مرسدس بنز

تجربه رانندگی با مرسدس EQC 4X4² مفهومی

مرسدس EQC یک پله بالاتر رفته تا ثابت کند که شاسی بلندهای الکتریکی نیز می‌توانند ماهیت و هویت ماجراجویی داشته باشند.

مرسدس EQC 4X4²

این EQC ۴X4² است که سومین خودروی ۴X4² تاریخ مرسدس پس از G کلاس و E کلاس آل تراین محسوب می‌شود. مهندسان زیادی در تولید این خودروی مفهومی نقش داشته‌اند افرادی که وقت آزاد خود را فدای تولید محصولی در بازه زمانی یک و نیم ساله کرده‌اند.

مرسدس EQC 4X4²

همانند پروژه‌های قبلی ۴X4² مرسدس، مهم‌ترین تغییرات در شاسی EQC رخ داده‌اند. اکسل‌های پرتال جدید به‌طور ویژه برای این پروژه توسعه ‌یافته‌اند. EQC موردبحث ۲۰ سانتی‌متر قدبلندتر از نسخه استاندارد بوده و ارتفاع آن از سطح زمین نیز تقریباً دو برابر شده است؛ و خب نیازی نیست به بهبود زوایای حمله و فرار و همچنین عمق غوطه‌وری ۴۰ سانتی‌متری آن اشاره کنیم. این ویژگی‌ها فراتر از آن چیزی هستند که با فکر به یک خودروی الکتریکی به ذهن می‌رسند.

مرسدس EQC 4X4²

به منظور استفاده حداکثری از چنین ویژگی‌هایی مهندسان مرسدس همچنین از تنظیمات خشن‌تری برای سیستم تعلیق سود برده و لاستیک‌ها را نیز تغییر داده و از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده کرده‌اند.

مرسدس EQC 4X4²

اما در مقابل تغییرات زیادی که برای شاسی رخ نداده خبری از ارتقای قوای محرکه نیست. EQC ۴X4² همچنان دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسبی و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری است که در هر دو اکسل قرار گرفته‌اند و باتری ۸۰ کیلووات ساعتی نیز در کف خودرو جا خوش کرده است؛ اما خب مرسدس دو حالت رانندگی آفرود و آفرود سنگین را برای قدبلند پاک خود در نظر گرفته است.

مرسدس EQC 4X4²

با توجه به حجم تغییرات اعمالی تعجبی ندارد که اولین تجربه رانندگی ما نه در جاده بلکه در معدن سنگ رقم خورد؛ و درحالی‌که قبلاً وظیفه ما نشستن پشت فرمان چنین خودرویی تعریف شده بود اما ما از چند تپه هم عبور کرده و به دل شن و ماسه و حتی آب نسبتاً عمیق زدیم. تقریباً هیچ مانعی نتوانست EQC ۴X4² را متوقف کند.

مرسدس EQC 4X4²

با هر پیچی که رد کرده و هر تپه‌ای که پشت سر می‌گذارید یاد می‌گیرید که قوای محرکه الکتریکی این خودرو هماهنگی فوق‌العاده‌ای با آفرود دارد. میزان بالای گشتاور آنی و توانایی کنترل آسان توزیع قدرت بین اکسل‌ها باعث می‌شود EQC کاملاً خود را قدرتمند نشان دهد. حتی وجود باتری بزرگ در کف خودرو نیز یک مزیت است زیرا نه تنها مرکز ثقل را پایین‌تر آورده بلکه حفاظت خوبی از آن به عمل آمده و بنابراین مهندسان نیازی به نصب صفحات اضافی محافظ که برای پیشرانه و گیربکس بکار می‌روند نداشته‌اند.

مرسدس EQC 4X4²

راندن EQC ۴X4² به دو دلیل تجربه عجیبی است. اول اینکه انتظار نداریم یک شاسی‌بلند بدون آلایندگی به این خوبی عمل کند و دوم هم سکوتی است که در جاده خیلی به چشم می‌آید. وقتی پدال گاز را فشار می‌دهید خبری از غرش پیشرانه نیست و در آفرود هم‌ صدای پنکه در حال گردش برای خنک کردن پیشرانه به گوش نمی‌رسد. تنها صدایی که می‌شنوید به برخورد لاستیک‌ها با صخره‌ها و سنگ‌ها مربوط می‌شود.

مرسدس EQC 4X4²

اگرچه با محصول خیال‌انگیزی طرف هستیم اما مرسدس نسخه تولیدی آن را حتی به تعداد محدود نخواهد ساخت؛ اما با این وجود از دانش فنی به دست آمده در تولید EQC ۴X4² کانسپت برای توسعه خودروهای الکتریکی آفرود استفاده خواهد شد که گل سرسبد آن‌ها جی کلاس الکتریکی خواهد بود.

مرسدس EQC 4X4²

اما مهندسان مرسدس تا آن زمان باید یک مشکل جدی را حل کنند. کامپیوتر سفری خودرو در زمان تست برد کمتر از ۱۶۰ کیلومتر را پیش‌بینی می‌کرد که اصلاً به درد نمی‌خورد و مکان شارژ آن نیز یک مشکل واقعی محسوب می‌شود.

مرسدس EQC ۴X4² یک بستر تست برای آفرودرهای الکتریکی بوده و ثابت می‌کند که پتانسیل واقعی برای این کار را دارد. نسخه تولیدی این مرسدس دیوانه‌وار وجود نخواهد داشت اما دانش فنی به دست آمده در این پروژه مستقیماً به جی کلاس تمام الکتریکی تزریق خواهد شد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Kf

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (524 ديدگاه)

    تا G class هست چرا این

    موافقم 38
    مخالفم 11
    1. مهدی

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      اینو نگر داشتن باسه موقعی که جی کلاس منقرض بشه الانم هست ولی اون موقع بیشترش میکنن

      موافقم 23
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        Gکلاس هیچگاه منقرض نخواهد شد ، بلکه از G قدیم به G جدید انتقال پیدا خواهد کرد !

        موافقم 27
        مخالفم 2
        1. MASIHA

          ۲۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (947 ديدگاه)

          قانون پایستگی جی کلاس??
          اما انصافا جی کلاس هم یه ابهتی داره برای خودش

          موافقم 11
    2. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (245 ديدگاه)

      این خبر رو قبلا پدال گذاشته بود

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. بهراد

        ۲۱ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (754 ديدگاه)

        قبلا e class all terrain رو گذاشته بود

        https://www.topgear.com/car-reviews/mercedes-benz/e-class-all-terrain-4×42

        موافقم 6
        مخالفم 1
    3. Audi s8

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      لاستیکاشم آفروده این و ارتفاعش حس ماشین آفرود بهم دست داد

      موافقم 12
      مخالفم 1
    4. افشار

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (772 ديدگاه)

      وجدانن کی دلش میاد مرسدس بخره باهاش بره آفرود ؟؟؟؟

      موافقم 12
      مخالفم 3
  2. مهدی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه ولی ماشین آفرود به نظر من نباید برقی باشه بعد من از یه جاش خوشم نمیاد گلگیرای جلوش که اومده بیرون هم جلو هم عقب بعد ماشین ارتفاعش یه جوریه عجیبه ارتفاعش هم از زمین زیاده هم از چرخاش

    موافقم 15
    مخالفم 13
  3. سامورایی از قله فوجی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    هیوندای جلوی توسان جدید رو از این اسکی رفته دقیقا فرم جلو پنجره و چراغ ها مثل اینه

    موافقم 34
    مخالفم 10
    1. مانی

      ۲۱ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      حتی ورودی‌های هوای توی سپر رو هم اسکی رفته

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    یه کراس اوور تموم برقی و الکتریکی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. Me

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    دوستش میدارم??

    موافقم 7
    مخالفم 7
  6. میثم

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    انشالاه هرچه زودتر تمام ماشینا پاک و دوستدار محیط زیست بشن.
    حالا الکتریکی یا هیدروژن یا هر تکنولوژی دیگه ای

    موافقم 10
    مخالفم 8
  7. Ramin

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    ماشینه بدی نیست
    ولی اسمش…..
    چهار ضربدر چهارش اوکی اشکال نداره اکثر خودروهای افرود دارن اسم رو
    اون به توان 2 چیه ؟؟؟؟؟؟
    یعنی 2برابر آفرود داره ؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 5
  8. mahdi-abdi

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    زیباست ولی ارتفاعه چرخا بنظرم عجیب غریبه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. ارشیاsvj

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    طراحی جلو افتضاحه.
    ولی خیلی افرودی به نظر میاد!
    جاروبرقی ها هم میتوانند بیرون از جاده حرکت کنند.

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. mahdi-abdi

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      اتفاقا عاشق طراحیه جلوش شدم

      موافقم 5
      مخالفم 3
  10. مسعود

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    فیلمش خوب نبود
    همش از داخل ماشین بود
    اونجاهایی که بیرون ماشینو نشون میداد هموطنای غیور با پراید هم میتونن برن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. محمد

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ویژگی های جالبی داره،ولی هنوز کار داره تا یه ماشین کامل بشه

  12. مانی

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    طراحی داخلیش عالیه،فکر می‌کنم بیشتر افراد قبول دارن
    حالا اونایی که خیلی‌ از بیرونش ایراد میگرفتن بنظرشون یکمی بهتر نشده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا