امروزه تقریباً هر خودروسازی حداقل یک شاسیبلند عملکرد بالا ارائه میکند. پورشه پیشگام این بخش بود اما مرسدس، بامو و دیگر شرکتها مثل فولکسواگن هم با ارائهٔ کراساوورهای اسپرت از آن پیروی کردهاند. حال کارواو سه نمونه از این ماشینها را در برابر هم قرار داده است. البته میدانیم که قرار گرفتن فولکسواگن تیراک R در برابر مرسدس GLE53 و پورشه کاین کوپه کاملاً ناعادلانه به نظر میرسد اما ویدئوی جدید کارواو نشان میدهد که کراساوور اسپرت فولکسواگن را نباید دستکم گرفت.
کاین کوپهای که در این رقابت حضور دارد، از نوع هیبریدی ساده است که این یعنی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی با ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند؛ بنابراین، کاین هیبریدی قویترین عضو گروه محسوب میشود اما با ۲۴۲۵ کیلوگرم وزن، سنگینترین هم هست. مرسدس GLE53 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هیبریدی خفیف که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، در میانهٔ جمع قرار میگیرد و با ۲۳۰۵ کیلوگرم وزن، از پورشه سبکتر است. ضعیفترین خودروی این رقابت هم تیراک R با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است که از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بیرون میآید. از سوی دیگر اما این ماشین با ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن، سبکترین خودروی این رقابت محسوب میشود.
برتری وزنی فولکسواگن در مسابقهٔ درگ بهوضوح قابلمشاهده است زیرا بهراحتی از رقبای قویتر خود فاصله میگیرد و ظرف ۱۳ ثانیه از خط پایان عبور میکند. پسازآن، پورشه با ۱۳.۱ ثانیه و مرسدس با ۱۳.۹ ثانیه هم دوم و سوم میشوند. سپس در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز تیراک R پیروز شد اما در رولینگ دوم، خودروها در اسپرتترین تنظیمات و حالت دستی قرار گرفتند و این بار پورشه اولین پیروزی خود را کسب کرد. در این رقابت فولکسواگن دوم و مرسدس سوم شدند.
در آخرین رقابت یعنی آزمایش ترمز نیز فولکسواگن مزیت دیگر وزن سبک خود را نشان داد و زودتر از بقیه متوقف شد. در اینجا پورشه دوم شد و مرسدس دوباره نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند هرچند که اختلافی جزئی با کاین داشت. این رقابت نشان داد که کراساوور کوچک فولکسواگن در پرفورمنس برتری واضحی نسبت به رقبای لوکس آلمانی خود دارد هرچند که مطمئناً از لحاظ ویژگیها و تجهیزات در پس آنها قرار میگیرد.
مشخصات فنی
فولکسواگن تیراک R | مرسدس GLE53 AMG | پورشه کاین کوپه | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۳ لیتری V6 هیبریدی |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۴۳۵ اسب بخار | ۴۶۲ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۲۵ کیلوگرم | ۲۳۰۵ کیلوگرم | ۱۵۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۴۰,۷۳۵ پوند | ۸۰,۰۰۰ پوند | ۷۱,۴۲۴ پوند |
پدر خودروسازی جهان
۱۳ آذر ۱۳۹۹این رقابت درست نیست چون سریعترین کراس اوور مرسدس 63glc amg هست نه این و پورشه هم باید کاین توربو اس کوپه باشه پس رقابت صحیح نیست و با اون دو ماشین رقابت درسته و مرسدس هم هیچ فرستی به رقبا نمیده و به راحتی پیروز میشه
مازیار
۱۳ آذر ۱۳۹۹مرسدس ۱/۵ برابر حجم موتور و چیزی نزدیک به ۱/۵ برابر قدرت و گشتاور داره با ۲ برابر قیمت و تازه ۱۰۰ کیلو وزن کمتر … و باخت
حالا اگر فلان مدل که احتمالا ۲/۵ برابر قدرت و گشتاور و ۳ برابر قیمت داره بود برنده میشد؟؟
تعصب تا به کجا؟
behnam1012
۱۳ آذر ۱۳۹۹خب فولکس واگن تی راک هم نه از نظر قدرت نه از نظر قیمت در حد و اندازه اینا نیست و باید گفت نا عادلانه س ?
Hadi
۱۳ آذر ۱۳۹۹پدال تو جدول مشخصات وزن فولکس و پورشه جابه جا شده درستش کنید…
فقط کاین ?
مهدی
۱۳ آذر ۱۳۹۹با این که تی راک ار همه چیزش پایین تر بود ولی توی سه دست برد و شاهکار کرد با وجود وزن زیاد و گشتاور کم و اسب کمتر توی سه دست برد واقعا که آفرین من فکر میکردم پورشه کاین از همشون میبره ولی دیدم که تی راک ار برد ما متوجه شدیم که تی راک ار ارزش قیمتی به این پایینی رو نداره باید قیمتی بالاتر در حدود 60 تا 70 هزار دلار باشه ولی GLE53 و کاین هیبریدی ارزش اون قیمت رو ندارن منظورم این هست که خیلی ارزش اون قیمت رو ندارن نه این که هیچ ارزشی برای اون قیمت ندارن میدونم که همه چیز به سرعت نیست ولی بالاخره کاین و بنز لوکس تر هستند و به خاطر اون قیمت بیشتری دارن
MASIHA
۱۳ آذر ۱۳۹۹عاشق کاین ام?
? ???? ??????? :)
Peyman56
۱۳ آذر ۱۳۹۹انگار دیگه اخرالزمانه.دیگه هیچ اتفاق جذابی تو دنیای خودرو نمی افته.نه تولیدی نه کانسپت باحالی،هیچی و هیچی.
اخبار خودرو معطوف شده به درگای آبکی و پفکی که اصلا آدم حالش بهم میخوره.هر از گاهی هم برادرای چینی با یک شرکت جدید مثل قارچ سر ازخاک در میارن که کپی از چند تا برند مطرحه.نهایت خبر تاپ هم یا مربوط به خاتمه تولید یک خودروی نوستالژی و باحاله یا تبدیل شدنش به یک خودروی برقی .
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۳ آذر ۱۳۹۹درمورد برقی شدن موافقم ولی بقیش نه
ارشیاSVJ
۱۳ آذر ۱۳۹۹وزن خیلی مهمه ینی این!
Aria
۱۳ آذر ۱۳۹۹کاش این گیربکس ۷ سرعته ۲ کلاچه روی کاین بود
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۳ آذر ۱۳۹۹مطمئنا کاین اگه گیربکس PDK داشت برده بود
Shayan
۱۳ آذر ۱۳۹۹لعنتی
عاشق پورش ام
چقد خوبه?
MAHDI
۱۳ آذر ۱۳۹۹پدال جان مشخصات پورشه کاین و فولکس واگن رو جابجا نوشتید.
وزن پورشه کاین کوپه 2425 کیلو هستش و وزن فولکس واگن 1575 کیلو هستش.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۳ آذر ۱۳۹۹مطمئنا اگه پورشه pdk داشت برنده بود
ولی بین اینا هیچی پورشه نمیشه هم صداش هم طراحیش هم کابینش
Ramin
۱۳ آذر ۱۳۹۹چرا گلف سواری رو با 2 تا شاسی بلند انداختن. البته هاچبک هست گلف
اول گفتم پورشه میبره ولی گلف برد اون با 0.1 اختلاف.
نباید هاچبک با شاسی بلند درگ بزاره. نامردیه.
البته نمیدونم گلف کراس اوور هست یا هاچبک. فکر کنم تلفیقی از هردو هست.
ولی از لحاظ ابعادی گلف خیلی کوچیک بود
《•Porsche•》
۱۳ آذر ۱۳۹۹انتظار داشتم GLE53 عملکرد بهتری داشته باشه
کاین هم عملکرد نسبتا خوبی داشت تی راک هم بخاطر وزن کمتر توی درگ جلو افتاد.
MAHDI
۱۳ آذر ۱۳۹۹منم از عملکرد GLE53 در این درگ جا خوردم. زمان 13.9 زیادی کند هستش واسه این قدرت و گشتاور و البته نسل جدید این ماشین.
ایکاش X5 M50i رو هم شرکت میدادن که بشه بهتر مقایسه کردکه این زمان کند بوده یا کلا این کلاس در این سطح هستن!!!!!