نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای‌ام‌جی GLS 63 مدل 2021

دوشنبه 19 آبان 1399 - 13:30
مطالعه 9 دقیقه
MERCEDES-AMG-GLS63
مرسدس-ای ام جی GLS 63 یکی از چندین کراس اوور سه ردیفه، لوکس و پرفورمنس است که در بازار موجود می‌باشد. این خودرو از بزرگ‌ترین پیشرانه 8 سیلندر...
تبلیغات

مرسدس-ای ام جی GLS 63 یکی از چندین کراس اوور سه ردیفه، لوکس و پرفورمنس است که در بازار موجود می‌باشد. این خودرو از بزرگ‌ترین پیشرانه 8 سیلندر مرسدس، پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های صنعت خودرو و باکیفیت‌ترین تریم های چرم و چوب و دیگر متریال سود برده است؛ اما قدبلند سه ردیفه مرسدس بالاتر از همه این‌ها پرفورمنس را در اولویت خود قرار داده است.

مرسدس-ای ام جی GLS 63 همه‌ آن چیزی را که تبلیغ کرده ارائه می‌کند و حتی بالاتر از آن را نیز در دسترس قرار داده است. GLS 63 خودرویی فوق‌العاده سریع، بسیار سطح بالا و حتی کاملاً راحت است؛ اما خب نمی‌توان GLS 63 را خودرویی بی‌نقص دانست. مهم‌ترین موضوع اینکه شاسی‌بلند پرچم‌دار مرسدس در شهر کمی بیش از حد اسپرت بوده و همچنین با انتخاب برخی آپشن ها قیمت خودرو کاملاً افزایش می‌یابد.

با همدیگر نگاهی خواهیم داشت به این خودروی شیک و اسپرت. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت

قدرت زیاد: نیروبخش GLS 63 همان پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربویی است که تقریباً در تمامی محصولات AMG 63 دیده‌ایم. این نیروگاه آهنین با سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی همکاری می‌کند. حاصل کار این مجموعه قدرت 603 اسب بخاری و گشتاور 850 نیوتون متری است که باعث ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.1 ثانیه‌ای می‌شود. بله درست است تا زمانی که شما این جملات را می‌خوانید شاسی‌بلند 2688 کیلوگرمی مرسدس سرعت 100 کیلومتر در ساعت را رد کرده است.

و GLS 63 بسیار سریع هم حس می‌شود. کافی است از روی فرمان حالت اسپرت پلاس را انتخاب کرده، پدال گاز را فشار داده و شاهد شتاب گیری نیرومند و قابل‌توجه این خودرو باشید. اندکی تأخیر در توربو وجود داشته اما سیستم هیبریدی 48 ولتی به سرعت آن را پوشش می‌دهد سیستمی که 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور اضافی را تأمین می‌کند.

زمانی که شما دور پیشرانه را بالاتر ببرید شاهد ادامه‌دار بودن تأمین قدرت این نیروگاه 8 سیلندر خواهید بود. فقط کافی است یک بزرگراه طولانی و بدون محدودیت سرعت پیدا کرده و به سرعت 280 کیلومتر در ساعت برسید. بله تصور کنید: سرعت 280 کیلومتر در ساعت با یک شاسی‌بلند سه ردیفه!

کابین لوکس و پیشرفته: کابین GLS 63 فضایی فوق‌العاده دارد. در این بخش شاهد اشرافیتی بسیار خاص هستید و تجهیزات زیادی همچون چرم ناپا و تریم های سفارشی به چشم می‌خورند. صندلی‌های خودروی تست شده دارای ترکیب چرم مشکی و قهوه‌ای بود و تریم فیبر کربنی داشبورد قیمت 1750 دلاری داشت. فرمان دینامیکا نیز با 600 دلار در دسترس است.

دو نمایشگر 12.3 اینچی گل سرسبد کابین هستند که یکی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگری برای پشت آمپرهای دیجیتالی است. همانند اکثر محصولات مرسدس، GLS 63 از جدیدترین نرم‌افزار MBUX سود برده و دارای ویژگی‌هایی همچون کنترل صوتی، ناوبری واقعیت افزوده و نورپردازی و... است.

سواری راحت: بله حتی با وجود رینگ‌های سفارشی 23 اینچی و لاستیک‌های دیواره کوتاه، این شاسی‌بلند هنوز هم سواری نرمی در جاده دارد. سیستم تعلیق بادی در حالت کامفورت سواری نرمی را به ارمغان آورده و حتی بدترین ناهمواری‌های جاده را نیز ناپدید می‌کند. همچنین میله‌های ضد لغزش نیز در این قضیه دخیل هستند. با انتخاب حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس سواری خودرو کمی سفت می‌شود اما حتی در این صورت نیز خودرو سواری ناهنجاری ندارد. صندلی‌های اسپرت و چرمی نیز کاملاً از بدن حمایت می‌کنند و دارای عملکرد گرم و سرد شونده هستند.

  • نقاط ضعف

انتخاب اجباری حالت اسپرت: مرسدس بنز GLS 63 کراس اووری بسیار لوکس است و همان‌گونه که گفته شد در حالت کامفورت نرم‌ترین سواری را دارد اما انتخاب این گزینه باعث می‌شود پاسخ پدال گاز و فرمان نیز به‌طور قابل‌توجهی کم شود. در این حالت وقتی پدال گاز را فشار دهید خودرو با تأخیر پاسخ می‌دهد و فرمان نیز کرخت حس می‌شود.

ما بخش اعظم تست خود را با در حالت اسپرت انجام دادیم. اگرچه این امر باعث شد سیستم تعلیق به‌طور قابل‌توجهی سفت تر باشد اما خب پاسخ فرمان و پدال گاز کاملاً بهبود می‌یابد؛ اما اگر واقعاً می‌خواهید تجربه رانندگی لوکسی در GLS 63 داشته باشید می‌توانید حالت انفرادی تنظیمات را انتخاب کنید.

قیمت بالا با انتخاب آپشن ها: علاوه بر GLS 63 قدبلندهای دیگری نیز در بازار حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ب ام و آلپینا XB7، تسلا مدل X پرفورمنس، رنجروور SV اتوبیوگرافی و... اشاره کرد. با قیمت پایه 132100 دلاری، GLS در مقایسه با رقیبی همچون تسلای 99990 دلاری کاملاً گران‌قیمت بوده و البته باید گفت گران‌ترین گزینه در این محدوده آلپینا XB7 است که قیمت 141300 دلاری دارد. قیمت مدل تست شده به همراه آپشن ها برابر با 153035 دلار بوده است.

از جمله آپشن های GLS 63 می‌توان به رینگ‌های 23 اینچی 4950 دلاری، سیستم صوتی برمستر 4550 دلاری، پوشش فیبر کربنی پیشرانه با بهای 1500 دلار، فرمان دینامیکای 600 دلاری و... اشاره کرد. برخی از این آپشن ها باید به‌صورت استاندارد در خودرویی با چنین قیمتی وجود می‌داشت.

مصرف سوخت نه چندان خوب: حتی با وجود دستیار هیبریدی EQ بوست، مرسدس-ای ام جی GLS 63 مصرف سوخت خوبی ندارد. پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی این خودرو مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب 16.8/13/14.7 لیتری در هر صد کیلومتر دارد. مصرف سوخت این خودرو بیشتر از آلپینا بوده اما با رنجروور برابری می‌کند.

مشخصات مرسدس-ای ام جی GLS 63 2021

  • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 603 اسب بخار/850 نیوتون متر
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.1 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 280 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8/13/14.7 لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: 132,100 دلار
  • قیمت مدل تست شده: 153,035 دلار

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.