مرسدس-AMG همواره سازنده برترین خودروها چه در بحث اشرافیت و چه در بحث پرفورمنس بوده است و یکی از این سلاحهای جنگی، GT R است که در نوربرگ رینگ توسعه یافته…
جدای از تواناییهای بالا در ثبت لپتایمهای برجسته، مزیت داشتن رانندهی مسابقهای همچون Deon Joubert که به یافتن نقاط قوت و ضعف هر خودروی پرفورمنسی، هم در جاده و هم در پیست کمک شایانی میکند انکارناپذیر است.
از طرف دیگر خودروسازان در روزگار کنونی تکیه زیادی بر لپ تایمهای ثبت شده در پیستهای معروفی همچون نوربرگ رینگ کرده و از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی قوی استفاده میکنند؛ اما خب بسیاری از خودروهای اسپورت و خاص باید خود را با شرایط دنیای واقعی تطبیق دهند به این معنی که سطح بالایی از راحتی و آسایش را فراهم نمایند.
مشابه لامبورگینی اوراکان پرفورمنته که سر و صدای زیادی به پا کرده، مرسدس-ایامجی GT R نیز بخش اعظم زمان توسعه خود را در ۷۳ پیچ خطرناک و پیدرپی نوردشلایف گذرانده و همانند لامبورگینی، لپ تایم ثبت شده در این پیست نیز جزئی از ذات خودرو میباشد.
خودروی مورد بحث سبکتر، پهنتر و تواناتر از مرسدس-ایامجی GT S بوده و تصویری واضح از عملکرد را حتی زمانی که رنگ بدنه خاص سبز را ندارد ایجاد میکند. پهنای بیشتر خودرو به دلیل فاصله بیشتر چرخهای روبرو بوده و دماغه نیز ۴۶ متر پهنتر بوده درحالیکه این پهنای اضافی در عقب به ۵۷ میلیمتر میرسد. یکی دیگر از ویژگیهای خاص این هیولا جلوپنجره پانامریکانای سفارشی است که بسیار اصلاح شده و با اسپلیتر بازطراحی شدهای همکاری میکند. این اسپلیتر هم برای ایجاد حداکثر داون فورس و هم بهبود عبور جریان هوا طراحی شده است؛ اما موردی که باعث ایجاد ظاهری باابهت و البته هدفمند میشود بال عقب قابل تنظیم و آئروفویل پیشرفتهای بوده که به زیر بدنه الحاق شده است. بال یاد شده با افزایش سرعت میتواند تا ۴۰ میلیمتر حرکت کرده و مرسدس ادعا میکند در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۴۰ کیلوگرم داون فورس را بیشتر کرده تا خودرو به زمین بچسبد.
جدای از تمامی این ترفندها، اصل مطلب که کمک میکند GT R به سادگی سرعتهای بالا را درنوردد پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی است که در نسخه S موجود بوده اما خب دستکاری شده است. این پیشرانه دارای کمپرسورهای جدید توربو بوده و البته پورتهای خروجی نیز ارتقا یافته است. ECU دوباره برنامه ریزی شده و ضریب کمپرس نیز بهینه شده است. تمامی این تغییرات باعث شدهاند خروجی پیشرانه نسبت به برادر کوچکتر ۷۴ اسب بخار بیشتر شود. هیولای نوردشلایف هماکنون قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری داشته و تمامی قدرت خود را از طریق گیربکس ترانس اکسل به چرخها انتقال میدهد.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت GT R اختلاف زیادی با مدل S نداشته و برابر با ۳.۶ ثانیه است اما مرسدس میگوید این خودرو بیشتر از هر محصول دیگر تاریخ AMG تکنولوژی موتور اسپورت را به خدمت گرفته است. از صندلی سطلی فاقد تنظیم ارتفاع گرفته تا کاپوت عریض و بسط یافته، جایجای این خودرو عملکرد وحشیانه و جذاب را به شما یادآوری میکنند.
رینگهای GT R را لاستیکهای فوقالعاده توانای میشلین پایلوت کاپ ۲ در بر گرفتهاند و زمانی که به دمای ایده آل خود برسند چسبندگی مثالزدنیای را ایجاد میکنند. این لاستیکها به همراه حالت رانندگی دینامیک انتخابی باعث میشوند در پیست آتش به پا کنید. حالتهای اسپورت، اسپورت پلاس و مسابقه توسط راننده قابل انتخاب می باشد.
اشتباه نکنید! باید با این خودرو سریع رانندگی کنید. در جادههای عمومی، کابین GT R حال و هوای لذت بخشی دارد. سواری خودرو علیرغم وجود سیستم تعلیقی که ضربهها را بهطور شگفتانگیزی جذب میکند هنوز هم سفت باقی میماند و فرمان تیز کاملاً گوشبهزنگ و تیز است. به اینها گشتاوری را اضافه کنید که از دور ۱۹۰۰ پیشرانه در دسترس بوده و همگی در کنار یکدیگر تجربه رانندگی فراموشنشدنیای را ایجاد میکنند.
مرسدس-ایامجی GT R تقریباً بدون لگ توربو است و تعویضهای بدون کوچکترین تأخیر گیربکس نیز با سیستم اگزوز ضد اجتماع خاص AMG اعلام وجود میکنند. کنترل تکانهای بدنه این هیولا به لطف فرمان پذیری چرخهای عقب که اولین بار در محصولی از AMG بکار رفته کاملاً خوب بوده و به گونهای میتوانید در سرعتهای بالا تغییر جهت دهید که باور نخواهید کرد پشت فرمان خودرویی ۱۶۵۳ کیلویی نشستهاید.
امتیاز کلی: ۸۵ از ۱۰۰
مشخصات مرسدس-ایامجی GT R
- قدرت/گشتاور: 577 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 318 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت ادعایی: 11.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
- آلایندگی: 259 گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر
منبع: carmag
حامد
۱۵ فروردین ۱۳۹۷ای جان به خودش و ای جان به امتیازی که گرفته??
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۷اگه اینا ماشینه، اینایی که ما مونتاژ میکنیم چیه؟؟؟
الف.ی
۱۵ فروردین ۱۳۹۷The Best or Nothing….
واقعاً این خودرو شاهکار به تمام معناست
یه نظر سنجی کوچیک به شرطی که باعث دعوا نشه : چند تا ایراد از این ماشین می تونید بگیرید؟
همه امتیازاش عالین
KING 918
۱۵ فروردین ۱۳۹۷یه ایراد داره ……….
سوار شی دیگه دوست نداری پیاده شی
M
۱۶ فروردین ۱۳۹۷(نظر شخصی!!! ) یه ایراد : اگه ایامجی GT R نیز بخش اعظم زمان توسعه خود را در 73 پیچ خطرناک و پیدرپی نوردشلایف گذرانده و همانند لامبورگینی، لپ تایم ثبت شده در این پیست نیز جزئی از ذات خودرو میباشد ، چرا هنوز 10 ثانیه عقب تر از وایپر منقرض شده است ؟!
الف.ی
۱۶ فروردین ۱۳۹۷درسته هر دو با تمرکز روی پیست ساخته شدن ولی یه تفاوت هایی دارن
اولین تفاوت گشتاور خیلی بیشتر وایپر نسبت به بنز ه وایپر 600 پوند فوت و مرسدس 516 پوند فوت ( وقتی به نیوتن متر تبدیل کنید اختلاف بیشتر هم میشه ) – بعدی حداکثر قدرتشونه مرسدس 577 اسب و وایپر 645 اسب – وایپر خودروی سبکتریه ( وایپر 3400 پوند و مرسدس 3890 پوند ) – البته یه تفاوت هایی هم به نفع مرسدس هست مثلا مرسدس خودروی طویل تر و عریض تریه که در نتیجه نیروی رو به پایین بیشتری تولید می کنه ولی با اینحال بازم وایپر خودروی کوتاه تریه – و مهم تر از همه مرسدس اون بال غول آسا رو عقب خودش نداره که باهاش کلی نیروی رو به پایین تولید کنه – حداکثر قدرت وایپر 50 rpm کمتر از مرسدس به دست میاد اما گشتاور موتور مرسدس به واسطه توربو بودنش تو دور خیلی کمتری به دست میاد – گیربکس دو کلاچه مرسدس هم فراموش نشه که بسیار سریعتر از گیربکس دستی وایپره.همه اینا به علاوه کلی دلیل دیگه باعث میشن وایپر به مراتب خودروی سریعتری باشه
به جز نوربرگ رینگ تو پیست لاگونا سکا مرسدس حدود 1:34 و وایپر حدود 1:31 زمان زدن
مزدا
۱۶ فروردین ۱۳۹۷ماشین نیست که سفینه فضای هست
Mohammad
۱۵ فروردین ۱۳۹۷نسبت به بقیه ماشین های بنز شخصیت مستقلی داره
بد نیست
شاهين
۱۵ فروردین ۱۳۹۷شما خوبی ?
Mohammad
۱۵ فروردین ۱۳۹۷نسبت به بقیه ماشین های بنز شخصیت مستقلی داره
بد نیست
ستار
۱۵ فروردین ۱۳۹۷اگه این بدک نیس پس چی خوبه؟؟!!
توقعت خیلی بالاس دیگه
اگه این حرف و یک امیر قطر ی میزد که تو پارکینگ جد در جد ش پر سوپرکار بوده اینقد خنده دار نبود
ایمان
۱۵ فروردین ۱۳۹۷F12 دوم ؛ کاپوت کشیده . کابین تخم مرغی شکل . چهره خشن و دوست داشتنی و طراحی ماندگار ????
فقط آمریکا فقط ماسل
۱۵ فروردین ۱۳۹۷بنز خیلی خوب نیست
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بنز عالیه البته تو رده خودش و اینکه این خیلی به مرسدس بنز اس ال س ای ام جی شبیهِ
Omid622
۱۵ فروردین ۱۳۹۷بنز به مدل SLs رو سال ۲۰۱۴ بود به تعداد محدود ساخت با موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی بالای ۶۰۰ اسب بخار
که یه نمونه زرد تو تهران هستش
عالی بود
بخصوص این حجم اسب بخار اونم بدون توربو
Bilbo
۱۵ فروردین ۱۳۹۷من مشتاقانه منتظرم ببینم مرسدس با نسل بعدی اس کلاس و این یکی، چطور میخواد عمل کنه که زیباتر از این بشه؟
بنظرم این دوتا ماشین مرسدس در کمال زیبایی هستند و وقار اس کلاس البته که بارها و بارها بالاتره.
اما اگر من یک روز هیچ محدودیتی برای انتخاب ماشین نداشته باشم، با این ماشین های فعلی(نه ابرخودروها) قطعا انتخاب اولم AMG GT R هست. اگر M8 گرن کوپه هم شبیه کانسپتش باشه، تو یه دوراهی میفتم که قطعا دردناک و زجرآور هست.
Elemento
۱۵ فروردین ۱۳۹۷فکر کنم همین “هیولای نوردشلیف” واسه توصیفش کافی باشه
عشق خالص …
ساسان
۱۵ فروردین ۱۳۹۷بارها گفتم این زیباترین مرسدسیه که دیدم..بخصوص هدلایتش وجلوپنجرش بینظیره
مسعود
۱۵ فروردین ۱۳۹۷“سیستم اگزوز ضد اجتماع”؟؟؟؟!! ?
این دیگه چیه؟
شاهین
۱۶ فروردین ۱۳۹۷سلام
یعنی صدای اگزوزش به حدی زیاده که ضد زندگی اجتماعی هستش و باعث آزار و اذیت همسایه ها میشه!
شاهين
۱۵ فروردین ۱۳۹۷چشم حسودا بترکه ! یک شاهکار به تمام معنای آلمانی..کاش سعادت داشته باشم از نزدیک شرفیاب بشم در محضرش
Sajjad
۱۶ فروردین ۱۳۹۷تنها بنزی که میشه بهش لقب سلطان داد.
maximus
۱۶ فروردین ۱۳۹۷هیولای خوش خط و خالیه. عکساشو ببینید و لذت ببرید
مهران
۱۶ فروردین ۱۳۹۷حتی از تو عکس هم میشه حس کرد که صندلیا حمایت خیلی خوبی از راننده میکنن و داشبورد هم بسیار عالی طراحی شده
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۷هرچی بیشتر نگاش میکنم بیشتر عاشقش میشم …
یاس ی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷اگزوز ضد اجتماع یعنی هر وقت چند نفر یجا جمع شدن که نخواستیم کنار هم باشن با این ماشین میری چندتا گاز میدی تا اجتماعشون به هم بخوره.
آرمیییییین
۲۰ فروردین ۱۳۹۷3.6 یکم رو مخه :| یکی توضیح بده لطفا خودمو قانع کنم