مرسدس-ای ام جی E 53 کابریولت برای مدل سال ۲۰۲۰ خود بهروز شده است. این خودرو پرفورمنس ترین عضو خانواده E کلاس دو درب بوده و خبری از نسخه ۸ سیلندر E 63 نیست.
به نظر میرسد E 53 در جایگاهی قرار دارد که فاقد رقیب مستقیمی می باشد. کانورتیبل های بامو یا کوچکتر هستند (سری ۴) یا بزرگتر (سری ۸) و نزدیکترین رقیب آئودی نیز S5 است که از نظر ابعاد یک پله پایینتر قرار میگیرد.
این خودرو تغییراتی را در زمینه تکنولوژی کابین و استایل ظاهری تجربه کرده است. E 53 گیراترین طراحی را بین مدلهای E کلاس کابریولت دارد و سپر AMG آن تقریباً مشابه مدلهای پیش از فیس لیفت است اما جلوپنجره پانامریکانای آن بهروز شده و چراغهای جلوی کوچکتر و جدیدتر نیز خودنمایی میکنند. در عقب خودرو تغییرات زیادی وجود ندارد اما چهار خروجی اگزوز بر پرفورمنس E 53 تأکید دارند.
داخل کابین همان حس و حال لوکس و بینقص گذشته وجود داشته و البته جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس در آن قرار گرفته است. صفحهنمایش خودرو از گرافیک بهتر و عملکرد سریعتری برخوردار بوده و ناوبری واقعیت افزوده نیز ویژگیهای زیادی دارد.
دیگر تغییر قابلتوجه کابین درست پیش روی راننده رخ داده است. فرمان جدید E 53 دارای کنترلهای حساس به لمس بوده و وجود لوگوهای متعدد روی فرمان شاید در نگاه اول گیج کننده باشد اما طراحی دو پره آن باعث شده هر عملکرد در جای مخصوص خود قرار داشته باشد. برای مثال کروز کنترل در پره سمت چپ فرمان نصب شده و عملکردهای صفحهنمایش اصلی در سمت راست قرار دارد بنابراین با اندکی تمرین میتوان این موارد را یاد گرفت.
اما آنچه خاص محصولات AMG است یک جفت نشانگر گرد اضافی است که باعث دسترسی سریع راننده به حالتهای رانندگی و همچنین تنظیم عملکردهای گوناگون همچون صدای اگزوز فعال و… میشوند.
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی این خودرو با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همراه شده است. با احیای انرژیای که در زمان ترمز گرفتن هدر میرود این تکنولوژی EQ بوست میتواند ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. خود پیشرانه بنزینی هم ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد و تمامی این مجموعه دست به دست هم میدهند تا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیهای ثبت شود.
علیرغم وجود نشان AMG طولی نمیکشد که میفهمید E 53 بیشتر برای کروز کردن در بزرگراهها طراحی شده تا پرفورمنس خالص. E 53 کابریولت وزنی بیش از ۲ تن داشته و بنابراین نقطه قوت آن را نباید چابکی دانست. چسبندگی خودرو اما زیاد بوده و هندلینگ آن نیز قابل پیشبینی و پایدار است.
سیستم تعلیق تطبیقی تفاوت زیادی بین حالتهای نرم و سفت نداشته و قطعاً آن تفاوت چشمگیر موجود در تنظیمات آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو را در مرسدس نخواهید دید. سواری خودرو میتواند کمی سفت شود و در مواجهه با دستاندازها شاید لرزشهایی را تجربه کنید.
اما در سرعتهای بالا شاهد آرامش خوبی در سواری خودرو خواهید بود. راحتی و پایداری E 53 در سرعتهای بزرگراهی عالی بوده و حتی اگر سقف هم باز باشد مشکلی وجود نخواهد داشت. یک بادگیر پاپ آپ به یاری سرنشینان آمده و حداقل باد به کابین وارد خواهد شد.
خب به نظر میرسد E 53 خودرویی خوب برای افرادی است که در بزرگراهها تردد میکنند؛ اما مشکل این است که مرسدس قبلاً نسخهای عالی و روباز از E کلاس با نام E 400 d را تولید کرده است. این خودرو تمامی نقاط قوت E 53 را به همراه داشته و در واقع حتی در برخی موارد برتر هم ظاهر میشود.
اول بحث پرفورمنس است که اگرچه قدرت ۳۲۶ اسبی نسخه دیزلی ۱۰۳ واحد کمتر از E 53 است اما گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری آن بسیار به درد میخورد. گشتاور این مدل دیزلی ۱۸۰ نیوتون متر بیشتر از AMG بوده و حتی با وجود دستیار الکتریکی نیز نیازمند بالا بردن دور پیشرانه برای رسیدن به سرعتهای بالا و رانندگی هیجانی خواهید بود.
هزینههای نگهداری مدل دیزلی نیز کمتر است. این خودرو ۳۳ درصد مصرف سوخت کمتری را در دنیای واقعی ثبت کرده است.
و مورد بعدی قیمت این دو مدل است. بهای E 53 کابریولت از ۷۰۶۱۰ پوند برای تریم پریمیوم شروع میشود و اگر نسخه کوپه را ترجیح دهید باید ۶۶۰۶۰ پوند برای آن بپردازید که بیش از ۸ هزار پوند بیشتر از E 400 d است. تا زمانی که واقعاً خواهان استایل و صدای جذابتر AMG نباشید بهتر است مدل دیزلی را انتخاب کنید.
موارد دوستداشتنی زیادی درباره مرسدس-ای ام جی E 53 کابریولت وجود دارد. صرفنظر از باز یا بسته بودن سقف، این خودرو برای مسافرتهای طولانی خودرویی عالی بوده و از کابینی بینقص و تکنولوژیهای مدرن سود میبرد. البته همین موارد درباره E 400 d نیز صدق میکند. این خودرو حتی در دنیای واقعی سریعتر حس شده و کممصرفتر و ارزانتر است. تا زمانی که نشان AMG اولویت شما نباشد مدل دیزلی را انتخاب کنید.
مشخصات مرسدس-ای ام جی E 53 کابریولت پریمیوم
- قیمت: 70610 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 429 اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 9.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350
۲۲ مهر ۱۳۹۹فوق العادست
پدال بی زحمت مطلب برابوس ROCKET 900 رو هم بزار
پارسا
۲۲ مهر ۱۳۹۹عااااااالی
AMG.63
۲۲ مهر ۱۳۹۹زیبا و جذاب ???
مهدی موتورز
۲۲ مهر ۱۳۹۹دفع اخرتون باشه سقف سیاه میزارین
Ho3in
۲۲ مهر ۱۳۹۹سقف های خشک به نظرم از سقف های پارچه ای بهتره
هم دیر تر فرسوده میشه و هم رنگ بدته هست
البته پارچه ای ارزون تره جایی کمتری میگیره
ولی در کل من سقف خشک رو دوست دارم
Malt hill
۲۲ مهر ۱۳۹۹ماشین خانم دکترا :))
بهراد
۲۲ مهر ۱۳۹۹سقفش تو چند ثانیه باز و بسته میشه و تا چه سرعتی سقف میتونه باز یا بسته بشه رو نگفتید؟
Ho3in
۲۲ مهر ۱۳۹۹اکتثر این ماشین ها از ده ثانیه تا پانزده ثانیه و تا سرعتشصت کیلومتر اگه اشتباه نکنم
بهراد
۲۳ مهر ۱۳۹۹فک می کردم تو نسل جدید سقف پارچه ای یکم زودتر باز و بسته بشه.
ممنون که جواب سوالمو دادی
بهنام
۲۲ مهر ۱۳۹۹دماغه ی خودرو از نمای بغل بسیار زیبا طراحی شده و دقیقا شبیه چیزی شده که قبلاً ب ام و بوده. اوورهنگ کوتاه و تهاجمی. در کل زیباست.
AMG_73///
۲۲ مهر ۱۳۹۹همه چیز برعکس شده به والا
بنز بی ام و شده بی ام و بنز?
Maserati
۲۲ مهر ۱۳۹۹خوشم نمیاد از ماشین های کروک چون وزن رو زیاد میکنه ولی چون سوپر اسپرت یا اسپرت نیست (بیشتر گرند تورره) خیلی اهمیت نداره پرفورمنس
حسین دهمرد
۲۲ مهر ۱۳۹۹درسته سقفش پارچه ایه ولی میشه رنگ پارچه ش یه طیفی از رنگ خود بدنه باشه.
Me
۲۲ مهر ۱۳۹۹موافقم
محمد
۲۲ مهر ۱۳۹۹همه چیزیش خوبه الا سقفش که گند زده به کل ماشین ، لاقل هم رنگ ماشین میزدنش
رامتین
۲۲ مهر ۱۳۹۹طراحی عالی و با ظاهر متناسب، بهتر از m4 بی ام و میتونه جلب توجه کنه ولی ای کاش سقف هم فلزی میشد. حالا که وزن 2 تن شده فرقی نمیکنه 2.1 تن بشه!
MaF
۲۳ مهر ۱۳۹۹همه دارن زور میزنن همون 0.1 رو کم کنن
رامتین
۲۳ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز هدف تولید کد ۵۳ شتاب نیست.
MaF
۲۳ مهر ۱۳۹۹عه!
پس میکنیمش 2.1 تن :)
سورنا
۲۳ مهر ۱۳۹۹چقدر خوووووووووشگل و جذاب … دیگه از یه ماشین مگه چی میخوای :((