اگر تنها یک خودرو وجود داشته باشد که نشان دهد یک خودروساز از کجا آمده و در کجا قرار دارد، آن خودرو مرسدس بنز E کلاس ۲۰۱۷ خواهد بود.
خصایص اسپورت این خودرو کمک کرده تا E کلاس حاوی استانداردهای خاص خود در کلاس باشد و از طرف دیگر نیز پیشرانههای کارا و تکنولوژی ایمنی خودران نیز این خودرو را در سطح دیگری قرار دادهاند. در یک کلام، این مرسدس نکسوس دنیای خودروهاست و E کلاس خوانده میشود.
یک جز از دستورالعمل مرسدس برای موفقیت، طراحی آن است. هر خودرو بیش از آنکه انقلابی به نظر بیایند، تکاملی هستند. هر ۹ نسل این خودرو را در کنار هم پارک کنید و برخی شباهتهای ظاهری و فامیلی در این میان پدیدار خواهند شد. همین رویه در E کلاس جدید نیز ادامه یافته و البته این زبان طراحی با دیگر مدلهای این خودروساز نیز همخوانی دارد که قابلتوجهترین آنها سدان های کوچک C کلاس و بزرگ S کلاس هستند.
همانند برادران خود، E کلاس از کاپوت کشیده شده و خط سقف پایین آمده بهره برده که نمایی قدرتمند را به خودرو بخشیدهاند. این نمایی قوی اما راضیکننده است. طول کلی خودرو نیز افزایش یافته و نسبت به قبل حدود ۵ سانتیمتر و فاصلهی بین محورها نیز ۷.۵ سانتیمتر افزایش یافته است. این اعداد تأثیر خود را در کابین بیشتر نشان میدهند بهویژه زمانی که بحث فضای پای سرنشینان عقبی پیش میآید.
علیرغم ابعاد بزرگشده، وزن E کلاس ۲۰۱۷ درواقع ۶۸ کیلوگرم کمتر از نسل قبلی است که این مهم به لطف استفادهی وسیع از آلومینیوم به دست آمده است. وزن کلی خودرو نیز کمی بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم است.
نیروبخش این سدان بزرگ در مدل E300 پیشرانهی جدید ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است. پیشرانهی یاد شده با انتظاری که خریداران از سدان ممتاز بزرگ دارند در تناقض است اما ضرورتاً چیز بدی نیست. با ۲۴۱ اسب بخار قدرت و مهمتر از آن با وجود ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور، قدرت زیادی در اختیار راننده است. اما مهمتر از همهی این اعداد این است که گشتاور پیشرانه از دور پایین ۱۳۰۰ در دسترس است.
پیشرانهی ۴ سیلندر خودرو که به گیربکسی ۹ سرعته و اتوماتیک جفت شده احساس پیشرانهای ۴ سیلندری را ندارد و بسته به حالت رانندگی انتخابی، پدال گاز برنامهریزیشدهی خودرو میتوان کمی احساس قطعی ارتباط را تزریق کند. شتاب گیری خودرو در حالتهای اکو و راحت نرم اما کند است اما در حالت اسپورت یا اسپورت پلاس بازی کاملاً عوض شده و پیشرانه بیشتر شبیه یک واحد ۶ سیلندر تنفس طبیعی حس میشود.
مطمئن باشید، برخی افراد از حجم پیشرانه دلدرد خواهند گرفت اما گلهی آنها تنها با نگاه به روی کاغذ صورت میگیرد و سواری E کلاس جدید ثابت میکند که قدرت کافی وجود دارد.
قطعاً در بخش سیستم تعلیق E کلاس دستوپابسته نیست و ۳ تنظیم در دسترس است. فرقی نمیکند که خودرو سوار بر سیستم تعلیق فولادی اسپورت یا راحت و یا سیستم بادی چند محفظهای باشد چون در هر حالت E کلاس ثابتقدم، راحت و پایدار است. حتی در حالت راحت و اکو، این خودرو مشتاق است تا پیچهای باریک را طی کند.
همانند دیگر بخشها، فرمان نیز سبک و تیز است و پاسخهای استثنایی را در حالتهای اسپورت و اسپورت پلاس نشان میدهد.
این E کلاس کروز کنترل تطبیقی را وارد سطح دیگری کرده و این توانایی را دارد تا خودروی دیگری را در فاصلهی پیش انتخابی و تا سرعتهای ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دنبال کند و بدون دخالت راننده در پیچها حرکت کند.
این تکنولوژی البته به همراه دستیار ترمز محبوب و سیستم پارک خودکاری که میتواند خودرو را بهصورت دوبله و ستونی پارک کند تکمیل شده است.
E کلاس همچنین دارای دیگر تجهیزات ایمنی همچون دستیار فرمان گریزان است که در هنگام مانورهای سنگین به گشتاور فرمان میافزاید. سیستم دیگر نیز سیستم تشخیص برخورد است که در هنگام خطر باعث میشود تا بالشتکهای کناری صندلیهای جلو به مرکز خودرو نزدیکتر شده تا تأثیر تصادف کاهش یابد. همهی این سیستمها بدون خطا نیستند. بهطور مثال، شاید شما بخواهید که بهطرف چپ بروید و در این حالت موتورسیکلتی در نزدیکی باشد، در این هنگام سیستم این موتورسیکلت را به عنوان یک خودروی در حال نزدیک تشخیص داده و بهصورت خودکار از ترمز استفاده خواهد کرد.
داخل کابین این خودرو هوشمندانه طراحی شده و دارای دو صفحهنمایش ۱۲ اینچی سفارشی است. دومین صفحهنمایش جایگزین کیلومتر شمار سنتی پشت فرمان شده و میتواند هر چیزی را که راننده میخواهد نشان دهد. البته این سیستم به خوبی سیستم کاکپیت مجازی آئودی نیست اما قطعاً نزدیک آن است.
مرسدس ادعا میکند که E کلاس ۲۰۱۷ پیشرفتهترین خودرو است. البته که مرسدس درست میگوید.
بله دهمین نسل E کلاس دارای بستهی کاملی از تجهیزات ایمنی پیشرفته است که در صنعت خودرو بیسابقه بوده است؛ اما این تجهیزات بهصورت استاندارد وجود ندارند و باید چندین هزار دلار بابت آنها پرداخت کرد. بههرحال اگر E کلاس آیندهی صنعت خودرو باشد، خب، این آینده بسیار روشن به نظر میآید.
نقاط قوت: بستهی کاملی از ویژگیهای نیمه خودران، کارایی احساسبرانگیز پیشرانهی ۴ سیلندر، سیستم استارت/استاپ بهبود یافته
نقاط ضعف: تعلل گاهبهگاه در پاسخ پدال گاز، قیمت ویژگیهای نیمه خودران
مشخصات مرسدس بنز E300 2017
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۲۴۱ اسب بخار/۳۷۰ نیوتون متر
گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت: اعلام نشده
قیمت آغازی: ۵۲۱۵۰ دلار
منبع: autoguide
"فقط انگلستان"
۲۹ تیر ۱۳۹۵بذارید یکی از بزرگترین تجربیات رانندگی خودمو براتون بگم که امیدوارم در موقع لزوم به کارتون بیاد
وقتی تو جاده خارج از شهر در حال سبقت بودید و ناگهان یه ماشین از روبه رو اومد ونتونستید به لاین خودتون برگردید حالا به هر دلیل یا شانه خاکی سمت مخالف هم ماشین باشه یا اصلن شانه خاکی نداشته باشه ونتونید اونجا هم برید بهترین کار اینه که به ماشینی که تو لاین خودتونه بزنید وبه لاین خودتون برگردید درسته که ماشین هر دوتاتون صدمه جدی می بینه ولی از اینکه که شاخ به شاخ با یه ماشین دیگه یا یه کامیون برخورد کنید که عاقبتش فقط خدا می دونه چی می شه خیلی بهتره امیدوارم همچین شرایطی برای هیچکدومتون پیش نیاد ولی حادثه که خبر نمی کنه اگه یه وقت پیش اومد این کار می تونه خیلی بهتر از هر کار دیگه ای باشه
مجید. بهترین یا هیچ.
۲۹ تیر ۱۳۹۵کشته مرده ی این تجربیات و خاطراتتم دوست گلم.
محمدرضا
۲۹ تیر ۱۳۹۵به نظرم فقط یه ا…ق تو این شرایط سبقت میگیره، حقشه به رحمت ایزدی بپیونده تا اینکه به یکی دیگه که تو خط خودشه آسیب بزنه!
نوید جهرمی
۳۰ تیر ۱۳۹۵ی بار همچین وضعیتی گیرکردم. شب هم بود و دید کافی نبود انداختم توی شونه خاکی سمت راننده. راه دیگه ای نبود. ب خیر گذشت ب هر حال. نه پل اومد سر رام نه تابلو.
همیشه باید احتیاط کرد و به رانندگی مغرور نشد. هر چقدر هم خوب باشی 50 درصد قضیه دست خودت نیست.
امير علي
۲۹ تیر ۱۳۹۵عالیه پس E300 هم از این به بعد وارد ایران میتونه بشه حالا باید منتظر سری ۵ جدید باشیم چه رقابتی بشه البته اگه قیمتارو سوبله چوبله نکنن
مجید. بهترین یا هیچ.
۲۹ تیر ۱۳۹۵فعلا که پوبله شوبله هوبله هم میکنن.
امير علي
۳۰ تیر ۱۳۹۵????????
제네시스
۲۹ تیر ۱۳۹۵e63 2014 یا 2015 یه چیز دیگه عست
كوروش
۲۹ تیر ۱۳۹۵خسته شدم از بس تعریف کردم پس :
دیگه گندش رو دراوردید واقعا برای این لگن ساز های المانی متاسفم ای خا.. یعنی چی که ماشین اینقدر خوب و با کیفیت تولید می کنید واقعا این طراحی ظاهریش کپی و درجه سه و تکراری و احمقانس!!!!!!:/
واقعا پیشرانش مسخرس ادم باید دیوانه باشه وقتی یکی پراید میزنه و پژو پارس دولوکس با موتور دهه ناصر زرو و بسییییار فروش می کنه بعدش بیاد و یه همچین اشغالی(خخخ) بزنه
با اون ارم مسخرت و اون چراغای ورپریدت مردشور اون ……
كوروش
۲۹ تیر ۱۳۹۵شاهین جان دستت درد نکنه مقالت عالی بود
شاهین
۲۹ تیر ۱۳۹۵ممنون از لطف و محبت شما
Sina
۲۹ تیر ۱۳۹۵خیلی خیلی داشبوردش خوشکه اون صفحه نمایشش و صفحه های کیلومتر شمارش دکمه و پوشش فیبر کربنیش واقعا زیباست اگر این پورشه پانمرا جدیده نبود به جرات میگم قشنگترین نمای داخلی مال ای کلاسه 2017 هستش
mohammad-fm480
۴ مرداد ۱۳۹۵درسته پانامرا قشنگه . ولی از بنز E class قشنگتره؟؟؟
محمد۲۰
۲۹ تیر ۱۳۹۵پس سال بعد میتونیم هم 530i رو بخریم هم E300 رو!
mehran911
۲۹ تیر ۱۳۹۵هیچ مرسدسی رو به اندازه کلاس E دوست ندارم
چقدر یک ماشین میتونه خوب باشه
یک سدان بینظیر و باکلاس و مدرن
سجاد
۲۹ دی ۱۳۹۵دوست داشتی s کلاسروهم ببین شاید نظرت عوض شد
یو اس اس اینترپرایز
۲۹ تیر ۱۳۹۵داخل خودرو قشنگ
rrr
۳۰ تیر ۱۳۹۵یو اس اس جان چرا شبیه بچه هایی حرف میزنی که تازه زبون باز کردن؟
داخل خودرو قشنگ! قشنگه
این ماشین خیلی خوب!خوبه
آیودی بینظیر! بینظیره
فراری بهترین! بهترینه
سیدعلیرضا
۲۹ تیر ۱۳۹۵بی صبرانه منتظر E63 AMG جدید هستم.
مجید. بهترین یا هیچ.
۲۹ تیر ۱۳۹۵زیبا ترین طراحی داخلی فقط مال سری e هستش
سجاد
۲۹ دی ۱۳۹۵کلاس s باز ازین بهتره دا
احمد باقری
۳۰ تیر ۱۳۹۵کابینش مثل همیشه عالیه.
mohsen
۳۰ تیر ۱۳۹۵یه بنز به تمام معنا بوده و هست با تنوع بالایی که دست خریدارو باز میزاره …
امیدوارم سری 5 جدید زودتر معرفی بشه تا شاهد یه رقابت سفت و سخت دیگه باشیم.
ممنون شاهین خان
adel
۳۰ تیر ۱۳۹۵مثل همیشه عالی، واقعا بی نظیره…. خوش بحال خارجی ها که میتونن به راحتی صاحب همچنی ماشینی بشن. اون وقت این ماشین واسه ما به دلار خودشون حداقل 200 هزاردلار آب میخوره ، یعنی چقدر سود میبرن این دلال های بی وجدان…
Regera 1790
۳۰ تیر ۱۳۹۵به نظر من یه خورده استایل پشت ماشین (مخصوصا چراغای عقب ماشین) شبیه دنا ماست. البته یه خورده شبیه.
این کجا و آن کجا….
س
۲۹ دی ۱۳۹۵اره چراغ های عقبش به دنا شباهت میده…..
علي تبريزي
۳۰ تیر ۱۳۹۵بنز E کلاس یعنی تاکسی، همش منو یاد تاکسی هایی میندازه که آلمان سوار شده بودم
س
۲۹ دی ۱۳۹۵همین تاکسی اونا ارزویه خیلی از ایرانیاست دادا
آرش
۳۱ تیر ۱۳۹۵محمد رضای عزیز بعضی وقتا پیش میاد.من خودم به شخصه یکبارسبقت گرفتم و طبق یک اتفاق واقعا نادر ماشین یهو افت توان شدیدی پیدا کرد،انگار یکی از پشت ماشینو گرفته بود نمیزاشت بره،از رو به رو هم ماشین میومد.پشتمم ماشین بود که داشت با من سبقت میگرفت.کنارمم ماشین.شونه خاکی هم نداشت.یه دشت کنارم بود که حداقل یک متر اختلاف ارتفاع داشت با جاده.حالا اینکه چجوری جون سالم به در بردیم بماند.در آخر زدم کنار و طبق گفته ی مکانیک،سیلندر چهار ماشین از کار افتاده بود و کمپرسش صفر بود.
علی
۳ شهریور ۱۳۹۵دیگه حرفی ندارم با این همه زیبایی و کلاس
ایلیا
۲۶ دی ۱۳۹۵خدایش طراحی بنز از لحاظ چشم گیری و چشم نوازی که ادم یه حالت خسته کننده نداشته باشه برای مدت طولانی و هارمونی رنگهای داخل ماشین و خطهای زیبای روی بدنه به این ماشین مخصوصا کلاس Eیه شگفتی و زیبایی خاصی داده و بینظیرش کرده و امکاناتش از هر لحاظ پیشرو در صنعت اتومبیله و لوازم بنز جزو کم اصطحلاکترین ماشینهاست و میدونید در مورد جنس وسایل داخل و کیفیت اون حرف اولو میزنه به نظر بنده واقعا رتبه اول لااقل در ایرانو داره سپاسگزارم از اینکه مطلب منو خوندید
س
۲۹ دی ۱۳۹۵منکه کشته مرده این کابینشم با این داشبرد معرکش
Parsa
۲۹ مهر ۱۳۹۶آرش جون سبقت گرفتناد تو حلقم. یکی ماشینو از پشت گرفته بود خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مهران
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ممنون از مطالب مفید شما، یه سوال دارم، چرا در سمت چپ چراغ شور داره ولی چراغ سمت راست نداره ؟