مرسدس بنز

تولید سیصد هزارمین دستگاه مرسدس G کلاس

۳۸ سال حضور پرافتخار در بازار…
مرسدس بنز همین چند روز پیش پیکاپ X کلاس خود را معرفی کرد اما به تازگی به رکورد جدیدی برای یکی از افسانه‌ای‌ترین خودروهای خود رسیده است. سیصد هزارمین دستگاه از G کلاس اسطوره‌ای خط تولید مگنا اشتایر در گراز اتریش را ترک کرده است. این خودرو یک دستگاه G500 آبی‌رنگ با صندلی‌های چرمی مشکی و دوخت‌های سفید است.


اما این خودرو نه تنها نمونه‌ای مخصوص است بلکه بخشی از آن توسط طرفداران این شاسی‌بلند جعبه‌ای شکل طراحی شده است. افرادی از سراسر دنیا برای مشخصات موردعلاقه خود رأی داده‌اند. ترکیب برنده دارای پکیج آفرودی است که از رینگ‌های ۱۶ اینچی مشکی با لاستیک‌های همه‌جارو و باربند سقفی تشکیل شده است.


دکتر گانر گوتنک رئیس بخش محصولات آفرود مرسدس بنز در خلال برگزاری مراسم گرامی داشت تولید سیصد هزارمین دستگاه از G کلاس گفت:

G کلاس از سال ۱۹۷۹ تاکنون در مگنا اشتایر اتریش تولید می‌شود. امروز این نماد آفرود موفق‌تر از هر زمان دیگری است. تولید سیصد هزارمین مدل از این خودرو یک رویداد تحسین‌برانگیز است. تیم شرکت کننده در ایجاد این موفقیت شامل کارکنانی است که بخشی از تاریخ ۳۸ ساله G کلاس را تشکیل می‌دهند. ما از چندین دهه همکاری موفقیت‌آمیز با مگنا اشتایر در تولید G کلاس لذت برده‌ایم.


G کلاس که تنها در یک خط تولید می‌شود سال گذشته رکورد فروش جدیدی بر جای گذاشت و حدود ۲۰ هزار دستگاه از آن به خانه مشتریان راه یافت. این آفرود از سال ۲۰۱۲ تاکنون همه‌ساله رکورد فروش جدیدی را ثبت کرده است.

Mercedes Benz G500
مدیر مرسدس در نهایت اضافه کرد:

مرسدس بنز G کلاس نهایت یک آفرودر است. به لطف فرایند تکامل ادامه‌دار، این خودرو از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره‌مند است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خیلی هستش سالی 20 هزار تا برای ماشینی به این گرونی اونم ماشینی که به گفته کمپانی تعداد فروش نسخه amg از نسخه استانداردش بیشتر هستش فقط بنز عشقه

  2. Kamran

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    همـه چـیزش بی نـظیره این ماشـین
    شدید منتظر معرفی نسل جدیدشم
    ـ
    G Wagon در کنار Jeep Wrangler
    بـدون شـک سلاطیـن افـرود هستنـد

  3. مسعود

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (37 ديدگاه)

    و ما همچنان با هزاران هزار تکبر و غرور مشغول تولید پژو 405 هستیم که بیش از 30 سال پیش تو زادگاهش از چرخه تولید خارج شد.باریکلا به مدیران صنعت کشور
    از ماست که بر ماست…

  4. #ali.m#

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    درسته قیمتش زیاده ولی با وجود امکانات خاص و خلاقانه ای که داره . که تو هیچ ماشینی نیست و طراحی کلاسیکش .
    قیمتش خیلی هم خوبه و منصفانست .
    البته ماهیت لوکسش به افرودش میچربه .

  5. charger

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    طرفدار هر برندی که باشی نمیتونی عاشق این اعجوبه نباشی
    لیونل مسی دنیای اتومبیل
    جاودان و بی همتا

  6. faramarz

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    بهترین suv دنیا

  7. مهدی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    و یادی کنیم که این ماشین برای ارتش ملی ایران طراحی شده بود

    1. ماکان

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      واقعا مهدی جان ؟
      کسی در این مورد اطلاعاتی داره اگه لطف کنه به اشتراک بزاره ممنون میشم

      1. مهدی

        ۳۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        کافیه یه سری به ویکی پدیای فارسی یا انگلیسی بزنی و یا منابع انگلیسی را جستجو کنی
        The G-class was developed as a military vehicle from a suggestion by the Shah of Iran (at the time a significant Mercedes shareholder) to Mercedes[4] and offered as a civilian version in 1979.
        از این منبع که تو خود ویکی پدیا هم منبع اصلی را گذاشته
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_G-Class

    2. تورج

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (53 ديدگاه)

      با تشکر از آقا مهدی عزیز، اینم یه لینک از یه سایت دیگه:
      http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Model-history-The-evolution-of-the-G.xhtml?oid=9361642
      سایت دایملر: مطلب رو اگه بخونید توضیح داده که چطور سال 1975 شاه ایران، سهامدار عمده شرکت مرسدس بنز، سفارش ساخت 000ر20 خودرو رو برای مقاصد نظامی داده و در حقیقت استارت تجاری سازی این پروژه رو زده، که البته بعد از انقلاب این سفارش کنسل شد.

      یه پروژه سفارشی دیگه که برای من جالب هست، قطعات خودروهای شورولت نوا بود که تا سال 1372 به ایران اومد و مونتاژ شد.
      خدایا الان کجاییم!!؟

    3. تورج

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (53 ديدگاه)

      اینم یه لینک دیگه از سایت دایملر:
      http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Model-history-The-evolution-of-the-G.xhtml?oid=9361642

      و با تشکر از سایت پدال که نوشته ها رو سانسور نه، حذف می کنه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا