دستیابی به قدرت زیاد در سال ۲۰۲۰ آسان است. دو دهه پیش سوپر سدان پرچمدار مرسدس یعنی E55 AMG از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری تنفس طبیعی برای دسترسی به قدرت ۳۴۹ اسب بخار استفاده میکرد و به این ترتیب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۴ ثانیهای داشت؛ اما مرسدس-ای ام جی CLA 45 S کوپه که ما برای اولین بار پشت فرمانش نشستهایم از نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده کرده و قدرت ۴۱۵ اسبی را تولید میکند؛ و به لطف گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک، این خودرو ۱.۵ ثانیه زودتر از E55 به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
اما آنچه AMG های قدیمی را تعریف میکند استایل، کاراکتر خاص و پرفورمنس قابلتوجه در زمان خود بوده است. البته این پرفورمنس در جدیدترین محصول مرسدس نیز خودش را نشان میدهد. جدیدترین نسخه از CLA 45 بر پایه A 45 هاچبک شکل گرفته و شکل شناورتری نسبت به قبل پیدا کرده و خیلی شبیه CLS نیست.
خط سقف خمیده و خطوط نرم باعث تأکید بیشتر روی فرم کوپهی خودرو شده و مدلی که مشابه میکنید از نوع پلاس است که دارای اسپلیترهای جلو و عقب گیراتر، اسپویلر عقب بزرگتر و ورودیهای متمایز میباشد. رینگهای ۱۹ اینچی نیز باعث تمایز هرچه بیشتر این خودرو شده و پشت آنها کالیپرهای ترمز با برند AMG خودنمایی میکنند.
همین خط سقف خمیده باعث شده اوضاع سرنشینان بخش عقب خودرو مناسب نباشد. وقتی از روی یک دستانداز بپرید شاید با برخورد سر خود به سقف مواجه شوید زیرا فضای سر این خودرو به اندازهی A 45 استاندارد نیست. البته فضای پا به حد کافی وجود دارد.
شما در صندلیهای جلو وضعیت بهتری خواهید داشت زیرا طراحی داشبورد CLA همچنان یکی از جذابترینها در این کلاس بوده حتی اگر به اندازه برخی رقبا کاربری راحتی نداشته باشد. عملکردهای متنوع این خودرو در منوهای زیادی پنهان شده و به نظر میرسد برای خاموش کردن دستیار حفظ خودرو بین خطوط باید کارهای زیادی انجام دهید؛ اما صفحات نمایش CLA عملکرد خوبی داشته و برخی کنترلها همچون کنترلهای فیزیکی سیستم تهویه مطبوع مفید میباشند.
بهترین کار این است که وضعیت رانندگی را از کامفورت به اسپورت و یا اسپورت پلاس تغییر داده و سپس از یکی از دکمههای روی فرمان اقدام به انتخاب حالت دستی گیربکس دوکلاچه نموده و شاهد پرفورمنس CLA 45 S باشید که در حد و اندازهی سدان های ۸ سیلندر سالهای نه چندان دور است.
این قدرت زیاد با تأخیر بسیار کم در توربو همراه شده است. وجود سیستم چهار چرخ محرک نیز به معنی عدم وجود ریسک اختلال در کشش خودرو بوده و با باز بودن سوپاپهای اگزوز، در هر تعویض دنده صدای جذابی را خواهید شنید. پدال شیفترها نیز عملکرد خوبی داشته و از طرف دیگر باید به قدرت توقف بالای این خودرو اشاره کنیم.
مهمتر اینکه CLA در پیچها نیز سرگرم کننده است. فرمان دقیق و پاسخگو بوده و چسبندگی زیادی در بخش جلوی خودرو حس میشود. وقتی در یک پیچ تند روی پدال گاز فشار دهید بخش عقب خودرو بیشتر از جلو بازی خواهد کرد. این خودرو در بسیاری از جنبهها حس شبیه میتسوبیشی لنسر اوو قدیمی را دارد.
این عملکرد قابلتوجه در پیچها با سواری روزمره مناسب همراه شده است. کیفیت سواری خودرو در حالت کامفورت سفت بوده اما کاملاً دور از ناهنجاری است. صندلیها نیز شکل خوبی داشته و ورود صدا به کابین در کمترین حالت ممکن است.
جدیدترین نسل مرسدس-ای ام جی CLA 45 یک قدم بزرگ رو به جلو نسبت به نسل پیشین بوده و اگرچه این خودرو یک سوپرکار نیست اما پرفورمنس قابلتوجهی داشت. یکی از نکات قابل تامل درباره این خودرو قیمت آن است که برای مدل S برابر با ۵۲۰۴۵ پوند بوده و مدل تست شده پلاس ۶ هزار پوند دیگر هم طلب میکند.
مشخصات مرسدس-ای ام جی CLA 45 S پلاس
- قیمت: 58045 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 415 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
- حداکثر سرعت: 269 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
مهدی
۲ خرداد ۱۳۹۹بابا تو پشتش یه خلا فیت نشون بدین هیچکس از گردالی خوشش نمیاد
خوبه یه اسپویلر گزاشتین
z
۲ خرداد ۱۳۹۹باله کوچیکی که روی صندوق نصب شده اسپویلر هست
اونی که شما میگید وینگ هست
فرق اسپویلر و وینگ مشاهده کنید
https://static.carthrottle.com/workspace/uploads/posts/2015/06/untitled-1-558adaa7c15de.jpg
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۹نفهمیدم ولی باشه
Farzad
۲ خرداد ۱۳۹۹منم چراغ های عقب مدل قبلیش رو بیشتر دوس داشتم .
عطا
۲ خرداد ۱۳۹۹چهار سیلندر دو لیتری توربو 415 اسب.این نشون میده مرسدس بر خلاف رقباش به دنبال سه دهم ثانیه شتاب بهتر نیست بلکه چیزی رو داره که رقباش ازش عاجز هستند.اگه بخواد میتونه شتابش بهتر باشه ولی لزومی نمیبینه?
میلاد
۳ خرداد ۱۳۹۹اوج مهندسی بنزو نشون میده، موتور پرقدرت باکیفیت و نتیجه شتاب و پرفورمنس کم نقص
نیم رخ ماشین خوبه ولی به شخصه با نمای جلو و عقبش زیاد حال نمیکنم
سورنا
۲ خرداد ۱۳۹۹اوایلش ازش خوشم نمیومد ولی ازان میبینمش لذت میبرم
بنز انگار یه جادویی داره درونش …
mercedes benz
۲ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
واقعا زیباست
کابینش که دیگه هیچ حرفی باقی نمیزاره قشنگ یه سر و گردن از رقیباش بالاتره
موتورشم که خارق العاده است قویترین موتور 4 سیلندر جهانه
این پرفورمنس با این موتور ینی شاهکار
یا علی مدد
meysam
۲ خرداد ۱۳۹۹اشاره به لنسر اولوشن قدیمی که در حد و اندازه مرسدس امروزی جذابیت داشته، عمق فاجعه ای که در میتسو اتفاق افتاده رو نشون میده.
چی بود و چی شد.
اون موقع ها همیشه با سوبارو ایمپرزا wrx sti کل کل داشت. خدارو شکر حداقل سوبارو هنوز نفس میکشه.
حیف حیف حیف
محمد
۲ خرداد ۱۳۹۹خیلی خوب شده البته طراحی جلوش میتونست بهتر باشه .عملکرد پیشرانه هم فوقالعاده هست مرسدس تو پیشرانه داره به سمت بازده بالا میره
پارسا
۲ خرداد ۱۳۹۹طراحی جلوش خیلی هم عالیه
Farzad
۲ خرداد ۱۳۹۹داشبود فوق العاده زیبا ??
مخصوصا غربلیک فرمان و دریچه کولرها
Ali Mehri
۳ خرداد ۱۳۹۹هرچقدر این نسل قرمان های بنز خوشگل بود همونقدر فرمونای جدیدش مزخرفه
جواد خطر
۲ خرداد ۱۳۹۹ماشین فرمون دسِ راس اصلاً تو تصوراتم نمیگُنجه یَنی چی آخه؟تو این یه مورد خاک تو سر انگلیسیا
فری
۲ خرداد ۱۳۹۹به نظرم ورودی هوای ترمزهای جلو باید بسته میشد به رنگ بدنه در می آمد این طوری جلوی ماشین ابهت بیشتری داشت از جلو پنجره بزرگش برای خنک کردن ترمز هوا می گرفتند
♤Angus_812♤
۲ خرداد ۱۳۹۹ماشینی که واقعا جای خالیش تو بازار ایران حس میشه
قوی ترین موتور چهار سیلندر
جدیدترین زبان طراحی مرسدس بنز
طراحی آیرودینامیک سدان کوپه
واقعا حیف پول که بدیم برای ماشینای چینی و ایرانی و کره ای
reza s4
۲ خرداد ۱۳۹۹Ecuش رو تو ۳۰ ثانیه در کشور عزیزمون میدزدند خخخ
net
۳ خرداد ۱۳۹۹اگر صندوق عقبش یه کم کشیده تر بود قشنگتر میشد.اگر 2 اگزوز داشت بهتر بود و ۴ اگزوز برای ماشینهای سوپر اسپرت خوبه . اگر در قسمت پایین سپر عقب سپر سفید بود و اگزوز در سپر سفید قرار گرفته بود وپایین سپر مشکی نبود قشنگتر میشد.سپر جلو که خیلی باز شده زشته و اگر زیر چراغ جلو سپر بسته بود قشنگتر میشد
Behrouz. anzali
۳ خرداد ۱۳۹۹خیلی خوبه این cla.. مخصوصا نسل های گذشته این ماشین خیلی جذاب بودن.. از جلو و بغل و داخل کابین خیلی خوخناکه ولی از عقب ماشین نمیدونم چرا خوشم نمیاد … ولی بازم cla هست
Ali Mehri
۳ خرداد ۱۳۹۹CLA مخصوصا اگه AMG باشه مقرون به صرفه ترین و زیباترین ماشین توی دنیاست. واقعا از CLS جذابتره. درست نسل قبلیش خیلی خوشگلتر بود ولی بازم عالیه. در کل تنها ماشین مرسدس که الان قابل تحمله و متفاوته با بقیه مرسدس ها همینه.
net
۳ خرداد ۱۳۹۹اگر صندوق عقب مسطح بود و رو به پایین شیب نداشت قشنگتر میشد . اگر بال عقب نداشت زیباتر میشد.رنگ قرمز طراحی داخلی جالب نیست اگر صندلی یکپارچه چرم مشکی داشت قشنگتر بود.رینگ مشکی جالب نیست اگر رینگ خاکستری تیتانیوم بود قشنگتر میشد
net
۳ خرداد ۱۳۹۹چرا جدیدا تولیدکنندگان خودرو قسمت زیر سپر عقب جایی که اگزوز قرا میگیره رو متضاد با رنگ اصلی ماشین مشکی میکنند و از سپر عقب جدا میشه مثل پایین سپر همین ماشین که مشکی هست و ایودی هم همینکار میکنه و بد هست