SL یکی از افسانهایترین نامها در تاریخ مرسدس بنز محسوب میشود. این مدل که ریشه در مسابقات دارد، در دههٔ ۵۰ متولد شد و طی سالهای بعد به یک نماد مهم در دنیای رودسترهای لوکس مبدل گشت. حال که در آستانهٔ رونمایی از نسل جدید SL قرار داریم، مرسدس بنز تصمیم گرفته بیش از ۶۵ سال تاریخچهٔ این رودستر افسانهای را یادآوری کند.
مرسدس بنز 300SL کوپه سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷
پسازاینکه مدل مسابقهای 300SL در سال ۱۹۵۲ قهرمان شد، مرسدس بنز تشخیص داد که تقاضا برای نسخهٔ تولیدی آن وجود خواهد داشت. به همین دلیل دو سال بعد W198 در نمایشگاه بینالمللی موتور اسپرت نیویورک رونمایی شد. در این خودرو از درهای گالوینگ استفاده شده بود که به یکی از ویژگیهای نمادین SL تبدیل شد. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی M198 نیز که برای پروتوتایپ مسابقهای ۱۹۵۳ طراحی شده بود و ۲۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد، 300SL را به حداکثر سرعت ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت میرساند.
مرسدس بنز 190SL سالهای ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳
مدل کوچکتر 195SL بهعنوان جایگزین ارزانتری برای 300SL اما با طراحی و مهندسی مشابه آن در سال ۱۹۵۵ به بازار آمد. این رودستر دونفره جزء سری مدلهای W121 بهحساب میآمد و ارتباط نزدیکی با پونتون W121 داشت. زیر کاپوت 190SL اما برخلاف 300SL یک پیشرانهٔ ۱.۹ لیتری چهار سیلندر با ۱۰۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته بود که شتاب صفرتاصد ۱۴.۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکرد.
مرسدس بنز 300SL رودستر سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۳
300SL رودستر در سال ۱۹۵۷ بهعنوان جایگزین نسخهٔ گالوینگ معرفی شد. در این نسخهٔ جدید با اصلاح فریم خودرو، از درهای معمولی استفاده شده بود که موجب کاهش ارتفاع کلی خودروی میشد. علاوه بر این، در 300SL رودستر تعلیق عقب بهبود یافته و در طول دوران تولید به ترمزهای دیسکی دانلوپ و بلوک پیشرانهٔ آلیاژی مجهز شد.
مرسدس بنز 230SL سالهای ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۱
230SL جدید بهعنوان جایگزینی برای هردو مدل 190SL و 300SL رودستر در نمایشگاه ژنو ۱۹۶۳ معرفی شد. طراحی متمایز سقف این خودرو موجب شد نام مستعار پاگودا به آن اطلاق شود. در 230SL شاسی بهبود یافته بود و پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری شش سیلندر خطی آن ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. در سال ۱۹۶۷ مدل 250SL با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری که ۱۰ درصد گشتاور بیشتری داشت جایگزین 230SL شد و پس از یک سال، 280SL با پیشرانهٔ بزرگتر ۲.۸ لیتری و ۱۷۰ اسب بخار به بازار آمد.
مرسدس بنز SL R107 سالهای ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۹
نسل R107 که با معرفی مدل SL350 در سال ۱۹۷۱ متولد شد، برای اولین بار پیشرانهٔ V8 را به SL آورد. پسازاین نیز مدل SL450 در سال ۱۹۷۳ و SL280 در سال ۱۹۷۴ معرفی شدند. این مدلها طیف گستردهای از پیشرانههای شش و هشت سیلندر را ارائه میکردند. در این نسل از SL ویژگیهای ایمنی در تصادفات نهتنها بسیار با دقت طراحی شده بودند بلکه بسیار جلوتر از زمان خود بودند.
مرسدس بنز SL R129 سالهای ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۱
مرسدس در سال ۱۹۸۹ نسل R129 را با پیشرفتهای چشمگیر و استانداردهای ایمنی جدید معرفی کرد. در صدر خانوادهٔ این نسل مدل قدرتمند SL600 با پیشرانهٔ دوازده سیلندر قرار داشت که ۳۹۴ اسب بخار قدرت تولید میکرد. R129 طی عمر بیش از یک دههای خود چندین فیسلیفت را تجربه کرد و در لیست پیشرانههای آن نمونههای V6 جایگزین شش سیلندرهای خطی شدند. در سال ۱۹۹۹ نیز مدل SL73 AMG با نیروگاه ۷.۳ لیتری V12 بهعنوان جایگزین SL600 معرفی شد. این مدل با برخورداری از ۵۲۵ اسب بخار قدرت، محدودیتهای آن زمان را جابجا کرد.
مرسدس بنز SL R230 سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲
نسل R230 در سال ۲۰۰۱ با تکنولوژیهای نوآورانه، بهبود تجهیزات ایمنی و طراحی کاملاً جدید به بازار آمد. بالاترین مدلهای این نسل شامل SL55 AMG، SL600 و SL65 AMG میشد که به ترتیب ۴۷۶ اسب بخار، ۵۰۰ اسب بخار و ۶۱۲ اسب بخار قدرت داشتند. از سال ۲۰۰۶ نیز گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت استاندارد ارائه شد. این نسل در سال ۲۰۰۸ فیسلیفت شد و برجستهترین نسخهٔ آن در دوران پس از فیسلیفت SL65 سری سیاه بود.
مرسدس بنز SL R231 سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰
جدیدترین نسل SL به مناسبت شصتمین سالگرد این نام افسانهای در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ با کد R231 معرفی شد. در این نسل پیشرانههای متنوعی از ۳.۵ لیتری V6 در مدل SL350 تا ۶ لیتری V12 در SL65 AMG ارائه میشد. بااینحال، R231 آخرین نسل SL با پیشرانه دوازده سیلندر محسوب میشود زیرا در نسل بعدی از این موتور خبری نخواهد بود.
مرسدس بنز SL R232 سالهای ۲۰۲۱ تا…
نسل R232 نهتنها راه SL را ادامه خواهد داد بلکه جایگزین AMG GT رودستر هم خواهد شد. این نسل روی پلتفرم نسل بعدی AMG GT ساخته شده است و اشتراکات زیادی با آن خواهد داشت. هماکنون به لطف تصاویر رسمی داخلی و همینطور تصاویر افشایی بدون پوشش، از طراحی کابین و بیرون SL جدید باخبر هستیم و میدانیم این خودرو در بیرون از چراغهای مثلثی شکل مشابه A کلاس و در داخل از نمایشگر عمودی بزرگی بهره میبرد، بجای سقف جمع شوندهٔ فلزی از نمونهٔ پارچهای استفاده میکند و برای اولین بار پس از چند نسل از ترکیب صندلی ۲+۲ برخوردار خواهد بود. همچنین گفته شده که این نسل تحت نام Mercedes-AMG به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانههای R232 فعلاً مشخص نیستند اما گزارشها به طیف گستردهای از موتورهای چهار و هشت سیلندر اشاره کردهاند. نکتهٔ قابلتوجه در مورد این نسل اما ارائهٔ مدل پرچمدار پلاگینهیبریدی خواهد بود که گفته میشود از همان قوای محرکهٔ مرسدس AMG GT73e استفاده خواهد کرد. اگر این شایعات درست باشند، SL73e جدید حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰اولین خودروی دارای سیستم پاشش سوخت مستقیم ، اولین سوپر اسپورت تاریخ ، اولین گالوینگ تاریخ ، اولین خودروی دارای سیستم تهویه
این چند عنوان فقط افتخارات یک نسل از یک محصول بنز هست ، واقعا لقب افسانه ای برازندشه ، یک ماشین کاملا کامل
من با تمام وجودم عاشق تک تک نسلهای این ماشینم ( بجز ۲۳۰ ) ، یک اعجوبه ی واقعی ، واقعا نمیشه وصفش کرد ، بمز همیشه با همه ماشیناش خودروسازیو متحول کرده و همچنان داره این کارو انجام میده ( کی فکرشو میکرد یه ماشین موتور جلو و محور عقب با ۷۵۰ اسب بخار قدرت بتونه رکورد دار بشه ؟ ) مطمئنم که بنز برای نسل جدید sl هم کم نمیذاره و یه هیولای دیگه میسازه
امیر
۹ شهریور ۱۴۰۰همه نسل هاش خوب هستن. ولی من خیلی R129 رو دوست دارم عاشقشم.
همین R129 یک میله ضد چپ کردن خودکار داشت که موقع چپ کردن بالا می اومد.
مقاله خوبی بود آقای دهقان تشکر 👏👏👏👏.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰نمیدونم از نزدیک دیدین یا نه ولی ابهت خالصه
امیر
۹ شهریور ۱۴۰۰از نزدیک بله دیدم یه همایش خودرو های کلاسیک بود.
HamiD
۹ شهریور ۱۴۰۰بله داداش با عرضه مرسدس A کلاس مدل 1998 جهان متحول شد …
جدای از شوخی R230 خیلی خوشگله که! مشکلش چیه؟
SL65 BS عالی بود!!!!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰نه اون خوشگله منظورم ۲۳۰ sl بود که موتور ضعیفی داشت
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰منظورم مدلای رده بالاشه وگرنه میدونم که شکست هایی هم داشته مثل x کلاس و نسل اول a کلاس
Ninja
۹ شهریور ۱۴۰۰البته خیلیا معتقدن اولین سوپر اسپرت میورا هست از جمله من
محمد امین
۹ شهریور ۱۴۰۰و خیلی ها هم معتقدند چیز دیکه ای هست، مثل من 😁😁
GT
۹ شهریور ۱۴۰۰واژه سوپر کار اولین بار برای میورا استفاده شد ولی اولین خودروی جاده ای با پرفورمنس سطح بالا ( سوپر کار) همین SL۳۰۰ هست.
آقا محمد امین منظور شما کدوم مدل فراری هست؟ 🤔😁
محمد امین
۹ شهریور ۱۴۰۰نمیشه میورا رو سوپر کار دونست ، دلیلش این بود که نمیتوانست به نهایت خودش برسه و مشکلات خیلی زیادی داشت و حتی توی سرعت های بالا جلوی ماشین از زمین جدا میشد ، این رو ریچارد هموند میگه نه من
من اولین سوپر کار رو کنتاش میدونم ، شاید ماشین هایی بودن که قبل از اون پرفورمنس بیشتری از کنتاش ارائه میدادن، اما پکیج هیچکدوم مثل کانتاش نبود ،و در کنار کنتاش فراری bb512
میورا مشخصاتی رو داشت و طراحی رو داشن که بشه اسم سوپر کار رو روش گذاشت اما در عمل هیچکدوم رو ثابت نمیکرد
اگر بخوایم میورا رو بگیم اولین سوپر کار ماشین هایی زیادی هستن که لیاقت این اسم رو خیلی بهتر دارن
مثل فراری 365p مدل ۱۹۶۶، یه موتور وسط ۱۲ سیلندر که سه سر نشینه بود و اگر در موردش بخونید متوجه پتانسیل این ماشین میشید ، حتی مکلارن f1 هم بر اساس پلتفرم این ماشین ساخته شد، عکس هاشون رو کنار هم بزار تا متوجه بشی
من خودم ۱۲۵ رو اولین سوپر کار نمیدونم ولی مدل ۱۹۴۷ هست و از ۳۰۰ sl قدیمی تره
Philipp
۹ شهریور ۱۴۰۰@amin-xx
اولین سوپرکار باید مثل اولین هایپرکار (مکلارن F1) یک پکیج کامل باشه که این پکیج شامل نکات
1-طراحی بسیار زیبا چه در زمان معرفی و چه در گذر زمان
2-پرفورمنس خیره کننده
3-تجت تاثیر قراردادن کل خودروسازی و الگو شدن برای برند سازنده
4- نبود افت ارزش و کم نشدن توجه رسانه ای حتی بعد از چند دهه
که هم 300SL و هم کنتاش این مولفه هارو دارن
300SL که جزو 5 خودروی مهم کل تاریخه (لیست کامل: 300SL-Wragler-Mustang-911-G-class)
کنتاش هم باعث بروز عامه پسندترین زبان طراحی شده و کل اساس بنای لامبو بخاطر وجود کنتاشه
پرفورمنس جفتشون هنوز هم خیره کنندس و هنوز از بسیاری از خودروها قوی ترن
و هفته ای هم نیست که ویدئویی در مورد این دو خودرو ساخته نشه و بالای چند صد هزار ویو نگیره
پس از اون جایی که جفتشون تمام مولفه هارو دارن فقط مساله سن می تونه مشخص کنه کدوم اولینه
که جواب 300SL
porsche
۹ شهریور ۱۴۰۰اولین هایپر کار بوگاتی ویرونه
Philipp
۱۰ شهریور ۱۴۰۰پورشه جان بوگاتی 14 سال دیرتر معرفی شده
بعدشم اصلا هایپرکار نیست
تواناییش تو پیست در حد مورسه لیاگوعه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ شهریور ۱۴۰۰آقای فیلیپ مورسیه لگو نه مورسه لیاگو!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰بله درسته ، خیلیا میگن میورا ، خیلیا میگن sl300 ، و البته طرفدارای فراری هم خیلی رو این موضوع حساسن و بین مدلهای ۱۲۵ اس ، ۱۵۹ اس ، ۱۶۶ اس و ۱۹۵ اس معمولا یکی از اینها رو اولین خودروی سوپر اسپورت میدونن ، البته من خودم به عنوان طرفدار مرسدس به نظرم sl300 اولین بوده
Philipp
۹ شهریور ۱۴۰۰مرسدس حدود 10 سال زودتر معرفی شده
Khosrow
۹ شهریور ۱۴۰۰به جز ۲۳۰؟ اوه زیباترین نسل رو دور ننداز ..
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰۲۳۰ sl منظورم هست نه r230
مانی
۱۰ شهریور ۱۴۰۰منظور خسرو همون پاگوداست که خوشت نمیاد
یه سرچی بکن ببین چقدر کشته مرده داشت و داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ شهریور ۱۴۰۰برادر من اولین سیستم تهویه مطبوع رو دهه ۳۰ پاکارد تولید کرد به صورت انبوه هم روی ماشیناش عرضه کرد…
Reza Waffen SS
۱۰ شهریور ۱۴۰۰دقیقا
محمد
۹ شهریور ۱۴۰۰نابودی تدریجی یک افسانه
تک تک شون رو که میبینی فکر میکنی حتما اشتباهی شده!
بجای استارت از یه سری عادی و بهبود در هر نسل…
از افسانه ای ترین و بهترین حالت شروع شده و به نابودی نسل جدید رسیده… واقعا دردناکه
اگه قدرت انتخاب داشتم که یک خودرو از کل تاریخ خودروسازی برای خودم بردارم قطعا sl300 کلاسیک بود… هرچند انتخاب بین کوپه گالوینگ یا رودستر(علاقه شخصی) غیر ممکنه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰به نظرم اتفاقا مرسدس خوب تونسته sl رو در اوج نگه داره و نسل جدیدم که قراره یه پرفورمنس دیوانه کننده داشته باشه و طراحیشم بد تیست و حتی میشه گفت که خوبه
AMG GT R
۹ شهریور ۱۴۰۰هیچ کدومشون به پای 300sl نمی رسن
Sina10
۹ شهریور ۱۴۰۰اسطوره ی واقعی!!!
یه 300SL تو ایران هست واقعا زیباست
به نظرم یکی از جذاب ترین ساخته های AMG مدل SL65 بلک سریز بود ، واقعا گشتاورش بالا بود همین الانم گشتاور خیره کننده ای داره ، هزار نیوتن متر گشتاور اصلا عدد کمی نیست
مدل تولید محدود SL73 هم فقط حدود ۴۰ تا ۵۰ عدد ازش ساختن ، موتورش همونطور که اسمش داره میگه ، ۷.۳ لیتریه که در زوندا هم استفاده شد ، شتاب صفر تا صد ۴.۶ ثانیه که برای اون دوران عالی بوده
ولی از پدال میخوام که لطفا اینجور مطالب رو بیشتر قرار بدین
چند وقت پیش دوباره اون تاریخچه موستانگ رو بطور کامل بررسی کردین رو خوندم ، یکی از کامل ترین مطالب درباره خودرو بود ، لطفا دوباره ادامه بدین ، نیاز نیست حتما درباره ماسل کار ها باشه ، درباره ماشین های بزرگی مثل M3 یا همین SL میتونه باشه ، البته کار خیلی سختیه و منابع لازم برای این کار تقریبا نایابه ولی خب بشدت مطالب جذاب و پرطرفداری میشه!!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰شاید بین بهترین sl های دنیا بتونیم یموقه sl73 جدید هم قرار بدیم
Philipp
۹ شهریور ۱۴۰۰بله یک سری از افسانه ها مقاله هاشون توی سایت نیست
امثال CLK GTR
Z8
LFA
SL65 BS
911GT1
Carrera gt
و کلی دیگه
Sina10
۹ شهریور ۱۴۰۰البته ۹۱۱ GT1 و کررا GT رو گذاشته بودن اما خب LFA و کلی سوپر ماشین دیگه موند ، البته از سری ابرخودرو های فراموش نشدنی بودن اینا
رامتین
۹ شهریور ۱۴۰۰نسل فعلی واقعا خوب بود. باید دید نسل آتی که امسال عرضه میشه چطور خواهد بود…
محمد امین
۹ شهریور ۱۴۰۰فکر میکنم محبوبو ترین مرسدس کلاسیک 300sl باشه ، مثل f40 برای فراری یا f1 برای مکلارن میمونه
طراحی اش واقعا آرامش بخشه
موتور خوبی هم داشته برای دهه ۵۰
و وقتی sls رو با اهام از این ماشین ساختن ، واقعا جزو بهترین ماشین های زمان خودش شد ، دقیق ترین و سریع ترین در پیست نبود ، اما به قول جرمی ، بیشتر خوش میگزره رانندگی باهاش
فقط یه سوال از خوره های مرسدس، درسته sls از ۳۰۰ sl الهام گرفته شده، اما حتما سرچ کنید ماشین فراری 375mm scaglietti، و از نما های مختلف ببینیدش ، میدونم مرسدس اصلا برای طراحی sls نظری به این ماشین نداشته اما شاید sls به این فراری شبیه تر باشه تا 300sl
حتما نظرتون رو بهم بگید
Philipp
۹ شهریور ۱۴۰۰رفتم دیدم
و اون فراری خیلی شبیه محصولات بنز بود
به چند دلیل
1-کاپوت بسیار بزرگ از معروف ترین امضاهای بنزه که توش وجود داشت
2- خروجی هوای روی کنار خودرو بسیار شبیه به امضای بعدی بنز بود
3-حتی رنگشم به جای اینکه قرمز مخصوص فراری باشه طوسی بنز بود!
محمد امین
۹ شهریور ۱۴۰۰اره ،من خودم هم تعجب میکنم، البته تعجب بیشتر این هست که هم ۳۰۰sl و هم این ماشین مدل ۱۹۵۴ هستن🤔
GT
۹ شهریور ۱۴۰۰بهترین : نسل اول
زیبا ترین : نسل پنجم (دوران اوج شکوه طراحی مرسدس)
نسل اول در زمان خودش به مدت یک دهه سریعترین خودروی جهان بود با سرعت بیش از ۲۵۸ کیلومتر در ساعت اونم برای حدودا هفتاد سال پیش و با یک پیشرانه ۶ سیلندر!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰نگووووووووووو ، اوج شکوه طراحی مرسدس مال نسل چهارمه
Philipp
۹ شهریور ۱۴۰۰دعوا نکنین نمیشه مشخص کرد برونو ساکو تو کدوم نسل عملکرد بهتری داشته
GT
۹ شهریور ۱۴۰۰نمیدونم شاید نسل رو اشتباه گفتم ولی منظورم نسل R107 هست از نظر زیبایی
مهدی
۹ شهریور ۱۴۰۰دهنم بستس
نمیتونم چیزی بگم
Swedish arrogant tiger
۹ شهریور ۱۴۰۰این ماشین واقعا ارزشمند و افسانه ایه، دوستمون تو کامنت اول اشاره کرد بهش.
تک تک نسل هاش هم دوست داشتنی هستن، ولی از نسل جدیدش که قراره معرفی بشه مطمئن نیستم!
Porsche
۹ شهریور ۱۴۰۰SL از بهترین خودرو های دنیاست و به نظرم نسل جدیدش هم همین رویه رو ادامه میده
SL از تکنولوژی هایی تو زمان خودش برخوردار بود که رقبا اون موقع اصلا به همیچن دانش و مهندسی ای نرسیده بودن
طراحی هم فوق العاده زیبا بوده و هست و خواهد بود و یکی از چشم نواز ترین مرسدس هاست
از لحاظ انجین هم که سرامد بوده و بهترین موتور های مرسدس رو به خودش دیده
از SL73 با اون موتور ناب دوازده سیلندر و حجیم
تا SL73e که در آینده میاد تا مثل همیشه غوغا کنه
Philipp
۹ شهریور ۱۴۰۰به راحتی میشه به خانواده SL لقب مهم ترین خانواده تاریخ خودروسازی رو داد
همشون حداقل 10 سال از نسل خودشون جلوتر بودن (بجز 231)
طراحی هیچکدومشون هنوزم که هنوزه قدیمی نشده و همشون جزو جذاب ترین مرسدس هان البته کاش که فیس لیفت استادانه r230 رو هم قرار میدادن
انجین سه لیتری 6 سیلندر نسل اول 1/3 6 سیلند خطی ب ام و در حال حاضر نیرو تولید می کنه! که بعد حدودا 70 سال وحشتناک زیاده
SL65 BS بعد گذشت 15 سال هنوز قدرتمند ترین مرسدس تولیدیه
اون موتور r129 فقط 100 اسب از موتور نصب شده روی S580 ضعیف تره بعد گذشت 25 سال!
محمد
۹ شهریور ۱۴۰۰همشون دوست دارم ،امیدوارم نسل بعدی هم بتونه زیبایی و وقارشو حفظ کنه
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۹ شهریور ۱۴۰۰بخاطر همین اسمشو رو پروفایلم گذاشتم 👑🇩🇪
Roham
۹ شهریور ۱۴۰۰پس SLR 722 چی؟!
Philipp
۹ شهریور ۱۴۰۰SL خالص نیست
اگر می خواستن اون رو حساب کنن لیست دو برابر میشد چون باید SLS SLR SLK رو هم میاوردن
امیر
۱۰ شهریور ۱۴۰۰اره استوره به معنای واقعی من اولین بار که اینو دیدم قبلا فکر میکردم اس ال ۳۰۰ مال دهه ۶۰ ۷۰ میلادی باشه وقتی دیدم ۱۹۵۴ تولید شده شگفت زده شدم زمانی که از ماشینا سردر نمی اوردم و عشقم به بنز بیشتر از قبل شد یعنی نسل اول اس ال کاری کرد که من ماشین باز بشم در مورد اولین سوپر کار تاریخ هم بزرگان باید بگن و هرکس یه نظری داره
امیر
۱۰ شهریور ۱۴۰۰سلام😊😊😊😊😊
اره استوره به معنای واقعی من اولین بار که اینو دیدم قبلا فکر میکردم اس ال ۳۰۰ مال دهه ۶۰ ۷۰ میلادی باشه وقتی دیدم ۱۹۵۴ تولید شده شگفت زده شدم زمانی که از ماشینا سردر نمی اوردم و عشقم به بنز بیشتر از قبل شد یعنی نسل اول اس ال کاری کرد که من ماشین باز بشم در مورد اولین سوپر کار تاریخ هم بزرگان باید بگن و هرکس یه نظری داره
امیر
۱۰ شهریور ۱۴۰۰سلام 😡😡😡 میدونم بیرپت هست اما یه نفر توروبیکا خبر هایی رو که پدال میزاره کپی میکنه مجله توربو هست اسمش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ شهریور ۱۴۰۰یعنی خبرشو نشنیدی؟ روبیکا بخاطر ساخت اکانت های جعلی الان از روی گوگل پلی هم حذف شده…
ارشیاSVJ
۱۰ شهریور ۱۴۰۰SL 65 blsck series
و دیگر هیچ مرسدس بنزی.
اها چرا یه amg gt black series هم بزنن تنگش دیگه عالی میشه😂😂
محمد مختاری آذر
۱۰ شهریور ۱۴۰۰اولین نسل واقعا خیلی عالی بوده و یکی از زیباترین طراحی ها را داشته است
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ شهریور ۱۴۰۰عشقه 👌عاشق نسل اولشم❤️❤️
آریا ماشین
۱۲ شهریور ۱۴۰۰فکر کنم قدیمی ترین سوپر کار زنده تاریخ باشه
پورشه ۹۱۱ حدود ۵۰ سال عمرشه و اولین ماسل کار که موستانگ باشه سال ۱۹۶۴ معرفی شد
ماشینی میشناسید از sl قدیمی تر باشه یعنی قبل از ۱۹۵۴ و هنوز در حال تولید باشه؟
فرامرز
۲۹ دی ۱۴۰۱پس دو نسل قبل تر ازینا چرا نزاشتی.مقالتون ناقصه