سوپراسپرتها خودروهای بسیار جذابی برای علاقهمندان به ماشین هستند زیرا قدرت و پرفورمنس بالایی را ارائه میکنند و رانندگی بسیار هیجانانگیزی دارند؛ اما این خودروها چندان کاربردی نبوده و برای استفادههای روزانه مناسب نیستند زیرا صرفاً ظرفیت حمل دو نفر را دارند، فضای بار چندانی ارائه نمیکنند و به دلیل سیستم تعلیق خشک، سواری چندان راحتی ندارند؛ اما در بازار خودروهایی وجود دارد که قدرت و پرفورمنس سوپراسپرتها را در پکیج بسیار کاربردیتر و راحتتر ارائه میکنند. منظور ما کوپههای چهاردر پرفورمنس است که ژرمنها استاد ساخت آنها هستند.
آئودی RS7 و مرسدس AMG GT63 S از بهترین نمونههای این قبیل خودروها هستند. این دو کوپهٔ چهاردر آلمانی بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و شتابی در حدود ۳ ثانیه را ارائه میکنند یعنی اعدادی که عمدتاً در سوپراسپرتها میبینیم اما درعینحال از ظرفیت حمل چهار نفر و فضای بار بزرگی هم برخوردار هستند. حال CarWow این دو سوپراسپرت چهاردر را در برابر یکدیگر قرار داده است تا مشخص شود کدامیک از آنها در عمل سریعتر است. زیر کاپوت RS7 یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ منقل میشود.
در سمت دیگر میدان، AMG GT63 S ایستاده که آنهم از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند اما کوپهٔ چهاردر مرسدس زیر کاپوت خود ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور پنهان کرده است. در اینجا هم نیروی موتور توسط سیستم ۴Matic به هر چهارچرخ منتقل میشود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک مرسدس از نوع عقب محور بوده و نیرو را از گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک تحویل میگیرد؛ بنابراین مشخص است که تسلیحات RS7 و GT63 S تقریباً همسطح یکدیگر است هرچند که رقیب اشتوتگارتی کمی برتری دارد. البته باید توجه داشت که از سوی دیگر، مرسدس کمی سنگینتر از آئودی بوده و کوپهٔ چهاردر انگولشتاتیها از مزیت ۵۵ کیلوگرم وزن کمتر برخوردار است.
علاوه بر این، مرسدس نزدیک به ۵۰ هزار پوند از آئودی گرانتر است که اختلاف قیمت بسیار چشمگیری است. با همهٔ اینها فکر میکنید در این نبرد تمام آلمانی، کدامیک از این دو ماشین پیروز میشود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
آئودی RS7 | مرسدس AMG GT63 S | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۶۵ کیلوگرم | ۲۱۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۹۷ هزار پوند | ۱۴۵ هزار پوند |
amg 63
۲ تیر ۱۳۹۹فست بک ?
مهدی ۹۱۱
۲ تیر ۱۳۹۹این جی تی ۶۳ یکی از جذابترین خودروهاس
محسن
۳ تیر ۱۳۹۹راسته که میگن مرسدس gt73 هم میخواد تولید کنه؟؟
امین
۲ تیر ۱۳۹۹تا آخر عمرم با این چراغ عقب های بنز کنار نمیام??????
Rayan13r8
۲ تیر ۱۳۹۹با این اختلاف قیمت RS7 انتخاب منطقی تری هست
Joker
۲ تیر ۱۳۹۹شما فکر کن amg gt تو نسخه ۷۳ با شتاب ۲.۵ ثانیه قراره چه گرد و خاکی به پا کنه…
ارشیاsvj
۲ تیر ۱۳۹۹پس اسم نسخه سریعتر amg gt ۷۳ هست از وقتی جرمی موقع تست amg gt r گفت نسخه سریعترش میخواد بیاد تو فکرش بودم
♤ANGUS_812♤
۲ تیر ۱۳۹۹آئودی خوبه
ولی بنزه یه چیز دیگس
بهترین قسمت gt63 اون باله متحرک عقبشه من اونو میبینم احساس هایپرکار بهم دست میده
Reza
۲ تیر ۱۳۹۹عاشق هر دوتاشونم
بهنام
۲ تیر ۱۳۹۹آئودی بسیار زیباست گرچه مرسدس هم طراحی باکلاسی داره و کمی لوکستر و سطح بالاتر بنظر میرسه. هر دو عالین. یه چیزی که بنده بهش خیلی علاقه مندم و به اون توجه میکنم حالت نشستن راننده رو صندلی و نحوه ی قرارگیری اون پشت فرمانه که اغلب خودروهای لوکس آلمانی از نظر بسیار جالب و دلفریب عمل میکنن. چند وقت پیش شبکه ی ام بی سی پرشیا فراری جی تی فور لوسو رو با پورشه پانامرا اسپرت توریزمو مقایسه کرد که بینهایت دیدنی بود. گرچه انتخاب بین این دومدل هم کار بسیار سختیه ولی یکی از مواردی که باعث شد در نهایت بنده در عالم خیال فراری رو ترجیح بدم همون حالت نشستن راننده پشت فرمان فراری و اون داشبورد معرکه و بی نهایت زیبای فراری بود. اون حالتی که صندلی راننده رو در بر میگرفت، فرمان فربه و زیبا و جلو داشبورد با اون دریچه های هوا وقتی با صدای موتور دوازده سیلندر مخلوط میشد معجونی جنون آمیز رو تولید میکرد. به هر شکل در مقایسه های اینچنینی که دو خودرو تا این حد به هم نزدیک هستن همین جزئیات و اعمال سلیقه میتونه در انتخاب نهایی موثر باشه. در اینجا هم انتخاب نهایی بنده مرسدسه.
بهنام
۲ تیر ۱۳۹۹البته اون مقایسه مال برنامه ی تاپ گیر بود با زیر نویس فارسی
MAHDI
۲ تیر ۱۳۹۹آئودی RS7 طراحی خیلی جذابی داره اما پرفومنس ضعیفی داره، البته ضعیف در مقابل M5 و GT63 و الا یه سوپر سدان سریع هستش، ولی خوب این خودرو رو با رقباش باید مقایسه کنی، آئودی RS7 در پیست های هوکنهایم و زاکسنرینگ چندثانیه کامل از M5 و GT63 کندتره، حتی از M2 و M3 هم کندتره که این قابل قبول نیست واسه سدانی با 600 اسب بخار و 800 نیوتن گشتاور که حتی اسپویلر عقب رو هم داره. در خط مستقیم هم مسیر 400 متر رو در 11.6 ثانیه ثبت کرد!!!!
البته آئودی RS7 در درگ قبلی CARWOW که در با بنتلی فلاینگ اسپور و پورشه پانامرا توربو S درگ داشت RS7 اونجا مسیر 400 متر رو در 11.4 ثانیه ثبت کرد و همینطور آئودی RS6 هم تایم 11.4 رو ثبت کرد که نشون میده در این رقابت ضعیف عمل کرده، اما در هرصورت زمان 11.4 ثانیه هم کندتر از رقبا هستش که تایم های خیلی سریع تری رو ثبت کردن.
آئودی باید نسخه پرفومنس RS7 رو تولید کنه!!!!
Nikzad
۲ تیر ۱۳۹۹واقعا محصولات ائودی زیبا هستند مخصوصا کابینشون.
iman
۲ تیر ۱۳۹۹صد درصد آئودی انتخاب بهتریه . پنجاه هزار به خاطر چند ثانیه ارزشش و نداره
SRT
۲ تیر ۱۳۹۹حتی اگه با اختلاف ۱۰ ثانیه هم میباخت بازم ائودیه انتخابم
آریا ماشین
۶ تیر ۱۳۹۹انتخابم هیولای AMG
به واضح سریع تر و اسپرت تره
ارزش پول بیشتر رو داره
نا سلامتی سریع ترین سدان تولیدی دنیاس تو نوربرگ رینگ