میدانیم که آیندهٔ صنعت خودروسازی جهان در الکتریکیسازی است و به همین دلیل حالا دیوانههای قدرتهای سرسامآور در مرسدس-آامگ هم جزئیات اولین قوای محرکهٔ هیبریدی پرفورمنس بالای خود را اعلام کردهاند. AMG هماکنون در حال توسعهٔ یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی است که از پیشرانههای چهار و هشت سیلندر استفاده میکند و اواخر امسال به بازار عرضه میشود. اولین محصولاتی که به این قوای محرکه مجهز میشوند مدلهای C63 جدید و AMG GT73 هستند که پسوند E Performance را در نام خود خواهند داشت.
قوای محرکهٔ این محصولات جدید پلاگینهیبریدی از یک پیشرانهٔ چهار یا هشت سیلندر و یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک در جلو به همراه «الکتریک درایو یونیت» یا بهطور مخفف EDU در محور عقب تشکیل میشود که این واحد EDU شامل یک موتور الکتریکی قدرتمند، یک پکیج باطری لیتیوم یونی، یک سیستم خنککنندهٔ باطری، یک دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی و یک گیربکس دو سرعتهٔ مجزا میشود. این قوای محرکه همچنین در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic+ کاملاً متغیر AMG قرار میگیرد.
موتور الکتریکی این سیستم بهطور انحصاری توسط خود AMG ساخته شده و به چرخهای عقب نیرو میدهد. این موتور الکتریکی که نسبت به هر ۵۰۰ گرم از وزن خود ۱ اسب بخار قدرت دارد، میتواند در مقطعهای ۱۰ ثانیهای حداکثر ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند درحالیکه قدرت دائمی آن حداقل ۹۵ اسب بخار خواهد بود. این موتور معمولاً نیروی خود را به چرخهای عقب منتقل میکند اما در صورت لغزش زیاد در عقب میتواند نیرو را به چرخهای جلو هم انتقال دهد. علاوه بر این، یک استارت دینام تسمهای هم در اینجا وجود دارد که ۱۴ اسب بخار قدرت تولید میکند و وظیفهٔ روشن کردن پیشرانهٔ بنزینی را بر عهده دارد.
در همین حال، گیربکس دو سرعته در اینجا شیوهٔ کاری مثل گیربکس پورشه تایکان دارد که این یعنی از دندهٔ یک برای ارائهٔ شتاب فوری از حالت سکون استفاده میکند و پس از رسیدن به سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت دندهٔ دوم درگیر میشود تا بتواند از موتور الکتریکی بهتر استفاده کند؛ و نهایتاً تکمیلکنندهٔ این جمع هم یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۶.۱ کیلووات ساعتی است که از یک سیستم خنککنندهٔ مایعی برخوردار است. این سیستم خنککننده با استفاده از یک پمپ با کارایی بالا و یک مبدل حرارتی، همهٔ ۵۶۰ سلول باطریها را خنک کرده و در دمای ثابت ۴۵ درجه سانتیگراد حفظ میکند.
این موتور الکتریکی که در ابتدا در مدل AMG GT73 ارائه میشود، در کنار پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس قرار میگیرد تا مجموعاً حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخها منتقل شود. به لطف این نیروی عظیم، GT73 در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. در همین حال، نسل جدید C63 هم همانطور که شایعات قبلی گفته بودند به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ A45 مجهز میشود اما این موتور در اینجا بهصورت طولی نصب میشود.
این موتور علاوه بر تغییر جهت، به یک توربوشارژ الکتریکی جدید هم مجهز میشود که به گفتهٔ مرسدس، همان توربوشارژری است که در هایپرکار AMG One هم وجود دارد. به لطف این ویژگیها، مرسدس انتظار دارد که C63 چهار سیلندر جدید بتواند از خودروهای همردهٔ V8 غیر هیبریدی کنونی پیشی بگیرد. در طراحی و مهندسی این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید، AMG از مرکز تیم فرمول خود در بریتانیا هم کمک گرفته است. در این محصولات هیبریدی، شش حالت رانندگی مختلف شامل الکتریکی، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه و شخصی وجود خواهد داشت درحالیکه سیستم AMG Dynamics هم با چهار حالت مجزا بر کنترل پایداری، سامانهٔ چهارچرخ محرک و دیفرانسیل عقب خودروها تأثیر خواهد گذاشت.
Ramin
۱۳ فروردین ۱۴۰۰GT73 پیشرانه خوبی داره هیبریدی و خفن هم هست. 800 اسب و 1000 نیوتون متر گشتاور. خوبه.
اما قیمتش…
نسخه GT63 S قیمتش 159 هزار دلار هست. (شخصی سازی کنی تا 172 هزار دلار میره)
از اونجایی که GT73 مدلی بالاتر از GT63 هست احتمالا قیمتش بالای 165 یا 170 هزار دلار باشه.
.
مثلا پورشه پانامرا توربو اس E hybrid قیمتش از 183 هزار دلار شروع میشه. اگه برید سایت پورشه میتونید شخصی سازی کنید و ببینید که قیمتش تا 205 هزار دلار میرسه.
و بنز GT73 هم رقیبی برای اون هست.
با این قیمت های گزافی که دارن میشه گفت باید رقیبی دونست برای بنتلی !
و من فکر نکنم هیچ وقت بنتلی رو با ماشین دیگه ای عوض کنم… ??
Mad.z.Max
۱۵ فروردین ۱۴۰۰خیلی منطقی و خوب گفتی، نمیدونم چرا انقد دیسلایکت کردن داداشم
Ramin
۱۳ فروردین ۱۴۰۰GT73 پیشرانه خوبی داره هیبریدی و خفن هم هست. 800 اسب و 1000 نیوتون متر گشتاور. خوبه.
اما قیمتش…
نسخه GT63 S قیمتش 159 هزار دلار هست. (شخصی سازی کنی تا 172 هزار دلار میره)
از اونجایی که GT73 مدلی بالاتر از GT63 هست احتمالا قیمتش بالای 165 یا 170 هزار دلار باشه.
.
مثلا پورشه پانامرا توربو اس E hybrid قیمتش از 183 هزار دلار شروع میشه. اگه برید سایت پورشه میتونید شخصی سازی کنید و ببینید که قیمتش تا 205 هزار دلار میرسه.
و بنز GT73 هم رقیبی برای اون هست.
با این قیمت های گزافی که دارن میشه گفت باید رقیبی دونست برای بنتلی !
و من فکر نکنم هیچ وقت بنتلی رو با ماشین دیگه ای عوض کنم… ??
خداوکیلی خیلی گرونن… دیگه بالای 210 هزار دلار من دور همه ماشینا خط میکشم. فقط میرم سراغ بنتلی.
ممکنه ارزونتر باشه… ولی گفتن رقیبی هست برای پانامرا توربو اس E hybrid
E hybrid هم از 183 هزار دلار شروع میشه تا 205 یا 208 هزار دلار میرسه.
و مدل GT73 هم چون رقیبه باید تو این رنج قیمت باشه.
سوال = ماشیننت چی هست ؟
الف = بنز دارم
ب = پورشه دارم
ج = بنتلی دارم.
به نظرتون کدوم هیبتش بیشتره ؟ ?
GT
۱۳ فروردین ۱۴۰۰هنوز نیومده عاشق GT73 شدم❤️
MOS
۱۳ فروردین ۱۴۰۰عجب چیزی شده
درسته مثل قدیم موتورش ۱۲ سیلندر ۷.۳ لیتری نیست اما به اندازه ای خوبه که بتونه جایگزین اون باشه
Benz SLR
۱۳ فروردین ۱۴۰۰این قسمت : بازگشت مرسدس به روزهای اوج
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰بنز میدونه داره چیکار میکنه
Amirreza
۱۴ فروردین ۱۴۰۰به نظر شما دوتا سوپر اسپورت چهاردر ، با یه سوپر لوکس کاراییشون یکیه؟ مثل اینه که بگی چون رولز رویس کالینان در محدوده لامبورگینی اوراکان پرفورمانته هست پس چرا باید لامبورگینی بخریم ؟ دوست عزیز اینا مشتری های متفاوتی رو هدف قرار دادن ، یکیشون آدمای عشق سرعت و جوان که عاشق رانندگیه و دوست داره خودش پشت فرمون بشینه تا اینکه یه راننده داشته باشه و ممکنه یک راننده حرفه ای هم باشه و البته عاشق هیجان هستند ، یکیشون آدمای کت و شلواری و میانسال یا سن بالا که یه راننده دارن که جابجاشون کنه و خودشون عقب خودرو میشینن و به دور از هیچ گونه هیجانی رو صندلی های نرم و راحت رولز رویس یا بنتلی لم میدن
Amirreza
۱۴ فروردین ۱۴۰۰در جواب رامین جان
Mad.z.Max
۱۵ فروردین ۱۴۰۰آقا بنتلی اکثرا راننده محور هستن، مخصوصا جی تی هاش که اصن خوراکه اسپورت پرفورمنسه، با درجه ی لوکسیه بالا البته
travel4ever
۱۵ فروردین ۱۴۰۰چه همه تجهیزات سواره روی ماشین تو قسمت موتور و گیربکس
پیچیده شده یکم
البته بدی پلاگین هیبرید ها هم هست هم پیچیدگی درون سوز رو دارن هم پیچیدگی الکتریکی