زمانی که ما مرسدس-AMG C63 کوپه کاملاً جدید را سال پیش در جادههای اروپایی تست کردیم تحت تاثیر پرفورمنس عالی و قابلیت استفادهی روزمرهی این خودرو قرار گرفتیم. هماکنون نسخهی S این خودرو را آزمایش خواهیم کرد. آیا ب ام و M4 باید نگران باشد؟!
در کلام کوتاه بله! مرسدس تمامی جنبههای شخصیتی این خودرو را حفظ کرده و ما شاهد همان قوای محرکهی عضلانی و صدایی شبیه طوفان هستیم. خودروی حاضر در این آزمایش نسخهی C63 S Edition 1 است که بدنهای با رنگ خاکستری مات و نوارهای زردرنگ نه چندان ظریف عرضه شده است.
همانند همهی مرسدسهای مزین به نشان AMG، پیشرانهی خودرو بحثی مهم است. خودروی قدیمی پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی داشت که به جای آن حالا پیشرانهی ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری در مدل S قرار دارد.
سیستم اگزوز کارای AMG در این نسخه بعدی جدید به این کوپهی احساسبرانگیز بخشیده و حتی در تنظیمات نرمال نیز تغییراتی دیده میشود.
در شهر C63 سفت است اما ناراحتی نشان نمیدهد. این خودرو تندوتیز بوده و تمایل دارد تا در جاده شور و شوق پیدا کند اما با قرار دادن خودرو در حالت راحت، لذت کافی را میتوان از سواری نرم خودرو برد.
اما روی دیگر سکه یعنی تیزی این نسخهی AMG به روش خاص خود در جاده بازمیگردد. کنترل بدنهی خودرو در نرمترین حالت خودرو یک نمونه و سرمشق است اما با قرار دادن خودرو در حالت اسپورت پلاس شما میتوانید لذت بسیاری زیادی داشته باشید.
مدلهای قدیمی AMG اغلب به خاطر کاراکتر عضلانیای که داشتند مورد انتقاد قرار میگرفتند اما جدیدترین مدل C63 ثابت میکند که مرسدس با پیچها بیگانه نیست. شاسی خودرو تضمین میکند که در پیچها خودرو تقریباً ثابت و تخت باقی میماند. سیستم فرمان نیز به زیبایی بالانس شده و تقسیم وزن خوبی دارد و شما اعتمادبهنفس کافی را میدهد و دقیقاً به نقطهای که میخواهید هدایت میشود.
درحالیکه دیگر مدلهای C کلاس از جمله AMG C43 از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید مرسدس استفاده میکنند، گشتاور زیاد C63 شرکت را مجبور کرده تا از نسخهی ۷ سرعته قدیمی استفاده کند. هنوز هم تعویضهای دنده به نرمی انجام میشود اما اگر درخواستهای زیادی برای معکوس کشیدن داشته باشید، گیربکس برای یافتن دندهی صحیح کمی تعلل نشان میدهد. گزینهی تعویض دستی وجود ندارد بنابراین اگر شما میخواهید حسی آنالوگ داشته باشید پیشنهاد میکنیم که سری به نمایندگی محلی ب ام و بزنید.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدل S برابر با ۳.۹ ثانیه است و سقف سرعت آن نیز بهصورت الکتریکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
اما طوری که دور پیشرانه برمیخیزد واقعاً احساسبرانگیز است. برخلاف موقعیت رانندگی پایین، فرمان سنگین و اگزوز اسپورت، این کوپه احساسی شبیه یک خودروی خوشدست دارد. اگر شما همهی سیستمهای این خودرو را از دور خارج کنید میتوانید شبیه مدل قدیمی برن اوت کنید اما سیستمها را فعال کنید و با شادی و نشاط در سرعتهای بزرگراهی به رانندگی بپردازید. در حقیقت در سرعتهای ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، خودرو احساسی شبیه C کلاس کوپه دارد بنابراین بهتر است که نیمنگاهی به کیلومتر شمار داشته باشید.
بنابراین C63 چیزی بیش از برابری با M4 از پشت فرمان است. اما در فرم سطح بالای Edition 1 شاید خیلی موردبحث نباشد. مدلی که میبینید قیمت ناباورانهی ۷۶۹۱۰ پوندی را پیش از هر آپشنی دارد. این بها ۱۶۴۸۵ پوند بیشتر از M4 با پکیج مسابقهای است. علیرغم اینکه اکثر خریداران بهصورت شرایطی از شرکت خرید میکنند اما در ماه هزینههای بیشتری خواهد داشت.
این خودرو مصرف سوخت قابلاحترام ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که نسبت به مصرف سوخت ۸.۸ لیتری M4 اندکی کمتر است.
تجهیزات استاندارد این خودرو نیز خوب است. همهی مدلها دارای کیت بدنهی AMG، چراغهای جلوی LED و سیستم اگزوز پرفورمنس این شرکت هستند. داخل کابین شما شاهد استفاده از چرم روی داشبورد و دربها خواهید بود و در پکیج موتوراسپورت Edition 1 شاهد دوختهای زردرنگ نیز خواهید بود. این پکیج ۳ هزار پوند قیمت داشته و دیگر جزئیات آن عبارتاند از رینگها با جزئیات زردرنگ، آئرودینامیک مشکی اضافی و ترمزهای کربن سرامیک.
همانند تمامی مرسدسهای مدرن، کابین استاندارد بسیار بالایی دارد و مواد نرم بسیاری در کابین بکار رفته و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز استفادهی آسانی دارد. با در نظر گرفتن هدف خودرو، میزان دید بد نیست اما دوربین پشتی بسیار واضح در هنگام استفاده حس خوبی ایجاد میکند. پکیج کمکرانندهی ۱۶۹۵ پوندی نیز میتواند مفید باشد. این پکیج دربردارندهی دستیار تشخیص نقاط کور، تشخیص عابران پیاده و کروز کنترل اتوماتیک است.
هرگونه نگرانیای که میتوانست با کوچک شدن پیشرانه و استفاده از واحد ۴ لیتری توئین توربو ایجاد شود با استارت چند دقیقهای این خودرو از بین میرود. مزیتهای این کوپه از جمله توازن و خونسردی آن نقطهی قوت است. سواری فوقالعادهی خودرو در همهی سرعتها و کیفیت کابین خودرو،C63 را از همهی رقبا جدا میکند.
مشخصات Mercedes-AMG C 63 S Edition 1 Coupe
قیمت: 76910 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵.
خیلی خوبه.
❤
reza
۲۴ مهر ۱۳۹۵همیشه به این دلیل مرسدس رو تحسین کردم که بر خلاف بقیه که ماشین هاشون رو تک بعدی می سازن مرسدس ها همیشه توانایی عوض کردن شخصیت دارن….
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵با این قدرت همچین مصرف سوختی خیلی عالیه
akrh78
۲۳ مهر ۱۳۹۵خیلی ظاهر زیبایی داره.دوست داشتنیه
الف.ی
۲۳ مهر ۱۳۹۵یک شاهکار دیگر…………..
حالا صبر کنیم تا ببینیم هایپر کار بنز چطوری در می آید
آرین
۲۳ مهر ۱۳۹۵ممنون از آقای احمدزاده بابت ترجمه مقاله
شاهین
۲۳ مهر ۱۳۹۵خواهش میکنم انجام وظیفه اس :)
M
۲۳ مهر ۱۳۹۵نسبت به قیمتش نمیارزه ، نزدیک 100 هزار دلار …. !
Bloodhound SSC
۲۳ مهر ۱۳۹۵کلا هیچ ماشین نویی نمی ارزه!
چون تو اکثر ماشینا تا توش بشینی و استارت اولی رو بزنی حد اقل 10 هزار دلار از قیمتش می افته!
تو این دوره زمونه فقط ماشین دست دو .
تو ایران اگه ماشین دست دو بخری تازه یه چیزی میاد روش !!!!!!!!!!!
کجای دنیا اینه؟؟؟!!!!
اما اونور اینقدر کیفیت قطعات و مونتاژ بالاست که اگه مثلا یه بنز 30 سال پیش رو بخری بازم نگاش به 100 تا گاریه وطنی شرف داره.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵بنزه.
خوبیش اینه که وقتی باهاش میری تو خیابون نمیبینی 10 نفر مثلش دارن !!
بنز باید گرون باشه.
بنز باید با کیفیت باشه
بنز باید لوکس و با ابهت باشه.
سلطان اشتوگارته دیگه ???
M
۲۳ مهر ۱۳۹۵بنزه ؟؟ درسته بنزه ،ولی اونچنان خاص هم نیس ، تفکراتی که شماها دارین باعث مثلا یه c200 2012 که توی دوبی 50 ت 60 هزار درهم قیمتشه توی ایران باشه 230 میلیون تومن !! به طرف میگم آخه این همه پول بی زبون رو دادی جا یه ماشین 4 سال کارکرده که نهایتا قیمتش باید 130 تومن باشه ؟؟! … میگه بنزه بابا !! حالا طرف سواده درست حسابی هم نداره …..
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵خوب اقای ام عزیز شما قیمت گذاری کن.
ماشین 500 اسب بخار باید قیمتش چقدر باشه؟؟؟؟؟
سینا
۲۳ مهر ۱۳۹۵اشتوتگارت چند تا سلطان داره؟
Milad AMG
۱ فروردین ۱۳۹۹فقط یکی
نه اونی که زیر پرچم بقیهس
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۴ مهر ۱۳۹۵.
آقا هر کی فکر میکنه بنز پول الکی میگیره خب نخره.
من مگه مجبورشون کردم.
M جان شما درست نمیدونی بنز چیه.
کوروت یا کادیلاک آخه چه دخلی به سلطان ماشین ها ( بنز ) دارن ؟؟
حرفی نزنین که باعث خنده بشه.
سرمایه گذارارن با سابقه و موفق و کارآفرینان ثروتمند بنز میخرن. مطمئن باش از شما خیلی بهتر میدونن چکار کنن.
شما هر وقت پول داشتی بنز نخر. مجبورت که نکردن.
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵تموم شد ورفت
گرون اشغال های تولید داخل که بیش از دوبرابر قیمت واقعی دارن میدن به ملت.
سینا
۲۳ مهر ۱۳۹۵Corvette Zo6 هم تو همین رنجه
M
۲۳ مهر ۱۳۹۵داداش zo6 قیمت پایه ش 79 هزار دلاره تازه همون مدل پایه یه جورایی خودش فوله …
asa
۲۳ مهر ۱۳۹۵یک دونه کوروتو به صدتا از این بنزا نمیدم حتی مدل استینگری پای کوروت رو .در ضمن من چیزی که راجب بنز متوجه شدم اینکه ادعاش و غرور کاذبش بیشتر از اون چیزیه که ارایه میده و همین باعث شده که مرسدس برای بعضی ها مخصوصا ایرانی ها یک بت جلوه کنه در حالی که نیست و ماشین های بیشماری مخصوصا از دیار امریکا توان رقابت رو باهاش دارند و البته باقیمت خیلی بصرفه تر .، نمونش همین عشق من کادیلاک(که همه شاهد بودیم چه جوری رقبارو خرد میکرد و همه از شاستی جادوییش تعریف میکردند) یا سلطان کوروت .اگر دقت کرده باشید هم تنها جایی که امریکایی ها مقابل المان ها کم میارن نه در مهندسی و نه در کیفیت مونتاژ بلکه در کیفیت مواد بکار رفته است که اون هم با در نظر گرفتن قیمت بسبار پایین تر امریکایی ها کاملا توجیه پذیر هست .
M
۲۴ مهر ۱۳۹۵آخ حرف دلم رو زدی
erfan
۲۴ مهر ۱۳۹۵هر چقدر پول بدی اش میخوری…
حالا شما با همون کوروت خوش باشین…
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۴ مهر ۱۳۹۵به خدا عرفان جان مقایسه ی بنز و کوروت مثل مقایسه ی پسته و نخوده.
هر دو جز تنقلاتن. ولی این کجا و آن کجا….
بنز ماشین کارخونه دار ها و مهندسا و کارخونه داراست. نه ماشین جوون های که عشق سرعت و بدل کاری دارن.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۴ مهر ۱۳۹۵حیفت از مرسدس نمیاد با کوروت و کادیلاک مقایسش کنی ؟؟!
رامکال
۲۴ مهر ۱۳۹۵برام جالبه که همین بنزی که این قدر ازش عقده داری و میکوبیش توی آمریکا به همراه پسر عموش بی ام و رتبه های اول و دوم رو توی فروش دارند(توی رده لوکس ساز ها) بعدش هم لکسوس قرار دارد تازه این اتفاق چندین سال داره میافته.
موندم چرا خود آمریکایی ها این قدر تو سر و کله خودشون نمیزنند تا یک کادیلاک دست و پا بکنند مگر نه اینکه هم ارزونتره و هم بهتر و هم با ابهت تر.
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵افرین مجید عزیز
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵شما بگو چقدر می ارزه
Erfan
۲۶ مهر ۱۳۹۵آخ گل گفتی مجید جان….
کاری به کوروت ندارم ولی دیگه داشبورد خشک کامارو از لنز دوربینم میشه تشخیص داد….
ببین صدای اگزوز چه کرده که فکر میکنن کیفیت قطعاتشون هم مثل صدا اگزوزشونه خوبه…
اینم نداشتین چی میکردین….؟
دل به صدا و اسب بخار نبندین…
دوج 707 اسب بخارتونم دیدیم که 911 پوکوندش…
و در آخر…
The Best or nothing
بنزما
۲۳ مهر ۱۳۹۵سلام به همگی یه نظر شخصی یه مقدار جنجالی به کسی بر نخورده این که سی کوپست چراغ عقبش فرق داره ولی خدا وکیلی دارم میگم سی کلاس گندی به چراغ عقب سی کلاس سدان زده که هر بار این ماشین از پشت میبینم باورش سخته واسم که این یه بنزه بخدا
باورش سخته چند بار شب پشت سی تو همت بودم تا نرسیدم کامل نزدیکش فکر کردم جیلیه همین جیلی چیه تاکسی هم شده وجدانن مقایسه کنید
هر کی هم که فقط تو عکس دیده متعصبانه میخوا د نظر بده منفی بزنه ولی واقعا این زبون طراحی واسه اس کلاس عالی بود ولی با ابعاد کوچیکتره سی ج نداده حتی واسه ای هم شک دارم ج بده اون هنوز تهران نیمده ندید نمیشه نظر داد ولی سی کلاس نسل قبل اسپرت دوست داشتنی بود ولی سی جدید میبینی چند لحظه هنگی که با چه کلاس خودرویی طرفی!!!!!
اینم بگم من روانی بزم
بازم میگم نظر شخصی بود
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۴ مهر ۱۳۹۵جالبه !!
C CLASS جدید واقعا عالی شده
حميد
۲۳ مهر ۱۳۹۵من عاشق این کیت AMG هستم
erfan
۲۳ مهر ۱۳۹۵شاید باورش سخت باشه ولی من 2 ماه تمام با صدای این هیولا از خواب بیداتر میشدم و شبا هم هدست به گوش با صداش میخوابیدم….
این کوچکترین لذتی هست که میشه باهاش زندگی کرد
حالا ببین بشینی پشت این غول “رانندگیش چه حسی بهت میده”….
و کلاام اخر …
the best or nothing
بنزما
۲۳ مهر ۱۳۹۵سلام خدمت مدیر سایت اقا کامنت بنده چی شده
Hami
۲۴ مهر ۱۳۹۵شاهین جان ممنون
از طراحی بدنه معلومه امده رکورد بزنه …. ما رکورد زدیم :))))))
شاهین
۲۴ مهر ۱۳۹۵ارادتمندم :)
نویدی
۲۴ مهر ۱۳۹۵با یک لیتر حجم و دو سیلندر بیشتر نسبت به M3 سدان و دو دهم ثانیه سریعتره!!!
M3 GTS با خاک یکسانش میکنه.آئودی RS7 هم که با مشخصات فنی مشابه و شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه دیگه جای بحث نمیذاره…
قویه ولی برتری خاصی نسبت به رقبا نداره.
آلمان:
۱.پورشه
۲.bmw
۳.آئودی
۴.بنز
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۴ مهر ۱۳۹۵چه نظری !!
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مهر ۱۳۹۵همشون تویه مایه هستن
مقایسه درستی نیست بگی پورشه اول.بنز چهارم
نویدی
۲۴ مهر ۱۳۹۵از عکس پروفایلت مشخصه چرا بهت برخورد.
بنز لوکسه ولی مستهلک و پرمصرفه.
هیچوقت از دیدن یه بنز توی خیابون به وجد نیومدم.
Erfan
۲۶ مهر ۱۳۹۵مستهلکو پر مصرفو از کجا آوردی آخه؟..؟
بهتره مقاله های مقایسه بنز و بی ام و وآئودی رو بخونی که بین این ۳ خودرو بنز کم استحلاک ترین بودو بعد اون بی ام و وبعد آئودی…
و در مورد به وجد اومدن هم باید بگم که…
البته کار خوبی میکنی با وجد نمیای…
اگه تو بهر بنز بری دیگه هیچ ماشینیو نه نگاه میکنی نه سوار میشی…
بهتره به بنز آلوده نشی…
چون اعتیاد آوره…
mojtabaaston
۲۴ مهر ۱۳۹۵تفاوت اس کلاس کوپه و سی کلاس کوپه جدید در چیه؟
من هر چی نگاه کردم ظاهر یکسانی داشتن
کابین داخلی هم تغغیر زیادی نداشت
از لحاظ قدرت هم اس کلاس یکم جلوتر بود
اما رده قیمتشون خیای فرق داشت
چرا؟
احمد باقری
۲۴ مهر ۱۳۹۵واقعا محشره.