از آنجایی که کمکم روند واکسیناسیون علیه کرونا سرعت میگیرد و میزان مرگومیر ناشی از آن کاهش مییابد خودروسازان نیز با شدت بیشتری برنامههای الکتریکی سازی خود را ادامه میدهند. احتمالاً حذف پیشرانههای درونسوز دیر یا زود رخ خواهد داد اما واضح است که همهگیری کرونا همهچیز را تغییر داده است. هماکنون مرسدس بنز به لطف شروع قوی در سال ۲۰۲۱ و فروش قوی به دنبال حرکت سریعتر به سمت اهداف الکتریکی سازی خود نسبت به آنچه که قبلاً اعلام کرده بود میباشد.
اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر این اخبار را تائید کرده است. او گفته است:
ما میخواهیم برنامه تولید محصولات الکتریکی سازی شده خود را تسریع کنیم. هدف ما این است که زودتر به این هدف دست یابیم.
در سال ۲۰۱۹ این خودروساز آلمانی اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ باید نیمی از کل فروش جهانیاش توسط خودروهای پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی تأمین شود.
کالنیوس تاریخ دقیق هدف جدید این شرکت را اعلام نکرده اما شاید این تاریخ بین سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹ باشد. این کمپانی همچنین به دنبال بازنگری در تأسیسات اصلی خود به منظور تولید خودروهای الکتریکی و حفظ کارگران خطوط تولید فعلی است. ماه آینده سدان لوکس، پرچمدار و الکتریکی مرسدس EQS معرفی خواهد شد و از پلتفرم الکتریکی ویژه خود استفاده خواهد کرد. سدان کوچکتر EQE نیز در آینده به همراه همزادهای شاسیبلند خود معرفی خواهد شد.
هدف الکتریکی سازی جدید مرسدس اهمیت بالایی دارد زیرا این برند باید بالاتر از رقبای خود قرار گیرد. موفقیت تسلا را نمیتوان نادیده گرفت و درعینحال رقبا نیز برنامههای خود را دارند. برای مثال ب ام و را در نظر بگیرید که پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد کرد و این در حالی است که تأخیری در این زمینه صورت نگیرد.
دیگر رقیب هموطن مرسدس یعنی گروه فولکسواگن نیز برنامه کاملاً مشخصی برای الکتریکی سازی محصولات خود دارد. اوایل هفته بود که مرسدس جزئیات مربوط به محصولات آتی خود به ویژه نسل جدید مرسدس-ای ام جی C63 را اعلام کرد. این خودروها از تکنولوژی هیبریدی سود خواهند برد.
دایملر همچنین در حال نهایی سازی برنامههای جداسازی بخش بسیار موفق کامیون و اتوبوسسازی است تا مرسدس تمرکز بهتری روی خودروهای لوکس، سواری و تمام الکتریکی داشته باشد.
Amirreza
۱۴ فروردین ۱۴۰۰خب خب ، از طرفداران گل تسلا چه خبر ؟ از کیفیت کابینشون چه خبر ؟ از کابوسایی که شبا از بیمر و بنز و فورد و ….. میبینن چه خبر ؟ یه خبر دارم براتون ، ترسناکترین کابوستون لحظه به لحظه داره واقعی تر میشه ، واقعا به نظرتون این شرکتای با اصالت و معتبر اجازه میدن که تسلا فرمانروایی کنه؟
mahan
۱۴ فروردین ۱۴۰۰لطفا دوباره شروع نکن عزیز.چرا در مورد اینده می جنگید.
هرکی هرچی دوست داره میخره.خیلی ها هم مثل من چوب و چرم و دکمه های المینیومی کار شده رو به صدتا مانیتور ترجیح میدن بحث کردن نداره.
parsa_ashgh.mashine
۱۴ فروردین ۱۴۰۰جالبه خوده مدیرعامل بنز و تسلا مثل ما سر بنز و تسلا دعوا نمی کنن که مایی که نه به بازارمون اومده و بدبختیم ولی بعضی از دوستان که در پدال خودشون در بیرون کشور هستند نه با ایرانیانی که تو ایرانیم??????
Amirreza
۱۴ فروردین ۱۴۰۰قبول دارم که ما خیلی سر این موضوع بحث داریم ولی یکی از لذت های ماشین بازی به همین بحثاشه?
(JONATHAN (TESLA
۱۴ فروردین ۱۴۰۰تسلا در سه ماهه اول 2021 رکورد تحویل و تولید خودش رو شکست
و با افزایش 110 درصدی نسبت به سه ماهه 2020 به رقم 185 هزار تحویل رسید
این درحالی بود که امار مدل های s , x رو حساب نکردن
معمولا سه ماهه ابتدایی سال کم ترین امار تولید و تحویل ثبت میشه
انتظار میره در سه ماهه های بعدی رکورد 200 هزار دستگای شکسته بشه و در پایان سال با افزایش دو برابری
نسبت به سال گذشته رکورد 1 میلیون دستگاه شکسته بشه
رقبا در چه حال هستن ؟
تونستن پلتفرمی بسازن یا باید 5 سال دیگه صبر کنیم
Porsche
۱۴ فروردین ۱۴۰۰باش فهمیدیم تسلا خوبه
Porsche
۱۴ فروردین ۱۴۰۰شما درست میگی که تسلا فروشش زیاد بوده و رشد داشته
ولی ایراد های اونو هم در نظر بگیر
اتوپایلوت
کیفیت
طراحی
که تسلا بویی از این پارامتر ها نبرده و این مهمه
بیش از ۱۰۰ ساله که خودرو ساخته شده
همه ی خودرو هایی که تولید شدن داشتن ولی تسلا نداشته
Amirreza
۱۴ فروردین ۱۴۰۰میدونی چرا؟ چون فعلا تسلا یکی از محدود الکتریکی های بازاره و انتخاب های زیادی وجود نداره ، تا چند سال آینده که رقبای بیشتری براش به وجود اومد اونوقت از فروش صحبت کن
Amirreza
۱۴ فروردین ۱۴۰۰آقا من حرفی نمیزنم ، یه نگاه به کابین هایپر اسکرین eqs بنداز ، بعدش به کابین تسلا نگاه کن ، واقعا از روی کابین به سادگی میشه تفاوت رو متوجه شد
Reza
۱۴ فروردین ۱۴۰۰اژدها وارد میشود 💪💪💪
Mr.t.e.s.l.a
۱۴ فروردین ۱۴۰۰طرفداران گل تسلا نشستن اینجا دارن میبینن هر خودروی برقی ساخته میشه همون اولش با ماشینای تسلا مقایسه میشه تا ببینن در چه حدی هستش…
دوستمون جاناتان هم گفت که موفقیت تسلا در q1 امسال
توی همین آلمانی ها هم فقط مرسدس تا الان تونسته حرکت خوبی بزنه
وگر نه بقیه یا اصلا پلت فرم ندارن
یا باتری های بدرد بخوری ندارن!!
جدید ترین محصول و تکنولوژیک ترین مرسدس حتی توی برد هم با توجه به معیار EPA 140 کیلومتر کمتر هستش نسبت به پلد… شتاب و پرفورمنس هم حرفش رو نزنم بهتره ( plaid+)…
در مورد کابین بگم خدمتت
هر خودروی برقی که تولید میشه
متریال داخلیش از چرم بازیافتی هستش
چون توی اولین دلیل تولید برقی آسیب نرسیدن به محیط زیست هستش و صنعت چرم و جیر آسیب میزنه
در نتیجه چه مدل اس
چه eqs
چه ائودی ای ترون جیتی
چه مک ای
چه تایکان
و……
از چرم بازیافتی مصنوعی با کیفیت بالا استفاده میکنن…
درضمن اجازه بده پلد ها با طراحی جدید و کیفیت و دقت مونتاژ بالاتر تست بشن بعد بگو بد هستش…
همچنین این بنز اندازه بشدت بزرگی داره و وزنش هم خیلی بالاتر میشه از تسلا…
در کل به عنوان اولین تجربه ساخت خودروی برقی سطح بالا توسط بنز بشدت خوب عمل کرده…
در مورد انتقاد شما نسبت به کیفیت تسلا
تسلا ماشینی میسازه که توی 6 ماه باهاش 6000 مایل میرن!! و بعد این همه فشار زیاد توی کوتاه
مدت صاحبش میاد میگه این ماشین هنوزم 10/10 هستش…
لطفا یکم مطالعه کنید جای این که سایت رو با حرفای خودتون پر کنین…
Porsche
۱۴ فروردین ۱۴۰۰شما درست میگی ما که هرچی گفتیم شما تسلا فن ها متوجه نمیشین
طراحی چی داخلی و خارجی از هر نظر پشت سر رقباست
یه نگاه به کابین تایکان Etron و مک آی و EQS بندازی
یه نگاه به تسلا ها بندازی
دوست دارم اگه حق انتخاب داشتین کدومو انتخاب میکردین
در مورد پلاد هم بگم که از سه الکتروموتور استفاده میکنه و بقیه رقبا از ۲ الکتروموتور
پس اگه حساب کنیم تایکان اگه از ۳ موتور استفاده کنه قدرتش با پلاد برابر میشه و شتاب و پرفورمنس هم بهتر میشه
همه اینا به کنار
برای کشیدن بحث اصالت این وسط کافیه یه سوال بپرسم
موقعی که فورد ب ام و بنز پورشه و آئودی و بقیه بودن تسلا کجا بود ؟؟؟؟
Mr.t.e.s.l.a
۱۵ فروردین ۱۴۰۰عزیزم
شما همون 3 تا الکترو موتور رو بزاری روی تایکان یا ای ترون
بردشون میاد میرسه به زیر 300 کیلومتر!!!
فکر کردی الکی هستش همینطوری بیاد موتور بزاره و بگه اره ما ساختیم اینو
طرف 3تا موتور میزاره با باتری های جدید و برد 840 کیلومتر برادر من
هنوز هیچ شرکتی به تکنولوژی ساخت اون باتری ها نرسیده
طرف برای پلد 3 تا موتور رو از نو طراحی کرده تا کمتری میزارن هدر رفت رو داشته باشن
پمپ حرارتی جدید و….
یجوری گفتی من فک کردم فردا برم یه ماشین برقی بسازم!!
در مورد کابین هم عزیز
کیفیت رو بهت گفتم که متریال یکی هستش
شما صرفا با طراحی مشکل داری که خب سلیقه ای هستش و سبک طراحی تسلا مینیمالیستی هستش و سادگی اصول اصلی این طراحی عه( بله بنظرم کابین چند تا از رقبا زیبا تر هستش نیازی نیست الکی زور کنم نه نیست)
در ضمن من کی در مورد اصالت حرف زدم؟ :/
دوستمون عرفان گفت id4 جز 3 خودروی برتر سال بود
شما بیزحمت برو یه تست ای دی 4 ببین
حرف اول اینه که خود تست کننده میگه مدل وای بخرین بشدت از این بصرفه تر هستش…
به بهترین شدن نیست
به عملکرد در دنیای واقعی عه ?
MOS
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ژایان یه اکانت جدید فقط برای حمایت از تسلا زدی ??
Amirreza
۱۴ فروردین ۱۴۰۰نه با تسلا مقایسه نمیشه ، تسلا باهاش مقایسه میشه
Erfan
۱۵ فروردین ۱۴۰۰آره فقط مرسدس بنزه
و اونم اصلا ID. 4 نبود که توی 3 خودروی برتر سال قرار گرفتش. ?
Amirreza
۱۵ فروردین ۱۴۰۰من نگفتم فقط بنز اگه پیام اولمو نگاه کنید ، ولی شاید چون اینجا صفحه مرسدسه ، تمرکز حرف ها بیشتر روی مرسدس باشه ، وگرنه در این شکی نیست که فولکس یکی از غول های خودروسازی دنیاس
MOS
۱۴ فروردین ۱۴۰۰پدال آمار فروش سه ماهه اول 2021 منتشر شده لطفاً خبرش رو بزارید
زیزیگولو
۱۴ فروردین ۱۴۰۰رکورد سرعت شارژ ماشینای برقی و همینطور بُرد مسافتی که طی میکنن روز به روز شکسته میشه و بهبود پیدا میکنه
Porsche
۱۴ فروردین ۱۴۰۰پدال
درگ M4 کامپیتیشن جدید رو با مرسدس C63 و آئودی RS5 انجام داده
لطف کنید پوشش بدین
Ramin
۱۴ فروردین ۱۴۰۰یه مطلب جالب خوندم در مورد پول برند گیری شرکت های خودرو سازی !
این سود خودرو سازان معروف روی خودرو هاشون
فراری = 69 هزار دلار
پورشه = 17 هزار دلار
بنز = 9 هزار دلار
بی ام و = 9 هزار دلار
تسلا = 11 هزار دلار
بنتلی= 14 هزار دلار !
جگوار = 800 دلار ! ( درست خوندید هشتصد دلار )
** اطلاعات دقیقی از رولز رویس ، لامبورگینی ، بوگاتی در دسترس نیست. این شرکت ها برای حفظ بقای خود از آمار سود خود چیزی منتشر نمیکنند **
منبع = اقتصاد نیوز
.
من فقط تو شوک این موندم چه طور بنتلی 14 هزار دلار سود میکنه ! این یعنی مثلا کانتیناتال کارنوتیبیل قیمت پایه 183 هزار دلاره. اگه سود رو کم کنیم 169 هزار میشه.
خداوکیلی خداوکیلی بنتلی چه طوری اینقدر ارزون در میاره ؟؟؟؟ ( هنر واقعا نزد بنتلی هست. انشا الله مدیران و کارمنداشن سالم باشن همیشه )
ولی باز یه سوال ذهنمو درگیر کرده. چه طوری بنز و پورشه و بی ام و زیاد سودی نمیکنن ولی خودرو هاشون گرونه ؟
مثلا تایکان توربو اس قیمتش 183 هزار دلاره.
ولی من وقتی شخصی سازی کردم و فول شد قیمتش تا 216 هزار دلار رفت.
( حتی چندی پیش هم سوال کردم چرا اینقدر گرونه )
ولی اینجا تسلا خیلی پول برندشو میگیره ها…. ?
فراری هم خیلی سود میکنه …
ولی در مورد کیفیت تسلا که خیلی ها میگن بد هست ، به نظرم ما ایرانی ها نظری ندیم.
چون ما ایرانی ها پشت تسلا نشتیم. پس نمیتونیم نظری بدیم. شاید واقعا کیفیتش خوبه….
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Ramin
۱۴ فروردین ۱۴۰۰با اینکه طرفدار تسلا هستم ولی.
بزارید یه نگاهی به عکس های داخل byd سانگ پرو بی اندازیم !
http://www.formacar.com/en/news/view/29304.html
وقتی وارد شدید اون پایین عکس هارو ورق بزنید.
خداوکیلی کیفیت مدل Y بیشتره یا سانگ پرو ؟ ( چون تو یک کلاس هستن میگم )
با اینکه سانگ پرو تو نسخه فول باز از مدل Y خیلی ارزونتره ولی کیفیتش خیلی بالاس.
نمیگم تسلا بده…. رقبای چینی خیلی کیفیتشون بهتره. ?
Porsche
۱۴ فروردین ۱۴۰۰رامین رفتی دوباره سراغ چینی ها??
ولی خداییش بهتره
مازیار
۱۴ فروردین ۱۴۰۰طی کردن فاصله ای که تسلا در شروع کار الکتریکی سازی با بقیه ایجاد کرده کار آسونی نخواهد بود هم بدلیل سرمایه گذاری زیادی که تسلا کرده و شروع بسیار پرقدرتی داشته _ که طبیعتا در ادامه کار هم همینطور خواهد بود _ و هم شخص ایلان ماسک که مدیری فوق العاده بنظر میرسه