مایباخمرسدس بنز

انتشار تصاویر G650 لانداولت، نخستین SUV مرسدس-مایباخ

پس از انتشار تیزری نامفهوم و گمراه کننده از یک مرسدس بنز V12 G65 AMG 4×۴۲ کابریولت، ظاهراً مرسدس بنز قصد داشته با رونمایی رسمی از آن در نمایشگاه ژنو همه را غافلگیر کند اما در حفظ این راز موفق نبوده است چراکه پیش از رونمایی رسمی از این SUV فوق لوکس، تصاویری از آن منتشر شده و مشخص گردیده که این خودرو در اصل نخستین SUV برند مرسدس-مایباخ است و مایباخ G650 لانداولت (Landaulet) نام دارد.

g650-mybach

لانداولت به خودروهایی گفته می‌شود که سقف قسمت عقبی آن نرم و قابل باز شدن است اما سقف قسمت راننده ثابت است. آخرین باری که مایباخ یک خودروی لانداولت را معرفی کرد، سال ۲۰۰۷ بود یعنی زمانی که این شرکت یک نسخهٔ لانداولت را بر اساس سدان سوپرلوکس 62S و با برچسب قیمتی بسیار سنگین معرفی نمود. حالا این شرکت یک SUV را به‌صورت لانداولت تولید کرده است.

mercedes-maybach-g650-1

در G650 لانداولت هم مانند تمامی خودروهای لانداولت سقف بالای سر سرنشینان عقبی از نوع نرم و پارچه‌ای بوده و قابل باز شدن است. این خودرو بر اساس نسخهٔ مرتفع G کلاس یعنی مدل G500 4×۴۲ ساخته شده اما بجای پیشرانهٔ V8 بای‌توربو در آن از موتور ۶ لیتری V12 بای‌توربو مدل G65 AMG استفاده شده است که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو به هر چهارچرخ انتقال میابد.

تفاوت دیگر میان این دو خودرو، فاصلهٔ محوری بیشتر G650 است که موجب ایجاد فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب شده است. همچنین در G650 در بالای چرخ زاپاس یک نوار LED تعبیه شده که به‌عنوان چراغ ترمز سوم عمل می‌کنند؛ اما مانند G500 در G650 هم لبهٔ گلگیرها از فیبر کربن ساخته شده و ارتفاع آن نیز بیشتر از نسخه‌های استاندارد G کلاس است.

mercedes-maybach-g650-11

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، در G650 لانداولت مانند لیموزین‌های فوق لوکس، قسمت راننده توسط شیشه‌ای به‌طور کامل از قسمت سرنشینان عقب جدا می‌شود. همچنین در این قسمت دو صندلی مجزا تعبیه شده، یک کنسول مرکزی دوطبقه دیده می‌شود و دو نمایشگر TFT هم در جلوی سرنشینان نصب شده است. تودوزی این SUV خارق‌العاده نیز به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد است.

mercedes-maybach-g650-14

گزارش شده که مایباخ G650 لانداولت تنها در تعداد محدود ۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد و با توجه به گفته‌ها، قیمت هر یک از آن‌ها در حدود ۳۰۰ هزار یورو برآورد می‌شود. این SUV فوق لوکس برای اولین بار ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو رسماً رونمایی شده و به نمایش عمومی درخواهد آمد. تصاویر و مشخصات رسمی آن در زمانی نزدیک به زمان رونمایی منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    این نوع سقف لانداولت نیستا
    سقفهای لانداولت در قسمت بالای سر راننده هست که فقط کروک هستش
    این سقف تارگا هستش که قسمت سرنشین عقب کروک هست
    اگه اشتباه میگم دوستان تصحیح کنن

    1. Alpha

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      اشتباه میگی.

      این دقیقا لانداولته.

      تارگا اگر نگم همیشه ، در اکثر موارد در ماشین کوپه ی 2 نفره استفاده میشه. در ماشین های اسپورت و سوپراسپرت، در این طراحی رول بار بصورت کامل در پشت سر سرنشینان یک قوس ایجاد می کنه.

      لاندواولت هست که برای ماشین های 4 در لوکس استفاده میشه. بیشتر به قصد راحتی سرنشینان عقب.

      1. Alpha

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        یادش بخیر در فیلم کلاه قرمزی و سروناز که اون زمان من بچه بودم و دیدمش ، عموی کلاه قرمزی یک ماشین آمریکایی لانداولت داشت که آبی بود.
        کلاه قرمزی هی میرفت پشت فرمونش مینشست و بوق میزد.
        از طرف مدرسه 1000 بار ما رو بردن که ببینیم ?
        یاد بچگی بخیر …

    2. CNA

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (235 ديدگاه)

      خب علی جان قبل این که میگی تحقیق بکن

    3. امیرحسین

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (102 ديدگاه)

      یه مطلبی خوندم که مرسدس G واگن رو ابتدا واسه ایران و به درخواست شاه طراحی کرده
      دوستان اگه میدونن بگن درسته یا نه

      1. Dice

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (166 ديدگاه)

        بله…. و قرار بود واسه ارتش باشه.. که موقعه معرفی چنتا از ارتش های دنیا اونو سفارش دادن اما ایران …. بگذریم…

        1. Iman99

          ۱۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آره جی کلاس زمینه نظامی و ارتشی هم داره واقعا غولیه این فکر کن g500 4×4² که از نسخه g500 عادی بزرگتر و سنگین تره و خیلی قابلیت های بالاتری داره و غول آفروده فکر کن این g650 squared از اونم بزرگتر و عریض تر و سنگین تر و قویتره این دیگه خیلی شاخه خدای آفروده و از همه نظر بهترین وقتی با تجهیزات آفرود استفاده بشه کلا خدایان آفرود تو شاسی بلند های فول سایز همین جی کلاس و هامر و فورد با نسخه های مختلفشون از آلمان و امریکا هستن که خدایان آفرود و بهترین از همه نظر هستن تو همه چیزای دیگه هم بهترین هستن

  2. alpha

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    خیلی برام جالبه مرسدس-بنز اینقدر برای موتور V12 ارزش قائله. در واقع این کار بنز خیلی برام ارزش داره

    یک ماشین رو با موتور 6 و 8 سیلندر عرضه میکنه، 12 سیلندر رو از همون اول میذاره واسه غول مرحله ی آخر !!

    یکی از بزرگترین مشکلات ماشین باز های این سایت ، اکثرا، نشنیدن صدای موتور ها با تعداد سیلندر های مختلف هست. برای همین برای خیلی ها ممکنه دلیل استفاده ی بعضی شرکت ها از موتور های سیلندر بالا در محصولات لوکس سوال باشه.

    در موتور های 10 سیلندر به بالا، جنس صدا، نوع کارکرد، سبکی ، نرمی ، دورگرفتن پیشرانه، پاسخ به پدال گاز ، و … همه با یک موتور 6 سیلندر یا 8 سیلندر فرق میکنه

    مثلا همون لامبورگینی اونتادور V12 ، ممکنه 1000 برابر خشن تر و وحشی تر از کیا ریو 4 سیلندر باشه. اما در رانندگی آهسته یا در حالت توقف موتورش بسیار خوشایند تر کار میکنه

    1. Bavaria

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      درسته
      موتور های دوازده سیلندر تنها موتور هایی هستند که در یک لحظه ، دو انفجار در دو محفظه احتراق شکل میگیره(یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ موتور وی شکل) بخاطر همین نرمترین و بالانس ترین موتوریه که میشه رو ی ماشین نصب کرد

  3. mehran911

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (148 ديدگاه)

    نمی دونم چرا مرسدس از پسوند میباخ در یک خودروی آفرودر استفاده کرده !!!
    .
    با توجه به معرفی خودرویی مثل میباخ ویژن ۶ انتظار نداشتم مرسدس از پسوند میباخ در G کلاس استفاده کنه
    تداوم این کار مرسدس میتونه از ارزش اسم میباخ کم کنه

    1. علي

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      مهران عزیز معنی (((مایباخ )))در زبان ما ایرانی ها که عاشق مادرزاد مرسدس بنز هستیم مساوی است با ((( آخ قلبم)))? حالا شما گیر دادی که چرا این اسمو گذاشته !!!! . ما مرسدس بنز معمولیشو تو خیابون میبینیم میگیم آخ قلبم((( مایباخ))) حالا خوبه تمام محصولات مورد علاقه خودت یعنی((( پورشه ))) که بعید بدونم کسی دوسش نداشته باشه ی جورایی زیر مجموعه ((( مایباخ))) مساویست با ((( آخ قلبم))) خودمونه. فکر کنم دیگه کامل توجیح شدی باشی رفیق?.
      با تچکر ویژه

      1. mehran911

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        ???
        تا حالا انقدر خوب قانع نشده بودم
        آخ قلبم رو خوب اومدی ?
        پس به میباخ از این به بعد میگیم ( آخ قلبم )
        .
        باتچکر ویژه تر

  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    مجید اون کادیلاک برای دربار بود که گارد ازش استفاده میکرد
    از اون ماشین 4 عدد به ایران وارد شده که من 2تاش رو از نزدیک دیدم و همشونم ابی رنگ هستن
    در مورد سقف بگم که والا من یه مدل سقف دیدم که قسمت بالای سر راننده سقف نداره فقط و این نوع سقف در دهه ی 30 تا40 میلادی خیلی زیاد استفاده شده

    1. Alpha

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      علی جان اسمش رو کامل میشه بهم بگی ؟
      میخوام عکس هاش رو دانلود کنم.
      یادش بخیر در عالم بچگی عاشق این ماشین شده بودم.
      اصلا به عشق اون ماشین آبی میرفتم کلاه قرمزی رو ببینم.

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        اینم برا مجید
        1977 CADILLAC FLEETWOOD BROUGHAM LIMO

        1. Alpha

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          ممنون ای ویکی پدیای ماشین آمریکایی !

          یادش بخیر اون زمان BMW 2002 داشتیم.

          من 2002 رو خیلی دوست داشتم. ولی اون ماشین آبی گنده چیز دیگه ای بود

          من گریه میکردم که ازون ماشین آبی های فیلم کلاه قرمزی میخوام !!!

          پدرم هم بنده خدا اصلا نمیدونست اون ماشین آبی چی هست !!!
          فقط میگفت باشه مجید جان . درسات رو بخون ، پسر خوبی باش کارنامه رو که گرفتی واست میخرم ???

          تا 5-6 سال بعد 30 تا کارنامه هم گرفتم ولی از اون ماشین آبی خبری نبود که نبود.
          ولی عشق اون به دلم موند. طوری که الان بعد از 15 سال قیافش دقیقا یادمه.

  5. سیدامین فاخر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دوستان عزیز اولین چیزی که منو شگفت زده کرد سیستم تعلیقشه ببینید چطور بنز از محورهای رایج صلب استفاده نمیکنه و گذاشتتشون کنار
    وچه سیستمه بکار برده واقعا محشره
    راستی اگه اون لچکی قسمت عقبشو نمیذاشتن عین پاژن خودمون میشد

  6. خسرو

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اخ همه جام :)) یه مشکیه داخل مشکی لدفن

  7. Omid622

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دیگه چی از این بهتر واقعا غولی برای خودش من که با G500 4*4 اون ابهت رو خیلی دوس دارم حالا این با قدرت بیشتر و موتور وحشی تر عالی میشه اما حیف که ۹۹ دستگاه ساخته میشه من که اینو به تمام شاسی بلندهای دنیا تا الا ن ترجیح میدم

  8. علي

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    چقدر خوبه .
    واقعا هر چی نگاش میکنم سیر نمیشم.
    از نظر فنی هم به نظر خوب میاد و آفریده شده برای جاده های خارج از شهر هر چند تو خود شهر هم نگاهارو به خودش جلب میکنه. کلاس و لول این خودرو خیلی خیلی بالاتر از (((لندکروز و رنجرور))) به نظر میرسه و فکر میکنم جون میده بچه های مجموعه (((نشنال جغرافیا))) البته منظورم (((کارمندانشون نیستا بلکه صاحبین شرکت بود? )))حتما از این خودرو استفاده کنن.ضمنا با اینکه با ماشینای گرون قیمت و بالای (((۱۲۰۰۰۰ هزار دلار))) کاملا مخالفم ولی به نظر ارزشمند و معقول به نظر میرسه.
    با تچکر

  9. اعتمادیان

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (261 ديدگاه)

    سلام
    دوستان کسی میتونه بصورت دقیق تفاوت این 4*4 G500 و G500 4×4² چیه ؟؟؟

    1. علي

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دوست عزیزG500 4*4 2 که گفتی ی قولیه که با این نمیشه مقایسه کرد. ۶ تا چرخ داره و تنظیم باد چرخاش از داخل خودرو انجام میشه و تا بحال خودرویی رو دستش برای پیمودن شن و ماسه های کویر پیدا نشده.
      با تچکر

      1. اعتمادیان

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (261 ديدگاه)

        نه علی جان فکر کنم هر دو نوع چهار جرخ دارند

    2. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      اولی اکسل نرمال
      دومی اکسل پرتال

      1. اعتمادیان

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (261 ديدگاه)

        ممنون آقا

        1. Iman99

          ۱۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          همه چیزشون فرق میکنه هم اکسل های پرتال داره و هم بزرگتره و هم وزنش بالای ۳ تن هست و خیلی قابلیت آفرود بالاتری داره کلا یه چیز سطح بالاتریه غول آفروده.

  10. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    خیلی با یه جی واگن ویباخ موافق نیستم ولی ببینم چی میشه تهش
    یه نکته عجیب
    جی کلاس ها سه تا دیف لاک دارن که دکمه مربوط بهشون بین دو دریچه ورودی هواست
    توی عکس هشتم این ساختار واسه سر نشینای عقب هم تکرار شده! (علاوه بر کابین راننده و شاگرد)
    یعنی چی؟ سرنشینای عقب دیف لاکو کنترل میکنن؟ :|
    احتمالا واسه کارایی دیگه هست اون سه تا دکمه
    شایدم نسخه ای که نهایتا رو نمایی میشه تفاوت هایی داشته باشه …

  11. سپنتا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    زیبا . گویا طراحان مرسدس خواستند اصالت شاسی بلند اصیل ارتشیg65 v12قدیم(همون که قرار بودروزگاری ماشین جیپ ارتش ایران باشه)رو حفظ کنند ولی اوج مدرنی وبزرگ بودن و لوکس بودن و بروز بودن هم اینجا ارمغان بیارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا