طبق خبری که از اشتوتگارت منتشر شده دایملر از توسعهی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی عقبنشینی کرده و به جای آن منحصراً روی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی تمرکز نموده است. این کمپانی هنوز هم به توسعهی برخی پروژههای سلول سوختی مثل شاسیبلند پلاگین GLC ادامه خواهد داد اما این کار را تنها در مقیاسی کوچک انجام خواهد داد.
دیتر زچه مدیرعامل دایملر در خلال کنگرهای خودرویی در اشتوتگارت گفته که سلول سوختی دیگر نقشی اساسی را برای کمپانی بازی نمیکند. اگرچه دایملر هنوز هم از نظر تکنولوژی سلول سوختی پیشرو است اما برتری آن نسبت به روش باتری-الکتریکی در حال کم شدن است.
دلیل اینکه چرا روش سلول سوختی تسلیم شده کاملاً ساده است. مزیت محدودهی حرکتی بیشتر و زمان سوختگیری دوبارهی کمتر در حال کمرنگتر شدن است.
در طی چند سال گذشته خودروهای الکتریکی محبوبتر شدهاند و حالا با محدودههای حرکتی بیشتر و زمان سوختگیری کمتری عرضه میشوند. از سوی دیگر پاسخی روشن برای تهیهی سلولهای سوخت هیدروژنی ارزانقیمت و همچنین نصب زیرساختهای گرانبهای شارژ دوباره وجود ندارد.
هزینههای مربوط به باتریها سریعاً در حال کاهش است درحالیکه تولید هیدروژن بسیار هزینهبر باقی مانده است.
moein
۱۹ فروردین ۱۳۹۶بهترین سوخت بنزینه شک نکن
بهنام طیبی
۱۹ فروردین ۱۳۹۶توایران شاید
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۶تا ده سال آینده تو کل جهان بنزین بهتره خودرو های تمام برقی و بعضا هیبریدی هنوز مشکلات عدیده ای توی مبحث مصافت طی شده بعد از هر شارژ دارن که استفادشون رو محدود به داخل شهر اونم تو مسافت های کم میکنه
در ضمن خودرو هایی که باتری های قوی تری دارن فوق العاده گرون هستن شاید تنها خودرو برقی بدرد بخور حال حاضر فقل شورلت بولت باشه که اونم فقط تو شهر کاربرد داره
فرامرز
۲۰ فروردین ۱۳۹۶میشه بگید چرا شورلت بولت فقط برای شهر خوبه؟ الآن رنج ۳۸۰ کیلومتری داره که تقریباْ نصف خودروهای بنزینی هست ولی مطمئناْ با رشد روز افزون باتری ها و توسعه زیرساخت ها تا دو سه سال دیگه تو اروپا پر میشه از خودروهای الکتریکی شهری و جاده ای. نکنه شما بازار ایران رو در نظر گرفتید که در باید بگم بازار ایران تو دنیا هیچ جایگاهی نداره و ۹۰ درصدش دست فزغونهای ایرانی و چینی هست
moein
۱۹ فروردین ۱۳۹۶من نمیدونم فاز این دوستانی که دیس میدن چیه
چند گزینه احتمال داره
1. ماشین هیبریدی دارن که مثل مرغ راه میره
2. میخوان بخرن آخه ایرانی هرچی باشه فقط کم مصرف باش!!!
3. دیس دوس دارن
خدا شفا نده شماها رو همین جور بزاره یکم شاد شیم
madjid
۱۹ فروردین ۱۳۹۶.
بنزین و گازوئیل و … به درد وقتی میخورد که جمعیت زمین ۴ میلیارد نفر و از هر ۱۰۰۰ نفر یکی ماشین داشت. نه الان که هر روز هزاران ماشین در سراسر دنیا دارن تولید میشن و به خاطر پیشرفت اقتصادی کشور هایی مثل هند و چین جمعیت ماشین سواران روز به روز داره افزایش پیدا میکنه. ( در کشور های دیگه هم تعداد اتومبیل سواران داره زیاد میشه منتهی با شیب کمتر )
در همین ایران خودمون یک زمان ماشین کالای فوق لوکس بود میگفتن « طرف ماشین داره» .
الان دوستم اجاره نشینه ، زندگی راحتی نداره ، ولی هم خودش ماشین داره هم خانومش…
من در کویر شرق ایران زندگی میکنم ، این ۱۰ سال اخیر تغییرات اقلیمی ، خشکسالی ، گرمایش زمین و … رو با تمام وجود حس کردم.
علت اصلی همه ی این موارد هم آزاد شدن بیش از حد گاز های گلخانه ای به جو زمینه و بزرگترین منبع گاز های گلخانه ای سوخت های فسیلی هستند .
بشین ۱ ساعت مستند های شبکه ۴ رو تماشا کن تا بفهمی چه بلایی داره به سر یخچال های قطبی و گونه های مختلف گیاهی و جـانوری در سراسر دنیا میاد.
امیدوارم زمانی برسه که تمام انرژی انسان از منابع تجدید پذیر تامین بشه و در هیچ کجای زمین یک قطره سوخت فسیلی سوزانده نشه.
بهنام طیبی
۱۹ فروردین ۱۳۹۶عالی گفتی
دمت گرم
عارف
۱۹ فروردین ۱۳۹۶با شما کاملا موافقم منم تو غرب ایران هستم و تو مدت زمان کم عمرم تغییرات اقلیمی رو کاملا حس کردم بهتره قبل از فاجعه یه کاری کرد.خودروهای هیبردی و الکترکی گزینه های خوبی هستن ولی باید منابع تولید برق هم به منابع پاک تبدیل بشن.
حسين
۱۹ فروردین ۱۳۹۶درود.
یه زمانی بنزین به خاطر گرون بودن داشت با مشکل موجه میشد. اما یه محقق تونست یه راه ارزون قیمت برای تولید بنزین پیدا کنه. این موضوع یکی از عوامل پیروزی بنزین به بخار و برق در حدود صد سال پیش بود. الانم یه همچین وضعی تقریبا برقراره. هیدروژن، برق، بنزین، نیتروژن، هوا، نور خورشید، سوختهای سنتزی (یعنی در طبیعت وجود ندارن و ساخته دست انسان هستن)، سوختهای گیاهی (که در بعضی کشورها داره استفاده میشه)، گاز طبیعی و … گزینه های احتمالی برای سوخت آینده هستن.
این وسط اونی برنده میشه و آینده رو تسخیر میکنه که پاک تر و ارزون تر باشه. فعلا همه چیز به نفعه برقه
محمد
۱۹ فروردین ۱۳۹۶والا همون سال۱۹۰۰ هم اولین ماشین که به ۱۰۰ کیلومتر سرعتش رسید برقی بود تاکسی نیویورک تا ۱۹۱۱ برقی بود اما سیاست گذاری دولت های غربی به خاطر مساله اشتغال استعمار کنترل دنیا یا هر دلیلی که داشتن سرمایه گذاری رو وسایل برقی رو متوقف کرد وگرنه به قول ایلان ماسک تو مساله استفاده از خودرو و سوخت غلطش به جای برق ما از اول راه رو اشتباه رفتیم
علي
۱۹ فروردین ۱۳۹۶خودرو فقط برقی و خودران . به شرط اینکه بتونن کامل باطری های فرسودرو بازیافت بکنن. برای ایران و کشورهای نفت خیز تا ۱۰ سال آینده خودروهای هیبریدی میتونه جوابگو باشه
با تچکر
مهرداد
۲۰ فروردین ۱۳۹۶دوستان گرامی
همین الان خودرو BYD E 6 با برد 400 کیلومتر و امکانات بی نظییر به قیمت 50 هزار دلار و BYD E 300 با برد 300 کیلومتر و قیمت 30 هزار دلار موجود هست که هم قیمت ماشین های بنزینی هست و باتری هایی داره که قابل شارژ تا 10 هزار باره و ده سال گارانتی تعویض داره. البته چون ما بنزین مجانی داریم شاید هنوز صرفه اقتصادی داشته باشیم اما تا 5 سال آینده قیمت باتری ها کاهش خواهد یافت و عملا خودرو سوخت فسیلی بی معنی خواهد بود. همچنین نگهداری خودرو برقی آسان است و وقت و انرژی ارزشمند انسان را هدر نمی دهد.
سپاس
امین
۲۰ فروردین ۱۳۹۶خود تولید باطری کلی به. طبیعت آسیب میزنه
تولید برق هم همین طور
بازیافت باطری هم هست که تازه همش رو نیشه بازیافت کرد و گرون هم هست
اینا همش یه عالمه حرف بیخوده به خاطر یه عالمه آدم جوگیر که فکر کردن با ماشین هایه برقی دیگه مشکلات 0 میشن و مادر طبیعت هم میاد تو خوابشون و بهشون مرسی میگه