بنا بر گزارشها، جریمهای سنگین که میتواند بین ۸۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد یورو باشد از سوی مقامات آلمان به دلیل تخلفات مربوط به تولید آلایندگی در انتظار دایملر است. مجلهٔ آلمانی Der Spiegel ادعا میکند که ادارهٔ حملونقل موتوری فدرال آلمان (KBA) در مدلهای دیزلی مرسدس C کلاس و E کلاس نرمافزار تقلب پیدا کرده و به این شرکت دستور داده برای ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو فراخوان دهد.
بر اساس این گزارش، دادستان آلمان قصد دارد برای هر خودرو جریمهای تا ۵ هزار یورو در نظر گیرد. سخنگوی دادستان گفته است این روند در حال انجام است اما تا پیش از پایان امسال به نتیجه نمیرسد. دایملر نیز تا قبل از پایان تحقیقات از هرگونه اظهارنظری خودداری کرده است. دادستان همچنین در حال تحقیق از کارکنان دایملر به خاطر ظن به تقلب است و اعلامیهٔ رسمی آن در ماه سپتامبر یا اکتبر منتشر خواهد شد. این در حالی است که در ماه می سال گذشته دادستان آلمان در اشتوتگارت پورشه را ۵۳۵ میلیون یورو، شرکت بوش را ۹۰ میلیون یورو، آئودی را ۸۰۰ میلیون یورو و فولکسواگن را ۱ میلیارد یورو جریمه کرد.
ماجرای این تقلب دایملر از ماه می سال ۲۰۱۷ آغاز شد یعنی زمانی که مقامات آلمانی بهعنوان بخشی از تحقیقات مربوط به دستکاری میزان آلایندگی گازهای اگزوز خودروهای دیزلی، بهطور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی وارد دفاتر دایملر شدند. علاوه بر این، اخیراً نیز مرسدس مجبور به فراخوان GLK220 دیزلی تولید سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ شده است. از سوی دیگر، دایملر توسط مقامات آمریکایی هم موردبررسی قرار گرفته و در سال ۲۰۱۶ سازمان EPA از مرسدس در مورد میزان آلایندگی برخی از مدلهای دیزلی خود توضیحاتی خواسته است.
Behrouz. anzali
۲۱ مرداد ۱۳۹۸عجیبه واقعا!! ولی چه دادستانی بود ؟
مزدا
۲۱ مرداد ۱۳۹۸وووو یک میلیارد!!!
خوشم میاد از این همه سختگیری
Mad.z.Max
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ببخشید اینجا ریپلای میکنم..
ولی عجب سکوت سنگینی بین متعصبای آلمانی افتاده!,
اون دوست عزیزمون مانی مخصوصا! که اگه پستی از شاتل فضایی هم تو سایت بذارن، میاد میگه این که چیزی نیس، بنز بهترشو میسازه (لابد با موتور جیلی و بایک البته)
مقاله های اینجوری خیلی واسه اینکه آدم از تعصبات و بُت سازی هاش کم کنه خوبن!
و در آخر اینکه هیچ محصول، یا درواقع هیچ کمپانی که محصولاتش تو بازار میاد، پرفکت و بی نقص نیست..
شاهين
۲۱ مرداد ۱۳۹۸کاش ما هم از این کارشناسا داشتیم یهو میریختن تو دفتر خودروسازای داخلی، البته ما به جریمه راضی نیستیم، به توپ میبستن بهتر بود
MAHDI
۲۱ مرداد ۱۳۹۸دستور قضایی برای مدیر عامل ایران خودرو و سایپا صادر شده!!!
تمام حساب های هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو با حکم بازپرس مسدود شده. وسید جوادسلیمانی مدیرعامل سایپا فعلا برای 6 ماه
ممنوع الخروج شده!!!!
(((این پرونده 25 متهم داره که فعلا 6نفرشون بازداشت هستن)))
بهراد
۲۱ مرداد ۱۳۹۸اون کار عمو لیاخوفه که البته الان باید یه جای واجبتر رو به توپ ببنده.
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۸خودروسازان المانی چرا اینجوری میکنن؟!
خب اگه نمیتونین یه خودرو طبق قوانین خودتون تولید کنین،چرا تولید میکنین ک بعدش رسوا بشید!؟
تقریبا همه شرکت های المانی دچار این رسوایی شدن
امیدوارم همچین مشکلاتی دیگه پیش نیاد
محمد
۲۱ مرداد ۱۳۹۸بابا شماها که جزو اسطوره های خودروسازی و درستکاری بودید دیگه چرا؟ پول واقعا ارزش های ادمو رو تغییر میده
mohammad
۲۱ مرداد ۱۳۹۸آلمانیا ذاتشون همینه میگن خدا خر رو شناخت که شاخ بهش نداد مثال بارز همین آلمانه هیچوقت جنبه ی قدرت نداشتن اون زمانی هم که هیتلر و آلمان قدرت داشت داشتن دنیارو نابود میکردن فقط بخاطر قدرت طلبی خودشون باز خدا کمک کرد که روسیه و آمریکا و انگلیس تونستن جلوشو بگیرن خداروشکر فقط تو صنعت خودروسازی یه کمی قوی هستن وگرنه اگه تو بقیه صنایع هم قوی بودن که دیگه هرروز این داستانارو داشتیم
ایلیا
۲۱ مرداد ۱۳۹۸“فقط” & “یه کمی”!؟
توی “خیلی” از صنایع” حرف اول” رو میزنن خواستی برات n تا مثال میزنم، البته این کارشون زشته و غیر قابل دفاع.
mohammad
۲۱ مرداد ۱۳۹۸بگو ببینم تو کدوم صنایع بالاتر از آمریکاست؟
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۸کاری به هیچکشوری ندارم
اما اگه از n تا ۴تاشو برام مثال بزنید خیلی ممنون میشم
حسین دهمرد
۲۱ مرداد ۱۳۹۸کارای هیتلر جای دفاع نداره ولی بین بد و بدتر، سگش شرف داشت به هرچی که بعدش آوردی.نه تنها واسه ایران بلکه واسه تمام دنیا
اگر به جای شوروی به ایران حمله میکرد الان تمام دنیا دست جرمنها بود شایدم یه دو قطبی آلمان و آمریکا که در اون آلمان دست برتر رو داشت.ولی متاسفانه علی رقم اعلام بی طرفی ایران ،انگلیسی ها به ایران حمله کردند و کمتر از ۴۸ ساعت ایران رو گرفتند و هشتادو پنج درصد نفت ایران رو میبردن واسه جنگ خودشون که هیچ ربطی به ایران نداشت.
mohammad
۲۱ مرداد ۱۳۹۸از چی هیتلر دفاع میکنی ؟! از این که باعث مرگ چند میلیون نفر شده؟! از این که اقتصاد و صنعت آلمان و ژاپن رو نابود کرد درسته باز اقتصادشون قوی شد ولی دیگه ابر قدرت اقتصادی نیستن
میلاد
۲۱ مرداد ۱۳۹۸به نظرم این فقط یک معنی داره.
این که بر خلاف تبلیغات گسترده؛ دیزل هرگز آلایندگی کمی نداره و در واقع بسیار آلاینده هست.
دیر یا زود این رسوایی سراغ تمام دیزل ساز ها(ی سواری) خواهد رفت.
حسین دهمرد
۲۱ مرداد ۱۳۹۸من درک نمیکنم چرا به سنگین سازای دیزلی کاری ندارن.چه فرقی هست؟موتورهای بزرگ دیزلی مطمئنا آلایندگی بیشتری دارن.
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۸چون هیچوقت موتورهای بنزینی کارایی و بازدهی و قابلیت اطمینان موتور های دیزلی رو ندارن و هزینه نگهداریشون و هزینه تعمیرشونهم از دیزلی ها بیشتره
در خودروهای سنگین و تجاری گشتاور زیاد در دور پایین و بدون کوچیک ترین فشاری به موتور باید در دسترس باشه ک این قضیه فقط در موتورهای دیزلی صدق میکنه
حسین دهمرد
۲۲ مرداد ۱۳۹۸مزیت که زیاد داره ولی دلیل نمیشه از آلایندگیش چشم پوشی کنن.
Amir Machine
۲۱ مرداد ۱۳۹۸اتفاقاً برای آلایندگی دیزلیهای سنگین هم قوانین بسیار سفت و سختی وجود داره اما در ماشینهای سنگین اروپایی با تکنولوژیهای مختلفی مثل بازچرخانی گازهای اگزوز و مهمتر از اون تزریق مادهای بنام «اد بلو» به گازهای اگزوز، آلایندگی تا حد زیادی پایین اومده ولی در خیلی از ماشینهای دیزلی سواری این سیستمها وجود نداره