گروه بیجینگ اتوموتیو که به اختصار بایک نامیده میشود همکاریهای گستردهای با دایملر در چین داشته و اخیراً سهام بزرگی از این خودروساز آلمانی را خریده است.
همانگونه که ابتدای سال جاری نیز گفته شده بود، بایک تقریباً ۵ درصد از سهام شرکت دایملر AG را از طریق شرکت جهانی سرمایهگذاری که یک زیربرند ۱۰۰ درصدی میباشد خریداری نموده است. اگرچه فعلاً جزئیات این قرارداد و معامله اعلام نشده اما کمپانی مادر مرسدس بنز اعلام کرده از همکاری با یک سرمایهگذار جدید استقبال میکند.
اولا کالنیوس رئیس هیئتمدیرهی دایملر و مدیرعامل مرسدس بنز اظهار داشته است:
ما از اینکه بایک به عنوان یک شریک قدیمی میتواند سرمایهگذاری طولانیمدت در دایملر داشته باشد بسیار خوشحالیم. این امر همکاری موفقیتآمیز ما را تقویت کرده و نشانهای از اطمینان به استراتژی و پتانسیل آتی کمپانی ما میباشد.
او ادامه داده است:
بازار چین نه تنها از نظر فروش بلکه از توسعه و تولید محصولات نیز همچنان ستون اصلی موفقیت ما به حساب میآید.
اما بایک هم میگوید این حرکت نشان دهندهی عمیقتر شدن همکاریها با شریک آلمانی میباشد. مدیرعامل این خودروساز چینی خاطرنشان ساخته است:
این اقدام همکاری و پشتیبانی ما از مدیریت و استراتژی دایملر را تقویت میکند.
دایملر و بایک از سال ۲۰۰۳ تاکنون در چین شراکت جوینت ونچری دارند. این دو شرکت از آن زمان تاکنون در تولید، تحقیق، توسعه و فروش خودروهای سواری، ونها و پیکاپ ها همکاری دارند.
دایملر در سال ۲۰۱۳ میزان ۹.۵۵ درصد از سهام شرکت بایک موتور که زیربرند بایک میباشد را خریداری کرد. این شرکت آلمانی همچنین در سال ۲۰۱۸ نیز ۳.۰۱ درصد از سهام شرکت تکنولوژی انرژی جدید بلوپارک که سازندهی خودروهای الکتریکی در چین است را خرید.
با خرید ۵ درصد از سهام دایملر بایک به دومین سهامدار چینی بزرگ در این شرکت تبدیل شده است. مدیرعامل گروه جیلی در سال ۲۰۱۹ توانست ۹.۶۹ درصد از سهام دایملر را از طریق کمپانی سرمایهگذاری Tenaciou3 خریداری نماید.
هنوز مشخص نیست که آیا حرکت جدید بایک با قدم بعدی دایملر در تصاحب اکثریت سهام شرکت جوینت ونچری بیجینگ بنز اتوموتیو پاسخ داده خواهد شد یا خیر.
نوید جهرمی
۲ مرداد ۱۳۹۸یه زمانی ما هم سهام شرکتهای مختلف رو میخریدیم. نمیدونم چرا این رویه دنبال نشد و به جاش کلی اختلاص شد.
————-
قبلا انتظار نداشتم جیلی سهام دایملر رو بخره. فک میکردم بایک این کار رو انجام بده که الان شده(هرچند به مزاق ما خوش نمیاد). دایملر حسابی جا پاش رو در چین محکم میکنه.
(ali (chevy nova
۲ مرداد ۱۳۹۸پس بایک هم کاره خودش رو کرد
نوید جهرمی
۲ مرداد ۱۳۹۸کم پیدایی علی نوا
سجاد
۲ مرداد ۱۳۹۸علی شوی از کارخونه کادیلاک تو چین خبر داری؟؟
میگن کادیلاک کلی اصرار کرد چینیا اجازه بدن اونجا کارخونه بزنه بلکه بتونه قیمت تموم شده محصولاتشو کم کنه تا فروشش بیشتر شه
فعلا حتی تو خود آمریکا از لحاظ فروش پنجمه :))))))))))))))))))))))
یانکی
۲ مرداد ۱۳۹۸این چینیا آخرش سایپا و ویران خودرو رم هم برا لنتقال کثیفی میخرن
سورنا
۲ مرداد ۱۳۹۸کاش میگفتن مثلا شرکت ایرانی فلان …
فک کنم این ۵ درصد یک هزارم اختلاس نوه ی فلان مسئول نباشه : )
حقمونه وضعمون این باشه بخدا حقمونه … دیگه حتی گله کردن هم تکراری شده
mohammad
۲ مرداد ۱۳۹۸دونالد ترامپ دروغ نمیگفت که باید جلو این چینیارو گرفت که این چینیا با خرید و بردن شرکت های آمریکایی و اروپایی به چین تکنولوژی رو براحتی و مفت برمیدارن و اون شرکتارو بعدا با جنسای مشابه ارزونی که میدن بازار نابود میکنن اینو بنز بعدا میفهمه که چه اشتباهی کرده و بنزو نابود کرده
نوید جهرمی
۲ مرداد ۱۳۹۸ترامپ کم دروغ نمیگه. اما این که تعرفه برابر باید اعمال بشه حرف درستی گفت.
mazda-MX5
۲ مرداد ۱۳۹۸بنز که چینی شد رفت
.لابد پسفردا هم این چشم بادومیا دست میزارن رو برندهای دیگه.
Amir evolution
۲ مرداد ۱۳۹۸البته این یه حرکت جالبه
از اون جای ک شرکت های چینی تو ماشینی های برقی و هیبریدی پیشرفت خوبی داشتن و رو آوردن ب سرمایه گذاری رو این نسل از خودرو ها
بنز و دایملر سود خوبی میبرن… البته هر دو شرکت سود میبرن، بیشتر دایملر