پس از انتشار تیزرهای فراوان و چندین و چند تصویر جاسوسی، سرانجام نسل جدید مرسدس G کلاس معرفی شد. این خودروساز آلمانی کار بسیار سختی در خلق G کلاس ۲۰۱۹ داشته است. طراحان مجبور بودهاند عناصر زیباییشناسی اصیل این خودرو را که تعریف کننده شخصیت آن بوده حفظ کنند و در عین حال نیز آن را به نمونهای مدرن بدل نمایند.
در مطلب پیش رو مقایسهای خواهیم داشت بین نسل قبلی و جدید مرسدس G کلاس. با ما همراه باشید.
نمای جلو
با نگاهی سریع شاید حتی متوجه تفاوتی بین دو نسل این خودرو نشوید! هر دو نسل G کلاس دارای عناصر طراحی عمده مشابهی هستند که از جمله آنها میتوان به چراغهای کروی، چراغهای راهنمای نصب شده روی گلگیر، جلوپنجره پهن و گلگیرهای عضلانی اشاره کرد.
البته جزئیات کوچک باعث تفاوت شدهاند. برای مثال ورودیهای بخش پایینی سپر هماکنون کوچکتر اما پهنتر بوده که از نظر بصری بر پهنای این شاسیبلند تأکید دارد. همچنین حذف نوار جدای چراغهای روز روشن و یکپارچه کردن همه عناصر داخل چراغهای چلو باعث شده نمای جلوی G کلاس تر و تمیزتر باشد. برفپاککنهای جدید نیز در مکانی کم ارتفاعتر قرار گرفتهاند تا دیدی بهتر از کابین ایجاد گردد.
نمای سهچهارم جلو
این بخش از نسل جدید G کلاس نیز پیروی طراحی کلی و همیشگی بوده اما تفاوتیهایی نیز وجود دارد. البته که تغییرات پررنگی را شاهد نیستیم اما بازنگریهای جزئی به منظور جذابتر شدن اعمال شدهاند. هماکنون گوشه سپر جلو به طور روانتری به بچه گلگیر جلو وصل شده و آینههای جانبی نیز گردتر از قبل هستند و بیشتر از قبل به گوشه درب کشیده شدهاند.
پروفایل کلی
زمانی که از کنارهها به خودرو نگاه کنید تفاوتهای چشمگیرتری را خواهید دید. نسل جدید G کلاس گردتر از نسل قبلی بوده و به جای آنکه زوایای تیزتری در گوشههای دربها کار شود هماکنون زوایای نرمتری را مشاهده میکنیم. نتیجه این تغییرات ظاهر به هم پیوستهتری است که با خطوط بکار رفته در اطراف پنجرهها هماهنگی دارد.
کابین
درحالیکه تغییرات اعمال شده در طراحی ظاهری G کلاس جدید چندان چشمگیر نیستند اما کابین تفاوتهای بیشتری دارد. تنها تشابه بزرگ دو نسل از این خودرو وجود دستگیرهای است که در طرف سرنشین وجود دارد. مرسدس هماکنون دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی را ارائه میکند که به طرز مناسبی در داشبورد قرار میگیرند. همچنین ورودیهای هوا از توربین جتها الهام گرفته و شاهد دکمههای متالیک جذابی هستیم. علاوه بر بهبود طراحی کابین، فضای سرنشینان نیز افزایش یافته است.
طراحی بیرونش نسل قدیم رو بیشتر دوس دارم. جالب اینجاس که نسل جدید در طول و عرض اندازش بیشتره ولی اصلا معلوم نیس که بزرگتره. ولی داخلش کلا دگرگون شده ولی خیلی هم عالیه. داخل نسل جدید رو با هموتن اتاق نسل قدیم زیباتره. ( نظر شخصی)
با سلام دوست عزیز تو ویدیو خداحافظی جی کلاس نسل قدیم اولش می گه آمریکایی ها جیپ رو دارن انگلیسی ها لندرور و آلمانها اینو دارن ولی نکته متفاوتش اینجاس جی کلاس همه چی رو در نهایت بهت می ده تو آفرود تو لوکس بودن و …. یه پکیج کامله جیپ ولی اینطور نیست بیشتر ماشین کار هست تا لوکس لندرور تا حدی مثل جی کلاس می مومنه ولی لوکسی اونو نداره ولی تو آفرود واقعا هر سه از خدایگان آفرود هستن و بسیار بی رقیب هستند. ولی سلطان آفرود بی چون و چرا یونیماگ هست خیلی جاها که بقیه ماشینها گیر می کنند و کسی نمی ره زمین تفریح یونیماگه و البته از دایناسور بنز یعنی g6*6 نباید غافل شد و هم خانواده هاش
درسته، تو افرود جیپ حرف اول رو میزنه. هر شرکتی که خواسته بار اول آفرودر بسازه از جیپ الگو گرفته. حتی از روی ظاهر لندکروزها و لندرورهای قدیمی و حتی همین G کلاس میشه فهمید. از نظر لوکس بودن هم نویگیتور و اسکالید خیلی لوکس تر هستن. بقیش تعصب طرفدارای آلمان هست.
درود با افزایش 53 میلی متری طول در نسل جدید, طول این ماشین به 4724 میلی متر و با افزایش 121 میلی متری عرض ماشین, پهناش به 1987 میلی متر رسیده, اما کماکان ارتفاع ماشین همچنان ثابت مونده! Length : 4671mm + 53mm = 4724mm Width : 1866mm + 121mm = 1987mm Height = ~ 1953 البته ارتفاع ماشین با تنظیم سیستم تعلیق در شرایط مختلف جاده ای متغیره. ____________________________________ این هم تغییرات فضای داخل کابین در نسل جدید : فضای پا در ردیف جلو : 38mm + فضای پا در ردیف عقب : 155mm + فضای شانه در ردیف جلو : 38mm + فضای شانه در ردیف عقب : 27mm + فضای آرنج در ردیف جلو : 68mm + فضای آرنج در ردیف عقب : 56mm +
به نظرم خشونت بیرونی طراحی جدیدش کم شده و همون مدل قبلی از لحاظ بیرونی زیباتره در داخل هم نسل جدیدش زیباتره ولی داشبرد ماشین شده صفحه نمایش و حس خوبی ایجاد نمیکنه به نظرم آنالوگ بودن صفحه کیلومتر زیبایی بیشتر به خودرو نسب به دیجیتال بودن میده و حس بهتری به راننده منتقل میکنه مخصوصا برای خودروهای آفرود و اسپرت که درگیری راننده با صفحه کیلومتر بیشتره در کل من نسل قبلیو بیشتر میپسندم در ضمن اون پنج تا ال ای دی روزتاب که در نسل قبلی وجود داره خیلی تو ابهت و زیبایی بنز تاثیر داشته در کل من نسل جدیدشو از لحاظ پیشرفت موفق نمیدونم و حتی در نمای بیرون به اعتقادم خیلی پسرفت داشته
ما هیچ ، ما نگاه ، ما حسرت دورانیکه هرگز ندیدیم اما میدانیم در اون دوران همین جی کلاس برای ارتش ما طراحی و ساخته شد که حالا فقط تصاویرش رو میتونیم ببینیم و آه بکشیم !
meysam
۲۷ دی ۱۳۹۶کدوم بهتره؟
جی کلاس نسل قبلی?
جی کلاس جدید?
شاهو
۲۷ دی ۱۳۹۶طراحی بیرونش نسل قدیم رو بیشتر دوس دارم. جالب اینجاس که نسل جدید در طول و عرض اندازش بیشتره ولی اصلا معلوم نیس که بزرگتره. ولی داخلش کلا دگرگون شده ولی خیلی هم عالیه. داخل نسل جدید رو با هموتن اتاق نسل قدیم زیباتره. ( نظر شخصی)
M
۴ مهر ۱۳۹۸عاشق نسل قدیمیشم یه حس خیلی مردونه ای داره
Kamran
۲۷ دی ۱۳۹۶از هر نظر پیشرفت
داشتـه عالی شـده
–
سلـطانِ افرودر ها
DELL
۲۷ دی ۱۳۹۶سلطان افرودرا جیپ رانگلره داداش اینو همه میدونن.دوس داشتی فیلمای مقایسه اینا و رقباشونو ببین
علی
۲۷ دی ۱۳۹۶با سلام
دوست عزیز تو ویدیو خداحافظی جی کلاس نسل قدیم اولش می گه آمریکایی ها جیپ رو دارن انگلیسی ها لندرور و آلمانها اینو دارن ولی نکته متفاوتش اینجاس جی کلاس همه چی رو در نهایت بهت می ده تو آفرود تو لوکس بودن و …. یه پکیج کامله جیپ ولی اینطور نیست بیشتر ماشین کار هست تا لوکس لندرور تا حدی مثل جی کلاس می مومنه ولی لوکسی اونو نداره ولی تو آفرود واقعا هر سه از خدایگان آفرود هستن و بسیار بی رقیب هستند. ولی سلطان آفرود بی چون و چرا یونیماگ هست خیلی جاها که بقیه ماشینها گیر می کنند و کسی نمی ره زمین تفریح یونیماگه و البته از دایناسور بنز یعنی g6*6 نباید غافل شد و هم خانواده هاش
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۶پنگوین ها هم پرواز میکنن
Hamid.Hellcat
۲۸ دی ۱۳۹۶درسته، تو افرود جیپ حرف اول رو میزنه. هر شرکتی که خواسته بار اول آفرودر بسازه از جیپ الگو گرفته. حتی از روی ظاهر لندکروزها و لندرورهای قدیمی و حتی همین G کلاس میشه فهمید.
از نظر لوکس بودن هم نویگیتور و اسکالید خیلی لوکس تر هستن.
بقیش تعصب طرفدارای آلمان هست.
Alirezaasg5
۲۸ دی ۱۳۹۶با خداتومن قیمت هر محصولش داره تو خاک امریکا از امریکاییا بیشتر میفروشه اینو یادت نره تعصب هم کلا دیدن بعضیا زیر اخبار آلمانیاس
امیرمحمد
۲۸ دی ۱۳۹۶رفیق چرا حتی یه لایکم نگرفتی؟?به نظرت این نشون دهنده ی تعصب رفقای المانی بازه یا جنابعالی که از رو باد هوا یچی میپرونی؟?
حامد
۲۷ دی ۱۳۹۶چقد فوق العاده میشه g class 6×6 با این کابین جدید?
M
۲۷ دی ۱۳۹۶فقط حسرت
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶سلطان جاده :)
ماتئوس هِتْزِنِرْ
۲۷ دی ۱۳۹۶سلطان کوه و بیابون و… و در اخر سلطان جاده ?
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶دوستان اگه کسی ابعادشو میدونه لطفا بگه
SAEED Z
۲۷ دی ۱۳۹۶درود
با افزایش 53 میلی متری طول در نسل جدید, طول این ماشین به 4724 میلی متر و با افزایش 121 میلی متری عرض ماشین, پهناش به 1987 میلی متر رسیده, اما کماکان ارتفاع ماشین همچنان ثابت مونده!
Length : 4671mm + 53mm = 4724mm
Width : 1866mm + 121mm = 1987mm
Height = ~ 1953
البته ارتفاع ماشین با تنظیم سیستم تعلیق در شرایط مختلف جاده ای متغیره.
____________________________________
این هم تغییرات فضای داخل کابین در نسل جدید :
فضای پا در ردیف جلو : 38mm +
فضای پا در ردیف عقب : 155mm +
فضای شانه در ردیف جلو : 38mm +
فضای شانه در ردیف عقب : 27mm +
فضای آرنج در ردیف جلو : 68mm +
فضای آرنج در ردیف عقب : 56mm +
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶دستتون درد نکنه
وقتی میبینم که دوستان اطلاعاتشون رو با هم به اشتراک میزارند خیلی خوشحال میشم
این ویژگی پدال که توی سایت های مشابه فارسی پیدا نمیشه
SAEED Z
۲۷ دی ۱۳۹۶خواهش میکنم, پدال واقعا بهترین سایت خودروی فارسی زبان و پاتوق ماشین دوستان هست.
Abbas
۲۷ دی ۱۳۹۶کاش یه روز بشه که منو امثال من حتی حسرت دیدن این سلطان رو هم نداشته باشیم
آرمین
۲۷ دی ۱۳۹۶به نظرم خشونت بیرونی طراحی جدیدش کم شده و همون مدل قبلی از لحاظ بیرونی زیباتره در داخل هم نسل جدیدش زیباتره ولی داشبرد ماشین شده صفحه نمایش و حس خوبی ایجاد نمیکنه به نظرم آنالوگ بودن صفحه کیلومتر زیبایی بیشتر به خودرو نسب به دیجیتال بودن میده و حس بهتری به راننده منتقل میکنه مخصوصا برای خودروهای آفرود و اسپرت که درگیری راننده با صفحه کیلومتر بیشتره در کل من نسل قبلیو بیشتر میپسندم در ضمن اون پنج تا ال ای دی روزتاب که در نسل قبلی وجود داره خیلی تو ابهت و زیبایی بنز تاثیر داشته در کل من نسل جدیدشو از لحاظ پیشرفت موفق نمیدونم و حتی در نمای بیرون به اعتقادم خیلی پسرفت داشته
mehran.Jy
۲۷ دی ۱۳۹۶من نسخه قبلیشو بر میدادم. با ابهت تره❤?
مهران
۲۷ دی ۱۳۹۶همیشه جی کلاس رو دوست داشتم ولی هیچوقت نتونستم عاشقش بشم ولی در کل خیلی دوست داشتنیه
الف.ی
۲۷ دی ۱۳۹۶بسیار عالی
ولی به نظرم میشد فرمون ماشین رو زیباتر هم طراحی کرد
الان
۲۷ دی ۱۳۹۶لندکروزر سری 70. با پول این می شود هواپیما خرید.
سپنتا
۲۸ دی ۱۳۹۶این اتومبیل(بخوانید تانک) قدرتمند در سال ۱۳۵۷ا قرداد به تولید انبوه قرار بوده ماشین ارتش ایران باشه . که روزگار این رو هم از ایران ما گرفت
Бабак
۳ مرداد ۱۳۹۹ما هیچ ، ما نگاه ، ما حسرت دورانیکه هرگز ندیدیم اما میدانیم در اون دوران همین جی کلاس برای ارتش ما طراحی و ساخته شد که حالا فقط تصاویرش رو میتونیم ببینیم و آه بکشیم !