دایملر با پرداخت ۳۰ میلیون دلار جریمه در آمریکا به خاطر تأخیرهای مربوط با فراخوان کامیونها موافقت کرد.
NHTSA اعلام کرده بخش کامیون سازی دایملر آمریکا از اعلام فراخوان حدود ۴۶۴ هزار دستگاه خودرو در مدت قانونی سر باز زده است.
بخش کامیون سازی دایملر طی توافقی که با مقامات آمریکایی داشته به دنبال پرداخت ۱۰ میلیون دلار بهصورت مستقیم بوده و ۵ میلیون دلار را نیز صرف پروژههایی برای افزایش ایمنی تولیدات خود خواهد کرد. همچنین اگر دایملر دستور مربوط به برنامه تجزیهوتحلیل دادههای پیشرفته برای بهبود تواناییهای خود در کشف و بررسی نقصهای ایمنی احتمالی را اجرا نکند ۱۵ میلیون دلار دیگر را نیز پرداخت خواهد کرد.
بنا به گزارش اتونیوز، در بیانیه دایملر تراکس آمده که این شرکت روی تولید محصولات سنگین ایمن، کارا و قابلاعتماد تمرکز خواهد کرد. البته در فراخوان محصولات این شرکت گزارشی از تصادف یا جراحت مرتبط به دست دایملر نرسیده است.
یکی از مسئولان NHTSA نیز اظهار داشته است:
این موضوعی اساسی است که خودروسازان بهطور دقیق مسئولیت فراخوان ایمنی محصولات خود را بر عهده گرفته و اطلاعات مربوط به زمانبندی مربوط به رفع مشکلات ایمنی را رعایت و منتشر کنند.
این اولین باری نیست که دایملر با چنین وضعیتی مواجه میشود. در دسامبر ۲۰۱۹ مرسدس بنز با جریمه ۲۰ میلیون دلاری به خاطر عدم رعایت زمانبندی فراخوان محصولات خود مواجه شد. مرسدس همچنین حداقل دو فراخوان را در زمان مقرر اعلام نکرده بود.
ممد ژانگولر
۱۶ دی ۱۳۹۹دایملرو گیر آوردن بابت تقسیم عادلانه سود ?
بانک جهانی اینجوری تقسیم سود نمیکنه که دایملر و بنز میکنن
پدر خودروسازی جهان
۱۶ دی ۱۳۹۹دیگه حتی دایملر هم؟؟؟!
Ahmedreza2002
۱۶ دی ۱۳۹۹موضوع مقاله رو بیخیال
سوال من اینه که از کامیون های این مدلی (دماغ دار اصطلاحا) چرا تو ایران استقبال نمیشه؟
اینا که باحال ترن
امیر
۱۶ دی ۱۳۹۹شاید بخاطر ابعاد بسیار بزرگشونه
جاده های امریکا وسیع تر و طولانی تر هستن و مشکلی ازین بابت ندارن، برای همون هرچی ماشیناشون بزرگتر باشه، راحت ترن?
Ahmedreza2002
۱۷ دی ۱۳۹۹به نظرم اکثر جاده های ایران این ظرفیت رو داشته باشن
JDM
۱۶ دی ۱۳۹۹چون تو ایران فقط محصول اروپایی وارد میشه
محصولات اروپایی هم بدلیل وسعت و عرض کم جاده و خیابون هاشون بی دماغ هستن.اما به عقیده بنده جاده های ما ظرفیت تردد کامیون دماغدار در ابعاد معقول و دارن
Ahmedreza2002
۱۷ دی ۱۳۹۹البته ولوو و اسکانیا و البته بنزم کامیون های دماغ دار دارن فکر کنم
تراولر
۲۵ دی ۱۳۹۹چون ایران طوری هست که کامیون باید وارد شهر بشه. گاراژ کارخونه یا کارگاه مثلا تو یه کوچه معمولیه.مغازه پدرم تو 15 خرداده. باید بیایی ببینی شبا چقدر کامیون جنس میاره و جنس میبره.
مثلا تو هیچ شهری تو دنیا هسته ی مرکزی رو انباری و عمده فروشی نمیکنن. اما ما موفق شدیم. هسته مرکزی تهران بلااستثنا همشون انباری و عمده فروشیه. مثلا فردوسی که باید پر هتل و مسافرخونه و کافه و موزه و گالری هنر باشه شده یه خیابون زشت پر مغازه عمده فروشی و الکتریکی. لاله زار همچنین. اما شده خیاطی.
میشه وارد شد اما خیلی خیلی سخته و به قولی به دردسرش نمی ارزه. از نظر شهرسازی هم اینجا میدونی قطعات زمین خیلی خیلی کوچیکه. ۲۰۰ متر زمین. خیابونا و کوچه ها خیلی خیلی باریکه. مثلا ۱۰ متر رو میگن عالیه.
اما امریکا چون یه کشور جدید هست صنعتشون خارج شهره. جاده ها کاملا بزرگ. حتی کوچه هاشون دو لاین کامل با نیم متر شانه هستن.
اروپا هم خب از قدیم شهرهاشون برا رد شدن درشکه رد شده و به جز معدود محلات جدید تو باقی محلات یه فورد f150 حتی رد نمیتونه بشه.
برا همینه اروپا ماشینای کوچیک دوست دارن. امریکا بزرگ. و ما هم پراید
کافر مقدس
۱۶ دی ۱۳۹۹همه کمپانی ها . سهام و پس انداز به خصوصی دارن برای موارد فراخوان و ارزش افزوده هم حتی به اون پول حساب نمیشه چون احترام به مشتری براشون بیش از این حرفا ارزش داره
همه کمپانی ها جز کمپانی های چینی و ایرانی البته
میثم
۱۶ دی ۱۳۹۹دوستان کنورث یه شرکت مستقله یا زیربرند شرکت دیگه ایه؟
مالکیت سهامش چطوریه؟
کسی میدونه؟
چون با تویوتا برای ساخت کامیون هیدروژنی همکاری زیادی داره بخاطر همین میپرسم.
JDM
۱۶ دی ۱۳۹۹کنورث زیرمجموعه کمپانی پاکار امریکاس
که این کمپانی مالکیت چهار برند کنورث.پیتربیلت.داف و لیلند و در اختیار داره
MOHAMMAD.n.r
۱۶ دی ۱۳۹۹تو ایران به دایملر میگن مایلر. درسته؟؟
بنز های ۱۰ چرخ مایلر و زیر مایلر (شاسی مایلر) زیاد شنیدم.
توانایی حمل باز زیادی دارن. اتاق رو لبه دار میکنن و تا ۴۰ تن روی ۱۰ چرخ باز میزنن (برای مسیر های کوتاه).
یکی هست برای ما مصالح میاره. هر دفعه به اندازه دوتا کمپرسی معمولی شن و سیمان و… میاره.
کاش نسل جدیدش هم وارد ایران میشد.
JDM
۱۶ دی ۱۳۹۹نه داداش اونیکی که شما میگی فرق میکنه
مایلر (MEILLER Kipper)یه کمپانی المانی هست که برای بنز های 2628 و 2624 نارنجی رنگ خودمون اتاق کمپرس ساخته که تو ایران به این اسم ها معروفن
به نسخه 2628 توربو دار میگن مایلر
به نسخه 2624 تنفس طبیعی میگن زیر مایلر
MOHAMMAD.n.r
۱۶ دی ۱۳۹۹اها
خیلی ممنون بابت راهنمایی??????⚘⚘
net
۱۶ دی ۱۳۹۹چرا کله تریلیهای بدون دماغ اروپایی قشنگتر از
کله تریلیهای دماغ دار امریکایی هست؟
Tesla ?
۱۶ دی ۱۳۹۹این سلیقه شماست وگرنه من خودم شخصا کامیون های امریکایی رو زیبا تر میبینم