اخیراً مرسدس بنز در رده سدانهای فوق لوکس تغییر استراتژی داده و برند مایباخ را در مجموعه مرسدس بنز مخلوط کرده است. مایباخ در گذشته با هویت و طرحی متفاوت از محصولات مرسدس عرضه میشد اما مایباخ در دور جدید همان مرسدس اس کلاس است با انبوهی از چرم و چوب و امکانات و ادوات که به فاصله کمی از معرفی، تحسین همگان را در پی داشته است. مرسدس در این حرکت جالب با افزودن شمار بسیار زیادی امکانات و ادوات به نسل نوین مرسدس S-Class و بالا بردن استانداردهای سدان فوق لوکس خود، خودرویی تمامعیار در حد نام و اعتبار مایباخ ساخته است. خودرویی که تحسین هر بینندهای را جلب میکند. کسی که در کابین این کشتی غولآسای اَبرمرفه و ۱۹۵ هزار دلاری جای گیرد بههیچعنوان از محیط دلنشین آن با سیستم صوتی و تصویری عالی، چرم گرانبها، کیفیت عالی مونتاژ آنهم با تزئینات چوب و فلزات کمیاب خسته نمیشود.
رقیب مایباخ اما بههیچوجه از رو نمیرود و ایبسا خود را در مرتبهای بالاتر از ستارهساز آلمانی میداند، با آن “B” خوشگل روی کاپوت و رینگهای اسپرت و دماغهای که ابهت و عظمت یک سوپرسدان فوق لوکس را بهخوبی به رخ میکشد. اگر مایل باشید و چیزی حدود ۳۴۱ هزار دلار از جیب مبارک خرج نمایید میتوانید صاحب این مجسمه تراشخورده و باشکوه شوید. شما با این خودرو به یکی از خاصترین افراد جهان مبدل میشوید. بدنهای صیقلخورده با خطوطی که جز صلابت و شکوه چیزی را یادآور نمیشوند و چراغهایی که همچون ستاره در شب میدرخشند. بنتلی مولسان بال گشوده تا بر سر تاج پادشاهی لوکسترین خودروی جهان با اسطوره مرسدس به رقابت بپردازد. رقابتی هیجانانگیز در ساحلی زیبا که میتواند مکان خوبی برای این رقابت باشد. مولسان با چراغهای دوبل بزرگ و کوچکش و انبوهی از لنزها و لامپها در مجمع الدوایری از شکوه چراغهای بنتلی را با شکوه خاصی به خطوطی سنگین و جلوپنجره بزرگی با نماد B در حال اوجگیری وصل کرده است. بنز نیز مایباخ را با همان خطوط آشنای گوردون واگنر چنان رسم کرده که خطوط در یک به هم پیوستگی نمادین شماره را به یاد هنرپیشههای هالیوود میاندازند، با ستارهای بر پیشانی و همان جلال و شکوه. ساعتهای موجود در داشبورد دو خودرو بسیار گرانقیمت هستند. ساعت بنتلی مولسان ۵۳۰۸ پوند قیمت دارد، چیزی در حد خرید یک هاچ بک ارزان صفرکیلومتر. ساعت مرسدس قیمت کمتری دارد اما زیبایی بهخصوصی دارد. چوب و چرم در در هردو خودرو بهوفور میشود. برخلاف داشبورد آبشارگون بنتلی که کم و بیش قدیمی شده، مرسدس داشبوردی بس زیبا برای سری S تدارک دیده و تعریفی نوین از لوکس بودن ارائه کرده است. مولسان داشبورد مخفیکاری دارد و تا دکمه ها را نزنید نم پس نمیدهد و خود را عرضه نمیکند. تاریخچه:تا قبل از جنگ جهانی دوم مایباخ یکی از بهترین برندها در میان خودروهای لوکس آلمانی بود اما با شروع جنگ آنها به مونتاژ موتور برای تانکهای غولپیکر پانزر روی آوردند. پس از جنگ جهانی دوم و با بازگشت رقبای مرسدس کار کم و بیش ادامه داشت تا در دهه ۱۹۹۰ با ظهور رقیبان قدری همچون بی ام و، فولکسواگن و بنتلی، بنز تصمیم گرفت تا خود با ارائه یک محصول فرالوکس، قدرتمند و زیبا نبض کار را در دست بگیرد. مرسدس میخواست با تولید یک گونه جدید از مایباخ چیزی بسازد که هم بلامنازع باشد و هم از رولزرویس و بنتلی فراتر رود. برنامه مرسدس همواره رو به جلو بود و گرچه در برهه ای به مایباخ کمتوجهی شد اما همواره یکی از دغدغههای بنز حضور در بالاترین بخش سدان های فرالوکس بود. سرانجام در سال ۲۰۱۴ مایباخ S600 به بازار ارائه شد.
اندازه هردو خودرو باعظمت و بزرگ و طراحیشان باشکوه است. توان بالایی پشت نام هردو خودرو خوابیده است و با یک کلید بیدار میشود. بنتلی مولسان ۵ متر و ۵۸ سانتیمتر طول دارد و تنها ۲۵ سانتی متر از فورد F150 چهار در سوپر کریو کوتاهتر است و مایباخ نیز تنها ۱۲ سانتی متر از بنتلی کوتاهتر است.
مایباخ با کوچکترین فشاری بهکار میافتد و عملکردی همچون یک S class به نمایش میگذارد. سیستم Magic Body Control نیز گرچه نامی عجیب و غریب دارد اما دقت بسیار بالایی دارد و به خوبی مایباخ را در حالت تعادل و ثبات نگه میدارد. بنتلی اما بیش و پیش از هر چیز نشاندهنده یک لوکس انگلیسی است، سنگین، بزرگ و پرطنین. هنگام خرید هریک از این دو غول دست وبال راننده باید بلرزد چرا که در عین شباهتهای بسیار، این دو تفاوتهای آشکاری نیز دارند که به شخصیت دو مدل برمیگردد، یکی منظم و دقیق و دیگری خودخواه و جسور. بااینحال یک سؤال کلی پیش میآید که چرا؟ چرا مایباخ ۲۰۰ هزار دلار و بنتلی دو برابر این قیمت؟ باید اینجا از تورستن وبلن اقتصاددان نهادگرا و مشهور نروژی سؤال پرسید. با استناد به کتاب او ” تئوری کلاس اوقات فراغت” میتوان سنجید چرا باید بابت خرید بنتلی که کم و بیش از مرسدس مایباخ عقبتر است دو برابر خرج کرد؟ پاسخ اینجاست که فرد مرفه مطلوبیت را نه در کارکرد که در لذت خود از یک کالا یا شیء جستجو میکند و گاه شمعی هنگام شام روشن میکند تا محیطی شاعرانه ایجاد کند درحالیکه از روشن کردن چراغهای خانه پرهیز میکند. حکایت ما، مایباخ و بنتلی نیز همین است.
مایباخ برای پیروزی بر بنتلی مولسان دو مشکل عمده دارد: نخست آنکه زیادی شبیه مرسدس بنز S600 است. در چنین ردهای خاص بودن و تفاوت یک مزیت بزرگ است و مایباخ از این ویژگی برخوردار نیست. دیگر اینکه برخلاف رولزرویس و بنتلی که در همه زمینههای داخلی اعم از طرح و رنگ چوب، چرم، فلزات و شیوه تزئینات بهصورت سفارشی عمل میکنند، مایباخ یک خودروی سفارشی نیست، چیزی که با ذات این رده یعنی سفارشی بودن در تناقض است. البته مایباخ فناوریهای برجستهای با خود دارد اما بجای حضور در چالشی چنین بزرگ، به رقابت با همتراز خود که بنتلی فلاینگ اسپور است بپردازد. مولسان فعلاً برای مایباخ دستنیافتنی است.
منبع: موتورترند
حسين
۱۲ تیر ۱۳۹۴با سلام لطفا با توجه به واردات xc90 که اتفاق بزرگی میتونه باشه و خدمات شرکت افرا موتور هم مقاله ای بنویسید ممنون
Milad
۱۲ تیر ۱۳۹۴رینگ های میباخ یه دنیا ارزششه
امیر مرادی
۱۳ تیر ۱۳۹۴دو پادشاه در یک اقلیم
سجاد
۱۳ تیر ۱۳۹۴میباخ +
بنتلی _
samurai
۱۲ تیر ۱۳۹۴همیشه این المانا میخوان خودشونو به بریتانیایی ها بچسبونن و از اعتبار اونا سهمی داشته باشن
کسی که سوپر لوکس سواره هیچوقت بنتلی رو نمیذاره کنار بره بنز بگیره که هر کسی میتونه بنز داشته باشه با همون قیافه خز و تکراری
کسی که بنتلی میخره میدونه هر کسی دستش به این ماشین نمیرسه
حس اشرافیت و کیفیت و زیبایی بنتلی با برند خز و بی کیفیت بنز قابل مقایسه نیست
احمد باقری
۱۲ تیر ۱۳۹۴یه جوری گفتی بنز تکراری که من یک لحظه فکر کردم بنتلی اسطوره تغییر قیافه است.
Mahdi
۱۲ تیر ۱۳۹۴بنز بی کیفیت!!!! :| :| :|
جوک سال هم پیدا شد!
Mahdi
۱۲ تیر ۱۳۹۴چیزی که ازش بیزارم همین اشرافی گریه
یعنی چی مثلا؟؟
ما از شما آدم تریم؟!
شما در حد ما نیستید؟!
یا …؟
هادی
۱۲ تیر ۱۳۹۴این اشرافی گری فقط مخصوص ما جهان سومی هاست و الا لذت سواری با یه c200 هم تو اونجا کافیه برا مردمشون و دلیلی نمیبینن که میباخ سوار شن یا فراری یا لامبر تو زمینه خودرو سواری اونا مثل ما فکر نمیکنن
ali
۱۴ تیر ۱۳۹۴هر کسی میتونه بنز بخره ولی نه میباخ
میباخ رو باید از بقیه ی مدل های بنز جدا کنیم
parsa
۱۷ تیر ۱۳۹۴جالبه اونوقتا که میباخ هنوز یه برند جدا بود ملکه انگلیس (تذکر:روز و بنتلی جفتشون اصالتا انگلیسی هستن هر چند که حالا یه جورایی آلمانیا) خودش میباخ داشت!!!
ALiHidden
۱۷ تیر ۱۳۹۴ببخشید اونوخت قیافه بنتلی اصلا تکراری نیست؟!
من تو کف اون 36 نفریم ک لایکت کردن!
بنز بی کیفیت؟!؟!
عجب
+اینکه من دیگه برند انگلیسی نمیبینم…
همشون یا دست آلمانی ها هستن یا هندیا و…
بعد اونوخت مرسدس میخواد خودشو با اون عظمت بچسبونه به این ماشین(مثلا انگلیسی)؟!
مگه داریم؟مگه میشه؟
احمدی
۱۸ تیر ۱۳۹۴بنز اگه خز بود اتوبوساش بعد شصت هفتاد سال کارکرد تو ایران باس وا میرفتن در صورتی که وا قعا کار میکنن
مک میسل
۲۲ تیر ۱۳۹۴درود
نمردیم و بنز بی کیفیت هم دیدیم!!!
[…]
٧٧٧
۱۰ مرداد ۱۳۹۴سامورای همین بریتانیا ور شکسته رو المان ها روح بخشیدن بنتلی و رولزرویس و مینی رو آلمان ها خریدن همین مولسان کلش ماله audi هست موتور و اکثر لوازم در ضمن اتاق و پلتفرم رولزرویس و پلت فرم مولسان کلأ در آلمان میسازن موتور رولزرویس ساخت بی ام دبلیو و موتور بنتلی ساخت آیودی هست بنتلی و رولزرویس ورشکست شدن آلمان ها اینارو خریدن با تکنولوژی خودشون به اینا روح دادن فکر کنم تا حالا نمیدونستی که بنتلی مال ایودی و رولزرویس و مینی مال بی ام دبلیو هستن و ۱۲ ساله که بی ام دبلیو برای جگوار و رنجروور موتور ساخته و حتی موتور مکلارن F1 که یک دهه سریترین ماشین جهان بود باز هم بی ام دبلیو ساخته اخه اگه آلمان ها نبودن امروز اتومبیل ها اینجوری نبودن چند دهه عقب بودن و در ضمن میدونی اکثر تکنولوژی ها که الان بریتانیاها و خودروهای جهان استفاده میکنن مال آلمان و بنز هست از سیستم abs بگیر تا ایربگ و srs ebd ba اینا همه ماختراع آلمان هاست کمک های بادی گازی و دیسک از سرامیک و غیر سرامیک همش اختراع آلمانه سیستم فول تایم سواری ها و موتور و گیربکس الومنیومی و الومنیوم نسل ۳ همه و همه آلمانها ساختن . بنتلی وقتی موتور،پلت فرم ، سیستم برق ، سیستم چراغ ، سیستم ناوبری ، گیربکس ، سیستم ترمز و لوازم جانبیش وقتی ساخت آیودی و آلمان هست بعد کجا به بریتانیا مینازی . اخه ادم باید بدونه تحقیق کنه بسنجه بعد چیزی خواست بگه . بنده عاشق اتومبیل های بریتانیا ی هستم و الحمد للله به حمت اینکه تو دوبی بودم تجربه سواری رنجروور جگوار و از تجربه نزدیک و نشستن رولزرویس ۲ مدل و بنتلی جی تی و مولسان رو در نمایشگاه ابوظبی داشتم وخدا رو شکر خیلی از ماشین های که ارزوشونو داشتم تست کردم اما حقیقتو باید قبول کرد کل اتومبیل های جهان یا قطعه یا تکنولوژی یا تقلید خلاصه چند سگمنت شون بلأخره به آلمان ها ربط داره هیچ برندی نیست که از آلمان ها نداشته باشه بخدا این حرف حقیقته
AHMADREZA
۱۲ تیر ۱۳۹۴نکنه با برند تازه پا گرفته و فراخوان خور لکسوس قابل لکسوس قابل مقایسه هست .
همین خز ماشینیه که لکسوس خوابش هم نمیتونه ببینه تمام
سجاد
۱۲ تیر ۱۳۹۴کلاً فازت چیه! اصن صحبت از لکسوس نیست.
کورش
۱۳ تیر ۱۳۹۴دقیقل درسته
زدی به هدف
بنز اس یک هدف دست نیافتنی برای لکسوس هست
سال 1989 که اولین لکسوس معرفی شد، مدیرای تویوتا و لکسوس 50 تا مصاحبه ترتیب دادن و کردن تو بوق و کرنا که آقا کیفیت ماشینای ما از بنز و بی ام و بیشتره و رک و صریح اسم برندای آلمانی رو اوردن
اولا هیچ وقت یه برند اصیل هیچ وقت سعی نمیکنه با خراب کردن یه برند دیگه خودش رو جا بندازه
ثانیا خدا رو شکر با دو تا فراخوانی که بعدش لکسوس داد نقشه هاشون نقش بر اب شد
[…]
چرا که همیشه به روز ترین تکنولوژی ها در این سری به کار میره که ژاپن که طبق نظر بعضیا قطب صنعت دنیاست حتی توان کپیش رو نداره
برا همینم هست که الان لکسوس تو رنکینگ کار اند درایور 6 هست
و امتیازش 3.5 از 5
amin
۱۷ تیر ۱۳۹۴[…]
در باره این مقایسه هم نظر من این بنتلی طراحی قدیمی تری داره باید تا طراحی جدیدش صبر کرد بعد مقایسه کرد…اگه میباخ قدیم کنار این بنتلی قرار بدین از نظر طراحی داخلی هم بنتلی برتر میشه…فعلا بهترین مقایسه که منتظرشم سایت بذاره اتاق 7 با اس کلاس همه چیز مساوی طراحی دوتاشون جدید مقایسه عادلانست
ali
۱۴ تیر ۱۳۹۴الان دقیقا تو کدوم فضا سیر میکنی چیکار با لکسوس داری اخه
آقای مهندس
۱۲ تیر ۱۳۹۴در حد بنز نیست اصلا .
مایباخ باید با رولز رویس گوست (ریث 4 در نداره) مقایسه بشه نه این جوجه ها .
حسن
۱۲ تیر ۱۳۹۴واقعا مقاله عالی ای بود ، ممنون …
من اگه یه قاچاقچی مواد تو مکزیک بودم بنتلی رو انتخاب میکردم
در غیر این صورت بنز رو ^_^
ارمان
۱۲ تیر ۱۳۹۴بیایم قبول کنیم کسی که براش پول ماشین دادن مهم نیست ماشینی رو انتخاب میکنه که کم یاب گرون دست ساز باشه و بتونه بگه هی فلانی رنگ صندلیهاش رنگ مورد علاقمه چون خودم انتخابش کردم .
با کمال احترام برای کمپانی بنز که یکی از بهترینهاست s600 هم چهره بسیار زیاد داره s500 , s350 , c class که نهایتن کم ارزشش میکنه و اون حس بسیار خاص بودم رو نمیده
فکر کنید یه بیسینس من هستید و به یه ملاقات بسیار مهم میرید ورود شما با بنتلی میتونه مایه اعتماد به نفس بیشتری در شما بشه
ضمن اینکه میتونید بگید حتی رینگهای ماشین شما در یک کارگاه کوچک ریختگری ساخته شده و دست ساز هستند و هر یک با دیگری کمی متفاوته پسسس اون بنتلی که شما سوار میشی با تمام بنتلیهای دنیا فرق میکنه
carnoter.com
۱۲ تیر ۱۳۹۴ابهت و دلربایی بنتلی به عقیدهای بنده بالاتر از خودروی رقیب است.
بنتلی
۱۲ تیر ۱۳۹۴آقای مهندس شما حالتون خوبه؟جوجه؟!!!ینی الان من موندم ک شما هدفتون چیه؟الان بنتلی رفته تو اتاقش درو هم بسته داره گریه میکنه و ب خودش میگه” مهندس دیگه دوسم نداره،اون بهم گفته جوجه،دیگه باهاش قهرم”
احمد
۱۲ تیر ۱۳۹۴عزیز همین شرکت بنتلی تحت مالکیت شرکت فولکس واگن است که آلمانی است همین ماشینهای بنتلی مهندسی و طراحی آلمانی توش بکار رفته ////صنعت خودروسازی یعنی آلمان و بس
luis
۱۳ تیر ۱۳۹۴میشه به من یه لینک معرفی کنی که تو اون نوشته باشه طراحی و تولید بنتلی رولز رویس لامبورگینی و بوگاتی چون زیر مجموعه فولکس واگنه توسط فولکس واگن یا همون المانی ها انجام میشه. اگه این لینکو بفرستی خیلی ممنون میشم.
کورش
۱۳ تیر ۱۳۹۴سلام luis جان
این لینک رو یه نگاه بنداز
https://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Ghost
تو جدول سمت راست قسمت موتور و گیربکس رو نگاه کن
میبینی که موتورش مال بی ام و و گیربکش مال zf المان هست
ته تهش چهار پنج تا انگلیسی زیر نظارت شدید المانیا دوخت و دوز چرماش رو انجام میدن
https://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10
خط سوم رو یه نگاه بنداز
Developed by AUDI AG, for use in the Gallardo, and the first engine developed for Automobili Lamborghini S.p.A. after they were acquired by AUDI AG – part of the Volkswagen Group.
باشد که به مهندسی عظیم المانی ایمان آورید :)
اصالت بريتانيايى
۲۰ مرداد ۱۳۹۶کسایى که مرسدس اس کلاس سوار میشن میخووان که نشون بدن. هاى کلاسن . اما کسى که بنتلى مولسان سوار میشه هاى کلاس هستت اداى هاى کلاس بودن در نمیاره. بنتلى مولسان اسپید فقط و فقط با رولز رویس فانتوم باید مقابسه بشه. این دو تا ماشین فقط اجازه دارن با هم مقایسه بشن . لامصب فول ترین نسخه ماى باخ از بیس بنتلى ۲۰۰ هزار دلار ارزون تره چطور اینا رو با هم مقایسه میکنید
ارمان
۱۳ تیر ۱۳۹۴احمد جان این چه نوع تفکریه عزیز اگه همچینه چرا موتور بوگاتیو رو r8 و بنتلی نمیزارن که دیگه رغیب بی رغیب بشه ؟ این چه حرفیه اخه نگووووو
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۳ تیر ۱۳۹۴هر موتوری کاربری خودشو داره
رو همین میباخ هم میشد 12 سیلندر M120 رو نصب کرد که تنفس طبیعیش بالای 800 اسب تولید میکنه با یکی یا دوتا توربو میکشه بالای 1000 اسب
حالا چرا استفاده نمیکنن؟
ارمان
۱۳ تیر ۱۳۹۴چون لازم نیست زضا جان منم دارم همینو میگم
جواب به یه کامنت نوشتم
بعضی عزیزان فکر میکنن چون یه کمپانی زیر مجموعه یه کمپانی هیچی از خودش نداره
بلاخره یه زمانی بنتلی در انگلستان شروع به کار کرد و تقریبا همون زبان طراحی داره هنوزم اجرا میشه
المان در صنعت بسیار جایگاه ویژه ای داره اما بعضی عزیزان فکر میکنن که دیگه هیچ کشور صنعتی در دنیا وجود نداره شما حتما میدونید که انگلستان امریکا فرانسه و ژاپن جزو کشورهای صنعتی و تولید کننده هستن
دیدگاه بیخودی تاصبی میزانی ازار دهندست باز اونم که کشور خودمونم که نیست که بهش بنازیم
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۱۴ تیر ۱۳۹۴مسلما هیچکس منکر نقش فولکس واگن برای بنتلی یا امثال بوگاتی و … نخواهد بود
چون اگه واقعا شرکت مادر نباشه اینها عملا فلج میشن
اما اینکه بگیم هیچی از خودشون ندارند هم غلطه
هر شرکتی سیستم خودشو داره و تا حدودی سعی میکنه از کمپانی مادر مستقل باشه
یکی بیشتر
یکی کمتر
ارمان
۱۵ تیر ۱۳۹۴کاملا صحیح میگی رضا جان
احمد باقری
۱۲ تیر ۱۳۹۴از همون اول می گفتی که میخوای بگی بنتلی مولسان یک چیز دیگه است به خاطر اصالت، ابهت، قدیمی بودن و … دیگه این همه مقایسه نیاز نبود. آخه آدم حسابی، وقتی میخوای مقایسه کنی باید همه موارد رو جامع و قاطع در نظر بگیری که یکی از مهمترین فاکتورها، قیمت هست ولی اگه می خواستی بگی فقط بنتلی مثل بنتلی میمونه، دیگه چرا این همه مقایسه کردی.
amin
۱۷ تیر ۱۳۹۴دادا من و شماییم که قیمت برامون مهمه…تو این کلاس ماشین تنها چیزی که مهم نیست قیمت این مطمین باش
بنتلی
۱۲ تیر ۱۳۹۴احمد عزیز بنتلی از اول شرکت موفقی بوده ومطمئن باش اگه هند هم میخریدش باز بنتلی ی شرکت موفق و مشهور باقی می موند،میشه بگی چرا فولکس واگن بنتلی رو خرید؟چرا طراحی وتکنولوژیشو سر محصولات خودش با آرم خودش پیاده نکرد؟بزار من برات بگم،چون بنتلی برند مشهور و با هیبت و موفقی هس،میزان فروش کم سدان لوکس فولکس گواه این موضوعه
رهگذر
۱۳ تیر ۱۳۹۴برای اینکه میتونه تکنولوژی برترش رو به چهار تا دهن بین!! چند برابر قیمت بفروشه روش خوبی داره این فولکس فولکس تعریف شدست کارای اضافی رو با برندهای دیگه انجام میده همون کاری که بی ام و با رولزرویس انجام داد اما مرسدس خودش اعتبار کافی داشت که فوق لوکس بزنه چرا که همیشه بهترین و خوشنام ترین لوکس ساز بوده و البته چندین قدم جلوتر از بقیه بوده
Infinite
۱۲ تیر ۱۳۹۴“کدام رییس است؟”
برای من… مرسدس بنز.
رضا
۱۲ تیر ۱۳۹۴نظر منم اینه که مرسدس باید واسه میباخ یه شخصیت جدا از اس کلاس خلق میکرد یا لااقل تفاوتهای ظاهری از جلو و عقب و همچنین داشبورد رو با اس کلاس بیشتر میکرد…
در اینکه اس کلاس 95هزار دلاری فوق العاده لوکس و عالیه هیچ شکی نیست ولی دوستان توجه کنن این نظر بیشتر ماهاست که در یه سطح خیلی پایین تر زندگی میکنیم و بالطبع اس کلاس نهایت خواسته های مارو براحتی برآورده میکنه درحالیکه یه فرد خیلی ثروتمند امریکایی یا اروپایی سطح خیلی بالاتری از امکانات رفاه لوکس بودن و البته خاص بودن رو میخواد که شاید ما نتونیم تصورشو بکنیم و با توجه به دنیای ازادی که اونها درش زندگی میکنن بنتلی انتخاب بهتری میتونه باشه
بنده خدا
۱۲ تیر ۱۳۹۴سلام.تازه یه کلیپ از کینگ تایگر رو دیدم داشتم کیف میکردم…فقط مهندسی آلمان ژاپن ایتالیا….هنرمندانست….intertainment
علی
۱۲ تیر ۱۳۹۴هر دو بینهایت عالی هستن اما به سلیقه هر شخص بستگی داره من بنز قبول دارم
احمد
۱۳ تیر ۱۳۹۴اینا تو دو تا کلاس متفاوتن
بنتلی یک سوپر لوکس به تمام معنا برای مولتی میلیاردر ها و افراد بسیار خاصه که داشتنش خیلی معنی میده
اونقدر خاص که خیلی ها هیچ برداشتی از اون ندارن
مرسدس هم یک لوکس ساز عادی هست که بدست اوردنش میتونه برا خیلی پولدار ها متصور باشه
مقایسه بنز با بنتلی مثل مقایسه هیوندای ازرا با بی ام و سری 5 هست
بنز از همه نظر خیلی پایین تره و اصلا معیار های سوپر لوکس بودنو در مقایسه با بنتلی نداره
Archi KHAN
۱۳ تیر ۱۳۹۴مایباخ فوق العاده اس ، عالیه…
اما B خاصه !
اوراكان(سلطان هندلينگ)
۱۳ تیر ۱۳۹۴۳۴۱هزار دلار بابت مولسان؟؟؟؟
خب رویس رویز گوست که تقریبا ۳۰ اسب بخار قدرتش از مولسان بیشتره هم خیلی زیباترو مجلل تره ۲۵۰ هزار دلاره خب کدوم خجسته دلی گوست رو به مولسان که هم قدرتش کمتره هم نزدیک ۱۰۰ هزار دلار گرونتره ترجیح میده
blackbird
۱۳ تیر ۱۳۹۴کلاً افرادی که خیلی پولدار هستند دنبال برند هایی میرن که محصولات ارزون تولید نمی کنند ، بنز تو هر رنج قیمتی یک محصول داره ولی بنتلی اینطور نیست ولی بنظرم rolls royce Phantom Extended Wheelbase خیلی خاص تر هست ،ماشین های جذبه داره 4 نفره معمولاً رخ جلوشون حالت ایرودینامیک کمتری داره ، حالتش مستطیلی هست .
عشقه بنز
۱۳ تیر ۱۳۹۴فقط بنز
بنتلی فقط پول مفت میگیره
mazaher
۱۳ تیر ۱۳۹۴سلام تکنولوژی ساخت و طراحی مرسدس میباخ کلا هم کلاسیک وهم اسپرت است که بیشتر در چشم می درخشد هم برای جوانان و هم برای کسانی که اتومبیل کلاسیک سوار می شوند.
amirali
۱۳ تیر ۱۳۹۴کاش میباخ همون برند مجزا بود و با S600 ترکیب نشده بود ، ابهت قبل را کاملا از دست داد. میباخ یکی از سفارشی ترین خودروهابود که دست خریدارن برای انتخاب اپشن های مختلف بسیار باز بود ولی الان همون مرسدس S600 هست که عقبش حک شده میباخ .
البته به نظر بنده میباخ هم( قبل از ترکیب شدن با S class) در مقابل بنتلی از نظر لوکس بودن یک درجه پایین تر بود . خودروهایی مثل بنتلی و رولزرویس رویای خیلی از مرفهین است و همیشه کلاس فوق لوکس را این دو خودروساز معرفی و عرضه می کنند .
رهگذر
۱۳ تیر ۱۳۹۴رولزرویس که تا همین چند سال پیش هم بیرون و هم داخلش عین پیکان چراغ بنزی بود!! مایباخ پرستیزی داره که بخاطر عاج فیل و چرم فلان کارخونه بدست نیومده! مایباخ اسم نیست بر عکس انگلیسی ها بلکه روح تکنولوژی و مهندسی برتر المانی درش هویداست طراحی مدرن و آیرو دینامیکش رو نگاه کن! خوب ببین
P.G
۱۳ تیر ۱۳۹۴رولزرویس؟!
پیکان؟!
چراغ بنزى؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
من دیگه حرفى ندارم،فقط خدا شفات بده:|
شایان
۱۴ تیر ۱۳۹۴همون طور که شما بنز با نیسان گای مقایسه کردی یادت که هست تازه رولزرویس و پیکان یه نقطه اشتراک دارن اونم انگلیسی بودنشونو ولی من بین بنز و نیسان گاوی نقطه اشتراکی نمیبینم
رهگذر
۱۴ تیر ۱۳۹۴خدا تو رو هم تعقل بده! برو ماشینای قدیمیش رو یه بار هم شده نگاه کن
amirali
۱۴ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز شما رولز رویس را با پیکان مقایسه میکنی ؟ شما مدیر عامل ایران خودرو نبودی قبلا ! :)
1-رولز رویس تماما دست ساز و سفارشی ساز هست . از زمان سفارش تا تحویل بین دو الی سه سال زمان لازم هست .(پیکان را توی 45 دقیقه مونتاژ می کردند )
2-تا جایی که من اطلاع دارم استفاده از عاج فیل و کرگدن ، استفاده از پوست یوز پلنگ و ببر در صنعت خودروسازی خیلی وقت هست که ممنوعه .
3- لوکس بودن یعنی نظر خریدار در تمام جزئیات خودرو اعمال شود . که این مورد را خودروسازان اسبق انگلیسی مثل بنتلی و رولز رویس و بعضی مدل های استون فقط دارن و الان هم مالکیت اونها در دست شرکت هایی مثل فولکس و بی ام و هست .
شایان
۱۴ تیر ۱۳۹۴چون سفارشی هستن پس بهترن از بقیه!!!!این قدر مثل اعراب خلیج فارس گونه فکر نکنین به خدا هیچ اروپائی اصیل و پولداری دنبال این برند ها نیمره جز اینکه تازه به دوران رسیده متظاهر باشه و الا با کلاس های پولدار و البته شیک دنبال این جور ماشینها نمیرن حتی اگه دست ساز با عاجه فیل باشه
amirali
۱۴ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز جناب شایان
سفارشی ساختن مزیت اصلی یک خودروی فوق لوکس هست . اینکه شما برای انتخاب حتی دستگیره درب خودرو بیش از 150 مدل انتخاب داشته باشی ؛ اینکه نوع و طرح چوب مورد استفاده را خودت انتخاب کنی و هزارن انتخاب دیگه که چند ماه طول میکشه ، اینها استانداردهای فوق لوکس بودن هستند و فقط خانواده های اصیل اروپایی و شاهزادگان عرب توانایی مالی خرید اینگونه اتومبیل ها را دارند . ضمنا اعراب فقط فوق لوکس نمی خرند سوپر اسپورت و جت شخصی و … هم می خرند این چه ربطی به طرز فکر بنده داره ؟!
امیر حسین
۱۳ تیر ۱۳۹۴بنتلی از آغاز یک سوپر لوکس ساز بوده و هست ولی مرسدس در صدد دستیابی به بازار سوپرلوکس هاست
این ارتباطی به تکنولوژی و کیفیت مرسدس بنز نداره بلکه به کلاس کاری این دو خودروساز برمیگرده. واقعیت این هست که یک ثروتمند چیزی رو میخره که برای اکثریت غیر قابل دسترس باشه.با 40 هزار دلار میشه صاحب مرسدس شد ولی بنتلی…
Muhammad
۱۳ تیر ۱۳۹۴واقعا نمیشه گفت کدومشو باید انتخاب کرد اما اگه من به سازنده ی مرسدس بودم موتوری با گشتاور بالا تری باسه اون می ساختم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ تیر ۱۳۹۴درود .
از نظر خاص بودن بنتلی واقعا خاصه .
همینطور از نظر پرستیژ . وجهه و …..
مرسدس بنز به نظر من اولویتش بیشتر روی فروشه . من این حرکت و نمیپسندم که بخواد روی اس کلاس ورژن میباخ بده . به نظر من کار چیپیه . اما بعد از شکست میباخ اصلی به مرسدس حق میدم تا با این ترفند بتونه دوباره میباخ رو با طراحیه خاص و اعجوبه ، به بازار برگردونه .
اگر قرار باشه مرسدس میباخ بخرم ، یا مرسدس بنز s65 amg میخرم یا s600 . چون میباخ باید از همه نظر خاص باشه .
بنتلی هم بدجور ادمو قلقلک میده . مخصوصا اپشن های عالیش .
اما یک میباخ باید از همه نظر میباخ باشه . اگر خیلی بی مرام و بی معرفت بشم ، شاید یک بنتلی بخرم تا با این حرکت گوش مرسدس رو بگیرم تا میباخ رو زنده کنه . نه اسمش رو .
در باطن این حرکتم برای دلسوزیه .
حرف آخر :
ادم تا نشینه در هر ازین خودروها و از نزدیک لمس نکنه ، نمیتونه نظر قطعی بده .
sjs
۱۴ تیر ۱۳۹۴مولسان فعلاً برای مایباخ دستنیافتنی است…
mahdi-ms
۱۴ تیر ۱۳۹۴مایباخ اینهمه جای پا داره دیگه بنتلی چیه! کابین میباخ قشنگ تره ولی مولسان بیرونش خاص تره. البته این چیزی از ارزشهای مایباخ کم نمیکنه :) درکل پولدارا کاری به این ندارن میبینند کدوم کلاسش بیشتره میرن همونو میخرن.
davood
۱۷ تیر ۱۳۹۴من اول که پول دستم اومد میباخ میخرم .بعد دوباره جمع میکنم اونم میفروشم بنتلی میخرم.الان از پراید شروع کردم.انشالا 300سال دیگه نظرمو میگم.
ALiHidden
۱۷ تیر ۱۳۹۴من کابین این مرسدسو با هیچ کابینی عوض نمیکنم اولین باری که دیدم یه ربع تو کفش بودم
fara2001
۲۱ تیر ۱۳۹۴درسته که رولز رویس و بنتلی زیر نظر کمپانیای آلمانی هستن ولی تمام طراحی ها و ساختشو انگلیسیا انجام میدن (بجز موتور و گاهی گیربکس) در این باره شبکه نچرال ژیو گرافی یه برنامه مستند پخش کرد
که توصیه میکنم دوستان ببینن