ماه مارس در صنعت خودرو میتواند به اخبار متفاوتی اشاره داشته باشد. درحالیکه برخی افراد ماه مارس را یک ماه پس از ماه فوریه تلقی میکنند، طرفداران فرمول ۱ میدانند که فرا رسیدن این ماه به معنی شروع فصل جدید مسابقات میباشد. علاوه بر ارائه فرصتهای جدید به تیمها، مرسدس تصمیم گرفته تا در این ماه از هایپرکار AMG One پردهبرداری کند.
خوشبختانه این خودروساز آلمانی با لوئیس همیلتون که ۷ بار قهرمان مسابقات فرمول ۱ شده قرارداد دارد و او در کنار این خودرو قرار گرفته است. درست همانند خودروی مسابقهای W12 F1 2021، هایپرکار وان از پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با حداکثر دوران ۱۱ هزار دور در دقیقه استفاده میکند. به این مجموعه هنرمندانه باید ۴ پیشرانه الکتریکی را نیز اضافه کرد که در کل باعث تولید قدرتی چهار رقمی میشوند.
همیلتون میگوید وان علاوه بر پیشرانه الهام گرفته از فرمول ۱ صدایی مشابه این خودروهای مسابقهای دارد. از آنجایی که محصول خبرساز AMG میتواند بهصورت قانونی در جادهها حضور یابد بنابراین احتمال رکوردگیری آن در پیست مشهور نوربرگ رینگ و سایر پیستها وجود دارد. البته اگرچه ثبت رکوردهای بسیار سریع در پیستها اهمیت فوقالعادهای دارد اما راحتی بالا در خودرو نیز موضوعی اساسی است. همیلتون میگوید این خودرو ترکیبی از پرفورمنس فرمول ۱ و راحتی تمامی محصولات جادهای AMG است.
درست در نقطه مقابل برخی تفکرات درباره خودروهای جادهای پرفورمنس، کابین این هایپرکار تجهیزات فراوان مورد انتظار از محصولات عادی مرسدس را دارد. از آنجایی که همیلتون به موسیقی علاقه زیادی دارد بنابراین به این نکته اشاره کرده که میتواند به موزیکهای موردعلاقه خود در کابین وان گوش دهد.
خریداران ثروتمند این خودرو باید بدانند اولین نمونههای وان از اواخر سال جاری میلادی به دستشان خواهد رسید. همانگونه که گفته شده تنها ۲۷۵ دستگاه از این هایپرکار با قیمت ۳ میلیون دلاری تولید خواهد شد.
Dna
۲ فروردین ۱۴۰۰ای ام جی وان، به قول زلاتان : واو
REZA
۲ فروردین ۱۴۰۰نمایشی از شکوه و تکنولوژی مرسدس بنز
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰واااااای پسسسر من چرا انقد دیوونه فرم بدنشم
مرسدس مرغوب ترین ابرماشین این سالهاشو ساخته
این ماشین بنظر حتی از SLR هم تاریخی تره
یه چیزی شبیه به CLK GTR میمونه
ینی سوپر اسپرتی با چاشنی ماشینای مسابقه یی خالص
فوق العادست
دمشگرم
فقط فاصل پوزه تا زمینو نگاکن
انگار با کولیس این فاصلرو اندازه کردن
کافر مقدس
۲ فروردین ۱۴۰۰عکس اول به شدت منو یاد لامبو انداخت
Carbonado Aventador
۲ فروردین ۱۴۰۰خب لامبو چون پایه گذار طراحی تهاجمی و گوشه دار و هندسی بود ؛درنتیجه تو طراحی اکثر ماشین های جدید میشه ردپایی از سنت لامبورگینی رو دید.
.
و بله این ماشین تشابهات ریزی به لامبورگینی داره..
حتی نمای عقب و چراغ هاش..
.
هرکی هم که انکار میکنه باید چشماشو به چشم پزشکی نشون بده
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰اتفاقا جلوش منو بیشتر یاد مکلارن اف وان میندازه
ختی اسمشم شبیه اف وانه
ینی پروجکت وان?
Carbonado Aventador
۴ فروردین ۱۴۰۰بله فرم جلوش شبیه f1 هست..
این حالت که گلگیر برامده هست بعد با یک موج ملایم کاپوت فرو میره و بعد دوباره به گلگیر برامده میرسیم دقیقا شبیه طراحی گلگیر و کاپوت f1 هست.
Mohammadreza
۲ فروردین ۱۴۰۰هدف خودرو های میلیون دلاری کلا شو اف و خودنمایی هست
و این اصلی ترین دلیله که مرسدس میخواد از موتور f1 در یه خودرو شهری استفاده کنه.
چون پاور برگفته از f1 برای استفاده در یه خوردو شهری مناسب نیست.
کلا از نظر من خودروهای میلیون دلاری چیزی جز اسباب بازی پر زرق و برق با هدف خودنمایی صاحب خودرو نیستن.
یه ماشین باز و راننده واقعی اگه بخواد یه خودرو پرفورمنس رده بالا از مرسدس بخره قطعا amg gt black series رو انتخاب میکنه .
امیرحسین
۲ فروردین ۱۴۰۰سلام،دقیقا??????
با شما موافقم ولی اونجایی که میگین پیشرانه f1 بدرد خودروهای جاده ای نمیخوره موافق نیستم
akrh78
۲ فروردین ۱۴۰۰خوب مشخصه زیاد با انجین فرمول یک اشنایی ندارین
Mahyar.M.A.R
۲ فروردین ۱۴۰۰ببین با خط اول موافقم مثلا برای ساخت یه بوگاتی ویرون فولکس باید ۵ میلیون دلار خرج کنه اما ۲ میلیون دلار میفروشه یعنی کلی ضرر ولی از یه طرف کلی سود برای فولکس و بوگاتی برای اضافه شدن سهام و محبوببت مثلا اگه هرگز بوگاتی ویرونی گرانقیمت ساخته نمیشد که بتونه رکورد سرعت را بشکونه الان تو بوگاتی رو همچنان یه ورشکست شده قدیمی بشناسی و به تکنولوژی هم اضافه میشد مثلا گیربکس ویرون شش سال برای ساختش زمان برد تا بتونه ۱۰۰۰ اسب رو تحمل کنه اینم برای نشان دادن قدرت فراوان پدر خودروسازی است
Benz SLR
۲ فروردین ۱۴۰۰اینجوری باشه SLR هم یه ماشین اسباب بازیه دیگه
Khosrow
۲ فروردین ۱۴۰۰پرفورمنس فورمولا – راحتی محصولات جاده ای / مرسدس خدایگان صنعت اتومبیل ..
akrh78
۲ فروردین ۱۴۰۰فقط اونجاش که در مورد صداش میگه ???
این موتور توی فرمول یک هم چندان صدایی نداره بعد تو مدل جاده ای با کاتالیست و هزارتا قانون محدود کننده دیگه چه صدایی براش میمونه بنده خدا ?