تستهای تصادف از موارد ضروری و در عین حال، هیجانانگیز برای هر خودرویی هستند. تماشای این تست، برای هر کسی میتواند جالب توجه باشد؛ تستی که نشان میدهد، چقدر ماشینها برای حفاظت جان انسان، ایمنی دارند.
حضور در این تست، برای یک خودروی تازه وارد، حکم سکوی پرتاب را دارد. اگر در این تست موفق نباشد، جان خود را فدای دیگران کرده و در طراحی بعدی، مسلماً موفقتر خواهد بود. خودروی جدیدی که در این تست شرکت کرده، مدل ۲۰۱۴ مرسدس بنز ML350 است و این آلمانیِ جاده صاف کن، توانسته در این آزمون چالشی بالاترین نمره ایمنی ممکن از تستها را بدست آورد.
مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراههای ایالات متحده، علاقه زیادی به کوبیدن ماشینها و کامیونها به اشیای ثابت دارد … البته برای تحقیقات علمی. آخرین قربانی این حرکت جنونآمیز، ماشین بنزی است که به آن اشاره شد. این خودرو، توانست تستهای IIHS را با موفقیت پشت سر بگذارد و اولین خودرو از کلاس M مرسدس بنز باشد که توانسته نمره بالای ایمنی IIHS را دریافت کند. تستهای انجام شده شامل تست برخورد کناره جلوی خودرو (small overlap) نیز بودهاند. بنابراین اولین خودرویی است که توانسته ملزومات جدید تستهای IIHS را که از آگوست ۲۰۱۳ اضافه شدهاند، رعایت کند. با این حال، منتظریم که هر چه زودتر، بزرگان بیشتری در این زمینه وارد شوند و استانداردهای جدید را آزمایش کنند.
این خبر، هم برای هواداران ماشینهای کلاس M و هم برای دوستداران ویدیوهای جذاب تست تصادف است. در این کلیپ، مشاهده میشود که بدنه موتور خودرو شکسته میشود، امّا در عین حال، سرنشین، هیچ آسیبی نمیبیند. کیسه هوا به خوبی عمل کرده و احتمالاً فقط آسیب کوچکی به پا وارد خواهد شد که برای سرعت برخورد ۶۵ کیلومتر بر ساعت، مناسب است. بعد از تصادف، آنچه بر جای میماند، لاشه مرسدس بنز ML350 است، گیج و مبهوت با چراغهای شکسته. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۴۹۷۶۵″]
امیر
۲۱ مهر ۱۳۹۲کاش جون ما ایرانی ها هم به اندازه جون المانی ها ارزش داشت !
عادل
۲۱ مهر ۱۳۹۲این تست ها دقیقا چه جوریاست ؟؟؟؟؟
یعنی یک نمونه کامل از یک ماشین رو تست میکنن..توی فیلم هنگام تصادف به نظر بدنه از جنس فایبر یا همچین چیزی هست….خیلی بدنه نرمی داره…. و گر نه یک ماشین معمولی هم با 65 تا اینقدر جمع نمیشه …..
feri
۲۱ مهر ۱۳۹۲خوب خیالمون راحت شد بریم بخریم
احسان1
۲۱ مهر ۱۳۹۲ان شا الله بزرگانی چون ایران خودرو و سایپا در این زمینه وارد میشوند و استانداردهای جدید را مورد ازمایش قرار میدهند
H
۲۱ مهر ۱۳۹۲64km بدون ترمز تو مانع ثابت فلزی اونم مستقیم تو کنج ماشین !
عادل جان چرا فک میکنی نباید انقد جمع شه ؟!
علی
۲۱ مهر ۱۳۹۲پیشرفت یعنی برای مردم کشورت ایمنی، آسایش،رفاه و تکنولوژیی فراهم کنی تا براشون قابل لمس باشه یا حداقل براش تلاش کنی
درست برعکس کشورهایی مثل روسیه و کره شمالی و ایران که پیشرفت رو فقط در صنایع نظامی خلاصه میکنن و در خودروسازی،ایمنی جاده ها، داروسازی،نساجی،کشاورزی،معماری و …. خیلی عقب هستن
عادل
۲۱ مهر ۱۳۹۲آخه اگه دقت کنین گلگیری که مورد ضربه واقع میشه ، مثل کاغذ تیکه تیکه میشه انگار که از فایبر ساخته شده ، مثلا آگه از آلیاژی مثل آلومینیوم یا فولاد یا نمیدونم هر چیزی که توی ساخت شاسی ازش استفاده میشه، نباید با 65 تا اینقدر جمع بشه….
درست نمیگم؟؟؟
امین
۲۱ مهر ۱۳۹۲ماشالله به قدرت بدنه
اصلا کابین آخ نگفت ………. واقعا مهندسیه آلمان ایول داره !
نوید
۲۱ مهر ۱۳۹۲عادل جان جلوی ماشینو رو از قصد کم جون تر ار ماشینای قدیمی میسازن که در هنگام ضربه نیروی تصادف جذب بدنه شه و سرنشین آسیب نبینه ولی اتاقاشون حرف نداره
s.class
۲۶ دی ۱۳۹۳سلام دوستان نوید جان درس میگه
الان دیگه ماشینا مثل جیپ شهباز سپرشون رو از تیراهن شماره 17 نمیسازن
جیپ شهباز تقریبا میشه گف بادوام ترین ماشیناس ولی بدونید که در تصادفات بیشترین کشته رو میده.چرا؟ چون مثلا سرعت بالایی رونمیکم فرض کنید با 30 کیلومتر برساعت با جیب شهباز بزنید به یه دیوار مثل تصتای تصادف چه اتفاقی میوفته؟ماشین که اصلا جمه نمیشه پس یعنی چی؟یعنی بدن شما در زمان کمتراز چند صدم ثانیه شتابی برابر با نزدیک بینهایت کسلومتر بار صدم ثانیه بهش وارد میشه تا از سرعت 30 کیلومتر بر ثانیه برسه به سرعت 0 کیلومتر برثانیه یاداوری میکنم در زمان کمتراز چند صدم ثانیه و این یعنی ترکیدن بدن
اما در خودروهای امروزی کل کاپوت جلو بعنوان ضربه گیر عمل میکنن خلاصه بگم وقتی با همون مثلا 30 کیلومتر بر ثانیه به دیواری بزنید خودرو در ان واحد متوقف نمیشود بلکه با جمع شدن کاپوت بتدریج سرعت خودرو کم میشود مثل این که شما پدال ترمز را فشار دادید وقتی کاپوت کلا داغون شد و اتاق سرنشین ها به دیوار رسید سرعت خودرو یا بسیار بسیار کم است ویا متوقف شده است که اگر متوقف شده است که هیچ واگر متوقف نشده است سرعت بسیار بسیار کم است واتاق سرنشیتان خودرو را متوقف میکند و چون که از دوام بسیار بالایی برخوردار است این کار را براحتی انجام میدهد و چون سرعت کمی داشتیم ضربه ای به سرنشینان وارد نمیشود.
اما توضیح در باب جمع شدن قسمت کاپوت:وقتی سپر خودرو به دیوار برخورد میکند خودرو 30 تا سرعت دارد و کاپوت با جمع شدنش سرعت را بتدریج میکاهد تا ضربه به سرنشینان وارد نشود چرا که این کاهش سرعت در طول زمان بیشتری اتفاق می افتد
پس دوستان وقتی ویدیو یا عکس تست تصادفی را مشاهده میکنید و میبینید جلو خودرو داغون شد نگویید که بی دوام است و انسان را به کشتن میدهد بلکه در افرینش هر پدیده ای حکمتی نهفته است.
mehran911
۲۱ مهر ۱۳۹۲آقا مسیح بدنه تا حدودی آسیب می بینه !!! جون من یکبار دیگه نگاه کن بعد نظر بده
مانی
۲۱ مهر ۱۳۹۲مسیح تودیگه خیلی آیکیو هستی بهت تبریک میگم
بازهم نگاه کن ببین بدنه آسیب دیده اصلا
باهوش!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟
انصافابچه هاعادل هم حق داره درمقایسه با پرایدمثل فایبربه نظرمیرسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
km
۲۱ مهر ۱۳۹۲تو سایت باما یه 2013 رو برای فروش گذاشته کسی خواست میتونه ببینه واقعا بهترین اس یو وی تو سطح خودشه
محمد حسین
۲۱ مهر ۱۳۹۲شیشش فقط یه ترک برداشت …
slr722
۲۱ مهر ۱۳۹۲دوست داشتم تو همین شرایط پرادو بود…
اون وقت بود که گندش در می اومد…
مرتضی
۲۱ مهر ۱۳۹۲هر چی تویوتا گند زد بنز سرافراز شد مرسدس ام ال واقعا چند سر و گردن برتر از ایکس 6 هستش و ایکس 6 هم چند سرو گردن برتر از این لکسوس ……. بگذریم!!!
بهزاد
۲۱ مهر ۱۳۹۲دوست عزیز خیلی از ماشینها تو این تست نمره ی پایینی گرفتن به خصوص چند مدل از مدلهایی که slr عزیز دوستشون داره.
در صورتی که زحمت بکشید و به وضعیت خودروها در iihs نگاهی بندازید!!!
حسن
۲۱ مهر ۱۳۹۲یکی از ایمن ترین ماشین های دنیا با قیمت 130 میلیون تو ایران وجود داره که شاید تو خیابونا به چشم نیاد اما تو تست های IIHS نمره ++ عالی گرفته.
Honda Sivic 2013
سام*
۲۱ مهر ۱۳۹۲من نمیدونم این چه جوی هست راه افتاده که به تویوتا حمله میکنن اینطوری در صورتی که کسایی که دارن از ماشینای این شرکت استفاده میکنن اکثرا راضی هستن.راه حل ساده هست.کسانی که این ماشینو قبول ندارن نخرن.برن از هیوندایی بخرن یا کیا یا اگه توان مالیشو دارن بنز بخرن.تویوتا رو هم بذارین برای کسایی که دوسش دارن.وقتی منتقد سرسخت تویوتا شخص معلوم الحالی مثل مسیح من دیگه باقی ماجرا رو به خودتون میسپارم.
yasin
۲۱ مهر ۱۳۹۲جای پرایداز گروه گاری سازی خالی بود اونم باسپرمه شکن دار وایربگ مهندسی فوق مدرنش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی
۲۱ مهر ۱۳۹۲البته با سیستم ترمز خودکار بنز و ایستادنش در برابر موانع ایمنیش بالا بود حالا با این تست دیگه برتری ایمنیش دو چندان به رخ حریفان کشیده شد!!
بهزاد
۲۱ مهر ۱۳۹۲سام عزیز فکر کنم شما هم متوجه شده باشی که یک کاربر با چندین اسم و… که یهو تعداد لایک هاش قبل خشک شدن نظرش زیاد شده که نظرات خنده دار میده هستش, البته شگردش خوبه و واسه هر اسمی یک شخصیت ساخته؟! یکیش طرفدار uk هست یکی ژرمنیه یکی ایتالیا یکی usa و کره ای یکی هم وطنیه و… خلاصه داره جو رو خراب میکنه و فکر نکنم اگه ازش 2 تا سوال فنی بپرسی بتونه چیزی بگه!
مثلا یک سوال؟ پرادو چند لیتر روغن نیاز داره و مارک مورد پیشنهاد تویوتا براش چیه؟ اگه طرف مورد نظر پرادو داشته حتما زود جوابشو میده!!!
عادل
۲۱ مهر ۱۳۹۲آقای مسیح…….. لطفا مثل انسانهای متشخص صحبت کنین، اگه دقت کنین من گفتم یه چیزی مثل فایبر نگفتم که خود فایبر گلاس هست. لطفا محترمانه صحبت کنید تا احترام متقابل داشته باشین.
من جوابتون رو نمیدم…. چون ارزشش رو نداره…
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۱ مهر ۱۳۹۲درود.
درود بر المان.
درود بر المانی.
درود بر مرسدس بنز.
بابا جان من به چه زبونی بگم بنز بهترینه.اولینه.یه دونست.و….باز حالا بعضی میان میگن:
کره.
انگلیس.
امریکا
.ژاپن.
فقط المان اقا جان . فقط المان.
((( ان کس که جرات کارهای شایسته را دارد انسان است )))
فرید
۲۱ مهر ۱۳۹۲کسانی که بنز بنز میکنن اینم از تست تصادف بنز cکلاستون که با کرولا برابره…زیاد بخودتون نبالین…اینم لینکش…
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes/c-class
حالا خوبه این c کلاسه…بابا کرولا که به قول بنزیا پایین تر از cکلاسه پس چرا نتونست نمره لازم رو بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از سایت پدال خواهش میکنم که به تست همه ماشین ها بپردازه تا دوستان زیاد جو گیر نشن…
feri
۲۱ مهر ۱۳۹۲میلاد این تست سلطان میتسوبیشی اوتلندر خیلی وقته 5 ستاره رو گرفته
farid
۲۲ مهر ۱۳۹۲دوستانی که فقط بنز بنز میکنید…اینم تست سی کلاستون…با همون کمری که اینقدر تو سرش میزنین برابره…پس اینقدر به بنز نبالین…یکم تحقیق کنین بعد نظر بدین اونم بدون تعصب…اینم لینکش…
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes/c-class
سعید
۲۲ مهر ۱۳۹۲جالبه همچین خودرویی و امثالش رو با سرعت 65 کیلومتر تست می کنن ؛ در حالیکه اونطور که خودم می بینم توی شهر سرعت ما خیلی بیشتر از این و توی اتوبان که بالای 130-140 در حالت خوشبینانه است؛ واقعا حتی تصور تصادف خودروهایی با تکنولوژی 20 سال پیش ترسناک و نگران کننده هست.
سام*
۲۲ مهر ۱۳۹۲بله بهزاد جان من هم موضوعی رو که شما گفتین(استفاده اشخاص از چندین اسم در جهت ایجاد فضای جنجالی و قبولوندن نظرات فاقد بار علمی رو قبلا گفته بودم).در این زمینه کاربرای سایت پدال کاری جز تحمل نمیتونن بکنن.البته ماها باید تحمل شنیدن همه نظرات رو با رعایت احترام داشته باشیم.در دنیای ماشین هم یکی عاشق امریکایی هست یکی ژاپنی یکی المانی و یکی هم کره ای اینم ایرادی نداره فقط باید منطقی بود و منطقی اظهار نظر کرد.
مرتضی
۲۲ مهر ۱۳۹۲تویوتا2014!!! سی کلاس 2013!!! باز وضعیت بنز سی بهتره!!
بهزاد
۲۲ مهر ۱۳۹۲مرتضی جان شما تو یه حال و هوای دیگه سیر میکنی!
بنز 2013 از تویوتا 2014 و… معلومه زیاد به خودش فشار نمیاری تا چیزی یاد بگیری.
اگه اون بنزتو بفروشی میتونه حداقل 3تا و اگه فول آپشن و موتور و … باشه تا 5 تا از اینا میتونی بخری.
یه سوال از شما بپرسم؟
بنده 20 هزار دلار دارم و میخوام یه بنز صفر بگیرم کدوم مدلو پیشنهاد میدی؟
اگه 30 هزارتاش کنم میتونم یه suv از بنز بخرم؟