در بین سدان های فوقالعاده پرفورمنس این روزها، مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه ۲۰۲۰ یکی از بهترینها محسوب میشود. اگرچه نام این مرسدس کمی گمراه کننده است اما این خودرو بسیار سریع، خیلی راحت و فوقالعاده چشمگیر است.
از زمان معرفی تاکنون ما GT های زیادی با رنگهای گوناگون و رینگهای جذاب را دیدهایم اما خودرویی که مشاهده میکنید کمی متفاوت بوده و قطعاً با دیدن آن نظرات گوناگونی ایجاد خواهد شد. از جمله ویژگیهای بصری خودرو میتوان به رینگهای ۲۱ اینچی جنجالبرانگیز، رنگ بدنه مشکی و کابین چرم ناپای بژ اشاره کرد. این GT 63 S قیمت ۱۹۶۶۲۵ دلاری داشته و بیش از ۳۰ هزار دلار صرف سفارش آپشن های آن شده است. ظاهر خودرو باب میل همه نیست اما ۶۳ چهار درب کوپه مناسب کسانی است که دقیقاً میدانند از این هیولا چه میخواهند. صرفنظر از مشخصات روی کاغذ، این مرسدس یک هیولای کامل است.
در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب کوپه آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- نقاط قوت
پرفورمنسی در حد سوپرکارها: استفاده از واژهی سریع به معنی دستکم گرفتن این هیولا خواهد بود. با قدرت ۶۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری که از نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو حاصل میشود، GT 63 S شتاب گیری وحشیانهای را نشان میدهد. اگرچه این خودرو فاقد سیستم الکتریکی EQ بوست است اما هنوز هم قدرت بالایی را نشان میدهد. در دورهای پایین قدرت و گشتاور زیادی در اختیار راننده بوده و وقتی توربوها وارد مدار شوند وضعیت بهتر هم خواهد شد. ما برهمکنش با این پیشرانه در تمامی محصولات مرسدس را دوست داریم اما شکی وجود ندارد که نیروگاه ۸ سیلندر ای ام جی در چهار درب کوپه جایگاه ویژهای دارد.
کابین درجهیک: اشرافیت کابین GT 63 S به حدی است که هیچیک از محصولات غیر مایباخ مرسدس نمیتوانند آن را تکرار کنند. آپشن های زیادی وجود داشته اما ما به برخی از شاخصترین آنها اشاره میکنیم. این آپشن ها عبارتاند از صندلیهای جلوی فعال ۱۳۲۰ دلاری، صندلیهای عقب گرم شونده ۵۸۰ دلاری، چرم ناپای ۲۵۶۰ دلاری و…
خودروی حاضر در تست به صندلیهای پرفورمنس ای ام جی مجهز بوده و در عین اینکه بسیار راحت است حمایت زیادی هم از بدن به عمل میآورند.
علاوه بر صندلیها جزئیات جالبی همچون سیستم نورپردازی، سانروف پانورامای ۲۱۰۰ دلاری و استراحت گاههای دست گرم شونده وجود دارند؛ و البته نباید سیستم خالصسازی هوا را از یاد برد که باعث ایجاد هوای تازه و رایحه خوش در کابین میشود.
به همان اندازه که سواری خودرو جذاب و خشن است، سرنشینان در فضای آرامی حضور مییابند. اگرچه رقبا هم محصولاتی با کابینهای لوکس عرضه میکنند اما تجربه نشستن در کابین GT 63 S یک پله بالاتر از بقیه است.
کاراکتر خاص رانندگی: جدای از قدرت زیاد باید به کاراکتر فوقالعاده درگیر کننده GT 63 S با پرفورمنسی استثنایی اشاره کنیم. پیشرانه قدرت خود را به هر چهار گوشه خودرو میفرستد و بنابراین کنده شدن خودرو از زمین بدون هیچگونه تعللی صورت میپذیرد. همکار این پیشرانه هم گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه پدیده است که تعویضهای بسیار سریعی دارد؛ و همانند دیگر محصولات ۸ سیلندر ای ام جی، صدای قوی و خشن از اگزوز به گوش میرسد.
مسیر تست ما فاقد جادههای پر پیچ و خم بوده اما هندلینگ بالای خودرو کاملاً مشهود بود. علیرغم وزن بالا، این خودرو چابکی فوقالعادهای در پیچها داشته که دلیل آن سیستم تعلیق بادی و فرمان پذیری چرخ های عقب میباشد. تنها گزینه قابل تامل در این میان ترمزهای سرامیک کربنی ۸۹۵۰ دلاری است که شاید برای اکثر افراد خیلی ضروری نباشد.
- نقاط ضعف
نبود MBUX: در این کابین بسیار زیبا حداقل یکچیز از یاد رفته است: GT چهار درب کوپه فاقد جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس یعنی MBUX میباشد. اگرچه این خودرو از دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی مشابه دیگر محصولات مرسدس سود میبرد اما نرمافزار آن هنوز از نوع سیستم کامند است. به این ترتیب خبری از برخی ویژگیها همچون ناوبری واقعیت مجازی و دستیار مجازی مرسدس نیست. واقعیت این است که MBUX برتری بسیار زیادی نسبت به کامند نداشته اما خب با خودروی گرانقیمتی روبرو هستیم و باید جدیدترین تکنولوژیها در آن وجود داشته باشد.
ارزش خوب؟ نه! سخت است درباره هر خودرویی که قیمت پایه فراتر از ۱۰۰ هزار دلار دارد از ارزش خوب صحبت کرد؛ اما با این وجود هم رقبای GT 63 S ارزانتر بوده و فاصله برخی خودروها از نظر قیمت بسیار زیاد است. با بهای ۱۶۱۲۰۰ دلاری، این مرسدس گرانترین گزینه در کلاس خود است. در مقابل پورشه پانامرا توربو بهای پایه ۱۵۳ هزار دلاری داشته و قیمت ب ام و M8 کامپتیشن گرن کوپه و آئودی RS7 به ترتیب برابر با ۱۴۳ و ۱۱۴ هزار دلار میباشد؛ و فراموش نکنید مدل قویتر دیگر یعنی E63 سدان هم وجود دارد که قیمتش از ۱۰۷۳۵۰ دلار شروع میشود.
تنظیمات خشک: اگر به دنبال گیراترین نسخه از یک خودروی سریع باشید قطعاً انتظار کمی سفتی در سواری آن را خواهید داشت و GT 63 S اینگونه است. اگرچه ما هندلینگ این خودرو و نبود تکان در بدنه را تحسین میکنیم اما خب این تواناییها به قیمت کاستن از راحتی سواری به دست آمدهاند. حتی با وجود صندلیهای بسیار نرم و راحت این مرسدس نمیتواند دستاندازها و سرعتگیرها را پنهان کند. شاید تقصیر تا حدی متوجه رینگهای ۲۱ اینچی و لاستیکهای دیواره کوتاه باشد اما حتی بدون وجود آنها نیز سواری خودرو سفت خواهد بود.
مشخصات مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب ۲۰۲۰
-
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 630 اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 3.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 314 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت ترکیبی: 13.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
- قیمت پایه: 161200 دلار
- قیمت مدل تست شده: 196625 دلار
رزیتا
۲۱ فروردین ۱۳۹۹این مدل یکی از سریعترین سدانهای کنونی دنیاست که حتی میتونه یه ماشین اسپرتو به راحتی شکست بده ولی مرسدس GT 63 S به جز سریع بودن ویژگیهای جذاب دیگه ای هم داره
GERMANY
۲۱ فروردین ۱۳۹۹به به
سلطانو…
فقط یچیزیش تو ذوق میزنه
رینگاش…
که اونم حل میشه
میشه عوض کرد…
همچین حرف میزنم انگار میخوام بخرمش??
راستی یه چیزی کسی میدونه توی درگ
تسلا رودستر برنده میسه یا amg one (کوارتر مایلو میگم)
البته ببهشید که ربطی به موضوع نداشت ولی کنجکاو شدم
فرید
۲۲ فروردین ۱۳۹۹خیلی گرونه
اصلا ارزش خرید نداره.
رینگ هاش هم چنگی به دل نمیزنه!
Zonda R
۲۱ فروردین ۱۳۹۹با احترام و بدون توجه به قیمت بنظرم زیباترین سدان کوپه دنیاس
با اون رنگ ابی ماتش و کابین بی نظیرش
فرامرز
۲۱ فروردین ۱۳۹۹البته بعد از سری ۸ گرن کوپه
علیرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۹کلا این کلاس یه دهه بیشتر قدمت نداره و این gt خودش تازه وارده ولی واقعا بهترین گزینه در بین رقیبانه . درسته قیمتش بالاتره اما در ازای این قیمت داره خدمات میده . M8 comption تقریبا هم قیمته ولی هرچقدر میسنجم واقعا گرونه
آریا ماشین
۲۴ فروردین ۱۳۹۹هیولای مرسدس!!!
بهترین سدان کوپه دنیاست…
در برابر رقیبانش یعنی پانامرا توربو s e-hybrid و آئودی rs7 و بی ام و m8 کامپتیشن گرن کوپه واقعا چیزی کم نداره
قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به رقباش داره و تو مسابقات درگی که تا الان برگزار شده سربلند خارج شده
حسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۹برای کسانی که میخواهند پز بدهند گزینه خوبی است!
مهرآیین
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اگر من باشم بیشتر از رانندگی با این ماشین لذت میبرم تا اینکه بخواهم به مردم پز بدهم ! مگر عقده دارم که بخواهم خودم را به رخ مردم بکشم!؟
سینا BMW
۲۱ فروردین ۱۳۹۹تنها نقطه ضعفش قیمت بالای اونه ، بیامو M5 کامپتیتشن و E63 S ، گرند کوپهM8و .. قیمت های خیلی بهتری دارن.
از خیلی نظرات بهتر از E63 به نظر میرسه که یکیشون طراحی داخلی زیبا و طراحی خارجی هیجان انگیزه
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۳۹۹مرسدس E63 فیس لیفت قراره طراحی شبیه به GT63 داشته باشه بخاطر سبک جدید چراغ ها و سبک جدید جلوپنجره که همگی شبیه به GT63 هستش پس مرسدس E63 فیس لیفت هم این طراحی رو تقریبا خواهد داشت اگه تصاویر جاسوسی اش رو سرچ کرده باشیدکه طراحی اسپرت تر از E63 فعلی داره.
NAVID۰۰۹۸
۲۱ فروردین ۱۳۹۹با هر بار دیدنش قلبم شروع به تپیدن میکنه .
آخ چه خوبه این
اصلاً اصل شرارت از صورتش میباره
میگه من بچه شَرِ خانوادم
میگه دست از پا خطا کنید سرویستون میکنم
میگه من اصل مافیام
میگه مادر نزائیده رو دستم بلند شه کسی
فقط به رینگاش خیره بشید ، سادست اما یه دنیا احساس منتقل داره .
اصل بنز اینه ، همونی که از بنز انتظار میره
وقتی میگیم پکیج کامل خودرویی یعنی این
لوکس ، اسپورت ، خشن ، فریبنده ، پرفورمنس باااالا
فقط نیاز داره به چهارتا جااسلحهای برای چهارتا گنگستر دیوانه .
ای کاش قبل از اینکه دیر بشه ، به این هیولا میرسیدم .
این بنز در آینده کلکسیونی میشه شدید .
Malt hill
۲۱ فروردین ۱۳۹۹M8 گرند کوپه جذاب تره
MAHDI
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اگه رقابت مرسدس AMG GT63S و آئودی RS7 و ب ام و M5 کامپتیشن رو دوست دارید مجله auto motor sport این رقابت رو انجام داده که این سدان های پرفومنس در شتاب گیری خط مستقیم و زمان گیری دور پیست و تست ترمز و در پایان جایگاه خودروی برتر به انتخاب این مجله به این شکل ثبت شده!!!!!
جایگاه اول:: ب ام و M5 کامپتیشن
ثبت زمان 0 تا 200 کیلومتر 10.5 ثانیه
ثبت تست ترمز 100 به صفر 32.3 متر
ثبت زمان پیست// 1:54.20 min
امتیاز کلی::::::::::::::::::: 86 از 100
جایگاه دوم:: مرسدس AMG GT63 S
ثبت زمان 0 تا 200 کیلومتر 10.7 ثانیه
ثبت تست ترمز 100 به صفر 33.0 متر
ثبت زمان پیست// 1:53.40 min
امتیاز کلی ::::::::::::::::::: 82 از 100
جایگاه سوم:: آئودی RS7 اسپرت بک
ثبت زمان 0 تا 200 کیلومتر 12.4 ثانیه
ثبت تست ترمز 100 به صفر 33.6 متر
ثبت زمان پیست// 1:57.30 min
امتیاز کلی ::::::::::::::::::: 73 از 100
مجله AUTO BILD SPORTSCARS هم با M5 کامپتیشن و آئودی RS7 اسپرت بک و مرسدس AMG GT63S هم در پیست زمان گیری کرده اما این مجله در پیست زاکسنرینگ این زمان گیری رو انجام داده که توسط یک راننده که در یوتیوب فیلم این رقابت رو تو کانال این مجله میتونید پیدا کنید. و زمان هایی که ثبت کردن به این شکله!!!!
مرسدس AMG GT63S ثبت زمان // 1:33.20
ب ام و M5 کامپتیشن ثبت زمان // 1:33.40
آئودی RS 7 اسپرت بک ثبت زمان // 1:36.51
Hamidreza
۲۱ فروردین ۱۳۹۹چقدر رینگش زشته عه
ماشین سیاهه!
محمد
۲۱ فروردین ۱۳۹۹خیلی زیباست
Joker
۲۱ فروردین ۱۳۹۹به زودی دو نسخه gt 73 amg و G 73 amg معرفی میشن،هر دو با قدرت ۸۰۰ اسب بخار! نسخه Gt 73 شتاب ۲.۵ ثانیه و تاپ اسپید بالای ۳۴۰ کیلومتر داره!!! یه سدان لوکس چهار در با پرفورمنس یه هایپرکار!!! ببینیم کدوم یک از کمپانی ها میتونن براش رقیب بسازن…
سینا BMW
۲۲ فروردین ۱۳۹۹احتمالا رقیب M5 CS باشه
Hadi
۲۱ فروردین ۱۳۹۹رنگش فقط تو اون عکسای آخر?
لامصب…
meysam
۲۱ فروردین ۱۳۹۹این ماشین با این هیبت مصرفش با جک s5 برابره.
حمید
۲۱ فروردین ۱۳۹۹خودروی با پرفومنس بالا و هندلینگ خوب
ولی پای خرید وسط بیاد مهمترین نکته قیمتش محسوب میشه که بنظرم میشه با ۱۱۲هزار دلار نسخه فول آپشن m5کامپیتشن خرید که فوق العاده هست تا جایی که چند تا درگ دیدم مرسدس amg حرفی واسه گفتن نداره پس دلیلی نداره پول بالایی رو داد
هم چنین میشه به خود m8گرن کوپه کامپیتشن,e63s,rs7 گزینه های خوبی هستند
در کل منکر خوب بودن مرسدس amg gt4 نیستم
بی طرف
۲۱ فروردین ۱۳۹۹درسته که بنتلی فلایینگ اسپار کوپه نیست،ولی من اونو به این ترجیح میدم.
رضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۹أصلا زیبایی و جذابیت نداره ، همه بنزا دارن شبیه هم میشن ، کلا بنز نیاز به یه تغییر اساسی تو طراحیش داره ، ۲۰ ساله همینه
حسین دهمرد
۲۲ فروردین ۱۳۹۹اولین باره میبینم میگه بنز راحتی رو فدای پرفورمنس کرده. مبدع این کلاس پانامراست ولی مثه اینکه بنز میخواد کل کل کنه.
JavaDehqaN
۲۲ فروردین ۱۳۹۹همیشه از مدل CL65 خوشم میومد تا این ماشین معرفی شد. واقعا تو صدر آرزوهای من هست ولی اولین نکته منفی نبود مدل ۱۲ سیلندر ماشین که فکر کنم موافق باشن دوستان و دوم از باله عقبش خوشم نمیاد، حس میکنم تاشونده بهتر بهش شکل و نما میداد. طبق همیشه این حرفا نظرات شخصی بنده بود و امیدوارم کسی ناراحت نشه و ما رو به اکانت ۱ روزه ربط نده???