مرسدس بنز

نقاط قوت و ضعف مرسدس-ای ام جی GT R رودستر 2020

آیا کسی واقعاً خواهان مرسدس-ای ام جی GT R رودستر بوده است؟ شما باید به نوعی دیوانه باشید که پیست محورترین محصول AMG را ول کرده و نسخه بدون سقف آن را بخرید؛ و هنوز مرسدس-ای ام جی فکر می‌کند حداقل ۷۵۰ نفر آماده‌ی خرید آن هستند زیرا همین‌قدر را ساخته است.

اما همه دست‌های خود را بالا نخواهند برد. با قیمت پایه حدود ۱۹۰ هزار دلاری، این خودروی روباز اصلاً ارزان نیست؛ و فراموش نکنید که مدل تقریباً هم‌توان GT C رودستر قیمت ارزان‌تر ۱۶۲۴۰۰ دلاری دارد. خرید مدل R فرد بسیار خاصی را می‌طلبد، کسی که بخواهد قابلیت سواری روزمره را با یک کانورتیبل پیست محور مبادله کند. برای باقی افراد این خودرو می‌تواند یک میوه ممنوعه باشد.

  • نقاط قوت

ظاهر مخوف: شکی وجود ندارد که GT R رودستر از همان اول خشمگین به نظر می‌رسد. ما تناسبات این خودرو را از همان ابتدا دوست داشتیم و امروز هم برجسته به نظر می‌رسد. کاپوت طویل، خطوط ظریف بدنه و نمای عقب فربه باعث شده‌اند GT R ابهت زیادی داشته باشد. موارد دوست‌داشتنی زیادی وجود دارد. از جمله ویژگی‌های خاص مدل R می‌توان به بال عقب بزرگ، رینگ‌های مشکی ۱۹ و ۲۰ اینچی و اگزوز مرکزی اشاره کرد. مدل حاضر در تست از رنگ نقره‌ای مات ۳۹۵۰ دلاری نیز سود برده بود.

جدای از رنگ کلافه کننده، این خودرو هنوز هم ظاهر زیبایی دارد؛ و البته باید گفت زیبایی مدل رودستر به اندازه مدل کوپه بوده و این زیبایی با باز بودن سقف بیشتر هم می‌شود. البته وقتی سقف نرم را ببندید کمی از زیبایی خودرو کاسته خواهد شد.

شخصیت، حتی در سرعت‌های پایین: با وجود پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو که قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری، به راحتی می‌توان به سرعت‌های بالا دست یافت و این کار را سریعاً انجام داد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این هیولا تنها در ۳.۵ ثانیه ثبت شده و اگر فضا اجازه دهد می‌توانید تا سرعت ۳۱۷ کیلومتر در ساعت نیز بتازید. این پیشرانه صدای فوق‌العاده‌ای تولید کرده و از همان استارت در دورهای پایین نیز قدرت خود را نشان می‌دهد. حتی با وجود چنین قدرت و شتابی، این سرعت نیست که نظر ما را به خود جلب می‌کند.

R رودستر حتی در شهر یک قهرمان واقعی است. فرمان تنظیم شده توسط AMG تقریباً عالی بوده و بازخورد و واکنش مناسبی دارد. سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب به کنترل بهتر خودرو کمک می‌کند. وقتی وارد پیچ شوید این چسبندگی استثنایی و چابکی بالای خودرو خواهد بود که نظرتان را به خود جلب می‌کند. اگر سواری GT R سفت است و تقریباً انعطافی وجود ندارد اما در کل با یک سوپرکار شورشی طرف هستیم.

اجازه دهید خورشید بتابد: آنچه باعث تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر می‌شود توانایی پایین آوردن سقف در ۱۱ ثانیه و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. پس از ساعت‌ها راندن GT R کوپه می‌توان تائید کرد کابین این خودرو تنگ بوده و فضای سر زیادی ندارد؛ اما مدل رودستر این مشکل را با تابیدن آفتاب حل می‌کند. همچنین نزدیک‌تر شدن به صدای لذت‌بخش پیشرانه یک امتیاز دیگر است. بله AMG GT به عنوان رودستر وضعیت بهتری دارد.

  • نقاط ضعف

خیلی GT نیست: ما این را در چند بررسی قبل از AMG GT نیز گفته‌ایم اما ذکر دوباره آن خالی از لطف نیست. این خودرو شما را کتک می‌زند! دو فاکتور اصلی به‌صورت یکسان در اشکال هستند: صندلی‌ها و سیستم تعلیق. البته این انتقادات با اعتراف به اینکه صندلی‌های پرفورمنس AMG در مدل GT R منطقی‌تر هستند کم‌رنگ‌تر می‌شوند اما این صندلی‌ها برای پیست هستند. به خاطر اینکه با یک رودستر روبرو هستیم بنابراین تنها می‌توان خودرو را برای راندن در بزرگراه‌ها تصور کرد. در ۹۰ درصد مواقع شما نیازمند صندلی‌هایی راحت‌تر خواهید بود.

بخش اعظم انتقادات به کیفیت سواری مربوط می‌شود. این خودرو کمترین بخشش بین تمامی کانورتیبل های تست شده را حتی در حالت پیش‌فرض کامفورت دارد. R در زبان AMG یعنی آماده پیست و بنابراین سیستم تعلیق بسیار سفتی در انتظارتان خواهد بود. بله این GT R است اما فکر می کنیم مرسدس می‌توانست سواری را کمی نرم‌تر کند تا راننده بیشترین لذت را ببرد.

سیستم اطلاعات سرگرمی: ما این خودرو را در زمان تابش آفتاب در میامی تست کردیم. میامی معمولاً چنین آب و هوایی دارد. در برخی حالات که سقف باز بود ما با مشکلاتی در سیستم تعلیق روبرو شدیم. این سیستم برخی اوقات هنگ نموده و حتی به‌صورت کامل خاموش شد.

اگرچه عیوب این سیستم می‌تواند با چندین فاکتور در ارتباط باشد اما شاید این موضوع با نور مستقیم آفتاب در ارتباط باشد. فلوریدا احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای GT رودستر است. اگر سیستم اطلاعات سرگرمی کامند مرسدس نتوانست در طول چند روز تست گرما را تحمل کند پس شانس زیادی برای تکرار این رفتار در زمان مالکیت افراد وجود خواهد داشت.

قیمت بالا: خودروی ۲۰۹۹۴۰ دلاری ما تنها چند هزار دلار ارزان‌تر از پورشه ۹۱۱ توربو S است. این گران‌ترین نسخه از AMG GT تاکنون بوده و همین موضوع کافی است تا محصول مرسدس وارد قلمروی کانورتیبل های فوق‌العاده‌ای همچون آئودی R8 اسپایدر و بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل شود.

اگرچه GT R به خاطر پرفورمنس فوق‌العاده و صدایی جذاب شناخته می‌شود اما رقبا نیز محصولات خوبی هستند. از آنجایی که سن GT R بالا می‌رود بنابراین باید نسخه‌ای تولید محدود باشد تا قیمت بالای مرسدس را توجیه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Car lover

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    یجوری ته متن میگه فقط چند هزار دلار از توبو اس ارزونتره انگاری ک بنز پیکانه پورشم کوروت مثلا
    ااقا بنزه دیگ وقتی میگ ۲۰۰۰۰۰ تا ینی لایقشه

    1. MAHDI

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ….. پورشه هم کوروت مثلا!؟!؟!؟!؟!!!!!!
      عجب!!!!!

      1. Car lover

        ۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        تهه ماشینو گفتم دیگ دوست داشتی ام فایوو میگفتم؟:///
        تو ب من بگو تهه ماشین چیه همون
        بنظرمن ک کوروته حالا هرکی نظرخودش

    2. محمدهادی

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      با اینکه بنزی نیستم بی ام وییم ولی راست میگی،نظرت کاملا ساده و مشخص بود
      اقاجان بنزه دیگه،اگه بنز ماشیناش هم قیمت پورشه نباشه پس چی باشه؟؟؟
      پژو خوبه؟؟؟!!

  2. amg 63

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    ???خستم

  3. Nikzad

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    در مقایسه با اون فردی که تو ماشینه چقدر موتور ماشین بزرگه.ولی کابینش یکم بی روحه اگر رگه هایی از رنگهای جیغ توش بود بهتر میشد.

    1. مهدی موتورز

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      بنظرم پتانسیل اسپیدستر شدنم داره

    2. Nikzad

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (67 ديدگاه)

      البته در مورد دیدگاه اولم داشتم از این مدل تعریف میکردم

  4. Nikzad

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    نمیدونم چرا نمیتونم با صدای موتور مرسدس کنار بیام خیلی سخته. فکر کنم به خاطر میل لنگ تخت بودنشه.

    1. Abbas.Lambo

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      اتفاقا من هر روز میرم تو اینستا میزنم #amg فقط به عشق دیدن کلیپای amg که اون صدای خفنشونو بشنوم،مخصوصا C63 با اون صدای چوب خرد کنیش،لامصب با روح و روانم بازی میکنن

  5. (suan chwan)امینMAF

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    کوپه رو ترجیح میدم
    رودسترش از کنار خوشگل نیس

  6. zeg

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (158 ديدگاه)

    بنز داره روز به روز از جایگاه اقتدارش فاصله میگیره و دیگه اون گیرایی سابق رو نداره. فقط الکی گرونئه

  7. (suan chwan)امینMAF

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    کلاسE جدید صفر تا صدش 3.2 ثانیه ست

  8. Hamidreza

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    چقدر خوشگله لامصب!
    وایسین عکساشو دانلود کنم واسه رفیقم بفرستم!!!!!!!!

  9. حسین دهمرد

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    همه چیز اوکی ولی از نظر قیمتی رفته تو قلمرو بنتلی

  10. Ali Mehri

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    جانشین لایق اس ال اس
    حرف نداره
    هم این هم جی تی چهار در
    کلا شبکه پانامریکانا و سپر جلوی بنز بین تمام کمپانیا خداست مخصوصا سپرش

  11. Nikzad

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    نمیدونم چیه انقدر نظراتمون منفی داره؟

    1. SRT

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (625 ديدگاه)

      دقیقا منم ب همین فکر میکردم?

    2. محمدهادی

      ۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      محمدهادآخه خیلی داشتی غر میزدی
      پدالیا اعصاب ندارن
      اینجا کسی بقیرو کلافه کنه منفی میگیره

  12. سورنا

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    کاش منم یکی از اون دیوونه ها بودم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا