پس از انتشار تیزری نامفهوم و گمراه کننده از یک مرسدس بنز V12 G65 AMG 4×۴۲ کابریولت، ظاهراً مرسدس بنز قصد داشته با رونمایی رسمی از آن در نمایشگاه ژنو همه را غافلگیر کند اما در حفظ این راز موفق نبوده است چراکه پیش از رونمایی رسمی از این SUV فوق لوکس، تصاویری از آن منتشر شده و مشخص گردیده که این خودرو در اصل نخستین SUV برند مرسدس-مایباخ است و مایباخ G650 لانداولت (Landaulet) نام دارد.
لانداولت به خودروهایی گفته میشود که سقف قسمت عقبی آن نرم و قابل باز شدن است اما سقف قسمت راننده ثابت است. آخرین باری که مایباخ یک خودروی لانداولت را معرفی کرد، سال ۲۰۰۷ بود یعنی زمانی که این شرکت یک نسخهٔ لانداولت را بر اساس سدان سوپرلوکس 62S و با برچسب قیمتی بسیار سنگین معرفی نمود. حالا این شرکت یک SUV را بهصورت لانداولت تولید کرده است.
در G650 لانداولت هم مانند تمامی خودروهای لانداولت سقف بالای سر سرنشینان عقبی از نوع نرم و پارچهای بوده و قابل باز شدن است. این خودرو بر اساس نسخهٔ مرتفع G کلاس یعنی مدل G500 4×۴۲ ساخته شده اما بجای پیشرانهٔ V8 بایتوربو در آن از موتور ۶ لیتری V12 بایتوربو مدل G65 AMG استفاده شده است که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو به هر چهارچرخ انتقال میابد.
تفاوت دیگر میان این دو خودرو، فاصلهٔ محوری بیشتر G650 است که موجب ایجاد فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب شده است. همچنین در G650 در بالای چرخ زاپاس یک نوار LED تعبیه شده که بهعنوان چراغ ترمز سوم عمل میکنند؛ اما مانند G500 در G650 هم لبهٔ گلگیرها از فیبر کربن ساخته شده و ارتفاع آن نیز بیشتر از نسخههای استاندارد G کلاس است.
همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، در G650 لانداولت مانند لیموزینهای فوق لوکس، قسمت راننده توسط شیشهای بهطور کامل از قسمت سرنشینان عقب جدا میشود. همچنین در این قسمت دو صندلی مجزا تعبیه شده، یک کنسول مرکزی دوطبقه دیده میشود و دو نمایشگر TFT هم در جلوی سرنشینان نصب شده است. تودوزی این SUV خارقالعاده نیز به رنگ قهوهای مایل به زرد است.
گزارش شده که مایباخ G650 لانداولت تنها در تعداد محدود ۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد و با توجه به گفتهها، قیمت هر یک از آنها در حدود ۳۰۰ هزار یورو برآورد میشود. این SUV فوق لوکس برای اولین بار ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو رسماً رونمایی شده و به نمایش عمومی درخواهد آمد. تصاویر و مشخصات رسمی آن در زمانی نزدیک به زمان رونمایی منتشر خواهد شد.
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵این نوع سقف لانداولت نیستا
سقفهای لانداولت در قسمت بالای سر راننده هست که فقط کروک هستش
این سقف تارگا هستش که قسمت سرنشین عقب کروک هست
اگه اشتباه میگم دوستان تصحیح کنن
Alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵اشتباه میگی.
این دقیقا لانداولته.
تارگا اگر نگم همیشه ، در اکثر موارد در ماشین کوپه ی 2 نفره استفاده میشه. در ماشین های اسپورت و سوپراسپرت، در این طراحی رول بار بصورت کامل در پشت سر سرنشینان یک قوس ایجاد می کنه.
لاندواولت هست که برای ماشین های 4 در لوکس استفاده میشه. بیشتر به قصد راحتی سرنشینان عقب.
Alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵.
یادش بخیر در فیلم کلاه قرمزی و سروناز که اون زمان من بچه بودم و دیدمش ، عموی کلاه قرمزی یک ماشین آمریکایی لانداولت داشت که آبی بود.
کلاه قرمزی هی میرفت پشت فرمونش مینشست و بوق میزد.
از طرف مدرسه 1000 بار ما رو بردن که ببینیم ?
یاد بچگی بخیر …
CNA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵خب علی جان قبل این که میگی تحقیق بکن
امیرحسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۵یه مطلبی خوندم که مرسدس G واگن رو ابتدا واسه ایران و به درخواست شاه طراحی کرده
دوستان اگه میدونن بگن درسته یا نه
Dice
۲۱ بهمن ۱۳۹۵بله…. و قرار بود واسه ارتش باشه.. که موقعه معرفی چنتا از ارتش های دنیا اونو سفارش دادن اما ایران …. بگذریم…
Iman99
۱۱ مهر ۱۴۰۰آره جی کلاس زمینه نظامی و ارتشی هم داره واقعا غولیه این فکر کن g500 4×4² که از نسخه g500 عادی بزرگتر و سنگین تره و خیلی قابلیت های بالاتری داره و غول آفروده فکر کن این g650 squared از اونم بزرگتر و عریض تر و سنگین تر و قویتره این دیگه خیلی شاخه خدای آفروده و از همه نظر بهترین وقتی با تجهیزات آفرود استفاده بشه کلا خدایان آفرود تو شاسی بلند های فول سایز همین جی کلاس و هامر و فورد با نسخه های مختلفشون از آلمان و امریکا هستن که خدایان آفرود و بهترین از همه نظر هستن تو همه چیزای دیگه هم بهترین هستن
alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵.
خیلی برام جالبه مرسدس-بنز اینقدر برای موتور V12 ارزش قائله. در واقع این کار بنز خیلی برام ارزش داره
یک ماشین رو با موتور 6 و 8 سیلندر عرضه میکنه، 12 سیلندر رو از همون اول میذاره واسه غول مرحله ی آخر !!
یکی از بزرگترین مشکلات ماشین باز های این سایت ، اکثرا، نشنیدن صدای موتور ها با تعداد سیلندر های مختلف هست. برای همین برای خیلی ها ممکنه دلیل استفاده ی بعضی شرکت ها از موتور های سیلندر بالا در محصولات لوکس سوال باشه.
در موتور های 10 سیلندر به بالا، جنس صدا، نوع کارکرد، سبکی ، نرمی ، دورگرفتن پیشرانه، پاسخ به پدال گاز ، و … همه با یک موتور 6 سیلندر یا 8 سیلندر فرق میکنه
مثلا همون لامبورگینی اونتادور V12 ، ممکنه 1000 برابر خشن تر و وحشی تر از کیا ریو 4 سیلندر باشه. اما در رانندگی آهسته یا در حالت توقف موتورش بسیار خوشایند تر کار میکنه
Bavaria
۲۰ بهمن ۱۳۹۵درسته
موتور های دوازده سیلندر تنها موتور هایی هستند که در یک لحظه ، دو انفجار در دو محفظه احتراق شکل میگیره(یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ موتور وی شکل) بخاطر همین نرمترین و بالانس ترین موتوریه که میشه رو ی ماشین نصب کرد
mehran911
۲۰ بهمن ۱۳۹۵نمی دونم چرا مرسدس از پسوند میباخ در یک خودروی آفرودر استفاده کرده !!!
.
با توجه به معرفی خودرویی مثل میباخ ویژن ۶ انتظار نداشتم مرسدس از پسوند میباخ در G کلاس استفاده کنه
تداوم این کار مرسدس میتونه از ارزش اسم میباخ کم کنه
علي
۲۰ بهمن ۱۳۹۵مهران عزیز معنی (((مایباخ )))در زبان ما ایرانی ها که عاشق مادرزاد مرسدس بنز هستیم مساوی است با ((( آخ قلبم)))? حالا شما گیر دادی که چرا این اسمو گذاشته !!!! . ما مرسدس بنز معمولیشو تو خیابون میبینیم میگیم آخ قلبم((( مایباخ))) حالا خوبه تمام محصولات مورد علاقه خودت یعنی((( پورشه ))) که بعید بدونم کسی دوسش نداشته باشه ی جورایی زیر مجموعه ((( مایباخ))) مساویست با ((( آخ قلبم))) خودمونه. فکر کنم دیگه کامل توجیح شدی باشی رفیق?.
با تچکر ویژه
mehran911
۲۰ بهمن ۱۳۹۵???
تا حالا انقدر خوب قانع نشده بودم
آخ قلبم رو خوب اومدی ?
پس به میباخ از این به بعد میگیم ( آخ قلبم )
.
باتچکر ویژه تر
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵مجید اون کادیلاک برای دربار بود که گارد ازش استفاده میکرد
از اون ماشین 4 عدد به ایران وارد شده که من 2تاش رو از نزدیک دیدم و همشونم ابی رنگ هستن
در مورد سقف بگم که والا من یه مدل سقف دیدم که قسمت بالای سر راننده سقف نداره فقط و این نوع سقف در دهه ی 30 تا40 میلادی خیلی زیاد استفاده شده
Alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵علی جان اسمش رو کامل میشه بهم بگی ؟
میخوام عکس هاش رو دانلود کنم.
یادش بخیر در عالم بچگی عاشق این ماشین شده بودم.
اصلا به عشق اون ماشین آبی میرفتم کلاه قرمزی رو ببینم.
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵اینم برا مجید
1977 CADILLAC FLEETWOOD BROUGHAM LIMO
Alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵.
ممنون ای ویکی پدیای ماشین آمریکایی !
یادش بخیر اون زمان BMW 2002 داشتیم.
من 2002 رو خیلی دوست داشتم. ولی اون ماشین آبی گنده چیز دیگه ای بود
من گریه میکردم که ازون ماشین آبی های فیلم کلاه قرمزی میخوام !!!
پدرم هم بنده خدا اصلا نمیدونست اون ماشین آبی چی هست !!!
فقط میگفت باشه مجید جان . درسات رو بخون ، پسر خوبی باش کارنامه رو که گرفتی واست میخرم ???
تا 5-6 سال بعد 30 تا کارنامه هم گرفتم ولی از اون ماشین آبی خبری نبود که نبود.
ولی عشق اون به دلم موند. طوری که الان بعد از 15 سال قیافش دقیقا یادمه.
سیدامین فاخر
۲۰ بهمن ۱۳۹۵دوستان عزیز اولین چیزی که منو شگفت زده کرد سیستم تعلیقشه ببینید چطور بنز از محورهای رایج صلب استفاده نمیکنه و گذاشتتشون کنار
وچه سیستمه بکار برده واقعا محشره
راستی اگه اون لچکی قسمت عقبشو نمیذاشتن عین پاژن خودمون میشد
خسرو
۲۰ بهمن ۱۳۹۵اخ همه جام :)) یه مشکیه داخل مشکی لدفن
Omid622
۲۰ بهمن ۱۳۹۵دیگه چی از این بهتر واقعا غولی برای خودش من که با G500 4*4 اون ابهت رو خیلی دوس دارم حالا این با قدرت بیشتر و موتور وحشی تر عالی میشه اما حیف که ۹۹ دستگاه ساخته میشه من که اینو به تمام شاسی بلندهای دنیا تا الا ن ترجیح میدم
علي
۲۰ بهمن ۱۳۹۵چقدر خوبه .
واقعا هر چی نگاش میکنم سیر نمیشم.
از نظر فنی هم به نظر خوب میاد و آفریده شده برای جاده های خارج از شهر هر چند تو خود شهر هم نگاهارو به خودش جلب میکنه. کلاس و لول این خودرو خیلی خیلی بالاتر از (((لندکروز و رنجرور))) به نظر میرسه و فکر میکنم جون میده بچه های مجموعه (((نشنال جغرافیا))) البته منظورم (((کارمندانشون نیستا بلکه صاحبین شرکت بود? )))حتما از این خودرو استفاده کنن.ضمنا با اینکه با ماشینای گرون قیمت و بالای (((۱۲۰۰۰۰ هزار دلار))) کاملا مخالفم ولی به نظر ارزشمند و معقول به نظر میرسه.
با تچکر
اعتمادیان
۲۰ بهمن ۱۳۹۵سلام
دوستان کسی میتونه بصورت دقیق تفاوت این 4*4 G500 و G500 4×4² چیه ؟؟؟
علي
۲۱ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیزG500 4*4 2 که گفتی ی قولیه که با این نمیشه مقایسه کرد. ۶ تا چرخ داره و تنظیم باد چرخاش از داخل خودرو انجام میشه و تا بحال خودرویی رو دستش برای پیمودن شن و ماسه های کویر پیدا نشده.
با تچکر
اعتمادیان
۲۱ بهمن ۱۳۹۵نه علی جان فکر کنم هر دو نوع چهار جرخ دارند
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۱ بهمن ۱۳۹۵اولی اکسل نرمال
دومی اکسل پرتال
اعتمادیان
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ممنون آقا
Iman99
۱۱ مهر ۱۴۰۰همه چیزشون فرق میکنه هم اکسل های پرتال داره و هم بزرگتره و هم وزنش بالای ۳ تن هست و خیلی قابلیت آفرود بالاتری داره کلا یه چیز سطح بالاتریه غول آفروده.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۱ بهمن ۱۳۹۵خیلی با یه جی واگن ویباخ موافق نیستم ولی ببینم چی میشه تهش
یه نکته عجیب
جی کلاس ها سه تا دیف لاک دارن که دکمه مربوط بهشون بین دو دریچه ورودی هواست
توی عکس هشتم این ساختار واسه سر نشینای عقب هم تکرار شده! (علاوه بر کابین راننده و شاگرد)
یعنی چی؟ سرنشینای عقب دیف لاکو کنترل میکنن؟ :|
احتمالا واسه کارایی دیگه هست اون سه تا دکمه
شایدم نسخه ای که نهایتا رو نمایی میشه تفاوت هایی داشته باشه …
سپنتا
۲۱ بهمن ۱۳۹۵زیبا . گویا طراحان مرسدس خواستند اصالت شاسی بلند اصیل ارتشیg65 v12قدیم(همون که قرار بودروزگاری ماشین جیپ ارتش ایران باشه)رو حفظ کنند ولی اوج مدرنی وبزرگ بودن و لوکس بودن و بروز بودن هم اینجا ارمغان بیارند