مرسدس A45 AMG پادشاه کنونی دنیای هاچبکهای داغ است. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این ماشین حتی در نسخهٔ پایه هم بسیار قدرتمند است زیرا ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در نسخهٔ S این اعداد به ۴۲۱ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر میرسند. برای اثبات تواناییهای این هاچبک آتشین، وبسایت استرالیایی Which Car در ویدئوی جدیدی، بین A45 S و نسل کنونی پورشه ۹۱۱ کاررا با پکیج سفارشی Sport Chrono یک مسابقهٔ درگ برگزار کرده است.
روی کاغذ، شرایط به نفع مرسدس است زیرا ۹۱۱ کاررای پایه از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده میکند که ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، برخلاف A45 که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، نیروی موتور در پورشه فقط به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند. نتایج در دنیای واقعی اما متفاوت هستند زیرا هردو از حالت سکون با استفاده از لانچ کنترل ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند.
بااینحال ۹۱۱ هوا را بهتر از A45 میشکافد زیرا آئرودینامیک بهتری دارد. به همین دلیل، پورشه برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد درحالیکه مرسدس این کار را ظرف ۱۴.۵ ثانیه انجام میدهد. در پایان مسافت ۴۰۰ متر اما عملکرد دو خودرو تقریباً یکسان است. پورشه ظرف ۱۲.۱ ثانیه از خط پایان عبور میکند درحالیکه مرسدس فقط یکصدم ثانیه دیرتر یعنی در ۱۲.۲ ثانیه مسابقه را به پایان میرساند که پرفورمنس بسیار قابلتوجهی است.
[دانلود ویدئو]
مهردادكمال
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹دو پادشاه از المان
Bayerische Motoren Werke
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹چرا ی هاچ بک باید اینقدر دایناسور باشه؟
BENZ رسما محدوده قلمرو خودروهارو بهم زده.
علیرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹خخخ عالی گفتی . انگار نباید اینقدر وحشی باشه ولی داره میشه
AMG
۲۶ مرداد ۱۳۹۹عشق است a45 s amg
Amir.z
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹تعریف واقعی و کامل از هاچ بک داغ (hot hatch) کلاسی که تو سال های اخیر، مرسدس، خیلی حرف برای گفتن داره
Saeed
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹باید شاهد رقابت جذابی بین مرسدس A45S AMG و رنو مگان تروفیR جدید و فولکس گلفR جدید باشیم!!!
رقابت جذابی خواهد بود………
محمد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹چه میکنه مرسدس
علیرضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا آدم حیرت میکنه از این همه تکنولوژی و مهندسی . از نظر قیمت هم که این مرسدس صرفه اقتصادی داره . مرزها داره جا ب جا میشه .
MAHDI
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹البته اینجا نسخه پایه 911 هستش که 385 اسب بخار قدرت داره در حالی که در درگ های گذشته همیشه نسخه 911 کررا S رو میاوردن که 450 اسب بخار قدرت داشت!!!!
اما درکل درگ خیلی جذابی،دوست دارم درگ A45S و RS3 نسل آینده رو باهم ببینم که چه عملکردی خواهند داشت در مقابل همدیگه!!!
فقط پورشه
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹باز هم ثابت شد که همه چی موتور نیست…
پورشه تونست با آیرودینامیک بهتر قدرت ، گشتاور و وزن کمتر رو شکست بده
کارلوس کاستاندا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹پورشه موتور عقب . بنز موتور جلو . 4 چرخ متحرک به هیچ وجه تلافی موتور عقب را نمیکنه
یعنی جلو بنز سنگینه و جلو ی پورشه سبک پس راحت تر بدون صرف انرژی هوا را میشکافه میره جلو.
یه خودروی هاچبک با یک متر جلو پنجره که خودش مانع شکافت هواست با یه خودرو که قیافش را فدا کرده و از تاق لاستیک جلو زاویه را شروع کرده تا یه خط کش بزاره جلو پنجره و پوزه ی خودرو را نازک کنه .
بنز برای غلبه برنیروی جاذبه که به پوزه ی ماشین وارد میشه باید مقداری از انرژی را صرف غلبه بر نیروی گرانشی برای بلند کردن جلو ماشین کنه یعنی با هر بار دنده عوض کردن بار این نیرو زیاد میشه و نیاز به انرژی داره تا پوزه ی خودرو در مسیر حرکت تعادلی قرار بگیره پس میشه گفت اوج مهندسی و پر فورمنس را بنز داره نه پورشه
البته مقایسه این دوتا غلطه اما با در نظر گرفتن تمام موارد بنز یه المپیک جلوتره.