در قلمروی کوپههای V8، به نظر میرسد لکسس RC F در برابر مرسدس C63 S AMG حرفی برای گفتن نداشته باشد. این برای زمانی است که به مشخصات روی کاغذ نگاه کنیم زیرا کوپهٔ آلمانی به لطف دو توربوشارژر، در قدرت اختلاف قابلتوجهی با رقیب ژاپنی دارد و از لحاظ گشتاور نیز از برتری چشمگیری برخوردار است؛ اما وقتی دو خودرو در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار میگیرند نتیجه همیشه اینطور نیست زیرا در اینجا کشش بسیار اهمیت دارد خصوصاً روی آسفالت نسبتاً و سرد و خیسی که این درگ در آن برگزار شده است.
بنابراین این سؤال ایجاد میشود که آیا لکسس RC F میتواند مرسدس C63 S را در ۴۰۰ متر مغلوب کند؟ پیش از پاسخ دادن به این سؤال بهتر است به اعداد نگاهی داشته باشیم. هرچند لکسس قدرت کمتری دارد اما هرگز خودروی کسلکنندهای نیست زیرا در سینهٔ آن یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. از سوی دیگر، مرسدس ۵۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور عظیمی برابر با ۷۰۰ نیوتن متر دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید میشود. این کوپهٔ آلمانی هم مثل رقیب ژاپنی محرک عقب بوده و تنها کمی سنگینتر از حریف است.
روی کاغذ، RC F کُندتر از C63 S است زیرا برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد درحالیکه رقیب آلمانی این کار را ظرف ۳.۹ ثانیه انجام میدهد؛ اما این اعداد در شرایط ایدهآل گرفته شدهاند و در این درگ شرایط میتواند متفاوت باشد. خب با توجه به مواردی که بیان شد و این نکته که لاستیکهای دو خودرو باهم متفاوت است، کدامیک از این کوپههای اسپرت در درگ پیروز خواهد شد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
لکسس RC F | مرسدس C63 S AMG | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۷۲ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۵ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۷۰ کیلوگرم | ۱۸۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۶۷,۰۰۰ دلار | ۷۹,۳۰۰ دلار |
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰مرسدس بسیار زیبا و دلربا.
هنوز نمیدونم بخندم یا گریه کنمبرای c63s نسل جدید با آن موتور *** اَش.
راستی یک سوال دارم از شما.
قطعا مادَر شما زیبا ترین خانم دنیا نیست .
پسآیا شما مادَرِ تان را کِنار میگذارید؟
(اگر فهمیدید که چه گفتم ، ربطَش را متوجه میشید).
RezaRs
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰هعی حاجی خاک تو سر هر متر و معیار زیبایی که بهش ادم به خاطر زنش به مادرش بگه زشت اون
محمد رستمی نژاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰نه !!
بحث من چیز دیگه بود ، اونی که باید میگرفت ، اگه گرفت ، میفهمه چی بهش گفتم.
RezaRs
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اون کیه من که نیستم؟ حوصله ندارم فک کنم راجع ای کامنت
AHMET 2002
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰با این اوصاف یکم امیدوار شدم به انجین تویین توربو که قراره معرفی کنه لکسوس
MAHDI
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰پدال بی انصافی کردی که درگ 911 کررا S و M4 کامپتیشن از AUTO BILD رو نذاشتی که خیلی حرفه ای هم انجام شده درگ و رولینگ.
تو این درگ هم قطعا مرسدس C63S خیلی سریع تره، حالا به هر دلیلی، راننده یا نوع پیست اون عملکرد واقعی خودشو نتونستن ازش بگیرن، هرچند وقتی دور میگرفت نشون داد که خیلی سریع تره.
سهند
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰میشه نتیجه درگ ۹۱۱ کاررا s با m4 را بگی؟
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰درگ بین M4 محرک عقب و 911 کررا رو M4 پیروز شد از مجله MOTOR SPORT MAGAZINE
اما درگ M4 محرک عقب و 911 کررا S چهار چرخ که مجله auto bild انجام داده در رقابت درگ با فاصله بسیار کمی 911 کررا S زودتر از خط پایان گذشت، اما در رقابت درگ رولینگ که چند بار تکرار کردن با فاصله زیادی M4 پیروز شد.
جالب اینه که 911 کررا و کررا S توی همه درگ ها شورولت کوروت C8 رو شکست داد.
نسخه چهار چرخ محور M4 هم که خیلی سریع تر از نسخه محرم عقب هستش.
(( اگه فیلتر شکن داری تو یوتیوب سرچ کن ببین))
سهند
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون
حتما نگاه میکنم.
Ali
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰تابلو بود راننده مرسدس گاز نمیداد حتی دماغه ماشین هم بالا نیومد اگه اندازه اون گاز میداد برنده میشد.
شاهرخ
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰بسیار مزخرف هر چقدر هم که جاده بد باشه بازم بنز باید شتاب بهتری میگرفت
این روزا هر بچه گوشی دستش میاد دوتا ماشین اجاره میکنه میره درگ و دوئل میندازه میزاره تو یوتیوب
Amirreza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰مرسدس یه سطح بالاتر آر سیه به نظرم مرسدسه یه مشکلی داشته ، هر چند مرسدس سی ۶۳ اس بخاطر قدیمی بودنش نسبت به رقبا زیاد قوی نیست ولی انقد ضعیف نیست که از آر سی ببازه ، بی صبرانه منتظر نسخه های آامگ نسل جدید خودروهای مرسدس هستم که احتمالا بسیار قویتر و بهتر نسل فعلین
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰جدیدا هر کسی که از ننه باباش قهر کرده دیگه خواننده نمیشه یا میره دیتیلر میشه یا بلاگر تست خودرو!هر اسب آبی راننده نمیشه.اگه فقط گاز دادن بود یک تیکه آجر هم کافی بود!به هر حال هر تستی درست نمی دونه باشه.
لکسس ماشین خوبیه ولی در مقابل c63 s نمی دونه عرض اندام کنه.من خودم بار ها گفتم که خیلی آماتوری هست در مورد برتری های رو کاغذ نظر داد ولی خب این برتری ها خیلی بیشتر از چیزیه که نزدیک باشند و وقتی هم مرسدس c63 استفاده میکنه و هم از s یعنی مستقیم کمربسته برای رقابت با ام۴ و چیزی هم کم نزاشته
Amirreza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰اسب آبی رو خوب اومدی ??
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰???والا آخه به توان میگن راننده.راه نمی تونه بره.در بهترین حالت راننده سنگین بشه!به این جور شکم ها میگن شم راننده سنگینی طرف باشکمش فرمون رو نگه میدارد.البته در اکثر اوقات نفس تنگی و گرما و عرق و عرق سوزی،?خودش زحمت نمیکشه همه کارها رو باید کمک راننده بیچاره بکنه.
از کجا به کجا رسیدی،??خب برادر من تو سوار هر خودرویی بشی ۳ثانیه رو میپرونی حالا بماند که دستت کوتاهه و تودنده دادن مشکل داری و …
Aryan???judo
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان درسته لکسوس ضعیف تره در بخش قدرت اما سبک تر هست خب این باعث میشه رقابت عادلانه تر بشه
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰فاصله بین کمپانیای خودروسازی خیلی کم شده و رقابتا مو به مو شده و از نظر من هیچ چیزی بعید نیستش و من اصلاً تعجب نمیکنم ….. (البته به غیر از بنجل سازای چینی)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰زیزیگولو جان،فاصله کم نشده،کپی و کل کل زیاد شده!
درمورد چینیا هم،هر وقت از موتور ۱,۵لیتری میتسوبیشی دست بر داشتن اونوقت باید درموردشون حرف زد…
Amirreza
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰این میتسوبیشی برای چینیا بیشتر موتور ساخته تا برا خودش ?
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰این قدر سرش تو سفارش موتوره به کارای خودش نمیرسه!راسته که میگن کوزهگر از کوزه شکسته آب میخوره
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقاً همینطوره ماهان جان????
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰??❤️?
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰آبتین جان با احترام به نظر شما ….. اتفاقاً فاصله ها خیلی کم شده و رقابتها خیلی تنگاتنگ و شونه به شونه شده و اما در مورد افتضاحی به نام صنعت کپی کاری و خودروسازی چین اگر بخوام توضیح بدم یه کامنت چند صفحه ای میشه!!!!!! بطور کُلی من فرغونای کپی کار چینی رو اصلاً ماشین به حساب نمیارم
mohsen.g
۱ خرداد ۱۴۰۰چندان دلیل خوبی نیست که یه کمپانی اگه موتور های خوبی تولید میکنه تو خودرو سازی هم موفق باشه… سونی تو ساخت سنسور و لنز دوربین نامبر وانه ولی تو عرصه ساخت موبایل موفق نشد. میتسوبیشی اصولا یک هلدینگ تجارت بزرگه…. موتور هایی ام که به کشورهای در حال توسعه میفروشه صرفه تجاری داره واسه اون کشورها وگرنه خودروهای چینی که از موتورهای میتسوبیشی استفاده میکنند حتی در زمینه موتور هم توان رقابت با خودروساز های بزرگ رو ندارند… فقط اقتصادی هستند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کنار عکس لکسوس نوشته ۵لیتری v8 یه لحظه یاد موستانگ افتادم?….
Kato
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰قطعا لکسوس بهتره
تازه این جاده صاف است
اگه یه جاده پر پیچ وخم مثل کانیون بود لکسوس با فاصله خیلی زیاد از رقیب آلمانی جلو می زد
زنده باد ژاپن
حسن
۱ خرداد ۱۴۰۰دیگه دوره المانیها گذشته عزیزان زندگی مثل تیعاتری می مونه که وقتی داری برای پرده قبلی گریه میکنی پرده ای جدید اغاز شده