مرسدس بنز

لوئیس همیلتون: Project One مغزها را خواهد ترکاند!

اوایل هفته پیش پرده‌ها کنار رفت و هایپرکار مرسدس-ای‌ام‌جی Project One با کمک کوچک قهرمان فرمول ۱ یعنی لوئیس همیلتون رونمایی شد.


این راننده بریتانیایی نقشی در توسعه هایپرکار جدید مرسدس داشته است. همیلتون به تاپ گیر گفته که پرفورمنس این خودرو مغز افراد را خواهد ترکاند.


همیلتون گفت:

زمانی که دور پیشرانه را بالا برده و دنده‌ها را سبک می‌کنید، خودرو نفس‌گیر عمل می‌کند. این هایپرکار بسیار آئرودینامیک عمل می‌کند. یک نکته دیگر درباره پهنای لاستیک‌هاست. آیا ابعاد آن‌ها را دیده‌اید؟

همیلتون ادامه می‌دهد:

مشکل این است که هیچ خودروی جاده‌ای در دنیا نمی‌تواند احساسی شبیه خودروی فرمول ۱ من داشته باشد. به خاطر وزن، آئرودینامیک، احساس موقعیت پشت فرمان و حالتی که دارید؛ اما Project One نزدیک‌ترین خودرو به فرمول ۱ است. فکر می‌کنم این خودرو واقعاً مغزها را منفجر خواهد کرد.


همیلتون، مرسدس را برای ساخت یک سوپرکار تشویق کرده و گفته که این برند آلمانی می‌تواند خودروی بهتری نسبت به فراری بسازد.

مرسدس-ای‌ام‌جی Project One در روی کاغذ فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی متعلق به خودروی فرمول ۱ سال ۲۰۱۵ استفاده کرده و البته دو پیشرانه الکتریکی در جلو و یکی در عقب بکار گرفته شده و چهارمین پیشرانه الکتریکی نیز به توربو متصل شده است. نتیجه این کار تولید بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در کمتر از ۶ ثانیه می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    البته لوئیس جان من خودم طرفدارتم،ولی هیچ کس نمیگه ماست من ترشه!!!!
    قطعا خودروی شاهکاری خواهد بود.
    ولی اندی پالمر گفته:هر دو خودرو ظاهرا مشابه هستن ولی کاملا شخصیت های متفاوتی نصبت به یکدیگر خواهند داشت……..((اطلاعات تکمیلی در پستی که ربط داشته باشه به خودورهای انگلیسی یا خود استون))
    پس نمیشه قطعا گفت که استون بهتره یا بنز.
    به تیکش با فراری کاری ندارم فقط با استون مقایسه کردم.

  2. Ahmad

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    لویس مرسدس رو تشویق به ساخت هایپر کار کرده؟؟ چه عجیب
    ولی واقعا سوار شدنه وان پروجکت باید هیجان انگیز باشه.
    ولی لویس یه جا اشتباه کرده که فکر کرده از ماشین فراری هم میشه بهتر ساخت.

  3. Ferrari

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    این اتومبیل 18 ماه دیگه تولید میشه و اگه نسبت به لافراری بخوایم مقایسه کنیم بیش از 5 سال اختلاف تکنولوژی وجود داره و مطمئنا باید بهتر باشه اما توی پیست شاید نشه به این راحتی قضاوت کرد
    فراری قصد داره نسخه ی FXXK EVOLOZION رو اماده کنه از مشخصات فنی اطلاعیی ندارم ولی یه اسپویلر بزرگ روش نصب کردن این هیولا نیروی روبه پایین فوق العاده ای خواهد داشت و برای ثبت بهترین لپ تایم ها به همین چسبندگی احتیاج داره چون الانم اندازه ی همین مرسدس نیرو تولید میکنه. نبرد جذابی خواهد بود

  4. Amir.z

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (175 ديدگاه)

    الان یکی از دوستان که همتون میشناسید میان میگن استون مارتین قطعا و صد درصد بهتر از مرسدس و بریتانیا شاه پرفورمنس جهان خوب خوبان اصلا شاخ سوپر اسپرت سازان
    حالا من نظری نمیدم درباره هایپرکار بهتر بین این دوتا ولی دوست عزیز بزارید کامل استون معرفی کنه بعدا بگو جلو استون هیچی نیست

    1. Amir.z

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      البته یه نکته درباره این ماشین هست اینکه مرسدس تو این ماشین از سبک طراحی خودش استفاده نکرد این نشون میده که به قول دوستان اصالت طراحی ماشین رو فدای پرفورمنس و ائرودینامیک ماشین کرده و خب این منو یه ذره درباره عملکرد این ماشین قلقلک میده که لابد باید عملکرد خیره کننده ای خارج از اعداد روی کاغذ داشته باشه

      1. ساسان

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        نمای پشت خیلی شبیه اونتادورsvهست

        1. ساسان

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          خطاب به دوستانی که منفی دادن
          نمای پشتشو از پراید الگو گرفتن…الان خوبه؟
          درضمن تیغه ی متصل از سقف به پشتم از لامبورگینی وننو هست…اینقدر منفی بدیدتا….سختتونه قبول کنید طراحی بی اصالتی داره؟
          برای بحث فنیش احترام قاعلم..ولی خیلی بدقوارست….اصالت چیزیه که طراحان بنزرعایت نکردن.همانطور همون کاری که آستون مارتین وردبول با والکری کردن….درواقع دروالکری چیزی به اسم طراحی وزیبایی وجود نداره…موتورو بستن به 4تا چرخ….درمنفی دادن تمام انرژیتونو بزارید..حقیقت همینه که گفتم…هنر وقتیه که تو با حفظ مساعل زیبایی شناسی و آیرودینامیک..زبان طراحی مخصوص برندتم حفظ کنی…سختی کار اینجاست..کاری که پاگانی درزمان خودش با زوندا Rکرد…

        2. Carbonado Aventador

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          حالا اینا به کنار…
          از نمای جلو واقعا خیلی شبیه استریون هستش…خیلی شبیههه!!!
          http://veneno.ir/wp-content/uploads/lamborghini-asterion-lpi-910-4-concept-and-lamborghini-aventador-lp-750-4-superveloce-06.jpg

        3. Meysam..LaFerrari

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          ساسان به بقیه ی حرفات کاری ندارم ولی اون بال پشتی رو دیگه داری هذیون میگی ، یه نگاه به ماشینای فرمول یک بکنی میفهمی اون ازکجا اومد!

        4. الف.ی

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          چرا انقدر برای بعضی ها سخته که درک کنن نمیشه طراحی یه S CLASS رو تو یه هایپر کار پیاده کرد؟

        5. mohammad_FM 480

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          اقای ساسان واقعا متاسفم .
          یعنی چی اینقد منفی بدید تا… ؟؟
          اگه سختته که دیسلایک بخوری کامنت نزار.
          نکته دوم:
          یعنی چون اولل وننو از اسپویلر استفاده کرد هیچ کمپانی دیگه ای نباید استفاده کنه؟ و یا یک شرکت نباید یه طرح جدید پیاده کنه؟
          خیلی منطقی هستی…

      2. اميرحسين رادفر

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (52 ديدگاه)

        الان بوگاتى از سبک طراحى فولکس واگن پى روى مى کنه ؟ والکرى سبک طراحى استون و داره ؟ اصلا یه سوال کدوم هایپر کارى از سبک طراحى حتى سوپر اسپرت ها پیروى مى کنه !؟ البته که دوره ماشین بازى همون موقع اى تموم شد که به جاى bp سوارا و Rc سوارا و 2jz سوارا و bmw سوارا انجمن تخصصى s5 سواران و … تشکیل شد اینجور کامنتا زمانى مدشد که پدال از سایت تخصصى نقد و بررسى خودرو شد یه جایى شبیه اینستاگرام محل جمع کردن لایک و خود نمایى متاسفانه البته !!

        1. ارمان

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1306 ديدگاه)

          پس فقط من این حسو ندارم , فکر میکردم مریض شدم
          فکر میکردم بد بین شدم و فکر میکردم دیگه یه کامنت هم ننویسم کاری که تو اینستا گرام میکنم
          امیر حسین گل گفتی حرف حساب هم که … .

    2. ساسان

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      (هذیون)ممنون از لطفت نسبت به من.شما درست میگی من هم متوجه هستم که درخودرو فرمول1 این اسپویلر موجوده….برای اولین بار این اسپویلر تو یه خودرو جاده ای دروننو استفاده شد….طراحی جلو هم سپر بدون هیچ تغییری همون آستریون هست…
      کسی نگفت طراحی sکلاس یا eکلاس…صحبت از زبان طراحی و اصالت طراحی بنزهست…نه یه اس کلاسو هایپرکارکنن…درک این موضوع اینقدر سخته؟حفظ المانها وزبان طراحی….باز میگهsکلاس…عجیبه واقعا”…مثال هم زدم ..کاری که پاگانی درمورد زونداریاRدرزمان خودش انجام داد…باز بیا بگوe کلاس..الله اکبر

  5. الف.ی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    واقعا همینطوره که پسر سریع گفته

  6. AMIR

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    خود همیلتون این ماشین رو پیش خرید کرده یا نه؟بعد از زوندا و لافراری انتخاب خوبی هست

  7. ارش

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    وقتی یه شخصی مثل همیلتون راجع به یه خودرو حرف میزنه رو حرفش میشه صد درصد حساب کرد باید صبر کنیم ببینیم چه اعجوبه ای در راهه در ضمن دوستان در مورد استون مارتین کم لطفی میکنن خداییش والکری هم واقعا ماشین شاخیه قراره چهار صد کیلومتر رو درنورده بالاخره یه ماشین انگلیسیه و خوب میدانیم بخشی از علم مخصوصا ریاضیات وفیزیک مدیون همین انگلیسهاست و انگلیسیها در این مسائل استادن هرچند دلخوشی ازشون ندارم و اینکه از استون مارتین نباید انتظارعملکرد در حد و اندازه مرسدس یا فراری و پورشه داشت.

  8. Love Cars

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    فوقالعاده و دیگر هیچ.

  9. Mohammadreza

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    نمای عقب زیباست
    ولی ایکاش چراغای جلو یکم میومدن جلو تر تا نمای جلو زیباتر شه

  10. شلبى

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (705 ديدگاه)

    بسیار ماشین قابلىه وشکى توش نیست که یه شاهکار مهندسیه
    ولى میشد طرلحى جلوى بهترى داشته باشه و امضاى محصولات مرسدس بنز رو داشته باشه،الان اگر علامت رو کاپوتش نباشه نمیشه تشخیص داد که بنز و شباهتى به محصولات دیگر بنز نداره

  11. مرتضی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من دوستش ندارم
    هایپر کار فقط لافراری و دیگر هیچ

  12. حمیدرضا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم عملکردش رو در دست مالکانش ببینم چون قطعا خیلی نیاز به سرویس داره برعکس فراری یا سایر هایپر کار ها
    خیلی چهره داغی داره

  13. علی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان دقت کنید که هدف بنز از ساختن این ماشین چی بوده قطعا این نبوده که حداکثر سرعت را رکورد بزنه وگرنه کاری براش نداره .بلکه هدفش این بوده که نزدیکترین حس به یه ماشین فرمول یک با انجین فرمول یک را داشته باشه و به نظر می رسه این کارو عالی انجام داده ولی بقیه هم رده هاش مثل همین جناب والکری هدفشون چیز دیگه ای هست و یا بوگاتی را نگاه کنید هدفش لوکس و تجملی بودن در کنار قدرت وحشتناکه پس حس همه اینها با هم فرق می کنه و اینکه یه شرکتی میاد و ریسک می کنه و از یه موتور فوق العاده حساس که خیلی از شرکتها قادر به نزدیک شدن بهش هم نیستند میاد اونو برا رانندگی جاده ای و شهری توسعه می ده واقعا ریسک و جرات زیادی می خاد .متاسفانه دوستان در مورد این هیولا خیلی کم لطف هستند تکنولوژی هاشو کسی نمی بینه همه اینو بلدن که جلو شبیه اون شده عقبش شبیه اون و ….

  14. کیخسرو

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فن آوری برجسته و بسیار پیشرفته ای داره و به نگرم دوست داشتنی و زیباست.بی شک نمایش شگفت انگیزی به راه میندازه

  15. mohammad_FM 480

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا عالیه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا