مرسدس بنز

یک مشت‌زن! بررسی مرسدس-ای‌ام‌جی SL 63

ما پیش از این SL 500 با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر را آزمایش کرده‌ایم و باید گفت که این خودرو نقطه اتکای اصلی کلاس رودسترها است و در طی بیش از سه دهه ویژگی‌های فراوان و متفاوتی داشته است. هرچند، اگر قدرت ۴۴۹ اسب بخاری پیشرانه‌ی ۴.۷ لیتری برای شما کافی نیست پس باید به سراغ نسخه‌ی آتشین مرسدس-ای‌ام‌جی SL 63 بروید.

Mercedes-AMG SL 63 2016
در روی کاغذ، افزایش قدرت خودرو به ۵۷۷ اسب بخار در بحث شتاب گیری تأثیر ناچیزی داشته (شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴.۱ ثانیه در برابر شتاب ۴.۳ ثانیه‌ای SL 500) و البته سقف سرعت دو خودرو نیز یکسان است. اما در واقعیت این خودرو یک هیولای کاملاً متفاوت است.

Mercedes-AMG SL 63 2016
Mercedes-AMG SL 63 2016
مرسدس به شما خواهد گفت که SL 500 یک کروزر است ولی SL 63 را خودروی اسپورت می‌نامد. قدرت این خودرو فراتر از قدرت ۵۰۳ اسبی ای‌ام‌جی GT است؛ اما در جاده این سه خودرو نمی‌توانند خیلی متفاوت باشند.SL 63 همیشه یک مشت‌زن بوده و این اصلاحات نیز تغییر کمی را در خصلت‌های آن ایجاد کرده‌اند.
Mercedes-AMG SL 63 2016
Mercedes-AMG SL 63 2016
با خاموش کردن تمام تجهیزات کمکی راننده و فشار دادن پدال گاز تا انتها شاهد ابری از دودهای آبی در چرخ‌های عقب خواهیم بود؛ اما با فشار مناسب پدال می‌توانید به خوبی سرعت گرفته و از شنیدن غرش‌های پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توربو لذت ببرید. همین قضیه در پیچ‌ها نیز مشابه است، جایی که با فشار دادن بی‌مهابای پدال گاز می‌توان اشک لاستیک‌های عقب را درآورد. البته با روشن بودن سیستم‌ها رفتار خودرو کاملاً ایمن است.
Mercedes-AMG SL 63 2016
Mercedes-AMG SL 63 2016
با پایین آوردن سقف آن صدای اعتیادآور پیشرانه بیشتر به گوشتان می‌رسد. گیربکس ۷ سرعته MCT با تعویض‌های سریع به شما اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به خواسته‌تان برسید. در دنده‌های سنگین‌تر با بالا رفتن رعدآسای دور پیشرانه صدای آن نیز برمی‌خیزد.

Mercedes-AMG SL 63 2016
سیستم فرمان در نظر ما کمی سبک است و در راه‌های مستقیم کمی مبهم عمل می‌کند. در پیچ‌های بازتر و سریع‌تر این خودرو بسیار قابل تشخیص است و از SL 65 12 سیلندری بسیار سبک‌تر احساس می‌شود؛ اما لرزش‌های این خودرو جای ناامیدی است. شما یک مدل ای‌ام‌جی را برای نسل آینده نمی‌خرید بلکه آن خودرو ارائه‌دهنده‌ی حد نهایی مهندسی بنز است؛ اما SL 63 به‌طور جدی با راه‌های ناهموار و دارای دست‌انداز در حال کشمکش است و حتی لرزش و تکان‌هایی را در هنگام رد شدن از این سطوح به کابین منتقل می‌کند.

2016-Mercedes-Benz-SL-2
حالت دینامیک سواری همه‌چیز را محکم‌تر کرده و البته اوضاع را بدتر می‌کند. حالت اسپورت پلاس نیز نقطه‌ی اوج سفتی خودرو است. خوشبختانه تنظیمات شخصی نیز وجود دارد بنابراین می‌توانید گیراترین پاسخ پیشرانه را با نرم‌ترین تنظیمات دامپرها انتخاب کنید.

2016-Mercedes-Benz-SL-3
بادگیرهای الکتریکی مرسدس بادهایی که در کابین می‌پیچند را بلوکه کرده و نه تنها با ظاهر ابتدایی خود به مقصدتان می‌رسید بلکه آرام و رضایتمند نیز خواهید بود.

Mercedes-AMG SL 63 2016
همه‌ی مدل‌ها بازنگری‌های کوچکی را در جلوپنجره و چراغ‌ها تجربه کرده‌اند درحالی‌که تریم زیبای کابین با صندلی‌هایی که با چرم ناپا پوشیده شده تکمیل می‌شود و اپل کارپلی و ساعت IWC در داشبورد خودنمایی می‌کنند. در خودروی حاضر در تست شاهد رینگ‌های بزرگ، کیت بدنه‌ی منحصربه‌فرد و خروجی‌های اگزوز چهارتایی هستیم.

Mercedes-AMG SL 63 2016
شاید افراد زیادی پرداخت اضافه بهای تقریباً ۳۵ هزار پوندی نسبت به SL 500 را دیوانگی بدانند اما مرسدس برای مدل SL 65 حتی اضافه پرداخت ۵۹۲۰۰ پوندی طلب می‌کند. نه‌تنها خودروی اشاره شده سنگین‌تر است بلکه به‌صورت نامحسوس سریع‌تر بوده و پیشرانه نیز بی‌اندازه تشنه‌تر بوده و برای افراد عادی غیرقابل‌تمایز است.

ای‌ام‌جی SL 63 جایگاهی عجیب در خط تولید مرسدس دارد. این خودرو قدرتمندتر و گران‌تر از ای‌ام‌جی GT است اما در بحث هندلینگ و لذت رانندگی نمی‌تواند به آن نزدیک شود. اگر دنبال یک خودروی دونفره‌ی روباز قدرتمند و قلدر هستید پس قطعاً SL می‌تواند مناسب تفکرات شما باشد اما تجربه‌ی ما نشان داد که در راه‌های ناهموار این خودرو احساس ناراحتی دارد. پورشه ۹۱۱ محصول دل‌پذیرتری است و در موارد زیادی خنده‌ی بیشتری را روی لبانتان می‌نشاند.

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی SL 63

قیمت: 114115 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 577 اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 10.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    هرچیزی که باشه و به هرشکلی هم که باشه بازم مرسدس بنزه وبازهم نه یه مدل معمولیه بنز این یه مرسدس بنز اس اله که از هر نظر درخشانه!
    کافیه یه نیم نگاهی به تاریخش داشته باشیم…
    اونوقته که میفهمیم این یه ماشینه لوکسه نه اسپورت!

    1. Elemento

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      114 هزار پوند کم کم نزدیک لامبورگینی اوراکان و 911 توربو اس میشه.
      من باشم با این قیمت Audi R8 V10 Plus میخرم.
      قیمتش یکم زیاده. 90 هزار پوند عالی بود.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        کسی که پول داره عین خیالش هم نیست

  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    وای خدا چه رخ قشنگی داره
    قیمت 114115 پوند میشه 524929000 تومن
    قدرت و شتاب خیلی خوبی داره
    ولی ماکزیمم سرعتش حیف که محدود شده است

  3. فقط انگلستان

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    این جور ماشین ها چند ویژگی بر جسته دارن
    1-این سبک طراحی واقعا با کلاسه نه تنها این بلکه مازراتی و استون مارتین و بقیه ماشین هایی که همچین طراحی نزدیک به هم رو دارن رو واقعا دوست دارم
    2-کابینشون هم حس لوکس بودن رو داره هم اسپورت بودن وخیلی هم در نوع خودشون زیبا هستن
    3-شتاب و حداکثر سرعتشون هم بین لوکس بودن و سوپر اسپورت بودن هستش
    4-همه چیزشون کامل هستش یعنی هم امکانات دارن هم کیفیت هم تکنولوژی هم همه چیزه دیگه
    5-این طراحی ها اصلا کهنه و خز نمی شن همیشه اون حس جذابیت و زیبایی رو دارن
    و …

    خلاصه من خودم کلاس سدان رو بیشتر دوست دارم ولی بعد ازسدان این جور طراحی رو بیشتر
    می پسندم وبعد از این سوپر اسپورت و بعد شاسی بلند
    اگر آمریکا بودم و پولشو داشتم چهار ماشین رو حتما می خریدم 1-پورشه پانامرا اکزکیتیو 2-آستون مارتین ونکوئیش 3-لامبورگینی مورسیه لاگو 4- رنجروور ال دبلیو بی اتوبیوگرافی
    و هر روز با یکیشون بیرون می اومدم ولی به نظرم در آمریکا شاسی بلند بیشتر صفا بده.

  4. king 918

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نسبت به موتور گشتاورش خیییییییییلی زیاده
    دورود بر بنز واقعا لذت بردم
    همه چی تمومه ……

  5. محمد

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مثل c63 حرفی برای گفتن نذاشته.من عاشق مدل دسته دنده اش شدم یه بار دیگه نگاش کنید.

  6. شایان

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    من اینو داشتم باشم انقدر سوارش میمونم و پیاده نمیشم تا عضلات پام تحلیل برن و پشت فرمون جان به جان آفرین تسلیم کنم.

  7. محمد حسین

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    آقای نویسنده از لرزش های ماشین ابراز ناامیدی می کنه … حالا اگه یه برند دیگه بود میشد هیجان و خوی و خصلت! بابا جان دنیای SL از بقیه ماشین ها جداست… جداااا…

  8. omid

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    بعد فیس لیفت خیلی بهتر شد ظاهر ماشین ، قبلش واقعا عجیب و غیرقابل تحمل بود. ولی واقعا چه کسی میره این مدل که به گفته متن از مدل جی تی گرونتره و قدرت و هندلینگش ضعیفتره رو بخره ؟! جدا از اینکه از برندهای دیگه هم گزینه های دیگه ای وجود داره. ماشین باارزشیه اما شاید توجیه چندانی برای خریدش وجود نداشته باشه ، مگر عشق به SL کلاس !!

  9. Saied

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ماشین باز انتخابش تو این رده ۹۱۱ هستش. کسی که می خواد هندلینگه عالی داشته باشه

  10. احمد باقری

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی.

  11. مسعود

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    ارزش خرید نداره ، انگار بهای پرداختی رو بریزی دور.
    همون SL500 بهتره.

  12. mohammad fm480

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    عجب جیگرییه!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا