفیت و تکنولوژی به آن نمی‌رسد.


همین جذابیت در بخش عقب هم مشهود است جایی که فضای بیشتری در مقایسه با مدل هاچبک وجود داشته و نشستن روی صندلی‌های عقب انسان را ریلکس می‌کند. خط سقف به‌گونه‌ای خمیده شده که فضای سر را تحت تأثیر قرار نداده و درهای بزرگ هم ورود و خروج را تسهیل می‌کنند. همچنین ستون‌های نازک به ایجاد دید بهتر به بیرون کمک می‌کنند؛ اما یک نکته را نباید فراموش کرد: A کلاس سدان در بخش عقب فضای کافی برای سه نفر بزرگ‌سال را ندارد.

مرسدس بنز A کلاس سدان جدید کاملاً به بلوغ رسیده و به عنوان یک مینی C کلاس عمل می‌کند. کابین عالی در مقایسه با رقبا دست برتر را داشته و بدنه‌ی سه جعبه‌ای آن نیز به اندازه‌ی کافی جادار است. اگرچه باید منتظر پاسخ بازار به این محصول جدید باشیم اما مرسدس هرگز از ورود به کلاس‌هایی که خریداران محدودی دارد نترسیده و ما را ناامید نکرده است.

مشخصات مرسدس A 220 4MATIC AMG Line Saloon

  • قیمت: 31500 پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 236 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    یکی از بهترین کلاس های مرسدس همین کلاس A هستش.
    از هر نظر عالیه بخصوص مصرف سوختش. ???

  2. david

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فقط با 30000 پوند مگه داریم مگه میشه

  3. Amin

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    همه فاکتورها برای موفقیت رو داره،عالیه

  4. وحید

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نسل جدید cla دیگه تولید نمیشه ؟
    چون به نظرم در یک کلاس هستند!

    1. علی رضا

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      نه تولید میشه
      تصاویر جاسوسی ش منتشر شده

  5. sina7

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (436 ديدگاه)

    خیلی خواستنیه

  6. net

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    جدیدا چه بر سر طراحهای بنز و هیوندای اومده که دارن ماشینهای بد طراحی میکنن.این بنز طراحی داخلی و بیرونی زشتی داره

    1. کاوه

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (146 ديدگاه)

      دیگه منطقی صحبت کنیم. چطوری می تونی به این عسل بگی زشت؟بعدش بنز و هیوندا در کنارهم؟واقعن چه بر سر ما آمده؟

  7. net

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    طراحی داخلی که یکپارچه مشکی هست یه کم قشنگه و صندلی چرمی مشکی خوبی داره ولی دریچه کولر زشته ولی طراحی بیرونی اصلا به ماشینهای بنز نرفته و خیلییییییی زشته

    1. emad1990

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      نت واقعا چه برسر تو امده که اینگونه به بنز میتازی؟!!

  8. ebrahm

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خیییلی. خفنه لامصب

  9. Morteza

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    این ماشین رکورد ضریب آیرودینامیک رو شکوند

    لامصب چه کابینی داره
    کابینش هم جلو هم عقب فوق العادست ?

    1. emad1990

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      مرتضی ضریب ایرودینامیک ش 0.21 هست؟

  10. " swedish arrogant tiger"

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا جذاب و عالیه…
    تو نمای عقب انگار اگه آرم نباشه نمیشه
    نشخیص داد این یه بنزه ولی خب جالبه!

  11. Sajjad

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    مفهوم یه خودروی کامل و ایده آل برای خانواده
    واقعا همه چیزش در سطح معقوله
    نه بیشتر نه کمتر
    طراحی بسیار خوبی هم داره
    خانواده های ما به جای خرید محصولات ایران خودرو و سایپا باید این ماشین رو بخرن که نمیشه
    وگرنه دلیلی نداره روی این اشغال های داخلی انقدر تعصب داشته باشن
    فقط چون محدودیم دلمون به همین لگن ها خوشه
    انتقاد هم کنی ناراحت میشن
    طرف دیروز میگفت چون تو پولت نمیرسه دنا پلاس توربو بخری زورت میاد ازش انتقاد میکنی

  12. net

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    طراحی بیرونی اصلا شبیه بنز نیست

  13. R

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ماشین با وقاریه

  14. کاوه

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    واقعن زیباست. عناصر بنز کلاسیک در یک روایت مدرن. بالاخره واگنر یه حرکت درست انجام داد. به به. به به.

  15. سام

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    اگر آرم جلو و عقب این بنز کوچک را برداریم از لحاظ ظاهری چندان تفاوتی با یک خودروی معمولی کره ای و یا ژاپنی ندارد.متأسفانه این ماشین فقط دارد نان برند و پیشینه نیک خود را می خورد.بنز ذره ذره دارد به دره ابتذال و طرح های عوامانه سقوط می کند.هیوندای هم به چنین وضعی و حتی بدتر دچار شده ولی تویوتا دارد کم کم اوج می گیرد.اوجی بس بلند و عالمگیر!

    1. net

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3399 ديدگاه)

      افرین سام . این بنز از جلو شبیه ماشینای چینی هست از عقب هم شبیه ماشینای کره ای و ژاپنی خخخخخخخ

  16. سید

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    زیباست…مخصوصا داشبوردش…فضاییه?

  17. پرهام

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    خیلی خوبه !! همه چیش عالیه !! طراحیش بی نقصه!! من عاشق این لامصبم!!

  18. R

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه اگه تونست رکورد ۸/۸بزنه????

  19. Omid

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    دریچه های کولرو?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا