تویوتاجیپمرسدس بنز

سربازان آخرالزمان: رقابت جیپ رانلگر، مرسدس بنز G550 و تویوتا لندکروزر

به نظر می‌رسد که با فروپاشی اجتماع مواجهیم. خواه دلیل این ازهم‌گسیختگی زامبی‌ها باشند یا هر چیز دیگری، ما احتمالاً زمان زیادتری را درباره‌ی هر تمدن مدرنی به رؤیاپردازی خواهیم پرداخت. ممکن است به خاطر طرز برخورد و ماهیت متکی‌به‌خود ما باشد یا هم به این دلیل باشد که دنیا دار فانی است، اما ما به فکر آینده‌ایم و برای آخرالزمان برنامه‌ریزی می‌کنیم. خبرنگاران حوزه‌ی خودرو هم از این طرز فکر در امان نیستند.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
وقتی‌که بحث‌ها در دفتر مجله به پایان رسید، افکار ما حول‌وحوش خودروهایی می‌چرخید که می‌خواهیم در مصیبت‌های غیرقابل بیان داشته باشیم. زمانی که دنیا به پایان برسد، دلیلی برای بحث وجود ندارد و شما باید قادر باشید که تقریباً در ۴۷ هزار مایل بزرگراه بین ایالتی رانندگی کنید. همچنین باید برای رویارویی با شرایط آب و هوایی شدید آمادگی داشته باشید. و درنهایت، به خودرویی نیاز دارید که بتواند شما و خانواده‌تان را به مکانی امن منتقل کند. لطفاً بی‌خیال قیمت و لوکس بودن شوید! وقتی دروازه‌های جهنم باز شود، درباره‌ی قیمت با فروشنده چانه نخواهید زد! از سوی دیگر هم آیا زندگی بزرگ‌ترین اشرافیت نیست؟ برنده‌ی این مقایسه مناسب‌ترین شاسی‌بلند برای رویارویی با وقایع آخرالزمانی خواهد بود.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
سه شاسی‌بلندی که در بحث‌های ما موردتوجه بودند عبارت‌اند از: جیپ رانگلر، مرسدس بنز جی کلاس و تویوتا لندکروزر.
اشتراکات زیادی در این سه خودرو وجود دارد. علاوه بر ساختار بدنه روی چهارچوب، دیفرانسیل‌های قفل شونده و اکسل‌های زنده، هر سه نسخه ریشه‌ی نظامی دارند و حتی یکی از آن‌ها در بخش تفنگداران دریایی انجام‌وظیفه می‌کند. ریشه‌های نظامی هر سه خودرو باعث شده که توانایی زیاد و قابلیت اطمینان بالایی داشته باشند و آفرود با آن‌ها در هر شرایطی سهل و آسان است.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
رانگلر روبیکان ۲۰۱۶ روح اجداد خود را زنده کرده و از سقف نرم و اکسل Dana استفاده کرده است (سقف سخت نیز به عنوان آپشن در دسترس است). جیپ از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و ۳.۶ لیتری پنتاستار استفاده کرده که توانایی تولید ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ پاوند فیت گشتاور را دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته ی اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ویژگی‌های خوب جیپ شامل دنده‌های کمکی، اکسل‌های Dana 44 و دیفرانسیل‌های قفل شونده‌ی الکترونیکی است. جیپ همچنین از میله‌های آنتی رول الکترونیکی استفاده می‌کند که برای افزایش توانایی آفرود بکار می‌رود.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
لندکروزر ۲۰۱۶ سری ۲۰۰ شباهت کمتری به پیشینیان خود دارد. لندکروزر از یخچال در کابین استفاده کرده و فضای کافی برای ۸ سرنشین دارد. اجداد این خودرو حتی سقف یا در نداشته‌اند! لندکروزر قدرت خود را از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری به دست می‌آورد. این پیشرانه ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۱ پاوند فیت گشتاور را تولید می‌کند و این نیرو را از طریق گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. سیستم چهارچرخ محرک تمام‌وقت تویوتا با درصد تقسیم ۴۰/۶۰ در جلو و عقب و همچنین وجود دیفرانسیل مرکزی قفل شونده‌ی تورسن، چسبندگی بیشتری را ایجاد می‌کند. لندکروزر تنها رقیب حاضر در میدان است که از سیستم تعلیق جلوی مستقل سود می‌برد (وحشت نکنید! اکسل عقب سخت مرسوم همچنان وجود دارد.) اما این ویژگی با سیستم تعلیق هیدرولیکی در ارتباط است که به‌صورت اتوماتیک چسبندگی را در جاده‌ها افزایش می‌دهد و باعث پایداری بیشتری خودرو در آفرود می‌شود.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
حالت انتخاب چند عارضه‌ای در لندکروزر وجود دارد و به این منظور طراحی‌شده که به عملکرد بهتر تویوتا در زمین‌های شنی، صخره‌ای و باتلاقی کمک کند. کرال کنترل هم وجود دارد که کمک می‌کند که تویوتا در بالا رفتن و پایین آمدن از موانع کنترل‌شده عمل کند. درنهایت دستیار کمک آفرود هم نصب شده که با قفل‌کردن چرخ عقب در هنگام دور زدن کمک می‌کند تا لندکروزر تقریباً همانند یک تانک بچرخد.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
اگرچه که فرمول ساخت جی واگن در طول ۳۷ سال تغییر نکرده اما همواره با گذر زمان پیشرفت‌هایی به‌دست‌آمده است. پیشرانه‌های ضعیف ۴ و ۶ سیلندر دیزلی جی کلاس دیگر ناپدیدشده‌اند. در ایالات‌متحده پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر عرضه می‌شوند و پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر در مدل مرسدس-ای ام جی G500 621 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما مدل مرسدس بنز G550 انتخاب معقولانه‌تری برای پایان دنیاست! زیر کاپوت این مدل پیشرانه‌ی جدید ۴ لیتری توئین توربو و ۸ سیلندری قرار دارد که ۴۱۶ اسب بخار نیرو به همراه ۴۵۰ پاوند فیت گشتاور را از طریق گیربکسی ۷ سرعته و اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. همانند جیپ، سخت‌افزار آفرود G550 هم کاملاً ساده است: دیفرانسیل‌های مرکزی، عقب و جلوی قفل شونده با سوئیچی الکترونیکی. جی واگن کاملاً برای انجام وظایف نظامی تعریف‌شده و به‌عنوان خودروی ویژه در پایگاه‌های تفنگداران دریایی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در نواحی زلزله‌خیز و مناطقی که طوفان‌های شدید و سونامی را تجربه کرده‌اند زندگی می‌کنند. تصور این موضوع سخت نیست که به خاطر این سونامی‌ها، افراد مجبورند که به مناطقی با ارتفاع زیاد فرار کنند. اگر شما یکی از آن ۱۵۹.۹ میلیون نفر هستید، می‌بایست بخشی از زمان خود را در این‌گونه مناطق امن سپری کنید. برای شبیه‌سازی این‌گونه وضعیتی، اسکات ایوانز، جانی لیبرمن و من این سه خودرو را انتخاب کرده و عازم کلرادو شدیم.۲۱۳۳ متر ارتفاع برای فرار از موج‌های بزرگ کافی نیست؟ تا رسیدن به آن مکان این فرصت را داشتیم تا مواردی را درباره‌ی پرفورمنس، مصرف سوخت و راحتی این سه غول بفهمیم.

برای فرار در وضعیت‌های اضطراری، بهتر است G550 انتخاب شود. شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو در ۵.۹ ثانیه ثبت می‌شود و مرسدس مسافت یک‌چهارم مایل را در ۱۴.۴ ثانیه و با سرعت ۱۵۴ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. با فشردن پدال گاز در سرعت‌های متوسط بزرگراهی شاهد معکوس‌های جذاب گیربکس هستیم و توربوهای پیشرانه موج عظیمی از گشتاور را ایجاد می‌کنند که کمک می‌کند تا جی واگن هر چیزی را پشت سر بگذارد. شما هزینه‌ی این پرفورمنس را متقبل می‌شوید. مصرف سوخت واقعی این خودرو در شهر/بزرگراه/ترکیبی به ترتیب برابر است با ۱۳.۸۳/۱۵.۳۷/۱۴.۵۱ لیتر در هر صد کیلومتر. دو توربو و دو سیلندر و دو دنده را از مرسدس کم کنید، با این وضع روبیکان شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۸.۲ ثانیه ثبت می‌کند و رانگلر روبیکان ۱۶.۳ ثانیه نیاز دارد تا مسافت یک‌چهارم مایل را با سرعت ۱۳۲.۷ کیلومتر بر ساعت به پایان برساند. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر با گیربکسی ۵ سرعته و اتوماتیک در لس‌آنجلس خوب است اما در رقابت‌های گشتاوری کم می‌آورد. البته مجبور نیستید که سریع‌ترین باشید، تنها باید کندترین نباشید! لندکروزر به‌خوبی تفاوت‌ها را مشخص می‌سازد. لندکروزر در زمان ۶.۸ ثانیه به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در زمان ۱۵.۲ ثانیه و با سرعت ۱۴۶.۷ کیلومتر بر ساعت به انتهای خط یک‌چهارم مایل می‌رسد. سواری لندکروزر نرم بوده و کابین نیز آرام و ساکت است. ترمزها بسیار حساس هستند و در حالت رانندگی پیش‌فرض، گیربکس به‌صورت آزاردهنده‌ای مشتاق است دنده‌ها را سبک کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. به لطف مصرف سوخت واقعی شهر/بزرگراه/ترکیبی ۱۹.۱۲/۱۲.۲۵/۱۶ لیتری و باک سوخت نسبتاً کوچک ۹۳ لیتری، فهمیدیم که سخت است تا بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کرده و به کلرادو برسیم. مورد باارزش اینکه نسخه‌های مخصوص استرالیا باک سوخت ۴۵ لیتری ذخیره دارند که قطعاً ویژگی سودمندی است. نیاز داشتیم تا کمی برف‌بازی کنیم! این درخواست ما را به مدرسه رانندگی زمستانی بریجستون کشاند. این مدرسه جای راننده‌های حرفه‌ای است و مکانی است که ما یک روز را در آن سپری کردیم. تایرهای زمستانی Blizzak از طریق مدرسه در اختیار جیپ و تویوتا قرار داده شدند. مرسدس اخیراً سایز لاستیک‌ها را افزایش داده و در حال حاضر لاستیک‌های زمستانی مناسب برای G550 وجود ندارد. بهترین راه برای فهمیدن اینکه کدام خودرو در برف حکمرانی کرده و بهتر می‌تواند زندگی ما را نجات دهد، کمی سرسره بازی با این سه غول را تجربه کردیم. هر خودرویی که بهترین چسبندگی را داشته باشد، احساس بیشتری از ثابت‌قدمی را خواهد داشت. مرسدس بنز از نبود لاستیک‌های زمستانی در عذاب بود. با برفی که هنوز نرم است، لاستیک‌های پیرلی زیرو همراهی مناسبی را نشان می‌دهند اما یک‌بار که برف رفته‌رفته حالت یخ و گلی به خود گرفت، شرایط عوض شد. ایوانز می‌گوید: “سخت است که کارایی برف جی کلاس را از نقص لاستیک‌ها جدا کنیم اما دل‌ و روده‌ی من می‌گوید که جی واگن هنوز هم بازنده‌ترین خودرو با لاستیک‌های زمستانی است. مرکز ثقل بالا و فاصله‌ی کم بین محورها تیمی خوب برای بیش فرمانی را تشکیل می‌دهند و درحالی‌که لحظات زیادی برای لذت بردن از سواری روی برف وجود دارد اما آن چیزی نیست که شما در آخرالزمان نیازمندش هستید.”
در مقایسه با جی واگن، جیپ با وزن بسیار کمتر در برف این‌ور و آن ور می‌رود و با نیرویی که به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود، ما واقعاً مجبوریم تا درباره‌ی بازنده بودن جیپ کشمکش داشته باشیم. شما باافتخار می‌توانید حرکات باشکوه اسکاندیناوی را با جیپ انجام دهید و روی برف سُر بخورید اما انجام این حرکات نیازمند سرعت بالاست ولی اینجاست که محدودیت‌های جیپ نمایان می‌شود. لیبرمن می‌گوید: “آیا می‌توانیم اکسل جلو را سرزنش کنیم؟ تااندازه‌ای بله، اما جی کلاس هم از این نوع اکسل در جلو سود می‌برد اما احساس سفتی و استحکام دارد.” در مقایسه با دو خودروی دیگر، لندکروزر در برف عملاً خودروی اسپورتی محسوب می‌شود. تویوتا بدون زحمت زیاد به پیست پوشیده از یخ و برف چنگ می‌زند و تنها خودرویی است که در سختی‌ها ناملایمتی از خود نشان نمی‌دهد. لیبرمن اظهار می‌دارد: “کمی دست‌فرمان مردانه و نرمش‌های سوئدی موردنیاز است تا لندکروزر رام شود، اما زمانی که سربه‌راه شد می‌توانیم هر کاری که خواستیم انجام دهیم.”
پس‌ازاینکه لغزیدن در برف و یخ را تجربه کردیم، نیاز بود تا سری هم به بیابان بزنیم! اینجا جایی است که سنگ‌فرش خیابان‌ها به پایان رسیده: موآب، یوتا. پس از مشاوره با راهنمای محلی گروه، چالشی جدید را با صخره‌ها و آبشارهای خشک‌شده شروع کردیم. با دانستن این نکته که رانگلر روبیکان برای چنین شرایطی ساخته‌شده، پس این خودرو راهبر اول ما بود. ایوانز می‌گوید: “مجبور نیستید که با رانگلر آفرود کنید تا بفهمید که این خودرو روی همه‌چیز می‌خزد.” اگر جیپ نتواند از مانعی عبور کند، تکلیف G550 و تویوتا هم مشخص خواهد بود. رانگلر هر چیزی را بدون زحمت زیاد انجام می‌دهد، دیفرانسیل‌ها را قفل کنید و اجازه دهید که روبیکان تلاش خود را بکند و بدون هیچ‌گونه سختی صخره‌ها را پشت سر بگذارد. ایوانز اضافه می‌کند: “من می‌دانم که جیپ کار خود را انجام می‌دهد. مکان‌هایی که لاستیک‌های جی کلاس و لندکروزر هرزگردی دارند و یا مجبورند که تلاش سختی را انجام دهند، برای جیپ هیچ محسوب می‌شوند.” مرسدس باید همواره مراقب باشد اما جی کلاس همانند تفنگداری در لباس آبی است. ممکن است که آن‌ها رسمی باشند اما قادر به انجام هر کاری هستند. بااین‌حال شما باید مراقب آفرود با جی کلاس باشید. جی کلاس دارای زوایای شکسته‌ی مشخص است اما اینترکولرها در سپر جلو و در ارتفاع پایینی قرار دارند. بااینکه اینترکولرها باعث احتیاط در آفرود می‌شوند اما جی کلاس هنوز هم آفرود قابل‌توجهی دارد. ایوانز اظهار می‌دارد که ” سه دیفرانسیل قفل شونده اعتمادبه‌نفسی را ایجاد می‌کنند که با آن می‌خواهید از هر سطحی عبور کنید. اگزوزهایی که از کناره‌ها بیرون زده‌اند شما را ترغیب می‌کنند تا در بدترین زمان به زامبی‌ها حمله کنید!” در زمان آفرود با لندکروزر، من به‌طور مکرر می‌گفتم که این خودرو نمی‌تواند از عهده‌ی کار برآید اما لندکروزر هر بار مرا متوجه اشتباهم می‌ساخت.
این نبود که من فکر کنم تویوتا در آفرود ضعف دارد بلکه نظر من درباره‌ی سایز خودرو و زوایای ورود و خروج خودرو بود. هرچند لندکروزر از تجهیزاتی برخوردار است که کارش را راحت‌تر می‌کند. لیبرمن دراین‌باره می‌گوید: “تویوتا قلب مرا ربود. این پسر بزرگ می‌تواند به هر مکانی که دو خودروی دیگر می‌روند پا بگذارد. فقط کرال کنترل و دستیار گردش را فعال کنید و لندکروزر چرخ عقبی را قفل کرده و روی پاشنه‌ی خود بچرخد!”
پس از شبیه‌سازی فرار در آخرالزمان، حالا نوبت نتیجه‌گیری است. لیبرمن این‌گونه نظر خود را بیان می‌کند: “می‌دانم که باید برنده و بازنده‌ها را مشخص کنیم. ازنظر عاطفی اما قلبم می‌گوید که هر سه شاسی‌بلند به‌طور مساوی دوست‌داشتنی هستند و من می‌خواهم که هر سه را داشته باشم.” اگرچه که G550 از عهده‌ی هر کاری برمی‌آید اما ما متفق‌القول هستیم که این خودرو مصرف سوخت بالایی دارد و آفرود با آن هزینه‌ی بالایی را طلب می‌کند و خصوصیات مربوط به هندلینگ آن هم در جاده و هم در برف این خودرو را در جایگاه سوم قرار می‌دهد؛ اما رانگلر روبیکان می‌تواند از عهده‌ی هر مانعی برآید و این کار را با هزینه‌ی کمتری انجام دهد ولی مسائل مربوط به روی جاده این خودرو را به عقب می‌راند. تویوتا لندکروزر هر کاری که دو خودروی دیگر انجام می‌دهند را انجام می‌دهد و بهترین ترکیب سرعت و هندلینگ در مسیرهای ناهموار را به نمایش می‌گذارد. هر سه شاسی‌بلند می‌توانند شما را از مهلکه نجات دهند اما این لندکروزر است که در آخرالزمان جان شما را حفظ خواهد کرد.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon vs. Mercedes-Benz G550 vs. Toyota Land Cruiser
رتبه‌ی سوم: مرسدس بنز G550
جی واگن افسانه‌ای یک آفرودر شایسته و توانا است که ما به آن عشق می‌ورزیم. شاید کمی زره بیشتر در بدنه و یکی از آن پیشرانه‌های دیزل قابل سفارش در اروپا بتواند بعضی چیزها را تکان دهد.

رتبه‌ی دوم: جیپ رانگلر روبیکان Hard Rock
جیپ کوچک ما شجاعانه برای رتبه‌ی اول جنگید. با دو ایراد بزرگ که به گیربکس تنبل و فقدان نیرو مربوط می‌شود، جیپ در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. رتبه‌ی اول: تویوتا لندکروزر
در ابتدا کمی درباره‌ی اندازه خودرو تردید داشتیم اما تویوتا به‌صورت ماهرانه‌ای لندکروزر را مدیریت کرده که هم در آفرود و هم روی جاده توانا باشد. آخرالزمان ممکن است که فردا نباشد اما ما قطعاً لندکروزر را در یاد خواهیم داشت.
  جیپ رانلگر روبیکان مرسدس بنز G550 تویوتا لندکروزر
نوع پیشرانه شش سیلندر با بلوک آلومینیومی توئین توربو ۸ سیلندر با بلوک آلومینیومی ۸ سیلندر با بلوک آلومینیومی
حجم موتور ۳,۶۰۴ cc ۳,۹۸۲ cc ۵,۶۶۳ cc
قدرت پیشرانه ۲۸۵ اسب بخار در دور موتور ۶۴۰۰ ۴۱۶ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ ۳۸۱ اسب بخار در دور موتور ۵۶۰۰
گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌متر ۶۱۰ نیوتن‌متر ۵۴۴ نیوتن‌متر
گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
طول/عرض/ارتفاع ۴.۶۹/۱.۸۷/۱.۸۴ متر ۴.۷۶/۲.۰۵/۱.۹۵ متر ۴.۹۵/۱.۹۷/۱.۸۷ متر
فاصله بین محورها ۲.۹ متر ۲.۸۴ متر ۲.۸۴ متر
وزن خودرو (کیلوگرم) ۲۰۸۶ ۲۶۴۸ ۲۶۶۴
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت (ثانیه) ۸.۲ ۵.۹ ۶.۸
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۳ ثانیه با سرعت ۱۳۲.۷ کیلومتر بر ساعت ۱۴.۴ ثانیه با سرعت ۱۵۴ کیلومتر بر ساعت ۱۵.۲ ثانیه با سرعت ۱۴۶.۷ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی (متوسط) ۰.۵۹ جی ۰.۷۱ جی ۰.۷۵ جی
قیمت پایه (دلار) ۴۲۶۹۰ ۱۲۰۸۲۵ ۸۴۸۲۰
قیمت نسخه تست (دلار) ۴۵۷۳۰ ۱۲۵۰۷۵ ۸۴۸۲۰

2016-Jeep-Wrangler-Unlimited-Rubicon-vs-Mercedes-Benz-G550-vs-Toyota-Land-Cruiser-dimensions
منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    این دیگه چه نتیجه ایه بنز که با سی سی خیلی کمتر از لندکروزره اسب بخارش بیشتره جیپم سی سیش یکم از بنزه کمتر ولی اسب بخارش خیلی کمتره شتاب بنز که بیشتره گشتاورشم بیشتره تکنولوژی ساخت بنز یه سروگردن بالاتر ازاون دوتاست امکاناتشم که زبان زد همس کیفیتشم با توجه به قیمت خیلی بالاش خیلی بهتر از اون دوتای دیگس حالا که سوم شده نشون می ده نتیجه گیری خیلی درست بوده

    1. Sina

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (831 ديدگاه)

      سلام سلام
      اینجا دیگه تخصص کامله منه طی دوسال اینقدر مطلب در مورد شاسی بلندا خوندم کلی فیلم توی یوتیوب و اپارات نگاه کردم که نگو محاله روزی کمتر از یکی دو ساعت درمورد ماشین یا شاسی بلند مطلب نخونم بهرحال…

      من خودم همیشه عاشق شاسی بلند 7 نفره بودم و شاسی بلند 7 نفزه ای میخواستم که هم قیمتش معقول باشه هم واقعا افرودش قوی باشه نه ازین افرود مزخرفهایی که کارخوته نشون میده .افرود واقعی همه ماشینهای این رده از ائودی کیو 7 بنز های gl ولوو xc 90 رنج رور مزدا سی ایکس 9 جی ام سی اکادیا جیب گرند چروکی پرادو و فورد اورست و…خیلیای دیگه مطلب خوندم و فیلم ویدم حالا بذار بگم و دوست ندارم اینو هم بگم چون خودم عاشق بنزم ولی افرود واقعی بدون چون و چرا ماله تویوتاست
      بهترین نظرها هم استرالیایی ها تو یوتویب زیر فیلم ها میگذارن و فقط از تویوتا میگن فیلمهایی هم که تو یوتیوب هست همینو میگه
      بهرحال من نمیدونم اسب بخار و گشت آور چه نقشی داره ایا واقعا تاثیر داره یا فقط روی کاغذ مهمه چون مقایسه هایی که میگذاشتن تویوتا اسب بخار کمتری داشت ولی مثل فیل زور میزد و بالا میرفت
      بعضیا مثلا با ب ام ایکس 5 یا بنز جی ال برای تست افرود جاهایی میرفتن که ادم خندش میگرفت والله با پراید هم میشد از اونجا ها رد شد افرود از نظر من یعنی عبور از رودخونه یه فیلم از تویوتا دیدم باورت نمیشه رود خونه یکو نیم متر عمقش بود چنان اب با شدت میومد که وحشت میکردی بعد طرف با پرادوش مثل قایق ازش رد شد کاش میشد فیلمشو گذاشت البته قبول دارم قیافه پرادو واقعا آشغاله کلا تویوتای شاسی بلندها واقعا زشت و زمختن
      رنج رور هم واقعا عالیه اما نه همشون فقط و فقط مدل دیسکاوری اسپرتش اونم عالیه نمیدونم میدونین یا نه رنج رور ماشینهاشو با درهای با ز میگذاره توی اب به مدت نیم ساعت بعد ماشین بازم باید روشن شه دیگه طولانیش نکنم چون توضیحات زیاده کلام آخر
      اگر دنبال ماشین 7نفره با افرود قوی هستین که هیچ جا کم نیاره راحت خراب نشه قیمتشم خوب باشه و خوشگل هم باشه چیزی که من بعد از مدتها دلم میخواست و بلاخره پیدا کردم و از نظر من رتبه اول شاسی بلندهاست چیزی که تویوتا بهش گفته جان سخت واقعی یعنی تویوتا فورچونر هستش البته نه فورچونر عادی چون فورنچر عادی زیاد چنگی به دل نمیزنه اونی که میگم toyota fortuner TRD sportivo هستش
      تی ار دی یه شاخه از تویوتاست که ماشینهاشو از لحاظ قیافه و شاسی و ترمز و سیستم تعلیق تقویت میکنه بدون اینکه دست به موتورش بزنه
      حتی مدل لندکروز TRD هم در دسترسه که واقعا هیولاست
      توی سایت اسماشونو بزنین و در موردشون بخونین واقعا جالبن
      اینم بگم اولویت اول من آفرود بودش بعد در کنارش لوکس بودن و زیبایی و قیمت خوب
      تمام.ممنون

      1. سیروس

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام.
        من اون فیلمو توی یوتیوب دیدم. جریان آب اونقدر شدید بود که وحشت کردم. باورم نمیشد که لند کروز رو بفرسته تو آب . آخه خیلی ترسناک بود. شک ندارم که فقط لند کروز میتونست از اون رود وحشی رد بشه. مرسدس جی کلاس عمرا از اونجا رد میشد. بعد اون واقعا به لندکروز ایمان آوردم .
        البته از لند روور دیفندر هم یادی کنیم که از این چند تا آفرودر هیچی کم نداره .

      2. Mohammadreza4060

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (870 ديدگاه)

        یادمه یه بار زیر یه پست که درباره ی مرسدس GLS بود در جواب کسی که پرسیده بود “تو افرود این بهتره یا لندکروز؟ ” نوشتم “تو افرود هنوز مونده ماشینی رو دست ماشینای تویوتا بیاد” و فقط دیس لایک خوردم این نشون میده بیشتر کاربرای پدال احساسی نظر میدن

      3. Sina

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (831 ديدگاه)

        بازم سلام
        اینم ادرس سایت اگه دوست داشتین در مورد نسخه های TRD تویوتا بدونین
        لند کروزر
        http://www.car.ir/news/Foreign-Company/toyota-land-cruiser-trd

        و اینم ماشین دوست داشتنی خودم
        فورچونر

        http://www.bartarinha.ir/fa/news/307273/%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87%E2%80%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%81%D9%88%D8%B1%DA%86%D9%88%D9%86%D8%B1-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

      4. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود.
        اگر کسی بخواد به توانایی های آفرود هایلوکس و یا لندکروز شک داشته باشه و یا منکر بشه ، اصلا اون آدم رو نمیشه ماشین باز حساب کرد و اهل خودرو خواند . اما مرسدس بنز جی کلاس در این 37 سال ، کمترین تغییر رو داشته و هدف از ساخت جی کلاس ، برای مصارف ارتش بوده که در نوع خودش افرود عالی ایی رو ارائه میده . اما به نظر من این مقایسه اگر میخواست عادلانه تر اجرا بشه . باید نسخه mercedes benz g 500 4*4 آورده میشد . اگر در این مقایسه لندکروز نمره 20 و جی کلاس 17 گرفته ، حساب کنید که نسخه آفرود جی کلاس چه نمره ایی میگیره؟.

    2. سامان اذری

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      موتور بنز توربو هستش واسه همون گشتاور و قدرتش بیشتر ولی قیمتش هم خیلی بالاست
      اینم بگم که واسه افرود موتور تنفس طبیعی بیشتر به درد میخوره
      اینتر کولر بنز هم ممکنه تو افرود به یه سنگ یا سخره برخورد کنه اونوقت فاجعه به بار میاد
      توربو ها خنک.نمیشن و ممکنه حتی توربو ها بترکه موتور به شدت کاراییش رو از دست میده
      ولی لندکروز تنفس طبیعی هستش
      بیشتر گشتاورش رو در دور موتور پایین به چرخها منتقل میکنه واسه همین به شدت کم استهلاکه
      از یک طرف 7 نفره هست و فضای داخلی خیلی با کیفیتی داره (یخچال هم داره 😍)
      حتی همین مدل لندکروز (2016) تو افرود رنجروور ایوک رو شکست داد
      فیلمشم دارم
      واسه همین نه تنها من بلکه کل دنیا به این واقف اند
      که سلطان افرود =لندکروز

      1. Hitler

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        با اینکه بررسی جالبی بود ولی چرا جیپ شش سیلندرو با ماشینای هشت سیلندر مقایسه کردن؟
        درسته جیپ نسخه هشت سیلندر نداره(فعلا )ولی دلیل بر تنبل بودنش نیست.
        یه جیب با موتور هل کت بردارین ببینین کی حریفشه ولله

        1. ali

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          دمت گرم دقیقا
          جیپ از هر دو ضعیف تر و ارزونتره ولی افرین که دوم شد
          اما اینجا گرند چروکی 8 سیلندری با موتور 460 اسبی همی
          میخواست

    3. شکوفه های کویری

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      دوست گرامی با نام کاربری (فقط انگلستان) ، احتمالا از نظر شما بنز از تکنولوژی فضاپیما استفاده میکنه و تویوتا و جیپ از تکنولوژی فرغون استفاده میکنن !!!! دوستان آلمانی پرست فقط یه چیزی یاد گرفتن و تو همه نظراتشون میگن تکنولوژی بنز و بی ام و فلانه بمانه و داستان تخیلی میسازن ، عزیزان غولهای خودروسازی مثل ژاپن و آلمان و آمریکا از نظر تکنولوژی فاصله ای ندارن

    4. محمد

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (22 ديدگاه)

      پول هیچکدومشو نداریم ولی دل میگه بنز ،عقل میگه تویوتا
      موافقید؟؟

      1. MPH

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دقیقا همین جوره…
        ولی فکر کنم دل غالبه….

  2. احمد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (381 ديدگاه)

    حقیقتا و بدون شک تویوتا لند کروز سلطان بلامنازع افرود هست
    فقط کافیه 1 بار پشتش بشینید چه افرود چه توی شهر رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه
    نکته مهم دیگه استهلاک بسیار پایین تویوتا لندکروز و همچنین دوام خیلی خوبه اون هست در کنار هزینه های پایین نگهداری

    1. Pagani

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      Ford F150
      Hummer H3
      Honda Track

      اینا هم برا آفرود عالین.

    2. mehdi

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوستان جسارتا این رنگ سبز پس زمینه ی سایت همون رنگ سبز خندوانه نیست؟

  3. Soroosh

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    شاعر میگه
    از ان مترس که های و هوی دارد
    از ان بترس که سر به توی دارد

  4. بهنام طیبی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بابا ایول به لندکروز

  5. رضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حق بدون چون وچرای بنز بود اول شه

    1. Carbonado Aventador

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      نه بنز اصا خودروی خوبی واسه افرود سنگین نیست!
      حالا خوبه تو خود متن کلی دلیل اورده که خوب نیست!!!!
      ولی درکل
      ببینم ماشینی پیدا میشه که بتونه واسه 6*6 G63 amg بتونه شاخ و شونه بکشه؟؟؟

      1. Nima

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        میشه، حتما پیدا میشه.
        رپتور جدید?
        اگر توى این مقایسه رپتور بود حتما برنده بود.
        تازه با قیمت خیلى معقول

        1. mohammad-fm480

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          داداش… رپتور کجا g63 کجا ؟؟!!. g63 غوله میفهمی غول

  6. محمدرضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    عشق است تویوتا و لندکروزش ، هر چند که جیپ و جی کلاس هم جز خوبا هستن . کجایید کره ای ها ؟!!

  7. Reza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    هیچ کدام از این ها به پای هامر نمی رسه…..؟؟؟؟

  8. mohammad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    جی کلاس سوم
    لندکروز و جیپ اول و دوم!!!
    به حق چیزای نشنیده!!!!

    1. ali

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      چیز عجیب این که جیپ دوم؟
      اولین نسل لندکروزر روی پلت فرم ویلیز MB ساخته شد
      وگر نه کجا تویوتا میتونست افرود بسازه و از جیپ نماد
      ماشینهای این سبکی ببره

  9. sina

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی از موتورترند مقاله ترجمه میکنین از این بهتر نمیشه
    قیمت جیپ نصف تویوتا یا یک سوم بنز هست
    بنز هم با موتور کم حجم تر اسب بخار بیشتری میده
    به نظر من جیپ باید اول میشد
    یه لندروور هم باید مقایسه میشد با اینا یا هامر یا جی ام سی!!

    1. امین77

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      منم دارم همینو میگم داداش … جای range rover واقعا خالیه و فکر هم نمی کنم جلوی لندکروزر کم بیاره ، بهتره این جور بگم : لهش نکنه کم نمیاره !

  10. احسان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    اونا خیلی خوبن سابقه طولانی رو هم دارن اما لندکروزر واقعا محشره

  11. دانیال

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سالار لندکروز

  12. محمد حسین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا وقتی G65 AMG هست ,G550 رو تست کردید؟! اون هم درکنار موجود خطرناکی مثل لندکروز !!! …اگه ملاک , عملکرد کلّیه , خب G550 هم گنجایش سرنشین خوبی داره وهم مشخصات فنّیش سرتره ؛ و اگه ملاک , فقط آفروده ,G65 َAMG وG63 AMG 6×6 دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیذارن ! من موندم چرا G550؟!

    1. بهنام کاظم پور

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      در واقع همین الان هم کلاس این خودروها در یک سطح نیست و اگر مثلا G63 AMG وارد میشد که اصلا جایی برای رقابت نمیموند.ضمنا این رو هم در نظر بگیریم که یه آفرود بازایی که همیشه تو کوه و کمرن ، اولا 99 درصدشون پول این کلاسای مرسدس بنز رو ندارن و ثانیا اینکه هزینه تعمیرات (که در آفرودرها خیلی زیاد و البته طبیعیه) برای بنز زیاده و در کل برای یک آفرودر واقعی (البته به جز همسایگان عرب) به صرفه نیست

  13. moein

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به نظرم نتیجه گیری به حق بود
    ولی باید جیپ و حضرت باهم در مقام دوم می بودن ولی به هرحال نتیجه قابل قبولی بود
    باید پاترول و هامرم تو این مقایسه می بودن تا بحث داغ تر شه
    میگم یه بارم این سانتافه رو تو آفرود به چالش بکشین آی بخندیم

  14. Mahmood

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    واقعا این لندکروز دوست داشتنی حقش بود که اول بشه و واقعا برای فرار از زامبی ها در آخرالزمان عالیه.

  15. احمد باقری

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مقایسه خیلی جالبی بود.

  16. ممد پوکر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگر جیپ رانگلر طول کمتر …موتور قوی تر …یه گیربکس خوب استفاده میکرد بدون تست برنده بود

    1. American and japan

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (199 ديدگاه)

      یعنی نسخه ی دو در دیگه…تازه اگر هاردراک بود و تقویت شده هیچ رقیبی نداشت

  17. بهنام کاظم پور

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه موضوع که ذهن منو درگیر کرده اینه که چرا در آفرود از موتورهای دیزل استفاده نمیشه؟
    خب در اینصورت ما گشتاور بیشتری رو در دورهای پایین در دسترس داریم و خب ماکزیمم توان هم با حجمی تو همین اندازه های بنز و لندکروز به میزان خوبی قابل دسترسی هستش.بحث emission و آلایندگی هم که در آفرود کلا مطرح نیست.
    پس دیزل ها کجان؟؟؟

  18. ارمان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    لند کروز ماشینیه که فقط برای اونها که سوارش شدن قابل درکه . کمتر نقصی ازش میشه گرفت حس واری باهاش مثال زدنیه

  19. asa

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    جیپ . پ ، بده !!!!

  20. حسين

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. مقایسه خوبی بود. این مقایسه رو میشه معتبر دونست اما:
    چندتا نکته هست که حتما باید در نظر گرفته بشن:

    اول اینکه بنز لاستیک زمستونی نداشت. شما اگه یه سرچ بزنین متوجه میشین که با لاستیک های زمستانی یه ماشین سدان دیفرانسیل عقب میتونه عملکرد بهتری از یه ماشین دو دیفرانسیل با لاستیکهای چهار فصل داشته باشه. (روی زمین یخ زده ی هموار)

    دوم اینکه کلیپهایی که در یوتیوب و سایتهای دیگه وجود دارن و توسط مردم عادی آپلود شدن رو معمولا نمیشه ازشون به عنوان سند استفاده کرد. توی آفرود سانت به سانت مسیر روی نتیجه نهایی تاثیر داره و یکی از مهمترین عوامل (شایدم مهمترینش) توانایی رانندس. افراد عادی قطعا نمیتونن مقایسه های درستی انجام بدن. دقت کنید که شرایط آفرود با شرایط پیست خیلی متفاوته. برای مقایسه دوتا ماشین اسپرت میشه به زمان طی یک دور پیست استناد کرد ولی توی آفرود ایجاد کردن شرایط یکسان خییییییلی سخته.

    در کل به نظر من این مقایسه خوب بود و بی طرف نتیجه گرفت. هر سه تای این ماشینها بسیار عالی هستن و میشه گفت هر سه بهترین آفرودرهای جهان هستن.

    مخلص همه

  21. Rjz

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    تو ایران پاژن گیر میاد :)

  22. genius

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    کوچکترین شک و شبهه ای بروح وحشی و آفریده شده برای آفرود تویوتا لندکروزر جائز نیست و اصلا رخ این ماشین گویا تو را بسمت فتح ناشناخته ها در ورای افقهای دوردست فرا میخواند اما تمام این موارد هیچ چیز از ارزشهای سری G مرسدس که اتفاقا طراحی اولیه آن به سفارش و با کمک متخصصین خبره ارتش ایران صورت پذیرفته است و اگر همه چیز طبق روال پیش میرفت امروز خودروی سازمانی ارتش ایران بود کم نمیکند و ستاره سه پر مرسدس کماکان در نزد ماشین شناسان عالم نماد بلوغ مهندسی است و در خصوص جیپ روبیکان رانگلر همین بس که بعنوان نواده ویلیز قهرمان که اصلا بنیان گذار سبک آفرود بوده است نمیتوان از او خرده گرفت یا او را دوست نداشت هر چند که این روزها کرایسلر و زیر مجموعه خواستنی اش یعنی جیپ حال و روز خوشی ندارند!

    1. ali

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      جیپ حال و روز خوشی نداره؟ از اون حرفها بودا
      جیپ از 2 سال پیش تا همین حالا بیشترین امار
      فروشش رو طی 75 سال فدمتش سپری میکنه
      انگار از خبرها بی اطلاعیت

  23. محمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتا رو عشقه…لندکروز عاشقتم..بعدشم بنز

  24. ali

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    از زمین به اسمون میباره؟ جیپ سوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. رسول

      ۱۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      آقا جیپ اول شما خودکشی نکن

  25. Landcruiser prado

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    حضرت سلطان
    من فک نکنم الکی یه لقب رو به این ماشین دادند.

  26. parham

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    نکته اصلی قیمت این 3 ماشین هست.
    بنزبا قیمت 120 میلیون دلار واقعا خارج از تصور و مقایسه با رانگلر هست ولی با این اوصاف قابلیت آفروده رانگلر ستودنی تر هست.
    به نظره من لندکروز و بنز در سگمنت لاکچری و با تجهیزات بسیار و امکانات حرفه ای تری قرار میگیرند. انتخاب من لندکروز هست چون راحتی و آفرود عالی را هر دو با هم دارد.ولی بنز به نسبت قیمت از مشخصات فنی بارزتری برخوردار هست ولی با اختلاف تقریا 40 هزار دلار گرانتر که دقیقا نزدیک به قیمت پایه یک رانگلر هست!!!!!!آیا واقعا اررش آن را دارد؟؟؟

  27. همایون پولادی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا بعضی از دوستان میگن تکنولوژی آمریکا یا ژاپن از آلمان جلوتره به خدا کسی که یه کم مطالعه داشته باشه میفهمه آمریکا هشتاد درصد دانش و پیشرفت فعلیشو مدیون غارت آلمان بعد از جنگ جهانیه همچنین روسیه شما دقت کنی گرونترین و پیشرفته ترین هواپیماشون انرژی اتمی صنعت موشک اعم از کروز و بالستیک صنایع فضایی ساخته فلزات جدید و خیلی چیزای دیگه همشون رو از آلمان دانشش رو بدست آوردن.شما فکر کن هنوز به جز آمریکا هیچ کشوری هواپیمای رادار گریز عملیاتی نداره بعد آلمان زمان جنگ جهانی دوم هواپیمای رادار گریز ساخت که همین بمب افکن بی تو آمریکایی ها کپی همونه بسیاری از دانشمندان آلمانی هم جای کشته شدن به آمریکا برده شدن تا صنعتش رو متحول کنن تازه خیلی از تکنولوژی هارو هم آلمان نابود کرد و همه ی دانشمندای دخیل تو پروژه رو هم ترور کرد بعد از شکست که کشوری دستش بهش نرسه مثل ماشین زمان بل که همونطور که از اسمش پیداست ماشینی برای شکستن بعد زمان و سفر به سیارات دیگه و تفنگ الکتریکی که قادر به کشتن همزمان بیست نفر از فاصله ی صد متری بود و الکتریسیته تخلیه شدش در یک لحظه به اندازه تولید یک ساعت یک سد بزرگ بود و خیلی چیزای عجیب و غریب دیگه که هیچ کشوری هنوز هم بعد گذشت نتونسته یه قدم به ساختشون نزدیک شه وقتی در مورد دانش آلمان نازی مطالعه میکنی مغزت سوت میکشه.هیتلر اگه یکم دیرتر جنگ و شروع کرده بود یا به حرف فرماندهاش گوش میکرد و دیرتر به شوروی حمله میکرد تا جنگ افزارهای جدیدش تکمیل و عملیاتی و تولید انبوه شن الان آقای جهان آلمان بود دانش بشری صد سال جلوتر از الان بود و مطمئن باشید کشور ماهم جز ابر قدرت ها بود چون هیتلر علاقه ی زیادی به ایران و ایرانی داشت و معتقد بود تنها کشورهایی که نژاد آریایی دارن آلمان و ایرانن.حیف

    1. AMIN

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (121 ديدگاه)

      هیتلر رو اینقد اسطوره نکن…
      هیتلر حتی از سیستم انتقام جویی که درونش قرار داشت خبر نداشت و اگه زندگینامشو خونده باشی میفهمی که طی وقایعی به این سمت رسیده و اصلا در این وادیها نبوده اولش…
      المان تو جنگ جهانی اول شکست افتضاحی خورد و خواست اونو تو دومی جبران کنه که بازم تکرار شکست دیگری… آخه آدم تا چقد میتونه تیگ(قدرت از طریق زور اسلحه و نه نرمش) باشه که با جنگی که نتیجه اون کشتن 70 میلیون باشه بخواد دنیا رو تصاحب بکنه؟؟؟
      اینکه آلمان پیشرفتشو مدیون جنگ های جهانیه که شکی نیست و واقعا هم توی صنعت قدرتمنده ولی توی روند جهانی سازی کسی نمیتونه بگه فقط من و اینکه سیستم نازی نتونست اینو درک کنه..
      در نتیجه راندا کروزا مثل همیشه پوزه از این کلفت ترهاشم بدون هیچ ادعایی به خاک میماله…

  28. میثم

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اول اینکه اگر آخر زمان باشه با ماشین نمیتونی در بری باید توبه کردو اشهدو بخونیم.
    این رتبه بندی کاملا اشتباهه ما شبیه به همین کارها رو با لندرورو تویوتا 2اف و جیپ میول که همشون قدمت چند ده ساله داشتن انجام دادیم هر سه تاشون هم حداکثر10تومن قیمت دارن..
    این سه برند این سه ماشین هرسه تاشون اولن دنبال بازنده نباشید.
    اگه بحث از آب رد شدنه پس کادیلاک غواص ماشینهاست
    اینم بگم ما با پاترول 6سیلندر(معمولی) از رودخونه هایی رد شدیم که واقعا اون لحظه گفتم بهترین ماشین دنیاست

  29. AMIN

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (121 ديدگاه)

    واقعا به ماشینهای ژاپنی باید عشق ورزید… تویوتا نیسان میتسو وووو
    لندکروزر یه اسطوره خواهد موند
    بی ادعا اما جنگجو

  30. ایرانی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (640 ديدگاه)

    علاقه ای به تبلیغ تویوتا ندارم…. چون تو ایران به اندازه یک دنیا رو بعضی برندها از جمله تویوتا اونم از نوع لندکروز تبلیغ میشه…!!!

    و دلالها روی این و بعضی ماشینها خیلی مانوور میدن…!!!!!

    اما باید اینجا به این ماشین لوکس (به نسبت بیابانی و کوهستانی بودنش)… تبریک گفت… که در عین رفاه و کارش توی بیرون جاده هم خوبه واقعا…

    تبریک… به این کلاس از تویوتا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا