سه سال پیش در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۴ مرسدس بنز کوپهٔ جدیدی را با نام AMG GT بهعنوان جایگزین مدل SLS معرفی کرد؛ اما چندی پیش مشخص شد که این پایان کار AMG GT نبوده است و ستارهٔ اشتوتگارت همچنان برنامههای هیجانانگیزی برای این ماشین دارد که یکی از آنها معرفی مدل AMG GT C رودستر است. حال ما اولین آزمایش رانندگی با این نورسیدهٔ آلمانی را انجام دادهایم.
نسخهٔ پایهٔ AMG GT از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 استفاده میکند که ۴۵۶ اسب بخار قدرت دارد؛ اما هرچند در AMG GT C رودستر هم از همین موتور استفاده شده است اما قدرت آن به ۵۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است که AMG GT C را وحشیتر از نمونههای قبلی میکند. همچنین این خودرو تمامی زیباییهای نسخهٔ کوپه را نیز به ارث برده است اما تغییراتی هم در آن اعمال شده که GT C را خشنتر از GT و GT S نشان میدهد. یکی از این تغییرات استفاده از جلوپنجرهای جدید است که با الهام از مدل افسانهای ۳۰۰ SL پانامریکانا طراحی شده است. همچنین ورودیهای هوای درون سپر نیز در مواقع غیر نیاز بسته میشوند و تا به بهبود آئرودینامیک خودرو کمک کنند؛ بنابراین GT C تا حدودی به مدل پرچمدار GT R شباهت پیدا کرده است.
نسخهٔ رودستر AMG GT خود در دو نسخهٔ معمولی و GT C عرضه میشود که دومی قویتر و اسپرتتر بوده و نمونهٔ مورد آزمایش ما هم از همین نوع است. GT C در ظاهر نیز قدرت بیشتر خود را نشان میدهد بهگونهای که فاصلهٔ عرضی محورهای آن بیشتر بوده و بدنهٔ آن نیز عریضتر است؛ اما این مدل مطمئناً به ترمزهای قویتر و لاستیکهای پهنتری هم نیاز دارد. به همین دلیل مرسدس بنز لاستیکهای ۲۵۵ در جلو و ۲۹۵ در عقب نسخهٔ معمولی را با نمونههای ۲۶۵ در جلو و ۳۰۵ در عقب GT C جایگزین کرده است. همچنین در این مدل یک حالت مسابقه نیز به حالات رانندگی اضافه شده است.
در داخل، طبق رویهای که پیشازاین در کابین محصولات AMG دیدهایم و برایمان آشنایی دارد، دکمههای روی سقف به کنسول وسط انتقال پیدا کردهاند. موقعیت راننده در این خودرو تقریباً بیعیب و نقص است و راننده از پشت فرمان کاپوت کشیدهٔ خودرو را که در زیر خود نیروگاه V8 بایتوربو را پنهان کرده است مشاهده میکند. در این آزمایش رئیس AMG آقای «توبیاس مورس» نیز ما را همراهی میکرد. به گفتهٔ وی GT C هنوز در مرحلهٔ توسعه قرار داشته و تا پیش از بهار ۲۰۱۷ به بازار عرضه نخواهد شد.
به همین دلیل، در خودروی مورد آزمایش مشکلاتی به چشم میخورد مانند اینکه درِ صندوق بهخوبی در جای خود قرار نمیگرفت و فرمان نیز برای تولید انبوه تنظیم نشده بود؛ اما در طول آزمایش، توبیاس مورس متوجه چیزهای دیگری هم شد که برای حفظ اسرار شرکت از گفتن آنها به ما خودداری کرد و هر بار که از او در این رابطه سؤال میکردیم فقط میخندید! درهرحال بهزودی مرحلهٔ توسعه و آزمایشات مرسدس AMG GT رودستر به پایان رسیده و به بازار عرشه خواهد شد که در این صورت اوضاع برای پورشه ۹۱۱ کابریولت کاملاً ناراحتکننده میشود.
مشخصات فنی
Mercedes AMG GT C Roadster 2017 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 بایتوربو |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۷ ثانیه |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر |
منبع: MercedesBlog
ENER-G-FORCE
۱۶ اسفند ۱۳۹۵به نظر من ، ماشین باید در هر زمینه ای ( طراحی، کیفیّت، قدرت و عملکرد) کلکسیونی از حرف ها رو برای گفتن داشته باشه تا بشه بهش گفت یک ماشین کامل. اتومبیلی که فقط در یک جنبه از این موارد پرقدرت عمل میکنه نمی تونیم به مهندسی برتر مهندسین ساخت اون اشاره کنیم مگر اینکه برای هدف خیلی خاصی ساخته شده باشه . AMG GT هم به نظر من ماشینیه که از هر لحاظی کامله.
amin
۱۶ اسفند ۱۳۹۵واقعا حرفی برای گفتن نزاشته!!!عالی
به خدا اگه الان یکی بیاد اینو با یه ماشین کره ای مقایسه کنه هم خودمو میکشم هم اونو
VIPER ACR
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ماشین کره ای با این قیمت وجود نداره که بخوای مقایسه کنی. ???
خسرو
۱۶ اسفند ۱۳۹۵مانیتور بالای دشبورد اصلا با روح اسپرت این ماشین همخونی نداره / قبلا هر مدل از بنز تو 3 کلاس کلاسیک -الگانس و اوانت گرید تعریف میشد/این جی تی انقدر پسوند و گرید های زیادی داره که سر در گمی میاره/ SLS یه چیز دیگه بود ..
VIPER ACR
۱۶ اسفند ۱۳۹۵در حاشیه میگم :
از نظر زیبایی اصلا نمیتونم بین SLS و AMG GT یکی رو انتخاب کنم.
rs7
۱۶ اسفند ۱۳۹۵واقعا زیباست ،تیزر این ماشینو ببینید حتما ،صدای موتور فوق الاده ای داره
فيصل.
۱۶ اسفند ۱۳۹۵Head turning ،ًفکر کنم معادل فارسیش میشه بی نهایت جذاب
shirko
۱۶ اسفند ۱۳۹۵از نظر زیبایی بین اس ال و اس ال اسه
AK_007
۱۶ اسفند ۱۳۹۵به نظرم Sls و SLR افسانه ای چیزای دیگه ای بودن!
سهيل
۱۷ اسفند ۱۳۹۵کفش خیلی پایینه به دست انداز گیر میکنه