مرسدس بنز

بررسی تغییرات فیس‌لیفت مرسدس بنز S کلاس نسبت به قبل

فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای یک خودرو به معنای تغییر کامل ظاهر آن نیست بلکه یک به‌روزرسانی ماهرانه است. بنابراین نباید تعجب کرد اگر در نگاه اول نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس بنز S کلاس از نمونهٔ قبلی خود عملاً غیرقابل‌تشخیص باشد. بااین‌حال هرچند تغییرات ظاهری این ماشین سخت‌تر قابل‌تشخیص است ولی فناوری‌ها و موتورهای جدیدی در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار مرسدس ارائه شده است. برای نگاهی بهتر به آنچه که در S کلاس جدید تغییر کرده است، در اینجا تصاویر دو نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت و فیس‌لیفت شدهٔ این سدان لوکس آلمانی را در کنار هم قرار داده‌ایم.

در S کلاس ۲۰۱۸، همچنان شکل اساسی ماشین حفظ شده است اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، یک به‌روزرسانی و تازه‌سازی جزئی در چهرهٔ آن انجام گرفته است. در نمای جلویی تغییرات بیشتری مشهود است. در اینجا چراغ‌های جلو تغییر کرده و گرافیک داخلی آن‌ها نیز با سه خط LED بروز شده است. همچنین در این بخش جلوپنجره نیز با یک نمونهٔ جدید جایگزین شده که دارای سه تیغهٔ افقی است. طرح سپر جلو هم به‌طور کامل تغییر کرده و ورودی‌های هوا از نو طراحی شده‌اند.

در پروفیل جانبی اما همچنان همان خطوط ظریف باقی‌مانده‌اند ولی رینگ‌های جدید تا حدودی نمایی نو به این قسمت بخشیده است. در عقب نیز تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، تغییراتی جزئی در سپر و تغییر سر اگزوزها بسنده شده است.

در هنگام مشاهدهٔ نمای داخلی S کلاس جدید، به‌روزرسانی‌های عمده مشهود است. برای شروع، غربیلک فرمان به‌طور کامل تغییر کرده و به کنترلرهای جدیدی مجهز شده است. این کنترلرها راننده را قادر می‌سازند که تمامی قسمت‌های مختلف در صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی رنگی جلوی خود را از روی غربیلک کنترل کند. غیرازاین کنترلرها، در زیر نمایشگر مرکزی نیز دکمه‌های کنترل‌کنندهٔ لمسی تعبیه شده است که از طریق آن‌ها تقریباً می‌توان تمامی عملکردها را کنترل نمود اما بااین‌حال یک کنترل‌کنندهٔ دوار و یک پد لمسی نیز به‌عنوان مکمل در کنسول وسط تعبیه شده است.

نسخهٔ فوق لوکس مایباخ S کلاس نیز همین تغییرات را تجربه کرده است درحالی‌که قطعات کرومی گسترده‌ای هم درون سپر جلوی آن کار شده است؛ ولی غیرازاین مایباخ در بیشتر قسمت‌ها با نسخهٔ معمولی S کلاس یکسان است؛ اما تغییر مهم در زیر کاپوت این ماشین رخ داده است یعنی جایی که پیشرانهٔ قبلی ۴.۷ لیتری V8 بای‌توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت که در مدل‌های S500 و مایباخ S500 ارائه می‌شد، با یک موتور ۴ لیتری V8 بای‌توربو جدید جایگزین شده است که ۴۷۰ اسب بخار قدرت دارد. به همین مناسبت، نام این مدل‌ها نیز به S560 تغییر یافته است؛ اما مدل‌های S600 و مایباخ S600 همچنان از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بای‌توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند.

عمل تغییر قلب در نسخهٔ اسپرت S63 AMG هم صورت گرفته و حالا در سینهٔ این مدل نیز همان پیشرانهٔ جدید ۴ لیتری V8 بای‌توربو جایگزین موتور قبلی ۵.۵ لیتری V8 بای‌توربو با ۵۸۰ اسب بخار قدرت شده است. البته این موتور توسط AMG تقویت شده و در S63 قدرتی برابر با ۶۱۰ اسب بخار تولید می‌کند؛ بنابراین حجم کمتر در کنار قدرت بیشتر نشان از پیشرفت درخور توجه این سدان لوکس اسپرت دارد؛ و درنهایت نسخهٔ پرچم‌دار S65 نیز همچنان از همان موتور ۶ لیتری V12 بای‌توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    این خودرو ی هنر واقعیه که به غیر از دادن حس غرور و لوکس گرایی حس راحتی و امنیت و رضایت از صمیم قلب و خنده رو لبهای مالک خودرو بوجود میاره .
    عالی عالی و عالی
    با تچکر

    1. مهرداد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      این بنز و بی ام و هرچی‌که مدل جدید میدن یا فیس لیفت همش عین همه اصلا قابل شناسایی نیست بی ام و که کل مدلاش کپ همه فقط سایز اتاق کم و زیاد. میشه

      1. آریا

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        ماشینای بنز ظاهر مشابه دارن ولی از لحاظ فنی کاملا متحول میشن نمونش همین فیس لیفت که از لحاظ ظاهری جزیی ولی از لحاظ فنی تغییرات اساسی بود( موتور و گیربکس جدید)
        برخلاف ایران خردو خودمون که همه ی ماشیناش از 405 تا دنا پلاس یکین ولی با اسامی و طراحی های متفاوت فروخته میشن.

  2. BMW

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    هرچی سعی میکنم نمیتونم یه کسی که این ماشین رو میخره پشت فرمون تصور کنم کلا این ماشین به کسایی که راننده شخصی داشته باشن میاد.

  3. علي طهران

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    من پول خرید مایباخ رو داشتم بدون شک سمت ماشین انگلیسی (رولز رویس یا بنتلی) میخردیم

    1. مهرداد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خودت فهمیدی چی نوشی ؟؟؟؟??

  4. Meysam..laferrari

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    با تشکر
    یکی از دوستان اگر میشه به تفصیل تشریح کنه این اسامی مربوط به مرسدس رو.
    Mercedes-benz /Mercedes-AMG
    و کلا بگه این ها چه تفاوت هایی دارن و مربوط به چه بخش هایی هستند و آیا تفاوتشون فقط در اسمه یا در عمل جدا از هم هستند؟!
    ممنون میشم حتی المقدور مفصل توضیح بدید

    1. آریا

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      شرکت: دایملر
      برند: مرسدس بنز
      زیرمجموعه اسپرت ساز: AMG (مثل M پاور BMW یا F sport لکسس)
      توضیحات مفصل هم نمیخواد. همینه دیگه.

    2. امپراتور لامبورگینی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      مفصل که نمیشه !
      در مورد این غول خودروسازی ۳ سطح وجود داره :

      سطح۱ / Daimler AG
      سطح۲ / Mercedes- benz همون بنز خودمون
      سطح۳ / Mercedes -amg + Mercedes- maybach

      Daimler AG مالک (مرسدس-بنز) هست ، (مرسدس-مایباخ) و (مرسدس-آام گ) زیر مجموعه های (مرسدس-بنز) هستند. یک جور رابطه ی هرمی وجود داره. (دایملر) در رأسه ، ( بنز) در میانه ی هرم و (مایباخ) و( آ ام گ) در قاعده ی هرم.

      در عمل هم که خودت بهتر از من میدونی کاملا جدا هستن ، مایباخ تیونر لوکس ساز مرسدس بنز هست ( مثل آلپینا واسه ب ام و) و آ ام گ تیونر پرفورمنس ( مثل m power)

      1. Machine

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        مجید جان به نظر من مایباخ رو نمیشه تیونر مرسدس بنز تلقی کرد چون شرکت مجزایی نیست.
        بنظر من مایباخ بازوی لوکس‌ مرسدسه

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          منظورم همون بود.

  5. خسرو

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    بنز بالاخره فهمید گرافیک چراغ عقب رو از اون حالت بچه گونه در بیاره و مثل سابق با صلابت روشن بشه چراغ هاش/ ولی هنوز چراغ جلوش کار داره/ و اینکه حداقل تو این عکس غربیلک فرمون جدیدش اصلا خوب نیست نسبت به قبلی/در کل ظاهرش سرحال تر شده ..

  6. سینا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    فرمون قبلی خودش یه دنیا بود

  7. Mercede kaviani

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز امیر دهقان
    وسپاس از مطلب عالی وزحمات شما دوست عزیز
    ایا مدل اس 350 که مدل پایه اس کلاس است وقیمت ان 70 هزار دلار است حذف شده است ؟
    باسپاس از پاسخ شما
    دوستدار شما مرسده کاویانی

    1. hrezzati

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (42 ديدگاه)

      با سلام. نمیدانم.
      با تشکر. دوستدار شما ابوسعید ابوالخیر ۷ ساله . از مزارشریف

      1. علی

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (218 ديدگاه)

        جناب ابو سعید ابوالخیر ، تو را چه میشود ای شیخ!!

  8. saied

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    افتخار مرسدس بنز. واقعا عالیه
    اینبار میخوام تبریک بگم به انسانهایی که از طریق کارهایه انسان دوستانه لیاقت خرید این اعجوبرو دارن. واقعا بهتون تبریک میگم و مبارکتون باشه، لیاقت انسان هایه بزرگ و کار درست خیلی بیشتر از ایناست.

  9. Kamran

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    سلطان سوپر لکس ها

  10. ROHAM

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    میدونم الان مورد تشر قرار میگیرم …
    ولی این چرا فرمون جدیدش شبیه فرمون سراتو 2010 شده؟!!!

  11. مرتضی مقدم

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    ماشین نیست که این.بیشتر به آثار هنری میخوره تا یه وسیله مکانیکی.من پولشو داشتم میخریدم میذاشتم یجا فقط نگاش میکردم.چ قوس های دلفریبی داره.ب نظر من زیبا ترین ماشین دنیاست کلاس اس مرسدس.شاهکار مجسمه سازی و حجم پردازیه.آدم یاد موسیقی آلبوم سیلور پین کلایدرمن میندازه.حالا فک کن این شاهکار پر ناز و ادا تو چهار ثانیه با غرش اژدها وارش میرسه به صد کیلومتر در ساعت.واقعا تضاد داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا