باز تجسم یک خودروی نمادین با استفاده از طراحی مدرن یک کار ریسکی است. هنر طراحی با چاشنی نوستالژی چیز جدیدی نیست اما این امر باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب از جمله هویت یک برند صورت گیرد. در گذشته بسیاری از خودروسازان اقدام به چنین کاری کرده و اتفاقاً موفقیتهایی نیز کسب کردهاند اما همیشه اینگونه نبوده است. امروز رندری از نسخهی مدرن شده مرسدس 300SL نمادین منتشر شده است. موضوع این است: آیا ما آمادهی تولید دوباره 300SL هستیم؟!
این خودرو از نظر بسیاری از افراد اولین سوپرکار با پرفورمنس یک خودروی مسابقهای و در قالبی روزمره است. 300SL با دربهای گالوینگ مشهور خود شناخته میشود و در سال ۱۹۵۶ با شکلهای بدنه کوپه و رودستر معرفی شد. این کوپهی زیبا تعریف کننده طراحی در دهه ۵۰ میلادی بود و امروزه نیز حالت نمادین خود را حفظ کرده است؛ اما 300SL رودستر مدرن شده چه شکلی است؟!
یکی از طراحان دنیای خودرو از پلتفرم AMG GT رودستر برای کار روی این خودرو استفاده کرده و عناصر کلاسیک 300SL را به آن اضافه نموده است. چراغهای جلوی AMG GT جای خود را به نمونههای مشابه مدل کلاسیک مرسدس داده هرچند تکنولوژی مدرن خود را به نمایش میگذارند. جلوپنجره هم به نوعی ما را به یاد 300SL میاندازد و البته ورودیهای هوای پایینی هم هوای موردنیاز را به پیشرانه مدرن این خودرو میرسانند.
نهایتاً هم به ورودیهای هوای جانبی میرسیم که از الگوی لانه زنبور مدرن شده استفاده میکنند. به منظور جا دادن این ورودیها در بدنه، هنرمند یاد شده آنها را به روی دربها کشانده هرچند مطمئنیم حفظ این طراحی در مدل تولیدی احتمالی بسیار سخت خواهد بود. گلگیرها نیز تغییراتی تجربه کردهاند تا مشابه 300SL باشند.
تجسم دوباره یک خودروی کلاسیک در عصر مدرن کار بسیار سختی است. خودروهای مدرن باید قوانین سختگیرانه ای را پشت سر گذاشته و سلایق مشتریان را نیز در نظر بگیرند. شما 300SL مدرن شده را ترجیح میدهید یا نسل فعلی AMG GT رودستر را؟!
رامین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اصلا خوب در نیومه. اینکه فقط چراغاش شبیه باشه دلیل بر تجسم مدرن که نمی شه. نسخه اصلی یه اثر هنریه.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹نکنید آقا
نکنید ازین کارا ، حال ماهم بهم نزنید از بنز که تمام تصوراتمون متلاشی میشه از این برند ناب دنیا .
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹نههههههههههههههههههههههههههههههههههه
Hamidreza
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اصلا جذاب نیست!
موندم این همه پست خوب و رندر های زیبا هست چرا پدال این پست رو ترجمه کرده!
واقعا همون قدیمیه سه هزار برابر بهتره
چیه این آخه ! اومده AMG GT رو تبدیل کرده به این!
Hamed
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹مضحک به تمام معنا شده . نسخه کلاسیک خیلی زیباتره
ارسلان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اولا این ماشین یعنی بنز 300 SL با AMG GT فرق داره و اصلا اون نیست که یه سریا میان میگن اومده اونو تبدیل به این کرده ? واقعا اطلاعات خودرویی این عزیزان چقد ضعیفه … البته از ایرانی جماعت کره ای پسند بیشتر از این انتظار نمیره حالا اگه اسم ماشین کره ای رو ازشون بپرسی تمام مدل های کره ای رو حفظ هستن حتی کانسپت ها رو ??? ولی حتی اطلاعی از مدل های بنز ندارن ? میدونی چرا ؟؟ چون هر کسی میره اسم چیزی رو حفظ میکنه و دربارش یاد میگیره که حس میکنه توانایی خریدش رو داره ? بعد ادم خندش میگیره کسی که حتی اسم ماشین المانی رو هم نمیدونه دیگه نشستن پشت فرمون شون پیش کش بعد ادعا داره کره ای ها با مثلا بنز رقابت میکنه ??? میدونید چرا ؟؟ چون نمیخوان قبول کنن آشغال خریدن به همین سادگی ? اینجور رفتارها منو یاده دوستم میندازه یه جنسی خریده بود حسابی از دستش کلافه بود ولی پیش غیرخودی و دوستان غیر صمیمی ش میرفت ازش تعریف میکرد بعد من بش گفتم تو که پیش ما ازش بد میگی اونوقت اینجا یه جوری میگی اینگار از آسمون افتاده بهم گفت چند میلیون پولش رو بعد بیام بدش رو بگم ??? حکایت مدافعین کره ای هم همین حکایته چون جنس کره ای رو نزدیک ترین گزینه به جیبشون میبینن و برای همین الکی میخوان بادش کنن که گنده به نظر بیاد ???
در مورد این ماشین همینو بگم که مدل جدید و مدرن بنز 300 SL اصلا تا حالا تولید نشده و AMG GT یه ماشین دیگس
ظاهر اگه کپی کاری نباشه من باهاش مشکلی ندارم باقیش سلیقه ای هست ایرانی جماعت اکثرا طراحی های تهاجمی و تیز با خطوط شکسته دوست داره ولی من میگم هر چیزی جای خودش طراحی تیز بدرد سوپراسپرت و هایپرکار میخوره یه رودستر احتیاج به یه طراحی نرم و چشم نواز داره مثله پورشه .. برای همینه پورشه 911 اینقد تونست توی دلها جا باز کنه ….. با توجه به اینکه هدف طراح تجسم مدرن نسخه ی قدیمی بوده به نظرم خیلی خوب درش آورده و موفق بوده و به هدفش رسیده
ارسلان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اقا تا اومدم توی ویرایش جمله رو اضافه کنم به نظر قبلیم مدت ویرایش پرید … نمیدونم چرا میزنی ویرایش کامنت میره توی صف تایید !!!!! ولی همینطوری کامنت بدی بعد از تایمر منتشر میشه والا ادم جرات نمیکنه بزنه روی ویرایش ??
جمله ای که خواستم اضافه کنم اینه : حتما دیدید که یه سریا چون دست شون به بیشتر از پژو پارس نمیرسه چجوری بادش میکنن و ازش تعریف میکنن و میگن موشک زمینی و اعلا حضرت ? قضیه کره ای پسندان هم همینه ??? اما موندم چرا اونا رو مسخره میکنن ولی به کره ای دوست هایی که کره ای رو باد میکنن چیزی نمیگن !! میدونید چرا ؟؟ چون اولا همه پژو پارس رو سوار شدن و میدونن چه شاهکاری هست ? ولی همه کره ای سوار نشدن که به شاهکار بودن اونم پی ببرن یه عده هم که سوار شدن دوست ندارن ماشینی که چندین میلیون پولش رو دادن بدش رو بگن ? دلیل دوم هم اینه که کسی که تولیدات داخلی رو سوار میشه که افتضاح هستن بعد میاد سمت کره ای که بهتر از تولیدات داخلی هست دیگه فک میکنه بوگاتی خریده ?? و بهترش رو سوار نشده و فک میکنه که کلا سطح ماشین خارجی همینه پس لابد بنز هم همینه ولی الکی قیمتش بالاتره برای همین میگن کره ای با آلمانی رقابت میکنه چون میگن جفتشون توی یه سطح هستن ولی این یکی ارزونتره ? دیگه سوار نشدن ببینن چه کلاهی سرشون رفته
مهرآیین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید : ((هر چقدر پول بدهی همان قدر هم آش می خوری)) . معلوم است که هیوندای اصلا با بنز قابل مقایسه نیست . اگر کسی انتظار کیفیت و آپشن های بالاتر از خودروهای داخلی را داشته باشد میرود سمت خوروهای چینی . اگر رضایتش جلب نشد و باز هم کیفیت بالاتر بخواهد می رود سمت کره ای و ژاپنی . اگر از آن هم بالاتر بخواهد می رود سراغ برندهای درجه یک آمریکایی یا اروپایی مثل بنز
سینا BMW
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹بیشتر بجای نوشتن ، (?) تایپ کردی، اگه با کره ای ها مشکل داری که چه ربطی به بنز SL و GTR داره؟؟؟؟
MOHAMAD.n.r
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹پدال جون جدیدا یدونه تسلا مدل ۳ در انگلستان فرمونش کنده شده ماشین هم صفر بوده.
بی زحمت مطلبش رو برای دوستان در سایت قرار بده
سینا BMW
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹پدال فقط اخبار خوب تسلا رو میزاره، خیلی کم دیدم که از تسلا چیز بدی بگه
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹واس یدونه
اینجوری که پدال پر نقص فنی میشه
MOHAMAD.n.r
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹معلومه واسه یدونه.
اگه صاحب تسلا در جاده فرمونش در میرفت و شاخ به شاخ میشد و چند نفر کشته میشدند و… اون موقع همین یدونه کلی مشکل ساز میشد .
اونجا ایران نیست که همه ماشین ها از دم مشکل داشته باشند???
حشمت
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹کنترل حرکت بین خطوط داره، شاخ به شاخ نمیشن??
MOHAMAD.n.r
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اگر کنترل حرکت بین خطوطش هم مثل فرمون و رنگ و جنس داشبورد و… باشه ماشین روبه رویی رو با گرمی در اغوش میگره????
در ضمن همه جاده خطوط استاندارد ندارند
جواد خطر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹یه جوری شده انگار تازه از قبرستون ماشینا فرار کرده!!!
سینا BMW
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی بهتر میتونستن درستش کنن
Mad.z.Max
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹از هر کامنت یبارکی ۱۸ تا بذار، کی به کیه
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹خوب درنیومده
ارسلان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اولا این ماشین یعنی بنز 300 SL با AMG GT فرق داره و اصلا اون نیست که یه سریا میان میگن اومده اونو تبدیل به این کرده ? واقعا اطلاعات خودرویی این عزیزان چقد ضعیفه … البته از ایرانی جماعت کره ای پسند بیشتر از این انتظار نمیره حالا اگه اسم ماشین کره ای رو ازشون بپرسی تمام مدل های کره ای رو حفظ هستن حتی کانسپت ها رو ??? ولی حتی اطلاعی از مدل های بنز ندارن ? میدونی چرا ؟؟ چون هر کسی میره اسم چیزی رو حفظ میکنه و دربارش یاد میگیره که حس میکنه توانایی خریدش رو داره ? بعد ادم خندش میگیره کسی که حتی اسم ماشین المانی رو هم نمیدونه دیگه نشستن پشت فرمون شون پیش کش بعد ادعا داره کره ای ها با مثلا بنز رقابت میکنه ??? میدونید چرا ؟؟ چون نمیخوان قبول کنن آشغال خریدن به همین سادگی ? اینجور رفتارها منو یاده دوستم میندازه یه جنسی خریده بود حسابی از دستش کلافه بود ولی پیش غیرخودی و دوستان غیر صمیمی ش میرفت ازش تعریف میکرد بعد من بش گفتم تو که پیش ما ازش بد میگی اونوقت اینجا یه جوری میگی اینگار از آسمون افتاده بهم گفت چند میلیون پولش رو بعد بیام بدش رو بگم ??? حکایت مدافعین کره ای هم همین حکایته چون جنس کره ای رو نزدیک ترین گزینه به جیبشون میبینن و برای همین الکی میخوان بادش کنن که گنده به نظر بیاد ???
در مورد این ماشین همینو بگم که مدل جدید و مدرن بنز 300 SL اصلا تا حالا تولید نشده و AMG GT یه ماشین دیگس
ظاهر اگه کپی کاری نباشه من باهاش مشکلی ندارم باقیش سلیقه ای هست ایرانی جماعت اکثرا طراحی های تهاجمی و تیز با خطوط شکسته دوست داره ولی من میگم هر چیزی جای خودش طراحی تیز بدرد سوپراسپرت و هایپرکار میخوره یه رودستر احتیاج به یه طراحی نرم و چشم نواز داره مثله پورشه .. برای همینه پورشه 911 اینقد تونست توی دلها جا باز کنه ….. با توجه به اینکه هدف طراح تجسم مدرن نسخه ی قدیمی بوده به نظرم خیلی خوب درش آورده و موفق بوده و به هدفش رسیده
VIPER
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹توام مثه اون دوستمون کامنتت دوبار جاپ میشه که
Hamidreza
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹شاید اصلا خودشه
ببین چقدر زیاد مینویسه
البته فک نکنم اون اینقدر با کره ای ها مشکل داشت …
AMIR
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اصلا جذاب نیست!
AMIR
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اصلا خوب طراحطراح نشده
Behrouz. anzali
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹نه خوب نشد
K1
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹یه نسخه فوق العاده
واقعا زیبا
تحسین برانگیز
خواستنی
زیبا
نوستالژی در عین حال ندرن