مرد شماره یک مرسدس-ایامجی، توبیاس موئرز میگوید: “زمانهایی وجود دارند که خودروهای دو درب تنها گزینههای فوقالعاده نیستند.” این جملات تولید خودروی مرسدس-ایامجی GT چهار درب کوپه را توجیه میکند. این خودرو راهحل مناسبی برای افرادی است که خواهان دینامیک سواری GT کوپه پرچمدار و البته کابین و فضای بار بهتری هستند.
شاید با خود بگویید AMG E63 میتواند این نقش را بر عهده بگیرد و از طرف دیگر هم CLS لقب چهار درب کوپه را اختراع کرده است؛ اما GT چهار درب کوپه خودروی انحصاری AMG بوده و نسخهای ارتقا یافته از محصولات استاندارد مرسدس محسوب نمیشود. این خودرو تکنولوژیهای زیادی از AMG همچون فرمان پذیری چرخهای عقب و آئرودینامیک فعال را در خود جای داده است.
این خودرو در نسخهی GT 63 S قویترین مرسدس در حال فروش میباشد. پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری E63 در محصول جدید AMG بکار رفته اما قدرت آن به ۶۳۰ اسب بخار رسیده است. مدل GT 63 با قدرت ۵۷۷ اسب بخار هم در دسترس اما مرسدس هنوز اعلام نکرده که آیا مدل هیبریدی GT 53 هم در بریتانیا عرضه خواهد شد یا خیر. مدل سطح پایینتر GT 43 که در این بازار حضور نخواهد داشت.
تمامی نسخههای GT چهار درب کوپه از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده میکنند و سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC نیز قدرت خود را اکثر مواقع به چرخهای عقب میفرستد اما در زمانهایی که کشش بیشتر موردنیاز باشد نیرو به چرخهای جلو هم میرود. مدل S تنها در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعتی آن با مدل GT C کوپه یکسان است.
پلتفرم کوپه برای استفاده از خودرویی چهار نفره مناسب نیست بنابراین از شاسی MRA مرسدس E کلاس استفاده شده است. البته این معماری با استفاده از آلومینیوم، فیبر کربن و فولاد با کشش بالا کمی کشیدهتر شده تا ساختاری سفتتر برای پرفورمنسی بهتر ایجاد گردد.
حالتهای رانندگی دینامیک ایامجی نیز با استفاده از سیستم دینامیکی این برند ارتقا یافته است. این سیستم بهطور بیوقفه اقدام به پایش و تنظیم پارامترهای گوناگون همچون فرمان پذیری چهار چرخ، سیستم تعلیق و پیشرانه کرده و رفتار خودرو را تغییر میدهد. این وضعیت به ویژه در حالت مسابقهای مشهود بوده و در آن گزینهی غیرفعال کردن ESP و فعال کردن حالت دریفت وجود دارد.
GT چهار درب کوچه حداقل در ابتدا احساسی مشابه با E 63 دارد. شما همان غرش پسزمینه و نالهی بیپایان پیشرانهی ۸ سیلندر و همچنین همان میزان از رفاه و آرامش را متوجه میشوید. کیفیت سواری دو خودرو نیز مشابه بوده و همان سفتی نسبی سواری در دست اندازهای تیزتر مشاهده میشود. موضوع ناامیدکننده اینکه محصول جدید ایامجی موقعیت رانندگی خاص مدل کوپه را از دست داده است.
اما فرمان خود فوقالعاده دقیق است. چسبندگی بسیار زیاد دماغه با فرمان پذیری چرخهای عقب همراه شده و شما میتوانید با سرعت بیشتری به پیچها حمله کنید. چابکی GT مخصوصاً در تغییر جهتهای ناگهانی سریع ستودنی است. همینها را میتوان دربارهی ترمزها نیز گفت.
شاسی در پیچهای تیزتر اعتمادبهنفس زیاد و بازخورد احساسبرانگیزی را به راننده اعطا میکند و زمانی که خودرو را در حالت مسابقهای قرار داده و کنترل پایداری را خاموش کنید کمتر خودرویی خواهد توانست این میزان پرفورمنس را در دسترس راننده قرار دهد. با این تفاسیر، GT چهار درب کوپه هنوز هم همان تجربهی خاص محصولات ایامجی را داشته و اگرچه لاستیکها و ترمزها بخشی از داستان را بازگو میکنند اما احساس این خودرو بیش از آنکه به E 63 سدان نزدیک باشد قرابت زیادی با AMG GT کوپه نشان میدهد.
داخل کابین هم داشبوردی مشابه با محصولات اخیر مرسدس را میبینیم، جایی که دو صفحهنمایش بزرگ و ورودیهای هوای جت مانند به چشم میخورند. دیگر تفاوت این خودرو پشت سر راننده قرار دارد: دو صندلی جداگانه و یک محفظه بار جادار.
مشخصات مرسدس-ایامجی GT 63 S چهار درب
- قیمت: 135 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 630 اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 315 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Reza
۲۶ مهر ۱۳۹۷عجب جواهریه
کابینش دل منو برد
..::Majidio Lamborghini::..
۲۶ مهر ۱۳۹۷موتورشو نگاه کن ، ۴ لیتری ۸ سیلندر ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور !!!
hami
۲۶ مهر ۱۳۹۷اینا مهم نیست …
مصرف سوختش با 405 من یکیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اما این کجا و خر من کجا…………………….
Behnam
۲۷ مهر ۱۳۹۷داداش ۴۰۵ نگو ک دلم پره ??
مهدی
۲۶ مهر ۱۳۹۷سدان اسپرت واقعا جذابیه.طراحی جلوش جذابه اماطراحی عقبش به اسپرتی وجذابیت پورشه پانامرا توربو نمیرسه.تازه درمدل های ضعیف تر که اگزوزهای ساده تری داره طراحیش هیچ به دل نمیشینه ولی این مدلش بازبهتره
علی
۲۶ مهر ۱۳۹۷با سلام
بسیار زیبا و خواستنی خوش به حال کسی که دارتش و سر به تنش میرزه به هر حال دیدن عکس اینها برا ما عادت شده
Ali.usa
۲۶ مهر ۱۳۹۷از این ماشین و cls خیلی خوشم میاد
ساخته شدن برای سلیقه آمریکای
با ابهت
با اصالت
حجم موتور بالا
8 سیلند
واقعا قابل احترامن
Sajjad
۲۶ مهر ۱۳۹۷دقیقا حرف شما درسته
با سلیقه امریکایی درست شده
واقعا عظمت این ماشین از داخل خود ماشین هم حس میشه
کنسول وسط بسیار عالی
دریچه های ورودی هوا واقعا هماهنگ و جذاب
قسمت های کروم داخلی این ماشین واقعا زیباش کرده
محشره
قدرت موتور عالی و خیره کننده (حس کردن 900 نیوتون متر زیر پدال گاز واقعا لذت وصف نا پذیری داره)
با طراحی عقبش فقط کنار نمیام
طراحی های بنز قبلا بهتر بودن
Amirferrari
۲۶ مهر ۱۳۹۷بنز بسازه و بد باشه?! مدل gt73 و جی 73 قراره به زودی معرفی بشن که قویترین شاسی بلند و سدان تاریخ بنز خواهند. بود…شایعات میگه قراره هر دو مدل با سیستم جدید هایبرید قدرت 800 اسب بخاری و گشتاور بالای هزار نیوتون متری داشته باشن! شتاب زیر 3 ثانیه واسه سدان gt و شتاب زیر 4 ثانیه هم واسه جی کلاس!!!! مخ آدم سوت میکشه از این همه تکنولوژی مرسدس بنز…
kazem
۲۶ مهر ۱۳۹۷خیلی اگزوز هاش قشنگه
Amin
۲۶ مهر ۱۳۹۷واقعا کمتر خودرویی هست که این سطح از جذابیت و چابکی رو ارائه کند
pooriya.bmw..german
۲۶ مهر ۱۳۹۷بی صبرانه منتظر ام 8 گرن کوپه هستیم
رقابت جالبی میشه بین ام 8 گرن کوپه پورشه پانامرا توربو مرسدس ای ام جی جی تی
Trx (taimaz)
۲۷ مهر ۱۳۹۷توی این همه حیا هوی بی ام و نسل ۶ یکمی مظلوم واقع شده ولی خبر خوب اینکه سری ۸ گرن کوپ صد در صد آمادست تا رقابت رو به یه سطح جدید ببره.
من یه بیمری بی نهایت متعصبم ولی این GT چهار درب بی نظیر ترین بنزی که تا حالا دیدم نمیتونم به زیبایی محصور کنندش اعتراف نکنم.
mahdy
۲۶ مهر ۱۳۹۷این ماشین فوق العادس
اما رقباشم فوق العادن
چه رقابت شیرینی!!!
mahdy
۲۶ مهر ۱۳۹۷نمیدونم چرا خیلی دوست دارم درگشو با M5 کامپتیشن ببینم
میدونم رقیب مستقیم نیستن
اما چون موتور هاشون خیلی شبیهن واقعا جذاب میشه (با این که میدونم برنده M5 هست)
mahdy
۲۶ مهر ۱۳۹۷راستی دوستان یه سوال یکم تخصصی تر
چرا انجین ها مرسدس نسبت به اسب بخارشون و یا رقباشون معمولن گستاور ها زیادی تولید میکنن
630 اسب اگه خیلی بخواد هنر کنه با 800 نیوتون متر میاد
اما این 900 نیوتون متر گشتاور داره !!!
خیلی واسم جالب شده بدونم هرکی میدونه ممنون میشم توضیح بده
F22RAPTOR
۲۶ مهر ۱۳۹۷میتونه ربطی به سبک بودن اجزای متحرک موتور داشته باشه مثه سوپاپ میلنگ و اینا
که باعث میشه زود تر به حد اکثر دور و همون گشتاور آنی برسن
mahdy
۲۷ مهر ۱۳۹۷ممنون F22 ولی من منظورم زود رسیدن به گشتاور نبود
منظورم رسیدن به گشتاور های خیلی بالا بود
Alireza
۲۷ مهر ۱۳۹۷هرچی طول کورس(مسافت بالا پایین رفتن) پیستون زیاد باشه میل لنگ بزرگتری(دایره بزرگتری )رو میچرخونه اما خوب مسافت بیشتر=سرعت کمتر دایره بزرگتر=گشتاور بیشتر(وقتی درب خونه رو میخواهیم باز کنیم هرچی نیرو به انتها وارد کنیم (دایره بزرگتر)گشتاور بیشتره راحت تر درب رو باز میکنیم واسه همین دستگیره درب رو انتها میزاریم
mahdy
۲۷ مهر ۱۳۹۷علیرضا منظورت رو گرفتم
ولی اگه اینجوریه سیلندر باید طویل تر و طبیعتا حجیم تر بشه
ولی مرسدس بدون افزایش حجم خاصی میتونه همچین گشتاورایی بیرون بکشه
البته این رو هم بگم که اگه دور موتورا پائین نگه داشته بشن اسب بخار و قدرت میاد پائین که این اتفاق تو ماشینای مرسدس نمیوفته
Morteza
۲۶ مهر ۱۳۹۷فوق العادست این ماشین
هم ظاهر خوبه هم عملکرد
تا الان چند تا نقد و بررسی در موردش خوندم در سایت های خارجی بازخورد ها همه مثبت بوده
تیتر یکی از سایت ها این بود که “ایا بهترین چهار درب کوپه ساخته شده است؟”
emad1990
۲۷ مهر ۱۳۹۷بعد از پراجکت وان قویترین مدل حال حاضر مرسدسه
این ماشین
Morteza
۲۷ مهر ۱۳۹۷اره??
Mohammad
۲۶ مهر ۱۳۹۷ولی من هنوز تو فکر اینم چطور چهار درب کوپه میسازن
یا نمیدونن کوپه چیه یا نمیدونن سدان چیه
خدایا توبه ??
علی
۲۶ مهر ۱۳۹۷شایدم تو نمیدونی.
حامد
۲۶ مهر ۱۳۹۷هیچ ایرادی نتونستی توی این شاهکار پیدا کنی که به اسمش گیر دادی??اخییی خودت هم دیگه نمیدونی چی عرض میکنی (:
Mohammad
۲۶ مهر ۱۳۹۷ایراد زیاد والا بگم کامنتم تایید نمیشه
مثلا قبلا هم گفتم خیلی پیر و خرفت و کج و کوله هست طرح های بنز
Trx (taimaz)
۲۷ مهر ۱۳۹۷مطمعنی خود امیر تتلو نیستی؟
آآآآرماااانننن
۲۷ مهر ۱۳۹۷باشه اصلا این پیر و خرفت و کج و کوله ولی اسباب بازی های امریکایی شاهکار
خوشحال شدیم بسلامت
F22RAPTOR
۲۶ مهر ۱۳۹۷میتونه ربطی به سبک بودن اجزای متحرک موتور داشته باشه مثه سوپاپ میلنگ و اینا
که باعث میشه زود تر به حد اکثر دور و همون گشتاور آنی برسن
Amir
۲۷ مهر ۱۳۹۷میشه گفت موفق ترین طراحی اخیر بنز هستش و بسیار با جذبه و توانمنده اما به نظرم به پای پورشه پانامرا نمی رسه.پانامرا از لحاظ پرفورمنس با m5 و e63 و از لحاظ لوکس بودن و راحتی با s کلاس مقایسه میشه!حقیقتا پانامرا خیلی خیلی ماشین کامل و جذابیه و من دیوونشم!
AMG 63
۲۷ مهر ۱۳۹۷E63 آرزوى دست نیافتنى و رویاى خوشگلى بود واسم تا سر و کله این لعنتى پیدا شد …
آآآآرماااانننن
۲۷ مهر ۱۳۹۷خیلی خوفه خیلیییی عالیه
Mopar or No Car
۲۷ مهر ۱۳۹۷پانامرا یه چیز دیگه است.
پدرام
۲۷ مهر ۱۳۹۷در حالی که CLS هم کوپه چهار در اسپرت با همین امکانات و موتور تولید میشه واقعا به فروش هر دو خودرو آسیب نمیرسه؟!!! مثل داستان رانا و 206 صندوقدار !!!
net
۲۷ مهر ۱۳۹۷جدیدا چه بر سر طراحهای بنز و هیوندای اومده که دارن ماشینهای زشت طراحی میکنند.عقب ماشین چراغ عقب و چراغ جلو و جلو پنجره و طراحی داخلی و دریچه کولر زشششششتی داره این بنز
net
۲۷ مهر ۱۳۹۷کجای این ماشین قشنگه که تعریفش میکنید ،طراحی داخلی و بیرونی زشتی داره
یاس ی
۲۸ مهر ۱۳۹۷net عزیز کجایی دلمون برات تنگ شده بود، یادت رفت راجب گرنجور و سانتافه اسپورت بگی!!!!!!!!!!
البته ببخشید باهات شوخی میکنم.
ولی دیگه با هر معیاری حساب کنی انقدر که شما میگی زشت نیست ولی نظر شما محترم هستش. هر کس ی سلیقه ای داره البته اگه به خاطر اذیت کردن بچه های طرفدار آلمان نگفته باشی زشته.