زمانی که از مدیران مرسدس بنز پیرامون وجوه تمایز این خودرو در مقایسه با سایر پیکاپها سوال پرسیده میشود، در جواب معمولا به این جمله بسنده میکنند که: ایکس-کلاس نسخهی ویژه مرسدس بنز از خودروهای پیکاپ است. با توجه به این که مرسدس ایکس-کلاس بر مبنای پلتفرم نیسان ناوارا استوار است، بنابراین شاید بهتر است آن را مرسدس بنز ناواراها بنامیم.
هر چند اولین مرتبه ای که سوار آن شدیم، به ندرت میشد این نکته را فهمید، چراکه ایکس کلاس به خوبی مورد بهینه سازی قرار گرفته و نسبت به ناوارا بسیار ارتقا یافته است.
حتی با وجود پیشرانه چهار سیلندر ۲.۳ لیتری توربو دیزل وام گرفته شده از نیسان، مرسدس ایکس-کلاس نسبت به بسیاری از رقبا ساکت تر به نظر رسیده، گیربکس دستی آن عملکرد بهتری دارد و کابین آن نیز جادارتر و مجهزتر است.
متأسفانه در ابتدای عرضه، ایکس کلاس فاقد هر نوع پیشرانه شش سیلندر بود؛ چیزی که در حریف اصلیاش یعنی فولکس واگن آماروک به صورت استاندارد ارائه شده است. اما هماکنون مرسدس بنز این مشکل را حل کرده و خودروی X350d به ارزش حداقل ۵۳ هزار دلار را به یک پیشرانه قدرتمندتر مجهز نموده است.
مرسدس سیستم چهارچرخ محرک موقت موجود در نسخههای X220d و X250d را به همراه پیشرانه چهار سیلندر ساخت نیسان و گیربکس دستی شش سرعته و یا ۷ سرعته اتوماتیک را در مدل جدید کنار گذاشته است. پیشرانه توربو دیزل V-6 آن به طور مستقیم از خودروهای سواری مرسدس بنز وام گرفته شده و از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک ساخت این شرکت آلمانی به جهت انتقال نیرو بهره گرفته شده است. همچنین از سامانه چهار چرخ محرک دائمی ۴ماتیک برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ استفاده شده است.
همچنین در حالی که حداکثر سرعت قویترین مدل چهار سیلندر به ۱۷۴ کیلومتربرساعت میرسد، X350d میتواند به سرعت ۲۰۴ کیلومتربرساعت دست یابد. میزان مصرف سوخت این خودرو نیز به صورت ترکیبی حدود ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر اعلام شده است که البته در نمونه مورد بررسی، ما موفق شدیم به رقمهای کمتر از این نیز دست یابیم.
به هر حال رانندگی با این خودرو در فواصل طولانی بسیار لذت بخش بوده، سواری آرامشبخشی دارد و قوای محرکه آن در حد بسیار مطلوبی است.
سیستم کنترل پایداری در هنگام عبور پرسرعت از پیچها سریعا وارد عمل شده اما همانطور که انتظار داریم میزان قابل توجهی حرکت گهوارهای حین عبور از مسیرهای پر پیچ و خم در این خودرو پدیدار میشود. میتوان گفت که ایکس کلاس به طور مشخصی به منظور رانندگی راحت و سواری آسایش بخش طراحی شده است.
تجهیزاتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، ترمز خودکار اضطراری، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم پایدارسازی الکترونیکی تریلر وچراغ های جلو LED فوق درخشان، در این خودرو قابل سفارش هستند. همچنین عملکرد سیستم اطلاعات سرگرمی در حد و اندازه های سایر شاسی بلندهای مرسدس بنز بوده و سامانه صوتی Burmester نیز برای آن قابل سفارش است.
پنل کیلومتر شمار و صفحه نمایشگر مرکزی به همراه تاچ پد مخصوص آن نیز یادآور نمونه موجود در مرسدس سی-کلاس هستند.
برخلاف صندلیهای جلو که موقعیت بسیار مناسبی دارند، ردیف عقب اگرچه چندان تنگ و شلوغ نیست، لیکن ارتفاع صندلیهای آن کمی بالا بوده و برای مسافرت های طولانی به مانند صندلیهای جلو، نرم و راحت نیستند. همچنین قسمت بار فضای زیادی برای قرار دادن انواع جعبهها و وسایل مختلف را در دل خود جای داده است.
منبع: caranddriver
سامان
۲۴ مرداد ۱۳۹۷آخه این آشغال چیه بنز زده بابا جان شما به درد این کلاس نمیخوری تو این کلاس فقططططط ایالات متحده بعدشم پیکاپ نیسان واقعا همه چیش افتضاحه مخصوصا پشتش …تورو خدا دیگه پیکاپ تولید نکن چون من بنزو خیلی دوست دارم و اینجوری گند میزنه خودم گزیده میشم….مرسی پدال
خدا وکیلی پیکاپای جی ام میخورتش چه برسه به F-150
زنده باد آمریکا کشور غول سازهاااااااا
مزدا
۲۴ مرداد ۱۳۹۷داداش فقط چراغای عقبش خوب نیست
ا.سد.مرتضی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷همه میدونیم f150 رو دست نداره ولی g63 6×6 رو فراموش کردی ؟؟؟ کاری نداریم بر پایه چی هست یا شش چرخست و…. اما با اختلاف حتی هنسی رپتور ازش عقبه که با یه محور اضافه بی طراحی اولیه شبیه بنز 10 تن شده !
بنز فقط خواسته بگه منم تو این زمینه میتونم خودی نشون بدم و البته خیلی ها ازش بد گفتند اینو بدون بنز اولین نباشه دیگه دومین برند مطرحه جهان پس هم 50 سال تجربه G کلاسو داره هم ه خیلی چیزا که فورد نداره کارش تو زمینه پیکاپ واسه رقابت تو امریکا سخته ولی بخواد خرج کنه یه چیزی میزنه بی رقیب
اما الان مرسدس ترجیح داده تو کلاس لوکس ها و پیست کار کنه و فقط به همین تو این زمینه بسنده کنه و اینو بدون بنز تپه ای نیست که **** باشه فرمول 1 و تراک و … تو همه هم از خوبانه من نمیدونم چرا واسه پیکاپ به تقلید راضی شده اما میدونم تو صنعت خودرو المان رودست نداره و اگر مرسدس بخواد چیزی میزنه سگ جون تر از امریکایی ها نمونشم جی کلاس که جان سخت رو دستش نیست
این نظر رو نه از رو تعصب نوشتم نه از رو عقاید کودکانه ( به قول دوستان ) اینو بر اساس چیزایی که از بنز همه دیدیم و بر تریش نوشتم
مانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷جالبه اونا یی که با آلمانیها مشکل داران منتظر هستن یه مقاله راجع به آلمانیها در بیاد
فورا اولین پست رو با نظرات خنده دارشون حروم کنن
بعدش میگن اصلا قضیه تعصب نیست همیشه اتفاقیه که چنین اراجیفی پستِ اوله خخخخخخخ
مانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷شما اول کلاسهای مختلف خودروای رو مطالعه بفرما بعد مقایسه کن
اف۱۵۰ پیک آپ فول سایز هست این پیک آپ مید سایز پرمیوم
آخه چه ربطی بهم دارن؟
ا.سد.مرتضی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷چرا دنبال داستان میگردی این وقتی میگه تو به این کلاس نمیخوری کلا منظورش وانت بوده حالا از موتور سه چرخه تا تراک f450 نگفته تو به این رده میان سایز نمیخوری و دوما اسم f150 رو اورده که بازم دلیلی بر اینکه اصلا اندازه مد نظرش نبوده
بعدشم نمیدونم تو همون مانی سه پره ای یانه ولی ****ل اینا رو به اون بگو نه من اگر بهفمی که میدونم اینطور نیست من خواست بهش بگم که بنز عزمشو جزم کنه حتما یه پیکاپ خوب میزنه خیلی بهتر از فورد مگه این طور نیست تا حالا تو همه کلاسا یا بهترین بوده یا جزو بهترینا پس واسه مهندسی بنز اصلا سخت نیست یه وانت بزنه واسه کسی که پرو جکت وان و s650 و جی کلاس رو داره
shirko
۲۴ مرداد ۱۳۹۷خوشمان نیامد .
amir
۲۴ مرداد ۱۳۹۷پیکاپ ساختنت چی بود آخه!؟
Madjidiano Rolambo
۲۴ مرداد ۱۳۹۷من ازش خوشم میاد
امیر
۲۴ مرداد ۱۳۹۷پروژه ای به شدت بیهوده
امبدواریم در اینده بهتر بشه
مانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷یعنی اینهمه متخصص مرسدس نفهمیدن؟بعید میدونم