اخیراً مرسدس بنز در رده سدانهای فوق لوکس تغییر استراتژی داده و برند مایباخ را در مجموعه مرسدس بنز مخلوط کرده است. مایباخ در گذشته با هویت و طرحی متفاوت از محصولات مرسدس عرضه میشد اما مایباخ در دور جدید همان مرسدس اس کلاس است با انبوهی از چرم و چوب و امکانات و ادوات که به فاصله کمی از معرفی، تحسین همگان را در پی داشته است. مرسدس در این حرکت جالب با افزودن شمار بسیار زیادی امکانات و ادوات به نسل نوین مرسدس S-Class و بالا بردن استانداردهای سدان فوق لوکس خود، خودرویی تمامعیار در حد نام و اعتبار مایباخ ساخته است. خودرویی که تحسین هر بینندهای را جلب میکند. کسی که در کابین این کشتی غولآسای اَبرمرفه و ۱۹۵ هزار دلاری جای گیرد بههیچعنوان از محیط دلنشین آن با سیستم صوتی و تصویری عالی، چرم گرانبها، کیفیت عالی مونتاژ آنهم با تزئینات چوب و فلزات کمیاب خسته نمیشود.
رقیب مایباخ اما بههیچوجه از رو نمیرود و ایبسا خود را در مرتبهای بالاتر از ستارهساز آلمانی میداند، با آن “B” خوشگل روی کاپوت و رینگهای اسپرت و دماغهای که ابهت و عظمت یک سوپرسدان فوق لوکس را بهخوبی به رخ میکشد. اگر مایل باشید و چیزی حدود ۳۴۱ هزار دلار از جیب مبارک خرج نمایید میتوانید صاحب این مجسمه تراشخورده و باشکوه شوید. شما با این خودرو به یکی از خاصترین افراد جهان مبدل میشوید. بدنهای صیقلخورده با خطوطی که جز صلابت و شکوه چیزی را یادآور نمیشوند و چراغهایی که همچون ستاره در شب میدرخشند. بنتلی مولسان بال گشوده تا بر سر تاج پادشاهی لوکسترین خودروی جهان با اسطوره مرسدس به رقابت بپردازد. رقابتی هیجانانگیز در ساحلی زیبا که میتواند مکان خوبی برای این رقابت باشد. مولسان با چراغهای دوبل بزرگ و کوچکش و انبوهی از لنزها و لامپها در مجمع الدوایری از شکوه چراغهای بنتلی را با شکوه خاصی به خطوطی سنگین و جلوپنجره بزرگی با نماد B در حال اوجگیری وصل کرده است. بنز نیز مایباخ را با همان خطوط آشنای گوردون واگنر چنان رسم کرده که خطوط در یک به هم پیوستگی نمادین شماره را به یاد هنرپیشههای هالیوود میاندازند، با ستارهای بر پیشانی و همان جلال و شکوه. ساعتهای موجود در داشبورد دو خودرو بسیار گرانقیمت هستند. ساعت بنتلی مولسان ۵۳۰۸ پوند قیمت دارد، چیزی در حد خرید یک هاچ بک ارزان صفرکیلومتر. ساعت مرسدس قیمت کمتری دارد اما زیبایی بهخصوصی دارد. چوب و چرم در در هردو خودرو بهوفور میشود. برخلاف داشبورد آبشارگون بنتلی که کم و بیش قدیمی شده، مرسدس داشبوردی بس زیبا برای سری S تدارک دیده و تعریفی نوین از لوکس بودن ارائه کرده است. مولسان داشبورد مخفیکاری دارد و تا دکمه ها را نزنید نم پس نمیدهد و خود را عرضه نمیکند. تاریخچه:تا قبل از جنگ جهانی دوم مایباخ یکی از بهترین برندها در میان خودروهای لوکس آلمانی بود اما با شروع جنگ آنها به مونتاژ موتور برای تانکهای غولپیکر پانزر روی آوردند. پس از جنگ جهانی دوم و با بازگشت رقبای مرسدس کار کم و بیش ادامه داشت تا در دهه ۱۹۹۰ با ظهور رقیبان قدری همچون بی ام و، فولکسواگن و بنتلی، بنز تصمیم گرفت تا خود با ارائه یک محصول فرالوکس، قدرتمند و زیبا نبض کار را در دست بگیرد. مرسدس میخواست با تولید یک گونه جدید از مایباخ چیزی بسازد که هم بلامنازع باشد و هم از رولزرویس و بنتلی فراتر رود. برنامه مرسدس همواره رو به جلو بود و گرچه در برهه ای به مایباخ کمتوجهی شد اما همواره یکی از دغدغههای بنز حضور در بالاترین بخش سدان های فرالوکس بود. سرانجام در سال ۲۰۱۴ مایباخ S600 به بازار ارائه شد.
اندازه هردو خودرو باعظمت و بزرگ و طراحیشان باشکوه است. توان بالایی پشت نام هردو خودرو خوابیده است و با یک کلید بیدار میشود. بنتلی مولسان ۵ متر و ۵۸ سانتیمتر طول دارد و تنها ۲۵ سانتی متر از فورد F150 چهار در سوپر کریو کوتاهتر است و مایباخ نیز تنها ۱۲ سانتی متر از بنتلی کوتاهتر است.
مایباخ با کوچکترین فشاری بهکار میافتد و عملکردی همچون یک S class به نمایش میگذارد. سیستم Magic Body Control نیز گرچه نامی عجیب و غریب دارد اما دقت بسیار بالایی دارد و به خوبی مایباخ را در حالت تعادل و ثبات نگه میدارد. بنتلی اما بیش و پیش از هر چیز نشاندهنده یک لوکس انگلیسی است، سنگین، بزرگ و پرطنین. هنگام خرید هریک از این دو غول دست وبال راننده باید بلرزد چرا که در عین شباهتهای بسیار، این دو تفاوتهای آشکاری نیز دارند که به شخصیت دو مدل برمیگردد، یکی منظم و دقیق و دیگری خودخواه و جسور. بااینحال یک سؤال کلی پیش میآید که چرا؟ چرا مایباخ ۲۰۰ هزار دلار و بنتلی دو برابر این قیمت؟ باید اینجا از تورستن وبلن اقتصاددان نهادگرا و مشهور نروژی سؤال پرسید. با استناد به کتاب او ” تئوری کلاس اوقات فراغت” میتوان سنجید چرا باید بابت خرید بنتلی که کم و بیش از مرسدس مایباخ عقبتر است دو برابر خرج کرد؟ پاسخ اینجاست که فرد مرفه مطلوبیت را نه در کارکرد که در لذت خود از یک کالا یا شیء جستجو میکند و گاه شمعی هنگام شام روشن میکند تا محیطی شاعرانه ایجاد کند درحالیکه از روشن کردن چراغهای خانه پرهیز میکند. حکایت ما، مایباخ و بنتلی نیز همین است.
مایباخ برای پیروزی بر بنتلی مولسان دو مشکل عمده دارد: نخست آنکه زیادی شبیه مرسدس بنز S600 است. در چنین ردهای خاص بودن و تفاوت یک مزیت بزرگ است و مایباخ از این ویژگی برخوردار نیست. دیگر اینکه برخلاف رولزرویس و بنتلی که در همه زمینههای داخلی اعم از طرح و رنگ چوب، چرم، فلزات و شیوه تزئینات بهصورت سفارشی عمل میکنند، مایباخ یک خودروی سفارشی نیست، چیزی که با ذات این رده یعنی سفارشی بودن در تناقض است. البته مایباخ فناوریهای برجستهای با خود دارد اما بجای حضور در چالشی چنین بزرگ، به رقابت با همتراز خود که بنتلی فلاینگ اسپور است بپردازد. مولسان فعلاً برای مایباخ دستنیافتنی است.
منبع: موتورترند
رضا
۱۲ تیر ۱۳۹۴ععععععععععععشققققققققققققق است ففففففففقط مررررررررسدسسسس
محمد
۱۳ تیر ۱۳۹۴فکر کنم تو این پست حداقل یه چیز به این افراد عاشق خودرو های مرسدس وآلمانی ثابت شده باشه که هر چقدر هم خودروهای آلمانی خوب باشه ولی بازهم در تولید خودروهای لوکس، انگلیسی ها همیشه حرف اولو می زدن ،میزنن وخواهند زد، تازه بازهم بنتلی نماد خودروهای لوکس خیلی نیست حداقل به اندازه رولزرویس نیست.
رهگذر
۱۳ تیر ۱۳۹۴باید ببینی جرمی چی میگه!
Ahmad..F12
۲۰ تیر ۱۳۹۴البته که عشق هر کس متفاوته
هر دو خودرو بسیار موفق و بسیار لاکچری و بسیار با کیفیت هستند که در آن هیچ شکی نیست
من هر دوتا رو دوس دارم ولی دوس داشتم ظاهر مولسان به روز تر بود، از همچین ظواهری زیاد خوشم نمیاد، (این نظر شخصی منه که ممکنه با هر کس فرق کنه)
در کل با اینکه جفتشون رو قبول دارم، من مرسدس رو انتخاب میکنم به دلیل اینکه به روز تره و از نظر من بسیار مجلل تر و قیمت مناسب تره
Lord Cezar
۱۲ تیر ۱۳۹۴هر کی به کابین مرسدس ایراد بگیره کافرههههههه کاااااااااافر .
AliZeus
۱۲ تیر ۱۳۹۴واقعا، طراحی داخلی بنز، بالخص کابین شاهکار مای باخ فکر کردن به گزینه بنتلی یا سایر خودروهای مشابه رو سخت میکنه!
سامان از تبریز
۱۲ تیر ۱۳۹۴هم اس کلاس هم بنتلی رو از نزدیک دیدم
عاشق مرسدس هستم ولی
بین این دوتا بنتلی رو انتخاب میکنم
ادم وقتی میبینتش خشکش میزنه
http://hw11.asset.lenzor.com/lp/6221130-5238-l.jpg
http://mardomsara.com/file/pic/photo/2014/07/2f9ef7bde8bb729a3250a31c0820480f_500.jpg
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴کانتینانتال سناری دو تومن با مولسان فرقشه
واقعا هم بیرونش هم کابینش خیلی زیباست
نخود آش
۱۲ تیر ۱۳۹۴لورد سزار با تشکر از شما به خاطر صادر فرمودن فتوای درست به جا
"Amir"
۱۲ تیر ۱۳۹۴درسته که بنز لوکس تر از مولسان نیس ، ولی اسپرت تره و این یعنی که بنز تونسته مثل همیشه یه ماشین بسازه که در اوج لوکس بودن اسپرت هم هست ؛ ولی به نظر من بنتلی فقط لوکس مطلقه ، اینه که بنز رو از بنتلی متمایز میکنه و این برتری بنزه
مصطفی
۱۲ تیر ۱۳۹۴نتیجه گیری بسیار درست و صحیحی دارد.
محمد
۱۲ تیر ۱۳۹۴قبلا هم گفتم دراز کردن یه کلاس اس برای رقابت در این کلاس کافی نیست باید در این کلاس متفاوت بود چیزی که مشتری میخواد اون هیچ وقت دلش نمیخوادماشینش شبیه یه ماشین با قیمت پایین تر باشه ثروتمندان که این ماشینها رو میخرند این مورد واسشون خیلی مهمه
شلبى
۱۲ تیر ۱۳۹۴از اول هم میشد این نتیجه رو حدس زد،رولز رویس و بنتلى اصلا قابل مقایسه با هیچ سدان فوق لوکس دیگه اى نیستن،رولز رویس که میشه گفت یه اثر هنریه
رضا
۱۲ تیر ۱۳۹۴فیلمشش رو قبلن دیدم با اینکه عاشق بنتلی هستم ولی مرسدس رو میپذیرم
احمد باقری
۱۲ تیر ۱۳۹۴درسته که باید در این کلاس متفاوت بود و خوش درخشید، اما باز هم همه این دلایل باعث قیمت دو برابری بنتلی نمی شود. بعضی وقتها ما چشمانمان را می بندیم و هرچه بدهند می گوییم به به. فرض کنید شما یکبار بنتلی خریدید و یا واقعا و یا ظاهرا می گویید بنتلی فقط مثل بنتلی است و همه جا هم این سخن را می گویید آیا اگر در طول ده سال، بنتلی تغییر خاصی در طراحی و امکانات خود ایجاد نکند ، شما چه می کنید یا باید همه موارد را در نظر بگیرید و سنجیده عمل کنید و یا روی نام بنتلی پافشاری کنید، زیرا سالهاست که جلوی همه همین را گفته اید و به خود تلقین کرده اید که همین درست است، هر چه که باشد، هر قیمتی که بخرم، ارزش قیمتش را داشته باشد یا نه، من بنتلی می خواهم. به هر حال، ابهت و شکوه و عظمت و خاص بودن، یک چیز است و قیمت یک فاکتور بسیار مهم دیگر.
متین
۱۲ تیر ۱۳۹۴البته احمد جان باید فاکتور دست ساز بودن همچین ماشینی رو باید به اون اضافه کنیم … و برای یک فرد پولدار فک نمیکنم پول چیز مهمی باشه … و راحتی براش مهمه … ولی باید مقاله یه مقدار کامل تر می بود و همه چیز رو (از جمله طول و عرض و ارتفاع ، اندازه لگ روم ، و …) … البته راحتی فقط به فضای بیشتر پا ها نیست و ارگونومی صندلی ، در بر گرفتن بدن (که فک نمی کنم هیچ کدوم اینا رو نداشته باشن) … لگ روم عقب مرسدس برابر 101.6 سانتی متر و مولسان برابر 108.97 سانتی متره …
لینک مطلب :
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1505_bentley_mulsanne_speed_vs_mercedes_maybach_s600/viewall.html
جی تی ار
۱۲ تیر ۱۳۹۴واقعا مقاله ی فوق العاده بود. بعد چندوقت یه مقاله ی دلچسب دیدیم تو پدال. مقاله ای که خوبی ها و بدی های دوطرف رو بدون هیچ گونه اغراق و عاری از هرگونه تعصب به درستی بیان کردو با یه منطق و استدلال قوی نتیجه گیری کرد. احسنت و آفرین به آقای شاوردی…
ALL CARS
۱۲ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز همچین میگین : ( بعد چندوقت یه مقاله ی دلچسب دیدیم تو پدال. مقاله ای که خوبی ها و بدی های دوطرف رو بدون هیچ گونه اغراق و عاری از هرگونه تعصب به درستی بیان کردو با یه منطق و استدلال قوی نتیجه گیری کرد. احسنت و آفرین به آقای شاوردی…) که گویا جناب آقای شاوردی خودشون این مقالرو از پایه واساس نوشتنو تستوخودشون انجام دادن(ولی جدا خوب مقایسه کردن ونخواستن یکی رو بخاطر برندش بهتر نشون بدن)
البته خودم بشخصه بسیار بسیار از جناب آقای شاوردی ممنونمو متشکر که زحمت ترجمه راکشیدن
این مقالرو May 25 تو motortrend.com دیدم که امروز ( 03 July)تقریبا یکماهو نیمی از اونتاریخ میگذره
وخوب بود قسمت آخر مقاله که تمام مشخصات فنی رو کنارهم تویک جدول قرارداده بودن برای مقایسه ی بهتر را هم یکجورایی تو این مقاله ی که ترجمه کردین میگنجوندینش تا کاملتر میشد.آدرسشومیزارم تا دوستان بتونن این جدولو ببینین
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1505_bentley_mulsanne_speed_vs_mercedes_maybach_s600/viewall.html
وبازهم سپاس از جناب محمدحسین شاوردی
ALL CARS
۱۲ تیر ۱۳۹۴راستی یک مقاله دیگه هم تو همین سایت گذاشتن که مقایسه یست بین Chevrolet Trax LT و Honda HR-V و Jeep Renegade Latitude و Mazda CX-3 و Nissan Juke SL و Subaru XV که مقاله ی جالبیست واگه دوستان بتونن ترجمش کنن وبه پدال هدیه ، بسیار عالی میشه
آدرسش:
http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1506_the_big_test_2015_2016_subcompact_crossovers/
شخصا ممنونتون میشم اگه جدول آخرشو که مقایسه مشخصات فنیست را هم تو ترجمه بگنجونین تا مقاله کامل باشه
سپاس از همه دوستانی که زحمت ترجمه ی وارائهءمطالب به پدالو میشکن
محمدحسین
۱۲ تیر ۱۳۹۴درحال ترجمه س :-) دوست خوب من
ALL CARS
۱۳ تیر ۱۳۹۴فدای شما محمد حسین عزیز بشم منننننننننننننن
:)
:)
:)
سعید
۱۲ تیر ۱۳۹۴به نظرم کابین و صندلی های عقب مایباخ خیلی بهتر و زیباتر از مولسانه.
مایباخ از نظر خاص بودن و سفارشی بودن از مولسان و فانتوم عقب تره،ولی به هرحال اعجوبه ایه،اینهمه تکنولوژی،امکانات،کیفیت،راحتی،ایمنی،زیبایی،با این طراحی فوق العاده و نشان باشکوه مرسدس بنز و… با قیمتی کمتر از 200 هزار دلار واقعا شاهکاره.
mj
۱۲ تیر ۱۳۹۴خیلی جالب هست که از لحاظ امکانات , ظاهر , راحتی و حتی سرعت و پایداری مرسدس بهتره و قیمتش هم نصف بنتلی هست ولی برنده بنتلی اعلام میشه
من اگه ثروتم 20 میلیارد دلارم بود باز مرسدس می گرفتم که یه هواپیما رو زمینه
american and japan
۱۲ تیر ۱۳۹۴من میگم مرسدس.بنتلی خیلی بی ریخته و زشته و اصلا دوست ندارم.نه داخل نه خارجش رو.من میگم مرسدس
بنتلی
۱۲ تیر ۱۳۹۴با اینکه بنز طراحی داخلی زیباتری داره و نورپردازی زیبایی داره و از طرفی مدرن و ب روز هس ولی ب نظرم ابهت بنتلی بیشتره و ازطرفی چهره خاص و دست ساز بودن و کیفیت بی نظیرو کم یابش درکنار تجهیزات فراوان و کاربردیش موجب برتریش شده
علی
۱۲ تیر ۱۳۹۴ولی جدا از شوخی کابین مرسدس بسیار زیباتره.صد البته بسیار مدرن تر و کارآمدتر هم هست.ولی بنتلی اسم داره.تکه تک
DODGE
۱۲ تیر ۱۳۹۴I like bently mulsanne
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴چرا باید خاص بودن اسم بنتلی بیاد قیمتشو دوبرابر کنه؟
شما اگه پولت زیر 300 هزار دلار داشته باشی نمیتوانی مولسان را انتخاب کنی چون نمیتوانی!!!
ایرادات گرفته شده به میباخ واقعا واسم عجیب بود
خب طول فضای پا رو بنویسید که بفهمیم چقدر تنگه
کیفیت مواد مولسان عالیه خب مگه میباخ رو با پلاستیک بازیافتی ساختن؟
میباخ خاص نیست؟ خاص بودن بنتلی میاد قیمت دوبرابرشو توجیح میکنه؟
چهره بسیار زیبا تر میباخ در برابر بنتلی چطور؟
واقعا به نظرتون داشبورد بنتلی از میباخ زیباتره؟!؟!؟! (مگه میشه؟مگه داریم؟)
سجاد
۱۲ تیر ۱۳۹۴بنتلی گرونتره چون سفارشی تره ءخاص تره و کمیاب تره ء سفارشی سازی به شدت قیمت ماشین رو بالا میبره واین چیزیه که یه ثروتمند میخوادء مای باخ فقط یه اس کلاس لوکس تره که خط تولیش فرق چندانی با اس کلاس نداره و اکثر قطعاتشون مشترکهء ولی بنتلی یک محصول تک و دست سازه قیمت بالاش کاملا قابل توجیهه. مقایسه ی مای باخ و بنتلی رو نباید با مقایسه ی e ;کلاس و سری پنج اشتباه گرفت.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴دست ساز بودن یک مزیت عالی برای بنتلی محسوب میشه
و ایضا قابلیت سفارشی بودن خودرو که البته میباخ سابق در این زمینه بی رقیب بود
اما غیر از اینا چی؟
تکنولوژی های به کار رفته در میباخ در خواب مولسان هم نیست
حداقل اینو میدونم طراحی میباخ خیلی قشنگتر از مولسانه (حالا اگه رولز رویس یک سر ماجرا بود دیگه قضیه فرق میکرد) البته شباهتش به اس مشکل سازه اما فراموش نکنید که میباخ الان دیگه میباخ سابق نیست و به صورت یک نسخه لوکس تر از اس تعریف شده که خب عجیب نیست شبیه هم باشند
بنتلی هم خیلی زیبا باشه و دست ساز بازم دوبرابر می ارزه؟
رهگذر
۱۳ تیر ۱۳۹۴تاکیدت بر روی میباخ بجای مایباخ عجیبه!
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۵ تیر ۱۳۹۴چون میباخ درسته
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴نگاهی به رده بندی کار اند درایور هم بد نیست:
http://www.caranddriver.com/mercedes-maybach/s600
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۲ تیر ۱۳۹۴رضا جان حق با آقا سجاد هست.
دست ساز بودن فوق العاده قیمت رو میبره بالا زیاد در جریان مراحل ساخت بنتلی نیستم اما در خصوص رولز رویس یه برنامه دیده بودم نشون میداد 17 روز فقط صرف چرم صندلیهاش میشه و تمامی قطعات دست ساز بودن.
ولی اینو جدی میگم من با قاطعیت اگر میتونستم مرسدس رو انتخاب میکردم چون اصلاً دلایل ذکر شده رو برتری بنتلی نمیدونم و فکر میکنم چیزی جز فخر فروشی و کلاس گذاشتن نیست.
البته این نظر شخصی بنده است.ضمن این که به هیچ وجه حاضر نمیشم این قدر هزینه ی بیشتری رو برای بنتلی بدم که به نظرم نه زیباتره نه امکاناتش در حد مایباخ هست نه…
شخصاً این موضوع که چرم بنتلی دست ساز و اجزاش تماماً دست سازه برام اهمیتی نداره.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴قبول دارم دایملر در ساخت میباخ کمی کم کاری کرد
چه میباخ قبلی و چه میباخ کنونی
اما این کم کاری به نظرم بیشتر به طراحی بر میگرده نه تکنولوژی و خاص بودن
چون اسم میباخ از دوتای دیگه بیشتر نباشه کمتر نیست
طراحیش باید خاص تر میبود و زبان خودشو داشت دامیلر استراتژی خاصی برای آینده میباخ ریخته که البته الان وقت توضیحش نیست و به موقع در موردش بیشتر حرف میزنم
جی تی ار
۱۲ تیر ۱۳۹۴دست ساز بودن بنتلی به طور کامل ومنطقی قیمت دوبرابرش رو توجیح می کنه. فکر نمی کنم برای شما نیازی به توضیح داشته باشه. قرار نیست کیفیت مواد مایباخ از بازیافتی ها باشه تا معلوم شه کیفیت مواد بنتلی بهتره. تفاوت های کم هم روی نتیجه گیری های چنین رقابت سنگینی اثر گذاره.از لحاظ ظاهر هم اصلا حرفی که شما می زنی درست نیست. توی این رده خاص بودن ولوکس بودن به تنهایی حرف اول رو می زنه. شما 200 دلار می دی مایباخ می خری اونوقت فکر کن سرقیافه داری تو خیابون بایه بنتلی دار کل کل می کنی همونجا یه c کلاس 30 یا40 هزار دلاری رد میشه شباهت های بین سدان فوق لوکس تو که قراره سرهارو به سمت خودش برگردونه و خاص باشه با همون c کلاس, قطعا باعث میشه تو سرتو بندازی پایین و نتونی حرفی بزنی. داشبورد هم برمی گرده به مواد به کار رفته و سلیقه. من به شخصه داشبورد بنتلی رو انتخاب می کنم. البته که صندلی های عقب مرسدس ظاهرا بهترو زیبا تره اما نویسنده که آزمایشش کرده گفته صندلی بنتلی راحت تره نمی دونم دیگه …
P.G
۱۲ تیر ۱۳۹۴خب رضا جان یه دلیل عمده اى که باعث شده قیمت اس مایباخ نصف مولسان باشه همینه که میباخ فقط یه تریم از اس کلاسه نه یه ماشین جدید،به همین دلیل از طراحى وتکنولوژى یکسان نسبت به اس کلاس بهره میبره و پلتفرم،موتور،اجزاى فنى و تا حدود زیادى اجزاى کابین این دو تا یکسانه و همین هزینه هاى تولید مایباخ رو خیلى کاهش میده،به خصوص پلتفرم که خودت بهتر میدونى طراحى پلتفرم جدید چه کار مشکل و پرهزینه ایه،اما بنتلى مولسان یه خودروى بسیار کم تیراژه که اجزاى اون اختصاصاً براى خودش طراحى شده و این یعنى طراحى هایى بسیار گران در تیراژى بسیار کم که سبب افزایش شدید قیمت تموم شده میشه
از طرف دیگه دست ساز بودن بنتلى رو اضافه کنید که خیلى تأثیر زیادى در افزایش قیمت داره که البته بى دلیل نیست و کارخانه هایى مثل رولزرویس یا بنتلى با این کار تولیداتشون رو فراتر از یک ماشین صرف بالا میبرن و اون رو تبدیل به یک اثر هنرى میکنن که گذشت زمان نه تنها ارزشش رو کم نمیکنه بلکه روز به روز هم به ارزشش افزوده میشه که براى قشر ثروتمند این خیلى نکته ى با ارزش و مورد علاقه ى اون هاست،نمى دونم مستند خط تولید همین مولسان رو دیدید یا نه،واقعاً جالب بود اینکه یه سرى استاد واقعى با بالاترین سطح هنر خودرویى در این سطح تولید میکردن،یه قسمت جالبى داشت که یک نفر فقط بیست و چهار ساعت تمام وقت صرف میکرد تا فرمون این خودرو رو با چرم روکش کنه و با دست بدوزه!
سوال من اینه که به جز دوتا گلاس و چهارتا بالشتک و یکم دوخت متفاوت تر و چهارتا رینگ (که از نظر من خیلى هم زیبا نیستن) مایباخ چه چیزى فراتر از اس کلاس داره؟!
نکته ى دیگه که فرد تست کننده تو ویدئو ازش انتقاد کرد استفاده از پلاستیک در بخش هایى از کابین مایباخه که زیاد در این سطح جالب نیست،در حالى که کابین بنتلى تماماً از چوب،چرم و فلز ساخته شده
فکر میکنم اگر این عوامل رو در کنار هم بذاریم قیمت دو برابرى مولسان نسبت به مایباخ توجیه پذیر باشه
ارادت:)
ارمان
۱۲ تیر ۱۳۹۴رضا جان میزان شخصی سازیه بنتلیه که اون رو خاص میکنه شما هر رنگ چوب هر رنگ چرم و هر طرح دوخت رو میتونید توش داشته باشی مرسدس در میباخ این الگوهای شخصی سازی رو ارعه نمیده ضمن اینکه من اگه ادمی بودم که میخوستم ماشین لوکس بخرم (که نیستم :) ) ترجیها s600 نمیگرفتم که از دور با کلاس C 45000$ اشتباه گرفته بشه به همین دلیل اما احتمالا بدون تردید متوجه مولسان از 1500 متری خواهیم شد
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۴ایراد و بنز!
مگه میشه ؟
مگه داریم ؟
امیر
۱۲ تیر ۱۳۹۴فک کنم برای خیلیا ظاهرزیبا اولویته که بنتلی خدایی یجوریه عین بچه های ناقص الخلقس رویزرویز شاهکاره
سجاد
۱۲ تیر ۱۳۹۴به نظر من یکی از نقاط ضعف بنز همون قیمت کمترشه! باور کنید اگه قیمت بنز در سطح بنتلی بود شاید اشرافی تر بنظر میومد. یه مولتی میلیاردر واسش افت داره سوار ماشینی بشه که یه ثروتمند دیگه با ماشینی دو برابر قیمت ماشین اون از کنارش رد شه پس منم بنتلی رو انتخاب میکنم چون بخاطر خاص بودش ماشین گرونتریه. و شاید یکی دیگه از نقاط ضعف مای باخ این باشه که اینقدر شبیه بنزای دیگه وحتی c کلاسه که میشه گفت از خاص بودن فقط یه اسم رو داره ءمای باخ!
P.G
۱۲ تیر ۱۳۹۴این قسمت متن قابل توجه اون دوستانى که میگفتن برندهاى انگلیسى هیچى نیستن و آلمانى ها مثل بتمن فقط از روى دلسوزى اومدن این برندهاى بیچاره انگلیسى رو نجات دادن،مگرنه آلمان ها اِلن و نمى دونم بِلن و از این حرفا!مطالعه بفرمایید:
“در دورهای که فولکسواگن سخت تلاش میکرد تا رولزرویس را به چنگ آورد بی ام و با زیرکی این برند پراعتبار انگلیسی را از آن خود کرد و چیزی که در مزایده برای فولکس باقی ماند کارخانهای قدیمی بود در انگلستان و یک برند B شکل که شهرت رولزرویس را نداشت.”
بنتلی
۱۲ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز علاوه برخاص بودن وشهرت و کیفیت و تجهیزات، دست ساز بودن موجب افزایش قیمت شده،چون تعداد زیادی استاد ماهر وقت زیادی برا ساخت هر کدوم صرف کردن
بنتلی
۱۲ تیر ۱۳۹۴رویزرویز؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AHMADREZA
۱۲ تیر ۱۳۹۴بنز بهتر از بنتلیه هیچ وقت از بنتلی خوشم نیومد بنز هم طراحیش قشنگ تره هم راحت تر و پر تکنولوژی تر آرام ترین صندلی عقب دنیا مال اس کلاس میباخ هست
احسان
۱۲ تیر ۱۳۹۴اما اینرا هم در نظر بگیرید که در برابر بنتلی، صندلی عقب و فضای پای مایباخ همچون صندلیهای یک جت درجه چندم سرسامآور و تنگ است و صندلیهای پشتی بنتلی آشکارا بهتر و راحتترند……!
آخه هر کسی قدرت بینایی داشته باشه میتونه حتی توی عکس و توی فیلمی که همین گزارشگر چاقه توش بود به تفاوت فاحش راحتی و پوزیشن نشستن بی نظیر و لم دادن و پا دراز کردن راحت در صندلی عقب میباخ در برابر بنتلی پی ببره
آخه این چه نظریه میدی نویسنده یا مترجم محترم ؟
بعدش هم نظر من اینه که لوکس بودن دو نوع تعریف داره
اگه لوکس بودن را به تجملات بیشتر و اشرافیت و سمبل متمول بودن تعریف کنیم ..درسته بنتلی و رولز رویس از میباخ لوکس تر هستند
ولی
اگه لوکس بودن را به تجهیزات و لاکچری بودن و امکانات و ایمنی و راحتی سواری و کاربردی تر بودن و مهندسی فوق مدرن تعریف کنیم..بی چون و چرا میباخ لوکس ترین لیموزین دنیا است
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴نظر جالبی بود
P.G
۱۲ تیر ۱۳۹۴احسان جان اگه ما داریم این صندلى ها رو از مانیتور با چشمامون میبینیم،ایشون با یک جفت عضو که خداوند در اختیارشون قرار داده و مخصوص تشخیص راحتى نشیمن گاهه روى این صندلى ها جلوس کردن و قطعاً نظر ایشون نسبت به ما که فقط داریم تصاویر رو میبینیم ارجح تر و کارشناسى تره،چون بالاخره با چشم نمیشه راحتى رو مقایسه کرد!
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴اینو شدیدا موافقم
تا پشت رل نشینیم نمیشه قطعی نظر داد
محمدحسین
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان… ممنون از توجهی که به متن و مقایسه دارید… مشی من در ترجمه همواره بر حفظ صداقت و دقت در انتقال عین به عین عبارات بوده… من جز اندکی توضیحات که ربطی به نتیجه نهایی نداره کوچکترین موردی رو به مقایسه این دو برند اضافه نکردم… سایت موتور ترند به اندازه کافی معتبر هست که بشه بهش اعتماد کرد… نویسنده متن عضو نشریه معتبر موترو ترند هست و قطعا نظر بیهوده نمیده… در هرصورت من بی تقصیرم اگر نویسنده مرسدس می باخ رو قابل ندونسته :-) :-)
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۲ تیر ۱۳۹۴ممنون از ترجمه دقیقتون محمد حسین عزیز
مطالبتون واقعا جذاب و خواندنیه
رامتین
۱۲ تیر ۱۳۹۴بدیهیه که بنتلی بهتره. میباخ همون s500 با کمی ارتقاست. ضمن اینکه از نظر فنی بنتلی نشون داده واقعا خوبه. در هر حال میشه گفت بنتلی کانتینال زیباترین و بهترین اتومبیل سدان دنیاست و شکوه و عظمتش بسیار باورنکردنیه. اخیرا هم یک تیونینگ خاص از بنتلی کانتینال اومده با رنگ زرد که معرکه است. تاپ اسپید 340 کیلومتر هم برای بنتلی با وزن بیش از 2 تن، آدمو تسخیر میکنه…
متین
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام …
هر دو فوق العاده بودن … به نظر من داشبورد میباخ زیباتر از مولسانه … و مرتب تر … البته قبول دارم باید میباخ یه خورده خاص تر باشه ولی واقعا زیباست … موتور هر دو هم قدرتمند و خوبه … کسی میدونه وزن این دو ماشین چنده؟ … مقاله خوبی بود با تشکر از آقای شاوردی …
روز خوش …
بابک
۱۲ تیر ۱۳۹۴پدال خیلی متشکرم ازت
پدال خیلی عالی بود
مدت ها بود منتظر مطلبی از سلطان بنتلی مولسان بودم یهو این مقایسه رو دیدم جا خوردم
مقایسه رو که داشتم میخوندم هر چی جلو تر رفتم این احساس بهم القا شد که داره با اون ادبیات جانب بنز رو میگیره
ولی جدای از مقایسه تخصصی من به احساسم رجوع میکنم و چشمم رو میبندم و قطعا مولسان اسپید رو انتخاب میکنم چون به شدت عاشقشم عکس پروفایلمم که خودشه
درسته به مرسدس نمیشه ایرادی گرفت و ماشین به شدت عالیی هست ولی قبول کنید مولسان یه چیز دیگه س، خاصه، بزرگه، زیباست
Nima
۱۲ تیر ۱۳۹۴جلوى مولسان خیلى زشته به نظرم.هیچ حس آرامش و لوکسى به آدم نمیده.
نه کروم کارى زیاد و تضاد رنگ و نه طراحى دل نشین.هیچ ربطى هم به عقبش نداره.
بنتلى هاى دیگه خیلى بهترن
توى این رده ماشبن نباید طراحى اینطورى باشه
ارمان
۱۲ تیر ۱۳۹۴نیما جان جلو راننده میشینه شما باید پشت بشینی یه صفایی داره که نگو
The Best Or Nothing
۱۲ تیر ۱۳۹۴جناب شاوردی ممنون. تست باحالی بود با اون ادبیات بینظیرتان
آرمین^
۱۲ تیر ۱۳۹۴به نظر من علت بیشتراختلاف نظر ها به دنبال برداشتهای متفاوت از معنا ی واژه ی برتری یا به قول ترجمه متن رئیس بودن است نه چیز دیگر و بحث کردن در موضوعات دیگر راه به جایی نمی بره. معیار برتری چیست؟
متاسفانه در دنیای امروز معیارهای برتری در حال واژگون شدن هستند.
mahdi
۱۲ تیر ۱۳۹۴درود
هردو فوق العاده هستند
بنتلی (رولزرویس) نماد خودرو اشراف و طبقه خاص بوده و هست
همینطور بنز
اما من بین این دو بنز رو انتخاب میکنم
با اینکه بنتلی ماشین خوبیه و قبولش دارم
طبق ویدئوی که دیدم و متن نگارنده
1 راحتی
2 محیط داخلی زیبا
3 کیفیت طراحی داخلی و بیرونی
4 کیفیت رانندگی
در این موارد فوق بنز نسبت به بنتلی برتری داره
اگر بخواهیم به لوکس بودن و سفارشی بودن و نظرات برخی دوستان استناد کنیم این توانایی رو در دیگر خودروسازان حتی در کره ایها در چند سال آینده خواهیم دید
دست ساز بودن یه چیزه
بازده و خروجی یه چیز دیگه
با این مقوله که دست سازه و یه موزیک کلاسیک پخش کردن و جو طبقه اشراف اعیان دادن نمیشه کیفیت و برتری نسبت به بنز اورد
امروزه مردم (اعیان و اشراف و ….. ) موقع خرید فاکتورهای زیادی رو در نظر میگیرند
دنیای رقابت گوشش به این حرفها بدهکار نیست
از قدیم گفتن چاه باید از خودش آب داشته باشه نمیشه با سطل آب پرش کرد
در نهایت
بنز
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)