مرسدس بنز

ملاقات با مرسدس AMG GT چهار درب کوپه در گوود وود

نیازی به گفتن نیست که فستیوال سرعت گوودوود طی ۲۵ سال گذشته گسترش یافته و در سالیان اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است؛ و یکی از برجسته‌ترین اتفاقاتی که در این رویداد خودرویی رخ می‌دهد حضور جذاب‌ترین و جدیدترین محصولات خودرویی برای اولین بار در گوودوود است.


کمتر از ۱۲ ساعت پس از سواری با مک لارن ۶۰۰LT جدید ما شانس این را داشتیم تا در صندلی سرنشین مرسدس-ای ام جی GT چهار درب کوپه جدید بنشینیم. راننده این خودرو راننده کارخانه ای ای ام جی آقای آدام کریستودولو بود که در مسیر پر پیچ و خم گوودوود حرکت می‌کرد.


در گوودوود سوپرکارهای زیادی حضور دارند اما این ای ام جی جدید از همان ابتدا توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود و همه‌ی افراد با گوشی‌های هوشمند خود از خودرو فیلم‌برداری می‌کردند.


ما در داخل نسخه پرچم‌دار این خودرو یعنی GT S نشسته بودیم. بدین ترتیب پیشرانه ۶۳۰ اسب بخاری چهار درب کوپه با سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic مرسدس در ارتباط بوده و این به معنی شتاب گیری و سرعت بسیار برجسته است.


پیش از آنکه به خود بیاییم شاهد پشت سر گذاشتن پیچ‌های اول و دوم گوودوود بودیم. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی GT چهار درب کوپه فوق‌العاده بوده و با عصبانیت دنده‌ها را تعویض می‌کند. کریستودولو معمولاً دیر ترمز می‌کرد اما خودرو با پایداری سرعت را کم می‌کرد.


شتاب گیری خودرو در دنده سوم فوق‌العاده احساس‌برانگیز بوده و شما واقعاً نمی‌توانید فکر کنید که در یک کوپه چهار درب با وزن ۲ تن نشسته‌اید. واکنش و صدای پیشرانه و کنترل بدنه بیشتر شبیه سوپر اسپورت های دو درب بوده و داشبورد خودرو که شبیه مرسدس CLS است باعث می‌شود فضای لوکس‌تری ایجاد شود؛ اما کنسول مرکزی بسیار خیزدار که کنترل‌های زیادی را در خود جای داده کاملاً خاص محصولات ای ام جی می‌باشد.


پیچ‌های پی‌درپی گوودوود با سرعت و دقت مثال‌زدنی‌ای طی شدند و ما به سرعت از خط پایان عبور کردیم. اولین تجربه نشستن در داخل مرسدس-ای ام جی GT چهار درب کوپه آمیخته از ترس و هیجان بود. این خودرو یکی از ستاره‌های دنیای خودرو خواهد بود.

شاید برخی افراد فکر کنند که این خودرو به لطف برخی شاخصه‌های طراحی مشابه یک نسخه قوی‌تر ای ام جی از مرسدس CLS است اما GT چهار درب کوپه فرسنگ‌ها با این طرز تفکر فاصله دارد. همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد این نسخه چهار درب از سوپرکار ای ام جی GT می‌باشد. از روی صندلی سرنشین واضح است که ای ام جی هندلینگ پایدار GT را نقطه قوت خود دانسته و البته فضای کابین و بار مناسبی را نیز به خودرو اضافه کرده است. سواری این خودرو واقعاً همان چیزی بود که می‌خواستیم.


در آینده با بررسی کامل مرسدس-ای ام جی GT چهار درب کوپه در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    از بیرون هم ترسناکه دیگه رانندگی باهاش که اوج هیجانه.به نظرم با وجود این کسی حتی به cls فکر هم نمی کنه البته قیمتش خیلی بالاتره
    هیولای دوست داشتنی❤?

    1. Madjidiano Rolambo

      ۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      CLS با وجود اختلاف قیمتش با این ماشین هیچ وقت بی مشتری خواهد موند
      این بیشتر یه سوپراسپرت چهاردره
      بنز با معرفی AMG GT چاردر دنبال مشتری های جدیده که بخش عمدشون برای اولین باره میخوان یه ماشین پرفورمنس بخرن و فاکتور هایی مثل فضای کافی هم واسشون مهمه
      هدف ساخت این ماشین هرگز کم کردن فروش CLS نبوده

      1. امیر

        ۸ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        cls هم مشتری های خودش رو خواهد داشت اما این خیلی انتخاب جذابتریه

    2. یانکی

      ۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      عالیه.کاش دیگر خودرو سازها هم از این گارا کنن.مثل داج که چازجر رو به عنوان تنها سدان ماسل داره.کاش فورد و شورلت هم نسخهایه سدان کامارو و موستانگ رو میزدن.به خدا اینا همیشه مشتری دارن.حالم از مدیرانی که سدانهارو حذف میکنن بهم میخوره.شاید بگید مگه تو بیشتر میفهمی مطمعنم که بیشتر میفهمم.

  2. عرفان

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (229 ديدگاه)

    جلوش عاااااااااالیه
    ولی از بال ثابت پشتش بدم میاد
    بال ثابت این دوره دیگه منسوخ شده

  3. Amirferrari

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    لوکس ترین سوپرسدان حال حاضر جهان…به ماشینی که شتاب صفر تا صد رو تو ۳.۲ ثانیه طی کنه و قدرت۶۳۰ اسبی و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری داشته باشه اونم با ظرفیت حمل ۴ سرنشین باید گفت سوپرسدان…قیمت ۱۸۰/۰۰۰ هزار دلاری واسش کم هم هست…هر وقت مرسدس بنز یه خودرو جدید میسازه شعارشو در عمل نشون میده: یا بهترین…یا هیچ

    1. ADAK

      ۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      انگشت کوچیکه ی پانامرا هم نیست …

  4. mehran.Jy

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ای کاش اینو به اسم cls معرفی می کرد. ای کاش..
    یا حد اقل یه اسم خوب براش میذاشت.
    Amg gt 4 door coupe?
    Really???

  5. امین

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (464 ديدگاه)

    نهایت زیبایی

  6. مهدی

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    مرسدس حا خوشگله اما خیلی دیگه تکراریه واقعا ؛ مخصوصا از عقب
    این قدر چهار در هم خوب نیست دیگه
    میگن تنوع محصول خوبه اما این دیگه زیاده رویه واقعا

  7. مهدی

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اون جی کلاس تو عکس دوم دل منو برده

  8. omid622

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    به این حرف توجه کنید که تو متن بهش اشاره شد این خودرو یکی از ستاره‌های دنیای خودرو خواهد
    واقعا خیلی باید قوی باشی که این طور در مورد یه ماشین حرف بزنن با این همه مدل ماشین تو دنیا بنز سرآمده با این تنوع کم پیدا میشه شرکتی که بهش برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا