به زودی مرسدس بنز تمامی پیشرانههای ۶ سیلندر V شکل خود را با نمونههای ۶ سیلندر خطی جایگزین خواهد نمود. Ola Källenius رئیس مرکز تحقیق و توسعه این کمپانی در خلال مصاحبهای مفصل تصریح کرده که پیشرانه ۶ سیلندر خطی جدید M256 در بسیاری از محصولات کنونی و آینده بکار خواهد رفت. دلیل این تصمیم بسیار ساده بوده و آن چیزی نیست جز کمحجم کردن پیشرانهها!
بنا به گفته Källenius پیشرانههای ۶ سیلندر خطی جدید میتواند در همان خط تولید پیشرانههای ۴ سیلندر مونتاژ شود. پیشرانههای ۴ سیلندر هماکنون محبوبترین طراحی دنیا را دارند. این دو پیشرانه از نظر ساختاری اساساً مشابه هستند.
مدیر تحقیق و توسعه مرسدس میگوید:
به خاطر اینکه پیشرانه ۴ سیلندر در دنیا حرف اول را میزند اضافه کردن دو سیلندر به آن توجیهپذیر است. این رویه دقیقاً در تضاد با استراتژی قبلی که همان داشتن پیشرانههای V8 و V6 بود است. از نظر استراتژی تولید پیشرانه کلی، پیشرانههای ۴ و ۶ سیلندر جدید شاخههای یک درخت هستند. محفظههای احتراق این پیشرانهها و فاصله ۹۰ میلیمتری سیلندر یکسان بوده و شما میتوانید این پیشرانهها را در یک خط تولید مونتاژ نمایید.
طبیعتاً این فرایند در طول یک روز رخ نمیدهد و مرسدس برای استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر خطی جدید به اندکی زمان نیاز دارد. موضوع جالب اینکه پیشرانه جدید یاد شده روی C کلاس ارائه نخواهد شد اما زیر کاپوت E کلاس غرش خواهد کرد.
ابعاد هوشمندانه این پیشرانه به مرسدس اجازه خواهد داد تا در اکثر محصولات از آن استفاده نماید. M256 فاقد استارتر و آلترناتور مرسوم دنیای خودرو بوده زیرا این دو سیستم جای خودرو را به پیشرانه الکتریکی کوچکی با نام EQ Boost دادهاند که بین پیشرانه و گیربکس جای میگیرد. این طراحی باعث کوچک شدن پیشرانه میشود زیرا دیگر نیازی به تسمه یا پولی در جلوی پیشرانه نبوده و طول کلی آن را کاهش میدهد.
علاوه بر مزیتهای تولیدی، پیشرانههای ۶ سیلندر خطی یک مزیت دیگر نیز دارند که آن نرمی بیشتر است.
F۲۲RAPTOR
۳۰ دی ۱۳۹۶درست مثه اون زمان که بنز موتور v6 اکتروس رو باز نشست کرد و بجاش موتور شیش سیلندر خطی رو جایگزینکرد
E 36
۳۰ دی ۱۳۹۶تازه فهمیده ب ام و چی میگه!!
h1m4d
۳۰ دی ۱۳۹۶یه روزی باید برای بچه ها مون صدای V8 در بیاریم
تا او نا هم بفهمن صدای موتور واقعی چی بوده
حالا میفهمم چرا یه سری افراد میرن ماشین امریکا
قدیمی میخرن
چشماتونو ببندین و اینو تصور کنید
یه صدای ریپ زدن کوچیک موتور V8 پدال گاز تا ته فشار میدی
یه غرش بلند و زندگی شروع میشه
محمد حسین
۳۰ دی ۱۳۹۶با توضیحی که در مورد EQ Boost و حذف استارتر و آلترناتور داده شد ، یعنی تمام پیشرانه های جدید 6 سیلندر خطی ، قراره که هیبرید باشن ؟
F۲۲RAPTOR
۳۰ دی ۱۳۹۶مثه مدلای جدید amg 53
Kamran
۳۰ دی ۱۳۹۶کار خوبى میکنه
Amir amini
۳۰ دی ۱۳۹۶اخر این کار شرکتا موتورای 4و8و12 سیلندرو نگه میدارن و 6و10و16 سیلندر بازنشسته میشن چون الان مصرف سوخت 8 سیلندرا به نمونه های 6 سیلندر رسیده و تا زمانی که ماشینا کلا برقی شن نیاز سرمایه گزاری هست که با توقف تولید موتور های دیزل و چند مورد از بنزین سوز ها جبران میشه البته شرکتای بزرگی مثل بنز و بیمر شاید هنوز نگه دارن مدل 6 سیلندرو ولی مثلا دیدید که چندتا برند دارن این کارو میکنن مثل فورد که 6 سیلندر موستانگو حذف کرد
PooRiyA:::BMW:::GERMANY
۳۰ دی ۱۳۹۶به این نتیجه میرسیم که ب ام و چقدر مهندسی پیشرفته ای داره چهل ساله که ب ام و از پیشرانه های ۶ سیلندر خطی استفاده میکنه بعد از این همه مدت بنزحالا به این نتیجه رسیده
Just BMW for ever
Saeed Boroomand
۳۰ دی ۱۳۹۶آره بی ام و پنجاه سال از بنز جلوه، پورش شصت سال از بی ام و جلوه، فراری بیست سال از پورش، در نتیجه فراری قبل از شکل گیری صنعت خودرو داشته ماشین میساخته…
علی
۱ بهمن ۱۳۹۶مهمترین دلیل استفاده از میکروچیپستهای gatangoo روی کامپیوتر اصلی و نیز فرمول جدید ساختارهای مارتنزیتی فولاد به کار رفته توی بنز هست که همچین اجازه ای میده که فشار روی میلنگ با مصرف سوخت کمتر و ترک بال تر انجام بشه.
من
۱ بهمن ۱۳۹۶میگن صد سال عقبیم بی راه نگفتن …