مرسدس بنز

تاریخچه مختصری از یک مرسدس بنز مشهور: W124 500 E

برمی‌گردیم به ۲۵ سال قبل، یعنی سال ۱۹۹۰، مرسدس بنز در این سال از مدلی به نام ۵۰۰E‌ مجهز به موتور V8 پرده‌برداری کرد، ماشینی که هنوز هم یکی از مهم‌ترین شاهکارهای این برند باقی‌مانده است. حتی با وجود اینکه با کمک پورشه تولید شده است.بله، این ماشین فروتن با ظاهری نجیب برترین مدل W124 هست و سابقه جذابی دارد. در نگاه اول، به دلیل داشتن ارتفاع کمتر و قسمت جلویی اصلاح‌شده و چراغ‌های مه شکن داخلی، نسبت به دیگر مدل‌های سری ۱۲۴ کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
مشخصات فنی آن هنوز هم هوشمندانه هست، موتور ۵.۰ لیتری V8، توان قابل‌توجه ۳۲۱ اسب بخار تولید می‌کرد و به لطف آن شتاب‌گیری با W124 500 E یک تجربه هیجان‌انگیز بود، زیرا پر کردن ۰ تا ۱۰۰ فقط در ۶.۱ ثانیه صورت می‌گرفت.
Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
در حال حاضر یعنی ۲۵ سال بعدازآن مدل جدید E500 با توان ۴۰۲ اسب بخار ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۹ ثانیه پر می‌کند که فقط کمی بیش از یک ثانیه سریع‌تر است و این نشان‌دهنده این است که این ماشین تا چه اندازه جلوتر از زمان خود بوده است.
Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
موتور و گیربکس اتوماتیک چهار سرعته آن هردو از مدل ۵۰۰SL قرض گرفته‌شده بود، و به لطف “سیلندر استاندارد” موتور، شاتون و سیستم تزریق بوش LH-Jetronic، آن‌ها مشترک بود. حداکثر سرعت به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده بود.
Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵، تنها ۱۰۴۷۹ واحد از این مدل ساخته شد (ازجمله نسخه E 60 AMG)، همچنین از سال ۱۹۹۳ به بعد مدل فیس‌لیفت آن به کلاس E، تغییر نام داد و به همین ترتیب نام مدل‌های بعدی آن، از ۵۰۰E به E500 تبدیل شد.
Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
تغییرات دیگر شامل یک جلوپنجره مشبک با طراحی جدید و طراحی دوباره قسمت عقب بود، و علاوه بر این مدل جدید با سیستم ASR (کنترل لغزش شتاب‌گیری)، که بیشتر از یک ضرورت یک شیوه بازاریابی هوشمندانه بود، عرضه شد. اما در مورد مشارکت پورشه در این پروژه، مرسدس از مراحل اولیه این پروژه جهت توسعه ظرفیت تولید پیشنهاد استفاده از کمک همسایه اشتوتگارتی خود را به میان آورد. سپس فرآیند تولید تقسیم شد و پورشه درنهایت به آن‌ها در کنترل مونتاژ نهایی قطعات کمک کرد. حجم نسبتاً کوچکی از فرآیندهای تولید بر عهده پورشه بود و یکی از دلایل این کار این بود که پورشه درواقع در اوایل دهه ۹۰ دوران سختی را پشت سر می‌گذاشت. درمجموع، ۵۰۰E تا ماه آوریل سال ۱۹۹۵ تولید شد و پس‌ازآن در همان سال مدل W210 کلاس E، راه آن را ادامه داد. البته، جانشین لایق ۵۰۰E درواقع W210 E 50 AMG، بود که دقیقاً ۲۰ سال پیش، در سپتامبر ۱۹۹۵ در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت، رونمایی شد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1944 ديدگاه)

    هنوزم که هنوزه وقتی می بینمش دلم می لرزه ، با اون چشم های خمارش وای قلبم.
    عاشقتم ستاره 3 پر

    1. فواد

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (291 ديدگاه)

      خداییش با اینکه انقدر سال از تولیدش گذشته هنوزم توخیابونئ سر مردم رو به سمت خودش بر میگردونه

    2. احسان آرسنالی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1944 ديدگاه)

      پدال یه لطفی بکنم عکس ها رو با کیفیت 4k هم بزار تا بزراریم واسه دسکتاپ.

    3. احسان

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (15 ديدگاه)

      کار کرد کیلومتر شمارو داشتین ؟!!!

  2. AliZeus

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    یکی از با ابهت ترین ماشین های تاریخ که تا بحال ساخته شده…
    به خیلی از ماشین های 2016 سوسول ترجیحش میدم.

  3. نيما

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    در این که واقعا اسطوره هست هیچ شکى ندارم
    ولى این که شورولت ایمپالا اس اس یه اسطوره واقعى هست احتمالا هیچ کس شکى نداره
    Impala SS 1968
    425HP
    0-100: 5.7S
    واقعا هیولاس
    براى اون زمان واقعا عالیه براى یک ماشین 1850 کیلویى

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. متوهم

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      عاشق 64 شم…ولی خداییش بنز و بی ام و هم در اسطوره سازی شاهکارن…کلا خودرو های آلمانی و آمریکایی همشون استعداد اینو دارن که چند سال بعد از تولیدشون کلاسیک بشن….نه مث بعضی ماشینا که طول عمر مفیدشون اندازه نصف عمر لاستیک اینا هم نمیشه

  4. sina

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    یکی از معدود کلاسیک های بنز که دوسش دارم
    کلا کلاسیک های بی ام و جذاب تره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. mohsen

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      E30 کبیرو من میبینم بدنم شل میشه
      sina خان اینایی که به شما دیس میزنن نمیدونم هدف چیه و خیلی از کلاسیکای بنز خسته کنندس برعکس بی ام وه

      موافقم 1
      مخالفم 6
  5. Mehrbod

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    جذابیت بصری این خودرو پایان ناپذیر است .
    خیلی خاطره انگیز است ..
    برخلاف سبک طراحی آن دوره( گردبری و بیضی های سمباده خورده) ، سبک طراحی امروز در آن بیشتر به چشم می خورد . خطوط شکسته و حجم های عضلانی گلگیر ها و سپر های نسبتا امروزی ..

  6. مک میسل

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    سلام
    این خودرو واقعا از هر نظر عالیه
    یادمه یکی از دوستان یه فیلمی ازش برام فرستاده بود یه وانت چرخ هیولایی از روش رد شد بجز شکستن شیشه عقب و ستون عقب سمت راست و شکستن چراغ!هیچیش نشد!در حالیکه یه خودروی رنو رو همونجا وانته با اون چرخاش له و لورده کرد!
    ایمنیش واقعا بالاست!ایربگ هم داره،عکس از توش ندارم ولی باز همون دوست عزیز که نام نبردم یه عکسی نشون داد که واقعا موندم،چوب داشبوردش با چنان ظرافت رو داشبورد ست شده بود که1روز تو کف کیفیتش مونده بودم!
    در ضمن الان با 55-60 میشه یه e300تمیزش رو گیر اورد.که از هر نظر بگیری از جیلی و بسترن بهتره!

  7. سامان اذری

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3215 ديدگاه)

    ❤❤❤

  8. رهگذر

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    وی 124 واقعا شاهکاره! باید سوارش شده باشین همش سورپرایزه این ماشین بخصوص نسبت به سنش

  9. Archi KHAN

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2193 ديدگاه)

    مثل قالی دست باف میمونه این ماشین ، هر چقدر پا بخوره بهتر میشه …

  10. ماهان گاز

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    عمری درکف اش موندم/من دیگه حرفی ندارم…………………………………………..!

  11. سعید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    این ماشین عشق منه،اولین ماشینی بود که عاشقش شدم و همیشه آرزوم بوده که سوارش بشم،فوق العاده زیبا و دلرباست،بالاخره یه روزی میخرمش ان شاءالله.

  12. amir

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین عشقه به خدا پدرم 4 تا از این ها داشت البته مدل230 بود یادمه سال 81 که خرید از عشقی که بهش داشتم توش خوابم برده بود

  13. me84

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    بی نظیره ………………………..تمام.

  14. AHMADREZA

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عجب چیز ردیفیه

  15. شایان

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    اوف ببین اون موقع طرف چی ساخته یعنی اصالت خالص یعنی ابهت محض از جلو نگاش میکنی به این حرف میرسی یا بهترین و قوی ترین یا هیچی

  16. احمد باقری

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا با این ماشین حال می کنم. این همه سال گذشته، ولی هنوز اون ابهت وسرزندگی مخصوصا نمای جلو پنجره و چراغهاش معرکه است.

  17. shahab

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    خیلی دلرباس با این که بی ام و دوست دارم اما هر وقت از نزدیک میبینمش واقعا حال میکنم
    تو کف اون برف پاک کن چراغاشم
    0تا 100 6.1 برای سال 1990 دیوانه کننده بوده ماشین بازای اون زمان چه حالی کردن با این

  18. بنده خدا

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.به جای مونتاژ405 میومدن این رو مونتاز میکردن.والله جنازش شرف داره به پژو.حیف

  19. امیر

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    آرزوی که محقق نشد

  20. hosein

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    لطف میکنید کمکم کنید
    در مورد پیشینه سیستم تعلیق و مروری بز مقالات یه چند صفحه مطلب میخوام کسی هست کمکم کنه

  21. علی

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حداقل تا20 سال دیگه هم بنز 124 قدیمی نمیشه

  22. Amir

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدلe500 در ایران موجود هست؟

    1. جواد

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      به ندرت درکل کمیاب

  23. amir

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکیشو دارم عالیه

  24. امیر

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودم ندارم ولی داییم داری پسر تو فقط کافیه یکبار بشینی توش دیگه از هرچی ماشین بدت میاد 25 سالپیش بنز یه ماشین زده که هنوز خودشم نتونسته بزن رودستش فقط تنها مشکلی دار مصرف سوختش خدا تای یعنی هرچی بنزین بریزی تو بازم صبحش با بنزینش کنی و دیفرانسیل صدا میده ولی دیگه کلا اسطوره

  25. مسعود

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آدم دلش نمی آید سوارش بشه چه برسه به این که 240تا باش پرکنه من که اگه داشتم روزی سه بار می شستمش … روزگار خوبی نیست که درآن داشته ها و روزمره گی های دیگران آرزوی تو باشد .

  26. مسعود

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من بیشتر از اینکه تو کف ماشین باشم تو کف اون جاده ای بودم که طرف تو اون 240تا سرعت رو پر کرد … هم ماشین .. هم اون جاده ایی که توش می رفتی کوفتت بشه…. .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. پویا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان منم بنز سوارم و ماشین باز هیچ بنزی بپای w124نمیرسه حتی بنزهای جدید موفق ترین بنزی که ساخته شده البته جای ۴۵۰ بزرگ اتاق هشت سیلندر خالی

  28. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    دوستان من از 88 تا 92 داشتم ، مشکی 6 دنده ، از سال 92 که فروختم تا حالا که ماشینهای خوبی هم داشتم ولی بنز 124 رو که میبینم آه میکشم .توی آپارات یه ویدئو گذاشتم با 124 205 کیلومتر رفتم ببینید جالبه هیچ اون ماشین نمیشه

  29. جواد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    با وجود گذشت غریب به 30 سال از تولید این خودرو هنوز هم یک شاهکاره.من هرجور نگاه می کنم از ماشین تولید داخل مثل دنا و تندر هنوز خیلی جلوتر.عاشق این خودروم

  30. آرش

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    میبخشین مدل “ای 500 ” از لحاظ بدنه و طراحی با مدلای 230 یا 300 که تو ایران هست فرق داره؟توی عکسا خیلی جذاب تر به نظر میاد،گلگیراشم انگار برآمدگی بیشتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا