مرسدس-اِیامجی GT از زمان معرفیاش در پاییز سال ۲۰۱۴ میلادی، نه تنها با طراحی زیبایش نظرها را به سمت خود جلب نموده، بلکه یک نیروی G هیجانانگیز و عملکرد خارقالعادهای نیز در رانندگی به نمایش گذاشته است. در همین حال، نوابغ حاضر در AMG قصد دارند که باز هم برای بهبود تمام خودروهای سری AMG GT در مدل سال ۲۰۱۸ و همینطور مدل جدید GT C کوپه دست به کار شوند. در ادامه به ۸ نمونه از تغییرات کلیدی این مدلها در آینده میپردازیم.
۱) سرخط اصلی خبرهای مرتبط با GT، رونمایی از GT C کوپه است که به دنبال معرفی GT C رودستر در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال گذشته، ارائه میشود. این نسخه طلایی GT در جایی بین GT S و GT R قرار میگیرد و دارای خروجی پیشرانه ۵۵۰ اسببخار و ۶۸۰ نیوتنمتر، یک عقب بدنه عریضتر، تایرهای با عرض بیشتر در عقب، بهبود شتاب به اندازه یکدهم ثانیه (۳.۶ ثانیه در رسیدن به سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت) و حداکثر سرعت بالاتر به اندازه ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت است. همچنین این خودرو در ابتدا به مناسبت ۵۰ سالگی AMG، کار خود را با مدل ویژه «ادیشن ۵۰» آغاز خواهد کرد.
۲) مدل «ادیشن ۵۰» با ویژگیهایی چون رنگآمیزی خاکستری (Graphite Grey Magno)، تریم کروم سیاهرنگ، جلوپنجره پانامریکانا، نشانهای ویژه “Edition 50”، و همین طور طراحی متمایز داخلی متشکل از رنگهای مشکی و نقرهای با استفاده چرم ناپا، صندلیهای با دوخت طرح لوزی، دوخت متمایز خاکستری، پکیج ویژه «نایت» و الگوهای فیبرکربنی همراه است.
۳) امّا این موضوع تنها مختص GT C یا نسخه ویژه «ادیشن ۵۰» آن نیست؛ بلکه تمام سری مرسدس-اِیامجی GT برای مدل سال ۲۰۱۸ ارتقا خواهند یافت. تغییر اولیه ظاهری مربوط به نمای جلوی جدید، البته با برخی جزئیات متفاوت، در تمام این مدلهاست. جلوپنجره پانامریکانا مرکز ثقل این سیمای جدید خواهد بود که در آن تعداد ۱۵ نوار کرومی به صورت عمودی، شرایط جلوپنجره مدلهای مسابقهای سفارشی مرسدس-اِیامجی GT3 را تداعی میکنند. در همین حال، دریچههای هوای بزرگتر موجب ایجاد یک چهره تهاجمی و مسابقهای تر برای این خودروها میشوند.
۴) نامهای نوآورانه و تماماُ با حروف بزرگ انگلیسی مانند AIRPANEL از مشخصههای مرسدس بوده و AMG GT مدل ۲۰۱۸ نیز از این امر مستثنی نیست. AIRPANEL نام کمپانیای است که در پشت هواکشهای هوشمند در جلوی بدنه قرار دارد. این دریچهها در حالت عادی به منظور کاهش دراگ و بهبود راندمان آئرودینامیک، بسته هستند. در این حالت، جریان هوا از طریق دماغه به فضای زیرین خودرو هدایت میشود. امّا در حالت رانندگیِ سخت که به ظرفیت خنککنندگی بالاتری احتیاج پیدا میشود، این هواکش به صورت اتوماتیک (مطابق گفته مرسدس در کمتر از یک ثانیه) باز میشود تا جریان هوا را به سمت رادیاتورها و مبدّلهای دمایی روانه کند. بر اساس همین مسیر جریان هوا، خنککننده روغن در تمام مدلها از جلوی خودرو به ناحیه گلگیرها منتقل شده است.
۵) قدرت افزایش مییابد. با وجود قدرت قابلملاحظه مدلهای کنونی AMG GT، نسخه ۲۰۱۸ در زمینه پرفورمنس نیز ارتقا خواهد خواهد یافت. مدل پایه AMG GT با افزایش قدرت ۱۳ اسببخاری، به خروجی کلی ۴۶۹ اسببخار دست مییابد. ضمن اینکه حداکثر گشتاور آن نیز به میزان ۳۰ نیوتنمتر ارتقا یافته و به ۶۳۶ نیوتنمتر میرسد. خروجی پیشرانه مدلهای AMG GT S نیز به میزان ۱۲ اسببخار و ۲۰ نیوتنمتر افزایش پیدا میکند و در مدل ۲۰۱۸، قدرتی برابر ۵۱۵ اسببخار و گشتاوری معادل ۶۷۰ نیوتنمتر را در اختیار قرار میدهند. قدرت و گشتاور حداکثر مدل جدید AMG GT C به ترتیب، ۵۵۰ اسببخار و ۶۸۱ نیوتنمتر اعلام شدهاند و این در حالی است که مدل سطح بالای GT R با قدرت ۵۷۷ اسببخارو گشتاور ۷۰۰ نیوتنمتر حکمران بلامنازع سری محصولات مرسدس-اِیامجی GT به شمار میرود.
۶) در GT C کوپه و رودستر از سیستم فرمان آکسل عقب استفاده میشود. همانند AMG GT R، مدلهای جدید GT C از سیستم فرمان هوشمند آکسل عقب در تکمیل افزایش ۵۷ میلیمتری عرض بدنه در عقب و همینطور، تایرهای عقب عریضتر بهرهمند میشوند. این موضوع در مقایسه با AMG GT و GT S، حتماً میتواند موجب چابکیِ بیشتر در سرعتهای پایینتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و همینطور، افزایش پایداری در سرعتهای بالا شود.
۷) گزینههای جدید برای طراحی بیرونی و داخلی. در سری ۲۰۱۸ از محصولات AMG GT، پکیج جدید موسوم به «شبهنگام در کابین اِیامجی» ارائه خواهد شد؛ پکیجی که در GT R به صورت استاندارد است و شامل یک غربیلک فرمان AMG با میکروفیبر «دینامیکا»، پرههای مشکی برّاق و پدلشیفترها میشود. برای آنهایی نیز که به فیبر کربن علاقه ویژهای دارند، پکیج «فیبر کربن بدنه خارجی اِیامجی» درنظر گرفته شده که شامل مجموعه از قطعات فیبرکربنی خاکستری-مشکی در اسپلیتر جلو، دریچههای سپر، قاب آینههای بغل، لبه کناری بدنه در مدلهای GT C و دیفیوزر عقب است.
منبع: automobilemag
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵سری محصولات دیفرانسیل عقب بنز مثل SLR ، AMG GT R و S65 و C63 و … در شتاب اولیه ممکنه از رقیبان چهار چرخ متحرک عقب بمونن ، اما وقتی سرعت می گیرن دیگه کسی جلودارشون نیست.
Danial
۲۵ دی ۱۳۹۵آخ آخ اسمشو نیار رویای من داشتن یدونه Maclaren SLR 722 می باشد و بس …
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵هیچ وقت مسابقش رو با Murcielago SV در تاپ گیر فراموش نمیکنم.
X6
۲۵ دی ۱۳۹۵و البته درگش با پورشه کارار جی تی در تاپ گیر!
سلطان شتاب اولیه (پورشه) رو خجالت زده کرد
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵البته رکورد کاررا جی تی در پیست تاپ گیر بهتر از SLR بود.
4x
۲۵ دی ۱۳۹۵این جی تی سی چه قدر ابهت داره ?
علی اقتدارنیا
۲۵ دی ۱۳۹۵اینقدر طراح بدنش به لطف گردن واگنر زیبا بوده که نتونستن تغییر خاصی در سطح بدنش به وجود بیارن
faramarz
۲۶ دی ۱۳۹۵یکی از زیباترین خودروهای بنزه.البته مرسدس خودروی زشت نداره
علی
۲۶ دی ۱۳۹۵دلرباااااااا …