مرسدس CLA45 AMG با قیمت ۵۱ تا نزدیک ۷۰ هزار دلاری، شباهتی لااقل در بودجه با برادران دیگر خود با همین نام CLA ندارد. هرچند شما در ابتدا با چهره آشنا، جمعوجور و اسپرت یک CLA با کیت بدنه و چرخهای AMG مواجه میشوید اما باید بدانید که عمق استراتژیک این خودرو، جایی در زیر پوسته آن قرار دارد. بله این یک هیولا در پوست بره است.
موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری برخلاف نام آن، به اندازه کافی وحشی است. توربوشارژرهای دوقلو، فشار ۲۶.۱ psi را تولید میکنند تا این پیشرانه دستساز AMG بتواند به رکورد ۱۸۸ اسب بخار نیروی تولیدی به ازای هر لیتر از حجم موتور دست یابد. علاوه بر اینها استفاده از یک منبع اگزوز جدید و برنامهریزی مجدد کامپیوتر باعث گردیده تا این قلب آهنین به نیروی ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر دست یابد. ارقامی که نسبت به سال قبل، ۲۰ اسب بخار و ۲۴ نیوتن متر افزایش نشان میدهند. این موتور در حالت فشار کامل، نعرهای به بلندی ۸۸ دسیبل میکشد تا آدرنالین را در رگهای شما جاری سازد.
برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده میشود. تعویض سریع و بدون مکث دندهها باعث میشود تا بتوان از حالت سکون در تنها ۳.۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر نیز به تنها ۹.۴ ثانیه زمان نیاز دارد.
CLA45 در حالت عادی یک خودروی دیفرانسیل جلو است اما زمانی که نیاز باشد میتوان با انتقال ۵۰ درصدی نیرو و گشتاور به محور عقب از طریق سیستم فورماتیک به یک خودروی چهار چرخ محرکه تبدیل شود. منحنی گشتاور از دور ۲۲۵۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه در اوج قرار میگیرد. تمامی ۳۷۵ اسب بخار نیز در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس خواهند بود.
رانندگی با CLA45 AMG سخت و سریع به نظر میرسد. اما کنترل خودرو در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (یا ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت بدون محدودکننده الکترونیکی) نیز به لطف سیستمهای پایداری، کنترل لانچ و پدالهای پشت فرمان همراه با هیجان و جذابیت زیاد خواهد بود. البته هنوز این خودرو نمیتواند به برادر بزرگتر خود یعنی AMG C63 S با قدرت ۵۰۳ اسبی و البته موتور ۸ سیلندر برسد اما همچنان بسیاری از رقبا نظیر آئودی RS3 را بهخوبی مهار میکند.
در داخل کابین هم تغییراتی جزئی مشاهده میشود. بهعنوان مثال میتوان به نمایشگر ۸ اینچی مرکزی، صندلیهای سفارشی ریکارو، تم مشکی و قرمز، روکشهای چرمی، نورپردازی داخل کابین و انبوهی از تجهیزات رفاهی اشاره کرد. کیفیت کابین و مواد مورد استفاده نیز به مراتب از یک CLA معمولی بالاتر است.
الف.ی
۲۱ مهر ۱۳۹۶یکی از چالش های من تو زندگی پیدا کردن ایراد مدل های بنزه البته مرسدس ها همیشه بهترین نیستن ولی تقریبا همیشه بی ایرادن البته این مدل میتونست ارزونتر باشه
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
CLA جزو قشنگترین ماشین های بنزه.
از C class قشنگتره به نظرم.
مخصوصا جلوپنجره و چراغاش.
حامد
۲۱ مهر ۱۳۹۶اره واقعا زیباست ولی کابینش در حد کابین یه بنز نیست
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
از نظر کیفیت ساخت CLS پایین ترین محصول بنزه.
کاملا درست میگی.
کسی که پول C63 رو به CLA45 میده واقعا دیوانست و البته عاشق CLA.
دقیقا مثل اینکه پول بوگاتی رو به هنسی بدی.
CLA45 بیشتر شبیه یک ماشین تیون شدست و اصلا امکانات یک ماشین 70/000 دلاری رو نداره
در حالی که c63 ذاتا یک ماشین لوکسه.
بحث فنی رو کار ندارم ، CLA45 فول به قدری سریع و مهندسی شدست که جای هیچ حرفی باقی نمیمونه.
حامد
۲۱ مهر ۱۳۹۶آره،کاملا حق با شماست
حمیدرضا
۲۱ مهر ۱۳۹۶نمیدونم این همه قدرتو برای کجا میخان که همه دارن فقط اسب بخار اضافه می کنن من به شخصه یه سی کلاس 200 رو به این ترجیح میدم شخصیت بالاتری داره ولی خوب سی ال ا 200 یا 180 برای استفاده درون شهر خیلی بهتر از سی کلاس یا ای کلاس هستن
با سلیقه من جور در نمیاد
Mohammadreza
۲۱ مهر ۱۳۹۶ماشین خیلی خوبیه تا وقتی که کاپوتشو نزنی بالا
میدونم از لحاظ عمل کرد خوبه ولی 70 هزار دلار بدی و موتورت شبی زانتیا باشه یکم تو ذوق میزنه
Eldorado
۳۰ شهریور ۱۳۹۸سلام ب همه…
داداش چی میگی؟!!!!!!
موتورش شبیه زانتیاس؟؟!!!
عجب
Omid622
۲۲ مهر ۱۳۹۶با وجود کوچ مردم به سمت خریدن شاسی بلندها و کراس اورها
اما هیچ وقت یه یک درصدم هم نمیتونم
از سدان های این چنینی مثل :CLA و M3 و جولیا کوادروفولیو و آئودیRs3
بگذرم واقعا عالی هستن
منم که عاشقشونم
حمیدماشین باز
۶ خرداد ۱۳۹۷فوق الادست ازبی ام و هم سرتره