شما را با نسخهی جدید پرو از مرسدس-ایامجی GT R آشنا میکنیم، خودرویی که همزمان با فیس لیفت کل خانوادهی AMG GT معرفی شده و دارای چراغهای جلوی جدید، داشبورد تمام دیجیتال و دیگر بهبودهای حداقلی میباشد.
اما نسخهی پرو چیست؟ به یک GT R با تمرکز بیشتر روی پیست فکر کنید که قدرت بیشتری داشته و در عین حال آئرودینامیک، سیستم تعلیق و تجهیزات استاندارد پیست را به نمایش میگذارد. از جمله مهمترین بهبودهای این خودرو میتوان به سیستم تعلیق جدیدی اشاره کرد که تنظیمات زیادی داشته ولی خب این تنظیمات خیلی از داخل خودرو در دسترس نیستند و باید بهصورت دستی و روی پیست آن را انجام داد.
به همهی این موارد پکیج پیست و ترمزهای سرامیکی را اضافه کنید. این دو مورد بهصورت سفارشی در GT R قابل دسترسی بودهاند. پکیج پیست این خودرو شامل رول کیج و آتشخاموشکن میباشد. GT R پرو همچنین سبکتر بوده که به دلیل استفاده از پانل سقف فیبر کربنی میباشد.
البته واضحترین شاخصهی آئرودینامیکی این خودرو اسپلیتر جلوی بزرگ و ورودیهای بال جلو است که هوا را از قوسهای چرخ جلویی خارج میکند. یک اسپویلر لبهای عقب نیز به چشم میخورد. در کل تغییرات ایجاد شده باعث میشوند این خودرو حدود ۶ ثانیه سریعتر از مدل استاندارد یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی کند. در تئوری هم GT R پرو لذت رانندگی بیشتری دارد.
به منظور یافتن این موارد ما سری به پیست هاکنهایم در آلمان زدیم تا اولین تست رانندگی را انجام دهیم. فرصتی برای راندن این خودرو در جادههای عمومی فراهم نبود بنابراین نمیتوانیم قضاوت دقیقی دربارهی سواری خودرو در جادههای ناهموار داشته باشیم.
این خودرو قطعاً در پیست راحتتر از قبل شده است. اگرچه پیشرانهی ۸ سیلندر توئین توربوی GT R پرو قدرت بیشتری در مقایسه با خروجی ۵۷۲ اسبی مدل استاندارد ندارد اما صدای آن فوقالعاده بوده و فوراً به دستورات راننده پاسخ میدهد. این خودرو تنها در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۱۹ کیلومتر در ساعت است بنابراین تولید چنین صدای گیرای جای تعجب زیادی ندارد.
داشبورد دیجیتالی این خودرو در زمانی که نوبت دندهی بعدی باشد به رنگ قرمز درمیآید. تعویض دندهها را نیز با پدال شیفتر پشت فرمان باید انجام داد. ولی معکوسهای این گیربکس تنها سریع احساس میشود و نرمی و روانی گیربکسهای پدال شیفتر مک لارن و پورشه را ندارد.
اگرچه ترمزهای خودرو در کاهش سرعت چنین محصول سوپر اسپورتی بینقص عمل میکنند اما پاسخ آن به فشار دادن ترمز چندان جالب نمیباشد. چرخهای جلو به سرعت به داخل پیچ میچرخند و البته این عمل سریعتر از آنچه انتظار دارید انجام میشود به گونهای که دماغهی طویل GT R پرو درست جلوی شما قرار میگیرد. تنها دستورات شما به فرمان کوچک خودروست که خواهد گفت چهکاری انجام شود. این کار را انجام دهید و منتظر چسبندگی بسیار زیاد خودرو در زمان طی کردن پیچ باشید.
کشش خودرو نیز در خروج از پیچ بسیار خوب بوده و این امر به مدد گشتاور پیشرانه حاصل میشود؛ اما هنوز هم میتوانید با پدال گاز بازی کرده و باعث شوید چرخهای عقب چسبندگی کمتری در پیست داشته باشند.
مشخصات مرسدس-ایامجی GT R پرو
- قیمت: 188345 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توربوی بنزینی
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- قدرت/گشتاور: 572 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 319 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
M
۲۵ فروردین ۱۳۹۸خیلی خوبه فقط یه چیزی روی کیلومتر شمار نقشه پیست اومده و زده ۴.۵کیلومتر چجوریه ؟ خودش پیدا میکنه پیستو تو همچین جایی قرار داره ماشین؟
علی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸با سلام
دوست عزیز احتمالا از طریق مسیر یابش اطلاعات رو دریافت می کنه
Khosrow
۲۵ فروردین ۱۳۹۸استایل تو عکس چهارم / مرسدس پدر اتومبیل سازهای دنیا / حالا هی کل کنید ..
مهدی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸به به عجب چیزیه.خودروبانک amg gtرو در ایران تست کرده.دوستانی که علاقه دارن ریزبین ترتست این ماشین رو مطالعه کنن اون بررسی رو مطالعه کنید
مهدی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ایکاش وایکاش BMWهم یه ماشین در این کلاس میساخت.پورشه افسانه 911 رو داره! آئودی R8 رو داره.مرسدس GT رو داره.
دوستان M5که یه سدان هستش اونقدرتوانایی داره که در چندین پیست پابه پای AMG GT اومده اونم مدل مخصوص پیست یعنی AMG GTR
درپیست گرندتور زمان AMG GTR اینطور هستش وزمانM5 هم کنارش میذارم. اونم نسخه عادیM5
AMG GTR زمان پیست 1:18.7
BMW M5 زمان پیست 1:20.4
وزمان amg gtr در پیست زاکسنرینگ از مجله auto bild به شکل زیر بوده.البته اینجا مدل کامپتیشن هستش که خیره کننده است چون خیلی نزدیک به هیولای پیست AMGبوده.
AMG GTR زمان پیست 1:31.9
BMW M5 زمان پیست 1:31.71
وزمان AMGدر پیست مگنی کورس که البته در اینجا مدل AMG GTS حضور داشته به شکل زیر بوده که M4CS زمان گیری داشته توسط یه راننده زمان گیری شده که البته فراری 488 پیستاهم حضور داشته بهمراه چندین خودروی دیگه که زمان هاشون رو میذارم.
488 pista زمان بدست آمده 1:44.90
R8 plus زمان بدست آمده 1:53.10
AMG GTS زمان پیست 1:55.40
BMW M4cs زمان پیست 1:56.7
M2کامپتیشن زمان بدست آمده 1:59.78
کادیلاکCTS Vزمان بدست آمده 1:59.90
آلفا رومئو جولیا زمان بدست آمده 2:01.95
ودر آخر هم زمان رقابت 911GT2 ومرسدس AMG GTRو فوردGT درپیست anglesey circuit رو براتون میذارم در رقابتی که داشتن که البته لوتوس هم در این رقابت حضور داشت!
911GT2 زمان بدست آمده 1:12.1
AMG GTR زمان بدست آمده 1:13.6
فورد GT زمان بدست آمده 1:14.2
M
۲۵ فروردین ۱۳۹۸شاهکار مرسدس !
خیلی دوس دارم رقابت بین سه تای اسم برده رو ببینم
ولی اگه M5 کامپتیشن هم باشه چی میشه ! درگ و پیست ! چهار تا رقیب گردن کلفت میشن واسه هم!
مهدی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸Mجان اتفاقا M5 وAMG GTR هم در پیست رقابت داشتن وهم در مسابقه درگ.
رقابت در پیست که زمان این دوخودرو رو در چندپیست مختلف اون بالا نوشتم. ودرمورد مسابقه درگ هم جرمی کلارسون در برنامه گرند تور زمان یررسی M5معمولی اولین کاری که انجام داد مسابقه درگ1/4 مایل بود که M5 بااختلاف قابل توجهی پیروز شد!!!
علی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸با سلام
مهدی جان اون درگی که جرمی برگزار کرد رو درست می گی ولی اون ماشین AMG GTS بود نه این GTR و بعد هم لانچ عجیبی کرد اگه دقت کنی دود از لاستیکها داشت بلند می شد.چون درسته ام 5 فوق العاده است ولی اختلافشون اینقدر زیاد نیست .
مهدی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸علی جان مگه من گفتمgtrبوده؟؟؟
گفتم رقابت های پیست باgtr داشته. حتی یکی از پیست ها هم نوشتم مدلgts.
تازه علی جان E63S هم با AMG GTRدرگ داره که E63S پیروز شده.این درگ رو مجلهCARWOWانجام داده. AMG GTR در مسابقه درگ ازM5وE63S شکست میخوره
مهدی
۲۵ فروردین ۱۳۹۸E63S سریع ترین زمانی که ثبت کرده در مسیر400 زمان11ثانیه بوده در مجله کارانددرایو اما مدلAMG GTR نمیتونه این زمان رو ثبت کنه.چندتادرگ بینAMG GTR وE63S برگزار شده که E63S پیروز شدن.
M
۲۶ فروردین ۱۳۹۸مهدی جان میدونم ولی خب تا پورشه و مک لارن هم نباشن اون صفا رو نداره مسابقه چهار جانبه
امیر
۲۵ فروردین ۱۳۹۸۶ثانیه سریعتر ینی چیزی حدود ۷:۰۴
مرسدس با این همه تکنولوژی و سرمایه گذاری و تلاش چرا هنوز نتونسته زمان بهتری بزنه؟
از خیلیا عقبه
جریانش چیه؟
سورنا
۲۵ فروردین ۱۳۹۸لامصب چرا انقد زیباس ؟
یه سوال : نسخه روباز هم داره ؟
در حد slr دوسش دارم
از اون ماشیناییه که چند سال بعد ارزشش چند برابر میشه …