وزارت دادگستری آمریکا، آژانس حفاظت از محیطزیست و هیئت منابع آب و هوایی کالیفرنیا به منظور حلوفصل موضوعات مربوط به تقلب آلایندگی دایملر به توافقی ۱.۵ میلیارد دلاری دست یافتند.
طبق این توافق دایملر اقدام به فراخوان و تعمیر سیستمهای آلایندگی محصولات دیزلی مرسدس که بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ در آمریکا فروخته شدهاند خواهد کرد. این کمپانی همچنین گارانتی برخی قطعات خودروهای تعمیری را تمدید کرده و اقدام به اتخاذ تصمیماتی برای پیشگیری از آلایندگی اضافی این خودروها خواهد کرد. ژرمنها همچنین اقدام به طراحی فرایندهایی خواهند کرد تا از تقلب آلایندگی در آینده پیشگیری شود.
این فراخوان و برنامه پیشگیری فدرال هزینه ۴۳۶ میلیون دلاری برای دایملر در پی خواهد داشت اما این تنها بخشی از جریمههاست. جدای از آن دایملر مبلغ ۸۷۵ میلیون دلار را به خاطر جریمههای مدنی، حدود ۷۰.۳ میلیون دلار را به خاطر سایر جریمهها و مبلغ ۱۱۰ میلیون دلار را به خاطر پروژههای ایالت کالیفرنیا پرداخت خواهد نمود.
بنا به گفته دولت آمریکا دایملر اقدام به تولید، صادرات و فروش بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه ون اسپرینتر دیزلی و سایر خودروهای سواری کرده است. این خودروها دارای دستگاههای کنترل آلایندگی AECD افشا نشده و سایر دستگاههای برنامه ریزی شده به همراه نرمافزار کنترل آلایندگی پیچیدهای بودهاند. دولت آمریکا میگوید این دستگاهها عملکردی بسیار شبیه دستگاههای فولکسواگن داشته و به خودروها اجازه میدهد تا در زمان تستها آلایندگی کمتری را نسبت به دنیای واقعی تولید کنند.
گفته می شود EPA و CARB پس از قضیه دیزل گیت فولکسواگن وجود این دستگاهها در محصولات مرسدس را نیز کشف کردهاند.
دولت آمریکا اظهار داشته برنامه تعمیر خودروها شامل بهروزرسانی نرمافزاری و تعویض برخی قطعات پیشرانه خواهد بود. دایملر باید حداقل ۸۵ درصد خودروهای سواری تحت تأثیر این قضیه را ظرف دو سال تعمیر کرده و ۸۵ درصد ونها را نیز در سه سال روبهراه کند. این کمپانی همچنین باید بهصورت سالیانه (به مدت ۵ سال) اقدام به تست خودروها کند تا از هماهنگی آنها با استانداردهای آلایندگی اطمینان حاصل شود.
دایملر همچنین باید پیشرانه ۱۵ لوکوموتیو را با پیشرانههای پاکتر و جدیدتر تعویض کند تا کمی از میزان آلایندگیهای تولید شده توسط محصولات خود جبران شود.
MASIHA
۲۷ شهریور ۱۳۹۹ماشین ده سال پیشو فراخوان میکنن….
حالا ابنو بیخیال
مسکل دایلمر چیه؟!
AMG_S73///
۲۷ شهریور ۱۳۹۹اینا هم دیگه دارن شورشو در میارن
همینطور پیش بره دایملر میشه زیر مجموعه جیلی
امیدوارم نشه.
امیر
۲۷ شهریور ۱۳۹۹با رویه ای ک دایملر پیش گرفته احتمالش خیلی زیاده این اتفاق بیوفته
متاسفانه این دست مشکلات دامن گیر خیلی از شرکت های اروپایی شده
چرا واقعا!؟
sina
۲۷ شهریور ۱۳۹۹تازه المان خوبشونه ..باقی کشورهای اروپایی وضعشون بسیار بدتره
شما کل اتحادیه اروپا با نیم ملیارد جمعیت مرکل رو ازش بگیری یه سیاست مدار قدرتمند نداره که بتونه یه تغییر بزرگ رو جهت بده. مردمش هم انقدی در امنیت شغلی و خوشی ناشی از پرداخت های سوسیالیزم بودن که کلا سخت کوشی به مثابه امریکایی ها و چینی ها رو دیگه برنمی تابن.
اینده خوبی در انتظار اتحادیه اروپا نیست متاسفانه با این روال و کرونا هم بنظرم تیر خلاص بود. یه جا میخوندم نوشته بود :
EU will surrender soon but the main question is to whom? US or China?
AMG_S73///
۲۷ شهریور ۱۳۹۹هیچ جا آمریکای شمالی نمیشه
اروپا جای خوبی نیست
آسیا هم که فقط ژاپن و کره جنوبی خوبن که یکیشون اورانیوم و آتشفشان و زلزلس یکیشونم که بدجور با همسایه بالایی درگیره اون چین و روسیه هم که کمونیسمن.
sina
۲۷ شهریور ۱۳۹۹یه جمله معروف هست میگه ” خارج یعنی امریکا فقط” :)
حسین دهمرد
۲۷ شهریور ۱۳۹۹آمریکا بد داره میزنه تو برجک اروپاییها وگرنه مشکل آلاینده تر بودن گازوییل به ساختار شیمیاییش برمیگرده و فقط مختص اروپاییا نیست. ولی آمریکا گیر داده به اروپا(آلمان)
ALIREZA
۲۷ شهریور ۱۳۹۹به نظرت آمریکا مریضه که بیخود گیر بده ؟